Het grote gerbiltopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 22:03

Heb uiteindelijk ook wel bericht gehad

Nu net weer, maar met minder goed nieuws.
Af en toe konden de twee zich niet uit staan en de 1 had een klein wondje, maar dat is gaan ontsteken.
De fokster heeft haar nog warm gehouden, dwang gevoerd maar het mocht niet baten.. ;(

Aanstaande zaterdag gaan we naar Nieuwegein voor een knaagdieren show dinges, fokster vertelde me dat daar ook merede mooie koppels te koop komen te staan. Dus ga denk ik met haar daar afspreken om een koppeltje te zoeken, dan weet ik in ieder geval dat ik goed zit.

Erg sneu, ze heeft nu alleen het ene vrouwtje nog zitten :(

luxje

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:19

Ach wat sneu zeg!
De Championshow inderdaad, is op zaterdag ook knaagdierenkeuring.
Wij zijn er ook vanwege de konijnen en duiven, maar gaan zeker ook bij de gerbils kijken.
Wij hebben inmiddels een aquarium van een meter lang gekregen, dus wij gaan ook voorzichtig op zoek naar een leuk koppeltje.

Rebekka78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 11:23

Wat balen Hikarii. Ik denk dat je volgende week wel een ander koppel vindt waar je voor smelt.
Nog even geduld.:) Heb je alles al klaar staan?

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:09

Nou ik ga weer terug naar Gerrie Gerbil voer. Viel me al op dat het waterflesje sneller leeg ging maar ze hangen er nu bijna elk uur aan. Zet dus elke keer een bakje water neer zodat ze allebei kunnen drinken maar mán wat drinken ze veel. Jammer maar helaas, kon het proberen. Woezel is wel iets afgevallen maar ook Pip is wat kwijt en dat was nou net niet de bedoeling. Nou, gauw weer t gewone voer dus..

blotevoeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:17

Hallo! Ik kan eindelijk in niet paard-gerelateerde forums praten :) Ik volgde jullie al een tijdje, maar zou ik me hier misschien bij kunnen voegen?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:36

MerleSimone schreef:
Nou ik ga weer terug naar Gerrie Gerbil voer. Viel me al op dat het waterflesje sneller leeg ging maar ze hangen er nu bijna elk uur aan. Zet dus elke keer een bakje water neer zodat ze allebei kunnen drinken maar mán wat drinken ze veel. Jammer maar helaas, kon het proberen. Woezel is wel iets afgevallen maar ook Pip is wat kwijt en dat was nou net niet de bedoeling. Nou, gauw weer t gewone voer dus..

Welk voer heb je ze gegeven? Klinkt inderdaad niet goed dat ze zoveel willen drinken!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:59

Dat lijkt me idd nie zo best als ze afvallen en veel drinken.

Hoi blotevoeten welkom vertel is wat over jou en heb je ook gerbils?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:39

Ik ga ook weer terug op gerri gerbil alleen is het verdomd lastig om te krijgen in deze regio vraag me niet waarom....

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:45

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:55

Een zak knaagdiervoer van de welkoop. Leek alsof het verschil qua ingredienten heel klein was, maar blijkbaar toch te groot voor de beestjes. Meng het nu maar door t konijnenvoer bij mn moeder haha. Misschien komt t ook omdat het zulke kleine beestjes zijn.
Achja niet geschoten is altijd mis!

Hoi blotevoeten! Leuk!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:23

Ach het is inderdaad altijd het proberen waard. Maar woestijn dieren die abnormaal veel drinken klinkt mij toch niet goed in de oren. Misschien kan je een paar zakken tegelijk bestellen via internet zodat je voor een heel jaar klaar bent?

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:35

Welkom blotevoeten

blotevoeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:39

Mag ik iets vragen? Mijn gerbil heeft de laatste tijd nogal last van nattige poep. Niet echt heel erg diarree maar normaal is het gewoon droog en kon ik het zo oppakken, nu is het echt zacht en plakkerig :( Hij krijgt genoeg droog voer en niet te veel groente enz. Misschien komt het ook doordat hij al zo oud is maar ik weet het niet. Iemand?

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:32

Denk dat ik helemaal geen groente enzo meer zou geven, dus alleen nog maar droog voer

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:17

Nou helaas, vandaag naar Nieuwegein geweest en volgens de site van de championshow en de fb pagina ervan zouden een aantal gerbils te koop zijn.

Eenmaal daar gesproken met de fokster van de gerbils die ik eerst op zou halen, maar zij kon niks vinden. Wij rond gaan vragen maar niemand van de organisatie wist er wat van af..

Gelukkig is de fokster er voor de rest van de dag, als ze dan toch wat vind wat te koop staat neemt ze ze mee voor mij. :)

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:20

Hier ook de stille hoop op een leuk koppel, maar inderdaad niks te koop, geen keuringsdier én geen vrije verkoophoek, helaas.
Wel contact gelegd met een fokster, dus het komt goed.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:49

Hoorde net ook ja dat er uit eindelijk helemaal niks was..

Pff, zo balen dit.
Zit ik weer met niks, en ondertussen staat alles al twee weken klaar..

Er zit verder ook niks in de buurt kwa fokkers dus dan zouden we weer een heel eind moeten rijden..

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 03:01

Jammer zeg heeft er op de gerbil fb pagina ook niemand iets in jou buurt?

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 10:51

Geen idee..

Maaaaarrrr *\o/* beetje rond gezocht op MP en kan vanavond twee zusjes van 10 weken oud op halen, 22 km hiervandaan. De 1 is volgens mij wildkleur geel en de ander duifgrijs, maar de foto's zijn niet duidelijk en ik ben geen expert, maar dat zie ik vanavond wel.

Nu alleen de andere waarvan ik eerst twee krijgen zou vragen of ze niet toevallig nog wat geregeld heeft voor me. Zou balen zijn als ze dan twee voor me gekocht heeft en ik al wat heb..
Maar ik verwacht dat als dat zo zou zijn dat ik gister avond wel bericht gehad zou hebben.

.....
*\%/* *\%/*

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 10:56

Er zat gisteren echt niks voor de verkoop ook niet "in de kofferbak", dus ws niet..

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 10:59

Nee maar kan zijn dat ze een mede fokker gesproken had die thuis evt nog wat heeft zitten bijv.

Maargoed, heb gewoon gezegd dat ik die twee ophalen kom vanavond en anders zit ik straks maar met vier klein springende rennende beestjes. :')

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:12

Weet je dan wel zeker dat ze uit goede lijnen komen?

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:26

Nimfee schreef:
Weet je dan wel zeker dat ze uit goede lijnen komen?

De mensen waarbij ik ze nu vandaan hebt zouden ze bij een hobby fokker vandaan hebben. Echter ben ik niet van plan om ermee te fokken en ze zien er gezond uit, dus het zal wel.

Ze hadden gister alleen het hele hok verbouwd, oeps. Overal bodembedekking. Had er niet aan gedacht dat als ze graven dat het spul ook nog ergens heen moest :') dus het was een hok vol bodembedekking. Heb er nu wat uitgehaald zodat ze nog wel holletjes maken kunnen maar niet helemaal kunnen verstoppen, ze zijn wel handen gewend maar niet handtam, dus laat het zo tot het wat beter gaat en dan krijgen ze gelijk ook een groot hok.

Waarschijnlijk gaan ze Hazel en Pepper heten. :)

Afbeelding

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 00:59

Leuke gerbils. Heeft de gele dezelfde kleur buik of een witte/creme buik? De namen passen wel bij ze .. leuk :)

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:29

De buik is een beetje wit/crème ja.

Maar die, Hazel dus, zat net in mijn mouw :') had een wc rolletje vast daar ging ze in zitten, kroop zo in de losse mouw van mijn vest door :=