De dierenarts is nog niet open, die bel ik straks.
Zie de bult rechts op de foto.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shaya_ schreef:Met Nero heb ik op moment ruzietrekken met wandelen... niet leuk meer. Hopelijk is dit een 'fase' en kunnen we binnenkort weer ontspannen wandelen. Want dat is nu wel een dingetje en niet fijn. Hij blijft ook echt moeite hebben met prikkels. Nieuwe hond in de groep is spanning. Iemand tegen komen op straat is spanning. Maar we trainen vrolijk door
Nu moet ik ook eerlijk zijn dat hij weinig aan de lijn loopt en dat we het ook niet veel trainen
Hij heeft de laatste 12 dagen wel spoedcursus erin gehad met de vakantie in Schotland en kan nu netjes naast en achter mij lopen.

(bij bokker Nynkster vandaan) Volgende week kan ik eindelijk op bezoek
Zat helaas een vakantie Schotland tussen
Sem_ schreef:Onze hond heeft sinds vanochtend een dikke (zachte) bult in zijn nek. Herkent iemand dit? Misschien een insectenbeet? Hij lijkt er geen last van te hebben en we kunnen er ook gewoon aanzitten.
[ [url=m/n4MYGr.jpg]Afbeelding[/url] ]
kiwiwitje schreef:Sem_ schreef:Onze hond heeft sinds vanochtend een dikke (zachte) bult in zijn nek. Herkent iemand dit? Misschien een insectenbeet? Hij lijkt er geen last van te hebben en we kunnen er ook gewoon aanzitten.
[ [url=m/n4MYGr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo voor t weekend zou ik altijd even overleggen.
Als hij er toch zichtbaar last van krijgt trekken we natuurlijk eerder aan de bel! 

Shaya_ schreef:Met snoepje naast je laten lopen.
1,2,3 snoepje ongeacht wat hij doet.
Aandacht vragen
Omdraaien zodra hij trekt.
Stilstaan zodra hij trekt.
Maar trekken blijft.
, dus een kort rukje, evt een duwtje met mijn voet tegen een bil en een 'úh!' of een 'goffer, normaal meelopen!
' gevolgd door een stembeloning wanneer ze weer in het gareel lopen.

Sem_ schreef:Onze hond heeft sinds vanochtend een dikke (zachte) bult in zijn nek. Herkent iemand dit? Misschien een insectenbeet? Hij lijkt er geen last van te hebben en we kunnen er ook gewoon aanzitten.
[img]m/n4MYGr.jpg[img]
Shaya_ schreef:@Daghara; Wat leuk een pup erbij! Knappe puppy's zijn het! Geen 2e kelpie dus
Met trekken zoek ik nog steeds naar de methode om het te verhelpen maar ben inmiddels kilo's snoepjes lichter

En met aantal hikes, moest hij wel uit veiligheid achter mij lopen. Misschien was ik toen ook wel iets strenger dan normaal(maar als je 400 m hoog loopt op een smaller pad
) Maar dat pakte hij toen ook snel op.Lugea schreef:Wat leuk dat er een pup bij komt, Dagahra! Wat is de reden dat je nu voor een Border Collie gaat en niet voor een tweede Kelpie (puur uit interesse overigens!). Volgens mij hebben de honden het wel heerlijk bij jullie op de boerderij.
Nee grapje! Ik zoek een ras met net iets meer will to please en die ook net iets meer werkt op commando's bij de koeien. Max werkt heel zelfstandig, bij de koeien. Maar het blijft een kelpie, dus soms levert dat weleens de nodigde discussies op. Omdat hij vind, dat zijn idee beter is 
En het klinkt echt als een heerlijk leven bij jullie!
heb er echt veel werk aan gehad om die hond netjes mee te laten lopen! Als pup leek het soms wel een dolle stier… heb echt met m’n handen in het haar gezeten. Nu kan ze het heel goed hoor, alleen nu in Schotland is ze ook wel erg enthousiast de berg op enzo
maar die hulp omhoog is niet verkeerd idd 

klimmen en klauteren het liefst de hele dag.

Hele blije hondjes!
maar zolang hij aan de gordel zit mag het wel. Dat onderscheid weet hij prima inmiddels. Dat gaat ook gepaard met commando "vooruit" bij ons.
Ik zou er ook niet gerust op zijn en de DA meteen er naar willen laten kijken. 
Silvia schreef:Wat hebben jullie gedaan om je voor te bereiden op de komst van een pup? Vooraf boeken gelezen of bepaalde websites bezocht? Zo ja, welke?
geweldig! Fijn dat jullie het leuk hebben gehad!
wat toevallig ook dat je Daghara tegen kwam!
mooie vakantiefoto’s ook!
Charley deed het super goed, kon zelfs los op de hotelkamer slapen zonder bench (thuis gebruiken we nog een bench voor ‘s nachts).