De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gonniee
Berichten: 519
Geregistreerd: 26-04-21

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 12:58

Hooligan Sol stoeit en vreet hier ook kartonnen dozen hoor! Zijn leven zou hij maar saai vinden, als dat niet zou mogen ;)

MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 13:04

Dat is het wel denk ik NAIWHL :=

Oké, dan laat ik ze gewoon haar gangetje gaan haha :D. Vond het idee dat ze het niet meer zou mogen al zielig. Heb wel speelgoed besteld dit weekend wat ze helemaal mag afbreken dus dat zal misschien interessanter zijn dan het karton.

gonniee
Berichten: 519
Geregistreerd: 26-04-21

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 23:41

Ik maak ook wel eens wat van een bundeltje touw, stokjes en hooi. Eventueel in een wcrolletje. Kan Sol ook lekker mee aan de slag, en jouw hooligan kan dat vast ook waarderen

MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 00:38

Dat kan ik wel eens proberen inderdaad!
Al dat soort dingen heb ik bij Lou en Lilly ook allemaal geprobeerd, maar zij deden er nooit iets mee. Ik vergeet steeds dat Loesje zo'n dingen misschien wel leuk vindt :=

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 16:21

Zou een fijnmazig paarden hooinet wat zijn denken jullie? Die zou ik goed op kunnen hangen hier zonder dat alles op de grond ligt. Maar ja… hooligans zijn het toch ook wel…

Taifoen

Berichten: 1036
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 16:35

Met dat soort dingen is het idee altijd goed, maar in de praktijk slopen ze dat hier echt te snel. We hadden een soort hooi tas met 4 kleine vakken, maar die hebben ze ook gesloopt naar 1 groot gat waardoor alles er zelf uit viel. Nu maar weer een van hout, alleen daar trekken ze het snel uit. Maar een hooi net hebben ze hier zo door geknaagd. Dat doen ze ook met mijn schoenveters ;(

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 08:26

Daar was ik al een beetje bang voor _O-

MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 09:50

Ik vrees inderdaad dat een hooinet niet lang overleeft, zeker niet met die bende hooligans van jou... :')

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 22:56

Ik durf het risico inderdaad niet te nemen.

Gonnie was vandaag geëxplodeerd:
Afbeelding

gonniee
Berichten: 519
Geregistreerd: 26-04-21

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 23:38

Goeie coupe van mijn naamgebnootje!

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 16:17

Schattig die haartjes zo! <3

Ik probeer dus een vriendje te vinden voor onze Pluisje, maar ik krijg geen contact met de konijnenopvang hier := Ik overweeg nu op marktplaats te gaan kijken... Andere opvang hier in de buurt laten alleen gevaccineerde konijntjes komen en dat is Pluis niet. Laten vaccineren is een optie, maar dan zit hij nóg een week of 4 alleen omdat we moeten wachten tot de vaccinatie volledig werkt :\
Wat zouden jullie doen? Is een jong konijntje van marktplaats bijvoorbeeld net zo risicovol als een 'blind date' uit de opvang?

Taifoen

Berichten: 1036
Geregistreerd: 03-08-12

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 17:32

Bij ons hield het asiel aan dat ze 1 week na de vaccinatie mochten komen (als ze nog niet gevaccineerd waren of hij verlopen was). Dus misschien even bij andere asiels vragen?
Verder durf ik niet te zeggen of een jong konijntje van marktplaats risico vol is qua koppeling. Wij durfde het niet aan, hebben veel gezeur gehad met ons vorige koppel dus toen maar in het asiel laten koppelen :)

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 17:39

Het asiel hier heeft alleen binnenkonijnen of koppels zitten. Ik weet niet hoe verstandig het is een mannetje aan ons mannetje te koppelen... Ik zal de kliniek eens bellen en vragen hoe lang we moeten wachten

Fly_high

Berichten: 3351
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 18:13

Maartje_M schreef:
Schattig die haartjes zo! <3

Ik probeer dus een vriendje te vinden voor onze Pluisje, maar ik krijg geen contact met de konijnenopvang hier := Ik overweeg nu op marktplaats te gaan kijken... Andere opvang hier in de buurt laten alleen gevaccineerde konijntjes komen en dat is Pluis niet. Laten vaccineren is een optie, maar dan zit hij nóg een week of 4 alleen omdat we moeten wachten tot de vaccinatie volledig werkt :
Wat zouden jullie doen? Is een jong konijntje van marktplaats bijvoorbeeld net zo risicovol als een 'blind date' uit de opvang?


Ik heb het met een willekeurig jong konijntje van martkplaats gedaan en het is goed gelukt :) ik weet dat opvangen vol zitten, maar het leek heel wat gedoe te kunnen schelen, zeker gezien opvangen over het algemeen geen zindelijke grote maat binnenkonijnen hebben. Henk en Toos zijn in ieder geval een prima stel, ze liggen het liefst bovenop elkaar :P en kunnen urenlang knuffelen, groomen etc.

Een kanttekening is dat het oudere konijn in mijn verhaal Henk betreft, en Henk heeft echt een heel ongecompliceerd karakter (that's an understatement := ) en kan met alles en iedereen prima opschieten.

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 19:06

Pluis ging met Mario ook super makkelijk, die hebben we als jonge mannetjes gekoppeld en hebben echt nooit een moment lelijk tegen elkaar gedaan. Maar ja, of hij tegen iedereen zo makkelijk is…

caro29
Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-12-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 19:55

Ik weet niet waar je woont maar ik heb buitenkonijntjes zowel rammetjes als voedsters te koop. Zijn van mei en juni 2022. Diverse maten en kleuren.

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 20:10

Omgeving Eindhoven

caro29
Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-12-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 21:39

Oh ik zuid oost drenthe

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 21:46

dat is niet echt in de buurt :+

Gigixponys

Berichten: 2755
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 21:52

Ik heb vorige week maandag Autumn en Herbie gekoppeld. Ze zitten nu dus een weekje samen. Het gaat best goed. Ze eten samen en heb ze ook al naast elkaar zien liggen. Soms ook nog wel apart. Ze zijn er volgens mij nog wel niet helemaal uit wie de baas nu is.
Afbeelding

@maartje, jij kent je konijn natuurlijk het beste. Dus zal vast wel kunnen inschatten welk karakter erbij past.

Napoleon heeft duidelijk wat meer last van haar artrose.. Heeft iemand hier ervaring met synopet? Of met bunny nature go vet arthroplex brokjes? Van het eerste las ik dat niet alle konijnen het graag lusten en wil haar nu ook niet teveel lastig vallen op haar oude dag.. Het 2de is volgens mij vrij nieuw. Overwoog dat te proberen maar haar blinde darmkeutels zijn nu net wat aan de plattere kant, dus vrees dat ik haar mss wat teveel bijvoer al. Ze is ook maar 40 gram bijgekomen, dus zou eigenlijk nog meer moeten voeren.. Moeilijk dit, al ben ik al blij dat ze niet verder afvalt.. Heeft iemand nog tips voor mijn oudje?

jeetje77

Berichten: 3495
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 22:21

Havermout, gewoon bij de supermarkt. Ff checken dat er geen suiker in is toegevoegd.

Verder super leuke foto.

TinkerTreas

Berichten: 3740
Geregistreerd: 03-08-04

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 20:21

Wij hebben sinds vanavond 2 logeetjes.
Maar ik vind het eigenlijk erg sneu. Het zijn 2 mannen, volgens de dierenwinkel konden ze samen maar dat ging dus niet.
Dus nu zitten ze alleen in een klein hokje. Ze hebben geen hooi en dat zit ook niet bij de spullen die ze mee hebben.
Ik vind het ook lastig wat ik hiermee moet, ik wil ook niet betweterig overkomen.
Ik ga sowieso hooi halen morgen.

Gigixponys

Berichten: 2755
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 20:35

jeetje77 schreef:
Havermout, gewoon bij de supermarkt. Ff checken dat er geen suiker in is toegevoegd.

Verder super leuke foto.


Dat is vooral voor het bijkomen dan? Ik ben nu een beetje angstig om nog extra dingen toe te voegen, wegens de zachte blinde darm keutels. Heel dubbel zo. Langs de ene kant heeft ze het nodig, maar nu krijgt ze mss al teveel extra's waardoor ze niet genoeg vezels meer binnen neemt. Wat uiteindelijk ook niet bevorderlijk zal zijn voor het gewicht. Maar havermout werkt ook wel wat opstoppend niet? Dus mss wel beter als erwtenvlokken.

En bedankt. :D

@tinker, ik zou het hooi wel sowieso benoemen. Hooi is wel echt basisbehoefte en mss weten ze het gewoon niet. Ze zijn duidelijk niet erg goed ingelezen..

TinkerTreas

Berichten: 3740
Geregistreerd: 03-08-04

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 14:23

Hier wat foto's van de logeetjes.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb een oud rennetje, die ik nog van mn cavia's had, gebruikt om een gedeelte van de tuin af te zetten.
Dus nu mogen ze om de beurt los lopen.
Ze lopen bij hun baasje om de beurt op het balkon.
Vanmorgen heb ik gelijk hooi gehaald voor ze.
Ze zijn echt super leuk <3

MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 14:22

NAIWHL, dat haar _O-

Maartje_M, misschien komt mijn reactie ondertussen al te laat maar ik denk dat je met een willekeurig konijn altijd wel kans hebt dat het niet klikt... Bij een opvang eentje halen om thuis te proberen zou dan weer wel kunnen omdat je het konijn altijd mag gaan 'omruilen' moest het niet lukken maar dat kan niet zomaar met marktplaats natuurlijk. En dat zal de opvang waarbij ze gevaccineerd moeten zijn waarschijnlijk ook niet toelaten. Je kan wel vragen aan de personen die een konijn verkopen via marktplaats of je Pluisje mee mag nemen om daar even te proberen of het klikt, of was dat sowieso al je bedoeling?

Gigixponys, schattig koppeltje zo! Zijn ze ondertussen al dikke vriendjes?

TinkerTreas, leuke logees! Ik zou het toch ook wel even aanhalen. Je kan er ook gewoon bij zeggen dat je het vervelend vindt om te zeggen maar dat ze het misschien echt niet weten en je alleen maar wil helpen.

Voor degenen die nog op zoek zijn naar dikmakers, heb net weer een heleboel besteld bij Passion for Rabbits, en daar hebben ze bij alle producten een uitgebreide beschrijving waar ze goed voor zijn, en ook bijkomen is regelmatig terug te vinden. Ik vind het een heel goede site, zeker de moeite om eens te gaan kijken, ook voor andere dingen.


Dinsdag moet Lilly gaan voor haar rhinoscopie. Ik twijfel een beetje of ik Loesje mee laat gaan. Langs de ene kant is zij wel de felste volgens mij (al denk ik niet dat één van beide echt baas is) dus ben een beetje bang dat ze vervelend gaat doen als ik Lilly weer terugzet, en wat mentale steun voor Lilly kan ook geen kwaad. Langs de andere kant is het voor haar dan ook stress en moet ze met haar dikke vacht een hele dag binnen zitten...