Hoe lang voer je dit nu kaus? Kan indd zijn met een goede was en droogbeurt dat het helpt. Zeker als je hond in de ruif is kunnen ze der wel eens last van hebben
Kaus
Geplaatst: 20-03-20 19:29
Poeh ik ben niet zo goed in dat soort dingen bijhouden We zijn nu met de 2e zak van 13kg bezig dus ik zou zeggen dat we dit nu zo'n drie maanden voeren.
Moet wel zeggen dat Dexter altijd wel wat last heeft van schilfertjes. Misschien nu inderdaad zoals je zegt dat de rui het ook versterkt. Heb Dundy laatst ook gewassen en uitgeblazen en zie toch dat dat de vacht en de huid wel even goed doet. Had toen alleen Dexter niet bij me. Toch maar even met Dexter langs dan.
edit; ja lees het nu terug in mn berichten. Drie maanden inderdaad.
Elvin blijft ook een schilferig huidje hebben en in zn oksels en hals ook rood. Wat het allemaal niet is kan ik je zo vertellen maar wat het wel is helaas niet.
Kaus hoop en duim dat je morgen de sleutels krijg. Is de jeuk al minder bij Dexter?
kiwiwitje
Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-20 12:25
punjab schreef:
Wat stil hier. Met iedereen nog alles goed?
Suze wat een lieve foto's.
Kaus hoop en duim dat je morgen de sleutels krijg. Is de jeuk al minder bij Dexter?
Hier alles goed. niet veel te melden
xDenies
Geplaatst: 22-03-20 14:00
Ik ben eigenlijk gelijk door gegaan naar stal vanochtend. Gewoon nog even 'to be sure'. Voor mijn gevoel gaat er een lockdown komen en dan wil ik m'n paard nog even gezien hebben. Maar vanochtend heb ik Mera aan de 10meter lijn mee naar buiten genomen omdat ik dacht; dan kan ze even uitrazen Nou … pff .. dat viel tegen.
Maar wauw wat een mooie bevestiging was dit even dat ze vlakbij me bleef, goed terug te roepen was en onwijs braaf haar ding deed! Ik was daar toch wel heel trots op. Ik ben gewoon bang dat ik mijn honden kwijt raak en daarom ben ik overvoorzichtig, maar ach
En dat sommige dingen op de cursus lukken; oké, maar leuk om te zien dat het gewoon zo is en kan Ik was er in ieder geval flink van in mijn nopjes!
Ik heb ook zo een voorgevoel. Sommige mensen luisteren ook gewoon niet.
Snap je overvoorzichtigheid wel. Ben ik soms ook met Senna. Maar ze luistert best heel goed en wijk niet van mijn zijde. Moet der soms wat meer vertrouwen.
Ik had gehoopt [***] ook nog even te ziwn vandaag zijn bekapster kwam ook maar sinds gisteren hebben zl en ik een nare hoest dus we kunnen nu echt niet meer het huis uit. Stalgenootje vangt [***] gelukkig op nu... maar idd voor hoe lang kan dat nog. Ik ben verbijsterd over de mensen massas overal.
xDenies
Geplaatst: 22-03-20 14:28
Ik ben inderdaad de afgelopen week ook verstandig binnen gebleven op de honden na. Ik ben van donderdag 12 maart tot aan afgelopen vrijdag niet lekker geweest. Keelpijn is nu weg, ik voel me iets fitter en kan weer normaal ademhalen. Dus voor mij wel even de reden om heen en weer naar stal te mogen. Beterschap Suze_!!
Precies Punjab! Dat vertrouwen is het een beetje. Toen Bodhi voor het eerst was aangevallen bleef ik naar het losloopgebied gaan en op een avond had meneer bananen in z'n oren en racede met volle kracht op een enorme Stafford af. Ik kon roepen wat ik wilde maar man wat was ik bang dat dit een puppykebab werd. Maar gelukkig was die staf lekker aan het graven en interesseerde het hem geen k*t en het baasje '' ving '' Bodhi op, maar ooh ik was zo bang. En sindsdien ben ik dus overvoorzichtig
kiwiwitje
Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-20 14:54
Hier ook wel opvallend hoeveel mensen er laks zijn..
Net met djessey de straat op en neer gefietst en daarna met chick ook 2 keer. We moeten weer even vertrouwen krijgen na de valpartij weken geleden Toen met chick wat geoefend op nieuwe commando's zoals blijven liggen, ik weg lopen en dan hier roepen. en naast lopen, staan, pootjes verzetten en nog even geknuffeld en toen Boellie laten rennen en spelen
Er is trouwens een wetenschappelijk topic over corona. heel interessant. daarin word ook aangetoond dat t schema wat op fb rond gaat niet helemaal klopt.
CupCakes_
Geplaatst: 22-03-20 14:56
Fijn Denies dat het goed ging!
Ik zag de filmpjes/foto voorbij komen op Facebook kiwi! Leuk!
Hier zitten we van de zon te genieten
kiwiwitje
Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-20 15:05
Djessey na t fietsen en Boellie en Chick met het buiten spelen
Punjab, ben nog niet langs de wasstraat geweest. Lijkt me nu niet helemaal verstandig helaas nu. En ik heb thuis geen blazer. Moet wel zeggen dat het bijten minder is geworden.
Prachtige foto van Mera!
Kiwi, leuk hè, die gehoorzaamheid Wij hebben hier een eettafel uit elkaar getrokken en daar een wip van gemaakt. Nu trainen met online begeleiding de raakvlakken. Vooral Dexter pakt het erg goed op. Dundy is zo'n randdebiel die nergens bij nadenkt dus daar trainen we nog steeds op focus houden.
Kaus heb je een foto van je zelfgemaakte wip. Oh als het niet thuis kan is het lastig.
Zie hier ook veel domme mensen voorbij en ook groepjes wielrenners.
Kiwitje lekker zonnige foto's en ook van Jip. Schiet het verhuizen op.
kiwiwitje
Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-20 15:25
Kreeg bijna t idee chick in te schrijven op de hondenschool voor gehoorzaamheid.. maarja iets met de huidige situatie in NL...
Kaus
Geplaatst: 22-03-20 15:26
Ho, ik zie dat ik wip heb getypt. Maar ik bedoel kattenloop (edit: nee, ik kan echt even niet nadenken ik bedoel schutting). Het zijn overigens gewoon twee tafelbladen op een houten balk. Zal morgen even een foto maken
Ik zit zelf ook wel in een tweestrijd hoor. Ik ga dus vanaf maandag klussen en wil dan wel verf en vloer etc in huis hebben. Laten bezorgen kosten gewoon meer geld dus dan toch maar even langs de bouwmarkt voordat alles straks geheid gaat sluiten. Al voelt het wel slecht. Probeer wel 1,5 meter afstand te houden maar daar lijken andere mensen weinig boodschap aan te hebben.
Laatst bijgewerkt door Kaus op 22-03-20 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Schoonmama moet nog naar buiten komen met koekjes...
Jennifer_S
Geplaatst: 22-03-20 16:49
Ik kom per toeval dit topic tegen en meld me hier graag.
Na de zomer wil ik zeer graag een pup aanschaffen. Al wat research gedaan (en nog steeds aan het doen), de hond van de buren doet al een tijdje dienst als oefenhond en so far so good!
Waar ik mee worstel is het volgende: waar haal ik een leuke pup vandaan? Dat klinkt een beetje suf, maar ik licht toch even toe. Eerst wilde ik gaan voor een asielhond (geen pup), maar toch beslist om een pup op te voeden. Geen vrienden in de omgeving met honden, dus via via een pup vinden is toch wat lastiger merk ik. Online vrees ik voor broodfokkers. Uiteindelijk kwam ik dan uit bij een raspup, maar dat hoeft voor mij niet per se en ook daar zie ik met de vele fokkers door de bomen het bos niet meer. Inmiddels ben ik bij een pup uit het asiel adopteren. Lang verhaal kort: tips?
kiwiwitje
Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-20 17:09
Bij een raspup is het opzich lang niet zo moeilijk, meld je aan in een fb groep en ga eens rondneuzen en rond vragen. Niet gelijk op fokkers reageren die jouw vraag beantwoorden. Maar vergelijk hun antwoorden met die van de rasvereniging. Dan ben je al een heel eind. En kom je fokkers tegen, noem ze eens in facebookgroepen van het ras. En in geval van FCI honden kun je de kennelnaam bij “generaties en gezondheid online” van de raad van beheer invoeren. En zien hoeveel rassen en nesten ze fokken
Er zijn in ieder ras wel fokkers die meer doen dan de rasvereniging eist bijvoorbeeld. Of die altijd een bepaald probleem binnen een ras gelijk benoemen waar hun wel rekening mee houden. Bij een kruising/stamboomloos is het,voor mij, vrij simpel; een pup uit geteste ouderdieren. En dan de testen die per ras waar de kruising uit bestaat of van het “ras” dat ze genoemd zijn.
Met deze dingen kun je broodfok goed uitwijken.
Bij een asiel ligt t anders, dan “red” je een pup/hondje is t idee.
Mijn schoonouders hebben een nestje van 6 liggen nu, echte schapendoes. Helaas al 2 afzeggingen, lastig te zeggen waar het aanligt... Maar denk dat corona aardig mee speelt...
Nu nog een heel mooi hartje, straks niks meer van te zien