Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Simoonzel

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:32

Ooeee spannend Denies! En leuk om van iedereen te lezen over de waterpret. Ik ben ook gisteren naar een plas geweest met Popo maar dat snapt hij nog niet. Terwijl het toch ooit waterhonden waren.. :+
Ik heb wel mijn zinnen gezet op de fietskar want wij hebben geen auto. Zal vanavond nog even informeren bij de cursus. Hij staat nu zonder wielen in de woonkamer en dan gaat hij er uit zichzelf in liggen gelukkig. Maar de kat is er vooral niet uit weg te slaan. :')
Vandaag zijn allebei zijn bovenhoektanden eruit gegaan. Voel me helemaal mama!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:32

KimD schreef:
Deze is ook niet van mij, maar van onze beste vriend, die verzameld van die bulldozers. Maar ik heb ook geen herders. :P

Herders in de zin van: groep 1 herdershonden...

Proficiat Denies! *\o/* Nu vol zenuwen afwachten :P

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:40

Correctie, 3 hoektanden. Ik zie net dat linksonder ook mist. :')

DjoopieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 17:02

Spannend Denies! Leuk al die waterhonden. Mijn hond durft niet verder dan tot haar buik en alleen als ze het warm heeft. Ze is ooit het kroos ingerend, dacht dat het gras was, daarna was zwemmen niet zo leuk meer... :+

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 17:11

Spannend Denise, zit er zeker al 1 voor je bij of zijn er nog voor je?

Trotse mama van Popo.

Zo Kim die ziet er uit haha.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 17:33

Ik heb eerste keus :) Dus afhankelijk hoe het verloopt zit er sowieso iets bij voor ons.

DjoopieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 17:40

Spannend!!! Heb je geen voorkeur voor reu of teef Denies? Dan is het helemaal makkelijk. Jammer zou zijn als je een reutje wilt en er zijn alleen maar teefjes...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 17:48

Het moet een teefje worden omdat ik geen twee reuen in huis wil. Risico is me te groot. :) Uiteraard moet ze voornamelijk met Bodhi matchen en ook met Lupa door één deur kunnen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 18:29

Wat is daar dan het risico van?

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:06

Ik vind twee teven een groter risico dan twee reuen.. :')

Mijn meisjes zijn nu toch echt wel puppy af. Prim is nu 9 maanden maar voor mijn gevoel echt al "af"..

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:06

kiwi ze zijn echt enorm schattig. ik ben van de langharige gevallen maar zo zijn ze toch wel erg leuk hoor!

jaa denies goed nieuws wat fijn! nu verder duimen en wachten. dan komt jullie pup ergens in juli naar je toe als alles goed gaat?

ik barst zowat van nieuwsgierigheid naar de puppies... en zo zin in spulletjes halen... mooie penning weer uitzoeken. puppybezoekjes. zo'n heerlijke tijd!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:07

Er is overal een risico in :) Ik vermoed dat het risico met een teefje er bij wat kleiner is gezien de hormonen-shizzle.

Maar leg vooral uit hoe jij dat ziet ;)

Edit: Altijd twee teefjes gehad en dat is altijd goed gegaan. Niet alleen Borders, ook Goldens etc.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:09

suze_ schreef:
jaa denies goed nieuws wat fijn! nu verder duimen en wachten. dan komt jullie pup ergens in juli naar je toe als alles goed gaat?

ik barst zowat van nieuwsgierigheid naar de puppies... en zo zin in spulletjes halen... mooie penning weer uitzoeken. puppybezoekjes. zo'n heerlijke tijd!

Als alles goed gaat en het matched dan is dat inderdaad de bedoeling! Eerste/tweede week juli :)
Ik houd me voorlopig nog even rustig, heb gelukkig genoeg wat ik kan herbruiken haha. Maar het liefst schreeuw ik het al van de daken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 19:11

Bij Staffies worden teefjes bij elkaar eigenlijk altijd afgeraden, tenzij moeder+dochter. Reutjes zijn vaak ook makkelijker. Maar dat is vooral omdat teefjes Bitchen. Ik ben niet zo moeilijk, als je duidelijk bent en consequent scheelt t wel een hoop.

Mn naamlabels zijn binnen!
*\o/*

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 09-04-19 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:12

Mooie naamlabels!

Vind het trouwens wel bijzonder dat er nu voor het eerst specifiek op ingehaakt wordt. Sinds ik in dit topic ben gestapt heb ik al aangeduid dat het om een teefje gaat :') Het liefst met dat hele loopsheidgedoe doe ik het liever niet, maar niemand die daar toen even een mening over wilde geven. En nu is een teefje ineens geen goed idee???? :Y)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:14

Ik zie nergens risico in wat betreft een roedel, mits het gezonde honden betreft.

Een vriend van ons heeft vier reuen in huis, en die zijn ook geregeld hier. Dan hebben we zes reuen en drie teven, levert geen enkel probleem op. De hiërarchie is duidelijk, ook als een hond loops is.

Reuen zijn sukkels, en gaan niet zomaar met elkaar op de vuist. Teven eerder als de dames het niet met elkaar eens zijn. Maar dat is geen enkel probleem als ze het netjes doen.

De samenstelling van de roedel zegt helemaal niks. Kunnen net zo goed zes reuen en een teef zijn, het zorgt niet zomaar voor problemen.

Ik zou om die reden zeker niet hameren op een teef, misschien ligt een reu je wel beter, of worden er alleen maar reuen geboren.

Hier zou het helemaal niks uitmaken, ook al zou het theoretisch gezien betekenen dat we meer reuen zouden hebben, geen probleem. Gebeurt sowieso niet, is onmogelijk, maar stel dat.

Edit: Niemand zegt dat teven bij elkaar geen goed idee zijn, jij suggereert dat reuen bij elkaar geen goed idee zijn.
Laatst bijgewerkt door KimD op 09-04-19 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 19:15

xDenies schreef:
Mooie naamlabels!

Vind het trouwens wel bijzonder dat er nu voor het eerst specifiek op ingehaakt wordt. Sinds ik in dit topic ben gestapt heb ik al aangeduid dat het om een teefje gaat :') Het liefst met dat hele loopsheidgedoe doe ik het liever niet, maar niemand die daar toen even een mening over wilde geven. En nu is een teefje ineens geen goed idee???? :Y)

ik zou reutjes en teefjes gewoon combineren. Als je consequent bent en goed oplet en je honden kan lezen gaat t meestal wel goed. T is ook wel ras afhankelijk merk ik. Bij terriers word t sterk afgeraden. Maar in andere rassen hoor ik t minder vaak. Ben benieuwd. Hier straks 2 teefjes en 1 reu.

Oh en THNX :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:20

Nee, ik suggereer dat een reu bij Bo geen goed idee is ;)

Verder wat betreft de samenstelling laat ik het er dan maar op houden dat ik/we erg van de oude stempel zijn en het op die manier jaren verteld hebben gekregen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 19:24

xDenies schreef:
Nee, ik suggereer dat een reu bij Bo geen goed idee is ;)

Verder wat betreft de samenstelling laat ik het er dan maar op houden dat ik/we erg van de oude stempel zijn en het op die manier jaren verteld hebben gekregen.

T scheelt altijd als ze als pup al komen. De meeste honden hebben daar meer ''respect'' voor. Zijn er voorzichtiger mee en liever mee. Wij hebben vroeger echt alles gecombineerd in mijn omgeving. Reutjes met reutjes, teefjes er tussen. teefjes met teefjes en reutjes er tussen. Ging eigenlijk altijd wel goed. Alleen de terriers moesten we wat scherper in de gaten houden.
Als jij denkt dat een teefje t beste past is dat goed toch? :)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:24

Ik ben ook heel hard aan het twijfelen of mijn 2de een teef of een reu zal worden. Maar daarover meer een luxepositie omdat Naya bij elke hond/geslacht gaat en totaal geen dominatie heeft tov andere honden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:25

hier komen ook 2 teefjes hoor. Alle ervaringen zijn anders. Gewoon doen waar jij meeste vertrouwen in hebt.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:30

Het zal hoe dan ook in goed overleg met de fokker gaan in combinatie met de zogenaamde 'gedragstesten'. Bo is een hele onzekere hond (niet dominant) en ik wil niet dat het gaat botsen en ik straks ineens voor de keus sta dat één van de twee weg moet of continu van elkaar gescheiden dienen te wonen. Lupa is niet zo moeilijk gelukkig. Die vind het spelen leuk en laat ook heel goed weten als ze er genoeg van heeft of er helemaal geen behoefte aan heeft.

Bo kan overigens ook gewoon met een reutje hier verderop spelen. Maar teefjes is tot nu toe bij 9 van de 10 gewoon een go. Uiteraard zal het opgroeien met ook al wel mee spelen, maar toch.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:30

Volgens mij is het heel individueel. Sommige reuen vechten andere reuen de tent uit en teefjes kunnen ook dikke bitchfights hebben. Maar als je gewoon een sociale hond hebt is er over het algemeen niks aan de hand. :')

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:43

Ik zou zelf niet zozeer naar geslacht kijken maar vooral naar karakter. Vaak kun je met 7 weken al een hoop zien. Zo wil ik geen onzekere of iets bange pup bij de pup die we nu hebben, dat is ze zelf ook een beetje. Ben bang dat dat elkaar versterkt. Onze oudere hond is juist erg dominant en dat zou niet goed gaan met een andere dominante hond. De combi van dominant en zelfzeker plus onzeker gaat hier erg goed omdat de onderdanige geen confrontatie zoekt en meer vertrouwen krijgt van ons oudje.

Het scheelt ook dat het een pup is, wordt vaak wel makkelijker geaccepteerd. Komt vast wel goed!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:50

Ik heb ook liever reuen bij elkaar dan meerdere teven. Bijna alle oppasteven die ik heb gehad waren best wel bitches. Ze snauwen sneller, hebben meer grenzen, kunnen veel onverwachter uit de hoek komen en eisen veel meer op.

Als de derde hier een Kelpie of Koolie wordt wordt het een teefje. Vanwege eventueel fokken en ook het karakter dat ik graag in teefjes vorm zou willen. Als het een Borzoi, cattle of lurcher zou worden, wordt het een reu.

Maar als je specifiek kijkt naar een match met Bohdi zou ik dat aanhouden. Zeker aangezien hij nog jong is en nog wel even door één deur moet met toekomstige pup.

Prim is gaaf Diandra! Vind zo zonder staart toch wel heel erg schattig <3