De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 13:54

Ik vind het niet echt "pas" 's avonds laat.
Wat ik nu bij de koppelingen met Fluffy gemerkt heb(en dat was dus eerst Athos, toen Snor en nu Steven) is dat het overdag niet zoveel gedoe is maar juist 's avonds/'s nachts, zelfs bij mijn sullige Athos en sulletje Snor die haar bij thuiskomst direct aan het wassen was, heb ik 's avonds en 's nachts juist wel gehoord dat ze achter elkaar aan renden/ er rangorde bepaling was.

Ik wil niet weten wat er dan gebeurt op het moment dat ze niet wegkan.. kunnen vluchtdieren niet vluchten dan wordt het of bevriezen of aanvallen.

Ik vind het ook een beetje gek dat je dan het konijn wil terugbrengen als het misgaat, terwijl jij zelf dan het risico hoger maakt.. :o

Denk dat het logisch is dat je je vloer niet wil beschadigen met een panelenren, maar dan zou je wellicht ook handdoeken eronder kunnen leggen .

Verder hou ik me hiervan maar afzijdig, snap alleen niet dat de opvang hiermee akkoord gaat :=

Speirs

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 14:04

Ik ben het wel met Air eens. Ik heb al een hoop koppelingen meegemaakt maar heb er nog niet 1 gehad waarvan het me een goed idee leek om ze dezelfde dag nog in een afgesloten hok te doen. En ook niet op dag 2 :* Samen in een hok eigenlijk alleen als het al echt gehechte stelletjes zijn.

Misschien even een goedkoop stukje zeil over de vloer heen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 14:09

Enige konijn die ik vertrouwde met koppelingen en erna samen de hele nacht was Nynke , met Dobby en Syb beide geen vechten gehad . Met Syb heb ik Syb gewoon in haar hok gezet, geen enkel probleem . Nieuwe ren gemaakt en daarin na paar uur en was alsof ze al jaren samen waren

Maar dat is en dat weet ik een fikse uitzondering op de regel

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 14:13

Ja goedkoop tafelzeil is ook een optie, daar heb ik ze met oud en nieuw ook op gehad. :)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 17:56

Bedankt voor het afzeiken, Air!!! *\%/*

Oh ik ben zo slecht voor mijn beesten en natuurlijk doe ik het allemaal zelf :roll: . En die opvang is uiteraard hartstikke gek dat ze een konijn verkopen aan mij :roll:
Kom gerust zelf een keer kijken en oordelen ;)

Als het niet klikt met mijn konijn dan mag hij terug, maar goed, waarom zou ik nog verantwoording afleggen? Inmiddels al een andere oplossing bedacht ook, maar goed. De opvang is uiteraard compleet gestoord dat ze een konijn aan mij verkopen :roll:

Ik ben eerlijk gezegd behoorlijk klaar met dit topic op zo'n manier :wave:

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 18:12

Heb je geen oud kleed coconut? Kan je daar de renhekjes op zetten :)
Als het niet klikt is het toch logisch dat het konijn terug kan naar de opvang, mocht bij Ran en Guus ook.

Succes met koppelen coconut, wat zal Dolfje blij zijn dat je bij jou terecht is gekomen! Ruimte en een vriendje *\o/*

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 18:25

Dank je wel!
Koppeling in de tuinkamer. Hok van 160x80 met drie verdiepingen komt morgen binnen. Komt in de tuinkamer en dan met goed weer eind april oid naar buiten.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:24

Coconut schreef:
Bedankt voor het afzeiken, Air!!! *\%/*

Oh ik ben zo slecht voor mijn beesten en natuurlijk doe ik het allemaal zelf :roll: . En die opvang is uiteraard hartstikke gek dat ze een konijn verkopen aan mij :roll:
Kom gerust zelf een keer kijken en oordelen ;)

Als het niet klikt met mijn konijn dan mag hij terug, maar goed, waarom zou ik nog verantwoording afleggen? Inmiddels al een andere oplossing bedacht ook, maar goed. De opvang is uiteraard compleet gestoord dat ze een konijn aan mij verkopen :roll:

Ik ben eerlijk gezegd behoorlijk klaar met dit topic op zo'n manier :wave:

Het spijt me dat ik je het gevoel heb gegeven dat het mijn intentie was om je af te zeiken.

Mijn intentie was en is om vanuit de dieren zelf te denken en een zo goed en veilig mogelijke situatie te creëren. Op het moment dat iemand dan om tips vraagt zal ik ook eerlijk zijn als ik de situatie niet als optimaal beschouw, of zelfs denk dat het een groot risico is om te doen.
Dat betekend niet dat het pertinent niet goed kan gaan in de situatie die je schetste, wel dat dat de kans dat het niet goed gaat een stuk groter is.

Ik heb alleen de situatie die jij geschetst hebt beoordeeld, dat betekend helemaal niet dat ik daarbij ook jou voor de rest beoordeel, dus ik weet niet waarom je nu vindt dat ik hiermee zeg dat je vreselijk slecht voor je dieren bent in alle situaties. :=

Je bent zelf al op zoek gegaan naar een betere situatie, en of dat nou door onze reacties komt of omdat je dat zelf hebt bedacht maakt verder niets uit, het risico dat de konijnen er onder lijden en dat je met één of twee gewonde konijnen zit is nu iig tot een minimum beperkt. En dat lijkt mij wel het belangrijkste, het welzijn van de dieren. Laat het duidelijk zijn dat dat bij mijn opmerkingen dan ook de intentie is, en ik überhaupt helemaal niet stil sta bij hoe ik iemand lekker kan gaan afzeiken :+

Blijf vooral in het topic hoor, denk dat dit een fijne plek is on te zijn en tips te krijgen als je die nodig hebt. Als je later nog eens tips vraagt en niet wil dat ik reageer geef dat dan vooral aan, dan zal ik me proberen stil te houden.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:30

Jij beweert dat het vreemd is van de opvang dat ze akkoord gaan met het terugbrengen van een konijn als het niet klikt. Met name die smiley erachter maakte mij echt boos.
Vandaar mijn reactie. Ik zie je echte gezicht en houding helaas niet vanaf een schermpje.

Maar goed, genoeg hierover en zanderover ;)

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:35

Coconut schreef:
Dank je wel!
Koppeling in de tuinkamer. Hok van 160x80 met drie verdiepingen komt morgen binnen. Komt in de tuinkamer en dan met goed weer eind april oid naar buiten.

Fijn! We zien de foto's hopelijk wel verschijnen :))

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:41

Uiteraard! :)

Sorry voor m'n uitspraak hoor. Heb echt een k*tdag gehad en de reactie schoot me in het verkeerde keelgat :=

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:50

Coconut schreef:
Jij beweert dat het vreemd is van de opvang dat ze akkoord gaan met het terugbrengen van een konijn als het niet klikt. Met name die smiley erachter maakte mij echt boos.
Vandaar mijn reactie. Ik zie je echte gezicht en houding helaas niet vanaf een schermpje.

Maar goed, genoeg hierover en zanderover ;)

Nee, dat heb ik absoluut niet beweerd. Ik vind het vreemd dat je het konijn terug wilde brengen als het direct mis ging, omdat die kans groot is in een klein hokje. Dan ligt het niet aan het konijn dat het niet klikt en is het niet dat het konijn niet bij Dolfje past, maar dat de situatie er voor zorgt dat het misgaat. Dat zijn naar mijn idee twee verschillende dingen.
Haha, die smiley is in mijn ogen juist een smiley van "ik hoop dat je het niet verkeerd opvat". Stomme smileys, zijn ze nog niet nuttig :P

Als het niet klikt na het in de juiste situatie met geduld geprobeerd te hebben vind ik het niet meer dan logisch dat een konijn terug mag. Anders had ik Steven ook niet mee durven nemen :+ Zou ik met een 7 maanden oud konijn zitten terwijl ik juist eerst wil stoppen na Fluffy.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:53

Coconut schreef:
Uiteraard! :)

Sorry voor m'n uitspraak hoor. Heb echt een k*tdag gehad en de reactie schoot me in het verkeerde keelgat :=

:(:) poedersuiker zijn nooit leuk. Morgen zal vast beter zijn, je maakt twee konijntjes gelukkiger :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:58

-geeft een wortel-

:+: nu zijn jullie ook gekoppeld _O-

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 21:02

:')

Koppeling maar even uitgesteld naar maandag. Dan is het nieuwe hok er zeker, meer ruimte om elkaar uit de weg te gaan eventueel plus de hele tuinkamer als speelplek als we erbij zijn :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 21:46

Vandaag naar de huishoudbeurs , mam gevraagd de katten te voeren . Was ik Lilo en Tarzan vergeten te melden :') , ma gebeld nadat ik een konijn op een foto zag en die is nog apart naar mijn huis gegaan om ze te voeren _O- <3 . Tarzan en Lilo boffen met zo'n oma <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 21:52

Wat lief van je mams!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 22:00

Lief :D !

Nog wat leuks gescoord op de beurs?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 06:43

Rebecca hoe kun je Tarzan en Lilo nu vergeten >;) _O-

Coconut succes met de koppeling, ik ben benieuwd wie ze uitzoekt!

Bobje lijkt trouwens sprekend op Billy op de foto op de vorige pagina <3

Hoopje konijnen <3
Afbeelding

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 07:54

Gefeliciteerd Tarzan!
Wat een heerlijk hoopje konijn, je zou er zo bij willen liggen. :D

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 07:54

Er is helaas momenteel maar 1 ram beschikbaar. Mocht het niet klikken dan moeten we weer op zoek :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-19 08:45

Gefeliciteerd Tarzan!
En allemaal pluisjes, zoek de konijnen :+.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 11:29

Gefeliciteerd Tarzan!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:03

Dankjewel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:32

Coconut niet zoveel :P , een kaars op FB gewonnen die opgehaald en een puzzel en wat gratis dingen

Ik weet het niet Tarzan := , vroeg mij ook al af hoe ik dat vergeten kan

Zalig Tarzan ! Lekker hutje mutje

Van harte gefeliciteerd *\o/*