[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 17:34

Airborn schreef:
Ik heb tot nu toe het geluk dat iedereen vraagt of ze mogen aaien. Dat of ze vinden mn smurf eng.

Qua tuig: ik heb voor Milo nog niets passends kunnen vinden. Of ze zitten voor geen meter of hij zit net tussen 2 maten in waardoor de kleine over paar maand niet meer past en de grote echt te groot is. Hij heeft dus een goedkoop tuigje voor in de auto en loopt verder aan de lijn.

Qua uitzwaren: Heel Milo's familie is pas na 1.5 aan het uitzwaren tot ongeveer 2-3. Hij is nog wel ff bezig dus.

Verder leuke nieuwe aanwinsten gezien en een nieuwe Milo, ook een molosser! leuk!

Wat voor een Milo heb jij ? :D

djinnie

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 20:06

Wat is het idee achter het laagje vet dat sommige van jullie liever zien dan schraal?

Aangezien er zoveel dieren (en mensen) zijn met overgewicht en schraal niet belastend is voor de gewrichten en te zwaar wel, heb ik onze pup liever schraal dan een klein laagje vet op de ribben.

Bij Wiebe zie je de ribben alleen als hij uitgestrekt ligt. De twee botjes achteraan bij de rug (heup?) waren laatst wat teveel zichtbaar en dat vind ik niet fijn (al vond de dierenarts hem dus gewoon goed) en toen hebben we zijn vlees wat opgehoogd. Hij is nu net wat gevulder (maar als je hem zachtjes over zijn buik aait, voel je wel goed de ribben) en nu is ie goed. Dus vlees weer ietsjes omlaag (hij werd op 330 gram voller, dus als ie niet voller moet, moeten we weer iets omlaag). Nu krijgt hij 300 gram, wat ook de hoeveelheid zou zijn, gemiddeld genomen (ongeveer 6 kilo x 50 gram). Als hij weer te schraal wordt, komt er weer wat bovenop (en dat gebeurt sowieso, doordat ie flink groeit). Bijkomen gaat, zoals het nu lijkt, in ieder geval makkelijk.

Bovenop die 300 gram vlees per dag krijgt ie regelmatig wat groente erbij, 1 keer per week vleesbot (nu nog eendennek), 1 keer per week vette vis (nu sprotjes) en af en toe een ei.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 20:13

Ik heb mijn sporthond (Daeva) liever wat schraler. Krijg je ook geen gram vet aan.
Mijn showhond (Kenai) heb ik een stuk voller. Op show zien ze liever een volle hond. Zeker met zijn postuur. Hij heeft een enorm brede kop en schouders. Daar hoort een vol lijf bij. Al te vaak gezien dat schralere pups niet winnen omdat ze geen laagje hebben. (Pups die in mijn ogen veel beter waren van bouw).

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 20:21

Laagje vet kan prima tot een week of 12. Daarna liever een mooie taille en de ribben wel voelen maar net niet kunnen zien. Overgewicht is verre van ideaal en erg belastend. Zeker voor een pup die in de groei is. Dan dus liever iets schraal dan te dik

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 20:25

Apple, ik zie honden liever iets te schraal.
Saar is tot 10/12 weken beetje mollig geweest, puppyvetjes en sindsdien erg schraal tegen het magere af, en er is geen vet op te krijgen.
Voer ivm de vakantie nog puppybrok ( meer dan voorgeschreven). Stap na de vakantie over op voer voor hyperactieve honden en we hopen dat ze dan iets bijkomt.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:09

Was geen vraag van mij hoor :D

Hidde is ook absoluut niet dik maar dat is ook een beetje het ras denk ik. Zn moeder was ook heel mooi slank.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:11

xApple schreef:
Was geen vraag van mij hoor :D

Hidde is ook absoluut niet dik maar dat is ook een beetje het ras denk ik. Zn moeder was ook heel mooi slank.

Denk ook dat het het ras is, moeder en vader van Saar zijn ook slank.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:22

Daarbij is hij ook super actief. Ook met de warmte.. Daar keek ik nog van op de afgelopen dagen.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:31

Echt? Een actieve Hidde met de hitte? Wiebe is leip in de ochtend, doet niets meer op het heetst van de dag (maar ik vind die puppyvacht ook wel echt flink dik) en komt dan 's avonds weer een beetje bij. _O-

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:34

xApple schreef:
Daarbij is hij ook super actief. Ook met de warmte.. Daar keek ik nog van op de afgelopen dagen.

Bentley is ook vreselijk actief met dit weer, hij heeft gister ook per ongeluk de playstation kapot gemaakt. -O-

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:36

xApple schreef:

Saar is ook altijd heel druk.
Het was hier vadaag 34 graden en nog druk en wild. Heb dat echt moeten temmen

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:49

Petit heeft vandaag voor het eerst gezwommen :j We zijn op vakantie in Lommel en zijn met hem naar de Sahara gegaan. Daar is een groot meer waar hij meteen vol enthousiasme in liep en begon te zwemmen!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 22:23

Nou Hidde is niet heel druk of stout hoor maar wel actief. Slaapt niet meer dan normaal, wil graag spelen, rent lekker door de tuin, graaft zich een ongeluk.. Ik merk aan hem totaal niet dat hij het warm heeft.

Nu is hij wel kapot. Was de hele middag een peuter in huis en dat heeft hem echt veel energie gekost (mij ook :') )

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 22:55

Daar gingen we dan vanavond, onze eerste les behendigheid! *\o/*
Wat ben ik trots op mijn ventje :+: Ik ga nog wel oefenen met balansoefeningen en hem leren dat hij ook achterpoten heeft die mee de lucht in mogen :') maar voor een eerste keer mag ik niet klagen!
Hij had er ontzettend veel lol in, vloog met al het gemak door de tunnel en over de hindernissen en mocht vandaag al een begin maken met de paaltjes <3
Volgende week gaan we weer. Puppenkind is nu heerlijk moe, en ligt al in zijn mandje te pitten <3

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 23:18

Als mensen ongevraagd mijn honden willen benaderen en mijn honden op hun beurt opgewonden beginnen trekken/stuiteren. Dan zeg ik duidelijk "nee" is zowel voor hobd als mens een berisping en ga induen mogelijk tussen mijn honden en die mensen staan.

De reden om liever iets te voller dan schraler te houden is deels omwille van dat dat op show de voorkeur krijgt en deels dat als je ze te schraal houdt ze veel later lijken uit te zwaren of toch wat fijner blijven. Maar hier geen honden met risico op HD, veel groeipijnen of die makkelijk dik te krijgen zijn. Vandaar het streven naar iets voller, want afvallen dien ze heel snel en makkelijk.
Met een molosser of deense dog zou ik wrschlk ook iets schraler houden

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 23:19

Leuk dat je in Lommel zit, dat is hier vlakbij. :D
Wij hebben net het zwembad voor Kiko weer opgezet.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 00:10

B-day boy!
Afbeelding
Afbeelding

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 06:37

Hahaha, leuke foto's van Jarvis. En de eerste behendigheidsles was dus een succes!

@petitparis: hier een middelgrote hond, niet al teveel HD problemen binnen het ras. Onze eerste pup ook, maar we houden hem dus wel wat schraler. Al wil ik ook gaan showen. We zullen eens zien hoe dat loopt.

Gisteren had mijn man de tweede keer puppycursus met Wiebe. De onderdelen van vorige week gingen super (hand volgen, naar baas kijken en spelen/lossen), deze week een begin gemaakt met zit (ging al prima met Wiebe) en komen (dat ging wat minder :+ ). Wiebe is sowieso de jongste van de groep, maar hij vindt ook iedereen zó leuk. Dus de cursusleidster hield hem vast, Roel moest afstand nemen en hem dan roepen, terwijl Wiebe ondertussen helemaal blij was met de cursusleidster. _O- Succes verzekerd.

Ach. Hebben we wat te oefenen, de komende week.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 06:45

Wat leuk al die pas begonnen cursussen :D

Met de hitte is deze week de les afgelast hier helaas.
Zwemmen doen ze hier enorm graag. Van Daeva heb ik geen foto. Dit is Kenai paar weken terug in de ourthe
Afbeelding

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 07:14

Oh, heerlijk! Wat is Kenai een prachtige hond trouwens!

Onze cursus was van 19.15 naar 20.00 uur verplaatst ivm meer schaduw op het cursus terrein (is een stadspark). Dat scheelde al behoorlijk.

Zwemmen doet Wiebe nog niet, maar ik verwacht wel dat hij daarvan gaat genieten. Zijn moeder is een echte waterrat en hij is al wel eens in ons zwembad gejumpt.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 08:39

Afstamming wil vaak niet veel zeggen. De moeder van Kenai is een enorme waterrat. Ik ken nog 2 zussen van hem. Ene zus ook zo'n waterrat. De andere maakt amper de pootjes nat en zwemmen is uit den boze

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 08:54

Kiko heeft maandag kennis gemaakt met mijn nieuwste aanwinst.

Afbeelding

Jammergenoeg had ik net te vroeg mijn telefoon weer opgeborgen, even later ging het veulen testen of er ook melk uit Kiko's neus kwam, met bijbehorende slurpgeluidjes. Kiko was helemaal hyper, omdat het veulen eerst volop aan het racen was en Kiko dat wel als leuk spelletje zag. Maar toen ze aan het neuzen waren was Kiko het veulen zijn hoofd aan het aflikken. <3

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:49

Zoe_97 schreef:
Afstamming wil vaak niet veel zeggen. De moeder van Kenai is een enorme waterrat. Ik ken nog 2 zussen van hem. Ene zus ook zo'n waterrat. De andere maakt amper de pootjes nat en zwemmen is uit den boze

lol hier dnorkelen rnkele nakomelingen exact hetzelfde als de papa en bijna allemaal katen ze zich in het spel op dezelfde manier op hun schouder vallen ( zonder werkelijk getackeld te worden ter verduidelijking) :+
Dus soms zitten eigenschappen heel diep in de genen, andere keer weer niet. Hier zijn de meeste pas op latere leeftijd verzot geworden op water. Als pup en puber eerder angstig om in het water dieper dan de pootjes te gaan.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 10:15

Afstamming wil niet alles zeggen, dat zeker niet, maar het zit wel in het ras, die waterrat eigenschap, en zeker in de moeder.

Lieve foto van Kiko en veulen.

Leuk om dat terug te zien, Petitparis!

Net kwam mijn schoonmoeder even langs met de rhodesian reu van mijn zwager. Die is bijna 9 jaar en echt... wat een watje. Wiebe gaat helemaal plat liggen (want spannend) en vervolgens durft de rhodesian er niet langs. :+

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 10:40

Jongend ik ga heel egoistisch even mijn verhaal hier neerzetten zonder op de rest te reageren. Ik moet het gewoon even kwijt.

Wij zijn gisteren gaan kijken bij een puppy na de teleurstelling van zaterdag. Anderhalf uur gereden. Het leek goed te klikken tussen ons en fokker, ik heb vragen gesteld en puppy beken en geknuffeld. Nog gevraagd of de fokker het zag zitten om de pup aan ons te verkopen en ja natuurlijk.

Nou ik heb net gebeld met nog wat vragen. Bij mijn tweede vraag werd ik onderbroken dat hij de pup niet aan ons ging verkopen. Want het voelde niet goed als wij zo weinig vertrouwen in hem hadden en hij was een goede fokker en als mensen die nog nooit een hond hadden gekocht dan zo'n dingen vroegen en de manier waarop ik naar het hondje keek. Hij kon nog genoeg andere mensen ermee blij maken en wij zouden vast wel een andere puppy vinden. Dus ik heb nog mijn excuses aangeboden en geprobeerd uit te leggen maar hij wilde hem pertinent niet aan ons verkopen maar zei wel dat ik mij niet hoefde te verontschuldigen. Ik voel mij echt flabbergasted.