[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 23:44

Minimale groepen van 10 worden aangeraden. Wat ik met mijn red rili groep merk, en wat ook bij deze van toepassing zal zijn, is dat je goed en veel moet selecteren om ze mooi van kleur te houden. Heeft Aquafizz ze niet? En anders kun je ze volgens mij nog goedkoper bestellen bij rendo-shrimp.de Ik weet dat Hagelslag (als ze nog mee leest :) ) eens aangeboden heeft het Duits te vertalen mocht dit nodig zijn. :)

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 23:49

In mijn boek van visziektes staat dit o er euthanasie

Afbeelding

Kleine visjes kun je trouwens opzuigen met een lange slang, kun je makkelijk tussen de planten gaan. En Door de vacuüm in de slang blijven ze zitten. (Dus slang bij visje een beetje opzuigen en dan met duim of tong tegen houden zodat het visje blijft steken in het buisje met wat water, en dan kun je het makkelijk in een ander bakje doen)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 23:50

Duits is mijn slechtste vak maar wed dat ik wel een stukje kom, thanks!
Was al begonnen met Googlen naar meer info dus fijn dat je het zegt vanaf 10! Zo ver was ik nog niet :+ voor 10 zou ik hier 45.00 kwijt zijn + nog verzendkosten en dat vind ik 'voor wat garnalen' te veel van het goede.. Dan kan ik net zo goed een winkel zoeken waar ze ze hebben en ik ze zelf kan uitkiezen :+ maar ik ga zeker eens op de sites kijken die je noemt!

Edit; beide winkels hebben ze, als ik ze in Zwijndrecht zelf zou kunnen halen zou het me ongeveer 7 euro schelen. :+ Duitse site heb ik er 10 voor 21.99 maar verzendkosten van 14.99, in Zwijndrecht zijn ze 3.0p ps dus 30 voor 10, +6 nog wat verzendkosten.. Dus dat is 1 euro verschil :+

Heel verhaal haha, wat zijn jullie ervaringen met beide bedrijven? Mooiste beestjes? Verzending etc? Om die ene euro als ik moet laten verzenden ga ik niet wakker liggen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 00:41

Aquafizz heb ik mijn garnalen vandaan, ze kwamen goed aan en ze stuurden een extra garnaal (11 ipv 10) mee. Dag erna 1 gepakt door de kreeft maar de rest gaat goed. Is al meer dan een jaar geleden en er is zelfs 1 van de begin groep die nog leeft :P

Rendo heb ik zelf geen ervaring mee maar vrijwel alle recencies zijn goed. Enkele die wat minder goed gekleurde dieren toegestuurd kregen.

Ik ga als ik terug ben uit Canada sowieso een nieuwe garnalenbak opstarten (ik vind jou Nanocube geweldig, dus vermoed dat dat hem wordt :D )en dan ga ik ook bij Rendo bestellen :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 08:52

Leuk! Dan bestel ik ze binnenkort gewoon bij aquafizz! :j

Denk dat het eind volgende week word, misschien later. Volgende week zaterdag draait hij 3 weken. :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 09:02

Hier had de dierenwinkel ze afgelopen week besteld zag ik.
Ze zijn wel erg leuk.
En hoge prijs? Ik vind het geen raar bedrag hoor,mijn corydoras waren ook niet erg "goedkoop",
maar ja wat is goedkoop,gaat om iets dat leeft ?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 09:56

Spruit schreef:
Minimale groepen van 10 worden aangeraden. Wat ik met mijn red rili groep merk, en wat ook bij deze van toepassing zal zijn, is dat je goed en veel moet selecteren om ze mooi van kleur te houden. Heeft Aquafizz ze niet? En anders kun je ze volgens mij nog goedkoper bestellen bij rendo-shrimp.de Ik weet dat Hagelslag (als ze nog mee leest :) ) eens aangeboden heeft het Duits te vertalen mocht dit nodig zijn. :)

Ben aan t meelezen zie ik ineens mijn naam en denk goh die ken ik _O-

Maar vertalen kan ik nogsteeds doen ;-)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:39

Afbeelding

Visjes kijken :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:41

Ja, het is meer; de speciaalzaak hier vraagt al 2 of 3 zoveel voor 1 vuurgarnaal. Aquaria zijn gewoon een dure hobby dat weet ik inmiddels :+ heb er ook echt wel wat voor over, maar bijna 50 euro betalen voor 10 garnalen en verzendkosten vind ik te veel. Dan kijk ik of ik ze ergens anders goedkoper kan krijgen :)

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:47

Ik had laatst bij rende besteld. 20 garnalen 1 euro per stuk plus 15 verzend kosten.. wel een boel aan verzend kosten. Maar op andere site kwam ik overal duurder uit. Je wordt goed op de hoogste gehouden en ze kwamen er netjes binnen. Die jij wilt zullen duurder wezen dan 1 euro. Maar denk dat je evengoed daar goedkoper uit komt.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 12:18

Kanji91 schreef:
Ik had laatst bij rende besteld. 20 garnalen 1 euro per stuk plus 15 verzend kosten.. wel een boel aan verzend kosten. Maar op andere site kwam ik overal duurder uit. Je wordt goed op de hoogste gehouden en ze kwamen er netjes binnen. Die jij wilt zullen duurder wezen dan 1 euro. Maar denk dat je evengoed daar goedkoper uit komt.

Je bedoeld die Duitse site toch?
Daar heb ik idd gister op gekeken, de garnalen zijn er zeker goedkoper! Maar met verzendkosten erbij kom ik dan net weer wat duurder uit dan hier bestellen. :j

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 12:37

Oh nee.. ik verdenk een aantal vissen sterk van flagellaten.. -O-
Dat is toenertijd ook het probleem geweest, bleek achteraf.. na een behandeling met Colombo Flagellex.

Als ik maar niet weer het gedoe krijg met mijn bacterie cultuur.. want door dit middel kan nitraat weer omgezet worden in nitriet..
En bovendien kan het de bacterie cultuur aantasten.. dat is dus ook wat vorige keer is gebeurd, ondanks tijdig verversen.. :x

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:43

Wat zijn flagellaten? :oo

Hier wel wat goed nieuws, mijn eerste examen cijfer is binnen, en heb een mooie voldoende! Stiekem best een beetje blij.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:57

Vervelende beestjes.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:28

Gefeliciteerd LoveUggs ^^

Casarell, zijn ze dan de eerste keer niet helemaal weg gegaan of zijn ze terug gekomen van buitenaf?

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:48

Potverdikkie wat zijn die vissen obsessed met aandacht hier _O-
Zodra je voor het aquarium komt zitten zijn ze met zn allen aan het zoeken en kijken. Een uurtje geleden zijn ze gevoerd :')

Voor het kleurenidee:

Afbeelding
Een kwikwi

Afbeelding
Blauwe vis die in de winkel bleekwit was, en een kleintje met vurige vinnetjes en een mooie groene glans

Afbeelding
Twee van een harempje. Deze waren saai grijzig gestreept in de winkel, maar ik had het idee dat dit er wel onder zat. Het mannetje wordt nog veel kleuriger als hij volwassen wordt.

:D

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:52

Wat een schattige kwikwi!
Die van mij zijn monsters vergeleken met die :p

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:55

Ja ze zijn heel erg lief en klein! Zo'n 4 centimeter nu denk ik. Waren ook spotgoedkoop :+

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:59

Die van mij zijn denk ik 3 keer die lengte :p
Maar ze zijn inmiddels ook al een paar jaar oud :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:37

Spruit schreef:
Gefeliciteerd LoveUggs ^^

Casarell, zijn ze dan de eerste keer niet helemaal weg gegaan of zijn ze terug gekomen van buitenaf?

Van buitenaf kan niet.. dus ik neem aan dat ze niet helemaal weg zijn geweest.. beetje jammer.
Maarja.. als ik niks meer zie aan mijn vissen, ga ik niet zomaar behandelen.. :o

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:25

Hoe kom je aan flagellaten in je bak dan?

Nachtlampje

Die kwikwi is leuk, andere visjes ook :D :j

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:36

Ik heb nu achteraf het vermoeden dat de pineapple zwaarddragers ze hadden bij aanschaf.
Maar dit is dus al maanden geleden.. oliebol happens..

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:38

Ooh ze zijn nog meer baby als die van mij toen ik ze kocht!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:04

Een van mijn dwerg gourami's heeft een aardig buikje, merk ik net op. :oo
Vermoed geen ziekte trouwens, vermoed ook niet dat het een koppel is. Waar de ander van kop tot staart gewoon smal is, heeft deze een buikje. :j

Even een vraagje; hoelang ligt bij jullie altijd het catappa blad in de bak? Lijkt hier helemaal niet van gesnoept te worden namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:07

Vissen eten de bladeren ook niet, dat doen garnalen :)