Judith Listenberg filmpjes bekeken xdniesje? Ik denk dat de methode beter werkt als honden van elkaar afkijken om het principe te snappen. Als ik het goed heb, gebruik je alsnog een klikker om het gedrag te schapen.
Ik heb haar even opgezocht. Kan maar een enkele van haar vinden en deze is helaas zonder geluid. Weet ook niet zeker of ze nou een klikker in haar hand heeft. Het ziet er in ieder geval heel vriendelijk en leuk uit!
Komt ze inderdaad! Volgens mij in november. Leek mij heel interessant, maar als het niet Nederlands gesproken is heb ik er denk heel weinig aan. Deelname kost ook €169 excl btw.
Ik heb met Mika niet meer kunnen trainen, en ook geen wedstrijden meer gelopen vanwege zijn epilepsie. Nadat in in November slechter ging, frequentie van de aanvallen werd steeds korter op elkaar, en ook meerder aanvallen achtereen (clusters) hebben we hem inmiddels door een aantal keren te verhogen met de medicatie hem weer een beetje terug op peil gekregen. Hij heeft nu al een week of 8 geen aanval meer gehad. Helemaal happy:D
En nog meer happy dat we de training daardoor weer terug op konden pakken. Zijn outruns zijn niet meer wat het was, soms weet ie het verschil niet tussen rechts en links, maar het begint te komen stilaan. Hij gaat momenteel zo goed dat ik het aandurfde hem in te schrijven voor een praktijk wedstrijd. Open Belgisch Kampioenschap Praktijk schapendrijven, met Mika in kl.2 gemeld. Heel moeilijke wedstrijd, heel moeilijke hindernissen, zelfs voor klasse 3 combi's niet te doen, heel moeilijke schapen ook. Er is geen een combinatie helemaal rond gekomen binnen de tijd, ook niet in de hoogste klassen. De meesten zijn al gesneuveld op de outrun, lift, fetch.
En joepie, mijn Mika heeft het redelijk goed gedaan, moest hem wel stoppen tijdens de outrun want je kon zien dat ie de fout in ging, gestopt en opnieuw commando gegeven, nu ging ie wel goed wijd uit, kwam goed uit achter de schapen, kon ze ophalen, ik kon controle houden over de groep en redelijk rondkomen, hond heeft goed gewerkt, mooie flanken, rustig drijven, pakte zijn stops (anders was je echt ook al bij voorbaat kansloos) Shedden lukte me niet, ik heb het dan opgegeven, mijn doel voor die dag was immers al meer als bereikt. Happy dat ie terug weer goed werkte, hier had ik een half jaar geleden niet meer op durven hopen
Tuurlijk kan hij geen outruns van 300 meter meer momenteel, we zijn echt compleet terug bij 0 moeten beginnen, maar geen mensen kan zich voorstellen hoe gelukkig ik hiermee ben dat ie wel een outrun van een 100 meter (wel met een tussencommando) weer kan, en dat ie controle kon houden over deze moeilijke schapen. Ik krijg de grijns niet meer van mijn gezicht
Ted heb ik niet gestart ondanks inschrijven, die zet zoveel druk, ik ken mijn hond goed genoeg, dat was chaos geworden, een keer niet luisteren zou je bij dit soort schapen fataal worden. Ik heb deze dagen al schapen door de draad zien vliegen omdat mensen geen controle hadden.
Jacky gestart in de beginnersklasse, maar dit was geen beginnersklasse, de wedstrijd was vrijdag moeilijker als de dag erop voor de klasse 3! Men heeft op een gegeven ogenblik gezien dat sommige dingen echt niet haalbaar waren, en die dan daarna uit het parcours gehaald Ik had met Jacky een dis, gebeten, heb dan gevraagd of haar ipv Ted (weliswaar een klasse hoger, maar goed, moeilijk was het toch, so what) nog eens mocht starten, dat mocht, buiten wedstrijd, doel was enkel OLF en een beetje controle te kunnen herpakken. Ik wilde niet dat we naar huis gingen en hondje het idee had gehad dat ze op trial mocht bijten naar een schaap. Dan is je hele training om zeep. 2e run wist ik wat me te wachten stond en heb er korter opgezeten, nadat ze een goeie OLF gelopen had, we tot aan de trailer gekomen zijn en goed gewerkt had ben ik gestopt. Er peerden hem weer een paar schapen van de groep die we hadden en ik dacht stuur haar niet meer er achter aan, dan gaat ze weer happen. We zijn in ieder geval positief kunnen eindigen.
Easy heeft het goed gedaan, 5e geworden in klasse 1, niet genoeg voor een finale plaats, maar hond heeft echt goed gewerkt, heel hard zijn best gedaan controle over de schapen te houden, en een van de weinigen die ook tot aan de sorteerinrichting gekomen is, die wel echt te moeilijk was, dat lukte de kl3 ook niet, die mochten later dan de "vereenvoudigde versie" doen, en ook dat lukte meestal niet.
Al met al een hele uitdaging, en ik ben blij dat mijn hondjes zo goed gewerkt hebben, was een gezellig weekeinde, fijn mensen terug te zien die ik een jaar lang niet gezien had omdat we zowat een jaar uit de wedstrijden gelegen hebben
En wat ik nog heel erg leuk vond, het nestzusje van mijn Jacky, Maggie is met haar baas Rob Belgisch kampioen Praktijk in klasse 2 geworden, ben plaatsvervangend mee trots op de family!! Dat hondje heeft zooo mooi gewerkt
Sassy, wat gaaaf! Oooit hoop ik met Csiva ook wedstrijden te kunnen lopen. Voorlopig zijn we alleen nog niet zo ver We gaan de goede kant op maar ik moet nog zoveel leren
Caesar
Geplaatst: 05-05-14 13:19
Ik ben op zoek naar tweedehands kennel panelen. Hoeft niet perse met een deur. Wel 1.80 hoog. Eventueel complete buitenkennel met nachthok. Heeft iemand nog wat staan?
Ik wil weer beginnen met behendigheid duurt zo lang! Helaas te druk nog gehad om mijn eigen spullen uit te stallen. Nog 3 weken tot Doggy Days..
Gister was Levi in paniek door de jachttraining groep, weggerend, onder een fiets gekomen en gelukkig weer kunnen pakken omdat hij het terrein van de hondenschool op schoot. Hij was vandaag nog erg op zijn hoede in een heel ander park
MyWishMax
Geplaatst: 05-05-14 18:50
JesdaPower schreef:
Het gedonder begint al Jinn heeft veters van mijn vaders schoenen opgegeten Mijn vader was 'niet echt blij'
Ik vind Jinn echt nog braaf, ben benieuwd hoe lang dat duurt. Dat is hier namelijk de reden dat Tay in de bench/straks i de kennel zit. Hij sloopt als een gek. Hopelijk gaan jouw ouders en broer inzien dat dit niet gaat zo.
Leuke foto en wat kleurt dat roze schattig Geef verslag over het schapenhoeden. Toevallig nu wel foto's kunnen maken
Ik ben net te weten gekomen dat mijn GGb wedstrijd een iets andere vorm krijgt dan regulier. Ze hebben er een spelvariant van gemaakt ipv het strakke wat officieel is. Handig zeg, heb ik juist het officiële als uitgangspunt genomen Goed, dit kan ik aankomende zondag verwachten ... https://word.office.live.com/wv/WordVie ... rijd+.docx