Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:29

Gaaf!
Hoeveel ratten heb je er in zitten?

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:02

bij ons mogen de katten nog niet op 1meter van de ratten komen, zodat de ratjes rust hebben.
bij jou kunnen ze lekker in hun mandje liggen kijken, haha! :P
dan zullen jouw ratten daar wel tegen kunnen, in mijn kooi is eentje katten gewend en bijt er naar, de andere worden er schrikachtig van...

inderdaad wel benieuwd naar hoeveel ratjes je er in hebt :D

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:27

Wat rattenparadijs!
@ KingYasFenn: meestal gaan ratten en katten goed samen hoor ;)

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:29

klopt ook zeker hoor ;)
daar twijfel ik niet aan!
ik heb zelf ervaren dat sommige er heel stresserig van worden en daarom doe ik het niet.
maar dat verschilt per ratje natuurlijk ;)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:23

Mooie kooi!

Mijn ratjes komen ook gewoon naar de kat toe maar de kat doet ook verder niks.

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 12:17

@Dribbel Ik zei het van de zalf :) Dit komt omdat ik die namelijk wel heb. Bij Nugget is ook het oog helemaal weg maar merk met de zalf dat er geen ontsteking ofzo inkomt en ik spoel hem af en toe met zilverwater.

Oei ik kijk weer eens op marktplaats en vind een gratis ratje, vind het altijd zo sneu voor die beestjes. Maar even gevraagd wat het geslacht is aangezien hij in Zwolle is. Willen ze hem in het bos gaan gooien als niemand hem ophaalt, dan ben je toch gek in je hoofd?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:07

Wat een idioten zeg! Zo heb ik ooit een konijntje opgehaald omdat die in het bos gedumpt zou worden.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:51

Lies_Miek schreef:
@Dribbel Ik zei het van de zalf :) Dit komt omdat ik die namelijk wel heb. Bij Nugget is ook het oog helemaal weg maar merk met de zalf dat er geen ontsteking ofzo inkomt en ik spoel hem af en toe met zilverwater.

Oei ik kijk weer eens op marktplaats en vind een gratis ratje, vind het altijd zo sneu voor die beestjes. Maar even gevraagd wat het geslacht is aangezien hij in Zwolle is. Willen ze hem in het bos gaan gooien als niemand hem ophaalt, dan ben je toch gek in je hoofd?

Oh ik had jou bericht niet gezien! Maar ik heb inderdaad ook zalf en pijnstillers gekregen. Maar de DA gaf het weinig hoop. Ik weet niet in hoeverre jou ratje het heeft maar ik zal dan toch eens nagaan of hij/zij er echt geen pijn aan heeft..

Hier is het advies van de DA opereren of inslapen.

De leeftijd van mijn ratje weet ik ook niet (gekregen van vriendin), maar ik denk tegen de 2 jaar oud nu. No way dat ik hem in laat slapen terwijl hij verder nog gezond is. Leeftijd maakt mij niets uit dan. Je weet nooit hoe oud ze gaan worden.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:00

Ik heb daar 2 ratten in zitten. Zou zooooo graag een opvanger of een stel rittens erbij hebben zitten (merk toch dat ik verliefd begin te worden op de grote heren, en Spyker en Bentley blijven allebei meer damesformaat := ) en ik heb nu nogal de luxe om extra erbij te kunnen nemen :')
Helaas mag het niet van vriendinlief -O-
Anders had ik al een rattery gemaild _O-

Ratten en katten gaan prima samen. Spyker is ontsnapkoning (aka Houdini) en heeft er ook al voor gezorgd dat de rest van de meute vrolijk door mijn woonkamer kon wandelen daarmee :') (sindsdien zitten overal muskus haken op :+ )
Katten en ratten liepen gezellig samen door de woonkamer :=

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:02

Dribbel, op dit moment functioneert ze goed en haar gezondheid is verder ook nog goed. Leeftijd is hier ook onbekend want ze is een opvangertje.

He bah wat een nare mensen wonen hier op aardbol. Had gevraagd naar het geslacht en kreeg terug dat het een mannetje was en dat het een grap van een vriend was. Kreeg daarna het meest misselijkmakende plaatje ook nog. Bah bah bah. Snap niet dat mensen dit soort dingen grappig vinden

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:16

Lies_Miek schreef:
Dribbel, op dit moment functioneert ze goed en haar gezondheid is verder ook nog goed. Leeftijd is hier ook onbekend want ze is een opvangertje.

He bah wat een nare mensen wonen hier op aardbol. Had gevraagd naar het geslacht en kreeg terug dat het een mannetje was en dat het een grap van een vriend was. Kreeg daarna het meest misselijkmakende plaatje ook nog. Bah bah bah. Snap niet dat mensen dit soort dingen grappig vinden

Wat flauw..
Sommige mensen........ Hebben geen leven!

Heb jij een foto van het oogje? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de jouwe eruit ziet.

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:44

Oh wauw Tigress die kooi is echt gaaf! <3 Was er weer eventjes uit druk gehad op stage enzo :)
Gaat dat gewoon samen Tigress?Ik heb hier een mechelse herder en een boomerhondje beneden zitten en die lopen flink te azen als de ratjes bendeden lopen.. Vind dat niks, zeker niet omdat Boomertje de cavia van mn zusje erg leuk vond. Daar ging hij even mee spelen #) Dat is een langhaar cavia en die haren waren ook erg lekker :=

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:56

Ooh ik schrok me net helemaal kapot :oo

Swieb klom uit de sputnik op het plateau, en toen begon ze ineens met d'r pootjes naar d'r bek te graaien en rond te tollen, en toen viel ze naar beneden.
Dus ik was al als een idioot van de bank gesprongen, heb d'r uit het hok gepakt..
Vriendlief was ondertussen al helemaal over z'n toeren de kamer uit gelopen. (die kan dat soort dingen echt niet aanzien. Toen ik d'r tandjes even wou controleren en ze een piep gaf omdat ze 't er niet mee eens was zat hij al met z'n vingers in z'n oren := )

Dus ik in d'r bek gekeken en zat een stukje hout in, dus dat eruit gevist en toen begon ze keihard te kwijlen.
Dus heb d'r ondersteboven gehangen en geschud, toen kwam al dat slijm eruit.
Heb d'r nu bij me liggen en ze is nog wel een beetje van d'r apprepo maar gaat goed met d'r.
Net nog even d'r neus in m'n oor gedouwd ( :+ ) maar ze heeft gelukkig geen vocht in d'r longen gekregen.

Pff, dacht echt dat ze er was geweest. Schrok me dood :\

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:00

Ik kan me voorstellen dat je schrok. Arme Swieb, haar nog wel even in de gaten houden!

Vandaag de kooi weer gedaan, de damens zijn lekker op onderzoek uit :P

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:10

_Dribbel schreef:
Hier slecht nieuws. Het oogje van Eddy was ineens erger geworden en kom net van de dierenarts vandaan. Het oog is helemaal kapot en herstelt waarschijnlijk niet meer. Heb wel pijnstillers en ab gekregen maar ze gaf het weinig hoop.

Dus dat wordt straks weer een lastige keuze om het oogje eruit te laten halen.

Hey Dribbel, een operatie is natuurlijk altijd risicovol voor een ratje maar een van mijn ratjes heeft precies hetzelfde gehad als jouw ratje.
Ook eerst het oog helemaal blauw grijs, antibiotica zalf van de dierenarts gekregen maar het haalde niks uit.
Het oog werd boller en boller en ik was op een gegeven moment echt bang dat ze'n oogje zou gaan ploffen..
Toen heb ik het oogje er ook uit laten halen en dat is gelukkig allemaal helemaal goed gekomen.
AfbeeldingAfbeelding

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:40

Arrabel, bedankt voor je berichtje! Ik ga je even pb-en!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:09

Okey...en ook voor porsche is het vandaag zover. Kwart over 5 zal ze worden ingeslapen. Haar gewel is zo groot dat ik bang ben voor verdrukkingen of dat het zal knappen vroeg of laat. Ik mag niet egoïstisch zijn op zo'n moment en moet ook aan haar geluk denken. Ze is al niet een knuffelrat, dus tot morgen wachten en haar nog even volknuffelen is eerder een marteling dan liefdevol, dus dat doe ik haar niet aan :'( 2 ratten in korte tijd, maar het is het beste :'(

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:16

Jeetje Tigress, het zit je ook echt niet mee hè de laatste tijd :(:)

Heel veel sterkte Y;(

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:17

Heel veel sterkte, ik heb Ciske ook 7 januari in moeten laten slapen en het verdriet is nog vers.
Ik weet wat je doormaakt!
Heel veel sterkte Y;(
Ik heb Ciske zelf begraven in een mooie doek, dat heeft me wel goed gedaan.
Misschien een tip?
Maar iedereen moet er natuurlijk mee omgaan zoals diegene dat wilt.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:29

Sterkte :(:)

Ik heb een leuke kooi gevonden! Wat vinden jullie er van?
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... udget.html

Het is een ferplast, maar ik kan er niet precies achter komen welke.
De kooi is 1,05 breed, niet 1.50 zoals in de advertentie staat.

Edit; is dit dezelfe kooi als die jij hebt Tigress?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:38

Hummer is de grond nog niet in, dus ik begraaf ze samen in een doos met hun favo dingetje erbij (knaagstokje en een kattenspeeltje waar ze altijd druk mee waren)

Ze komen bij het familiegraf der huisdieren bij mijn ouders thuis te liggen. Wel zwaar twee zo kort achter.elkaar aan, maar ik wil haar niet onnodig laten lijden ;c

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:55

Tis gebeurd. Ze was zo weg, wat voor mij aangaf dat het goed was zo. Zal als ik weer internet heb even een foto plaatsen van haar laatste shoot. Lastig hoor, zo'n leeg hokje ineens naast me :n

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:12

Wat naar |(
Heel veel sterkte!

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:55

heel veel sterkte Y;(

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:11

Heel veel sterkte Tigress..
Bij mij komt dat nare gevoel altijd weer boven, als hier iemand z'n ratje heeft laten inslapen.

:(