Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KimD schreef:Dat op 'Au' reageren vind ik altijd gek. Hoe wilt een hond weten dat 'au' pijn betekend, ze spreken onze taal niet. Dat zou dus iets zijn wat aangeleerd moet worden.
moonsparkle schreef:KimD schreef:Dat op 'Au' reageren vind ik altijd gek. Hoe wilt een hond weten dat 'au' pijn betekend, ze spreken onze taal niet. Dat zou dus iets zijn wat aangeleerd moet worden.
Als in een hoog geluid zoals een pup piept bij mijn vorige hond werkte dat wel die schrok daar dan even van en dan bood ik speelgoed aan
KimD schreef:Dat op 'Au' reageren vind ik altijd gek. Hoe wilt een hond weten dat 'au' pijn betekend, ze spreken onze taal niet. Dat zou dus iets zijn wat aangeleerd moet worden.
moonsparkle schreef:Ik denk als ik hem omdraai dat hij binnen een seconde weer in me hangt want ik ben blijkbaar leuker om in te bijten dan het speelgoed. Hoe bedoelde je dat met speelgoed? Wat doe je dan als een pup te hard in je hand/ been bijt?
moonsparkle schreef:Vanavond begint de cursus ik vraag het daar ook even na. Hij bijt gewoon altijd dus verveling of overprikkeling kan uiteraard weleens voorkomen maar dat lijkt me niet het geval omdat hij altijd bijt
kiwiwitje schreef:Heb je zylkene geprobeerd?
kiwiwitje schreef:Oh nee die ken ik niet. Ik geef de capsules die over t voer leeggemaakt kunnen worden aan een van de katten. Een capsule van 225 mg doe ik 2x mee. (Dus iets hoger dan de standaard dosering, geef t 1x daags)
Was hier om te testen. T is nu op en we hebben heel snel bijbesteld(trage post helaas dat wel) omdat we zo’n groot verschil zagen.
CupCakes_ schreef:kiwiwitje schreef:Oh nee die ken ik niet. Ik geef de capsules die over t voer leeggemaakt kunnen worden aan een van de katten. Een capsule van 225 mg doe ik 2x mee. (Dus iets hoger dan de standaard dosering, geef t 1x daags)
Was hier om te testen. T is nu op en we hebben heel snel bijbesteld(trage post helaas dat wel) omdat we zo’n groot verschil zagen.
Wat voor verschil zag je dan precies?
kiwiwitje schreef:Oh nee die ken ik niet. Ik geef de capsules die over t voer leeggemaakt kunnen worden aan een van de katten. Een capsule van 225 mg doe ik 2x mee. (Dus iets hoger dan de standaard dosering, geef t 1x daags)
Nou as we speak zijn we weer eens wakker van zn huidige gespook snachts. Wat afwisselt tussen krijsend mauwen of vechten met de andere katten die vrijwel nooit wat doen. En dat dus ook rustig op bed boven op je als je slaapt. Doet ie overdag overigens ook. Als we weg zijn moet ie opgesloten omdat ie anders gerust planten sloopt of van de planken trekt of gooit. Maar overdag onrustig rennen en krijsen is ook bekend. Zeker in zn er onrustige periodes durven de andere katten amper in huis te bewegen. Dit was eigenlijk een beetje de laatste optie. Inslapen is absoluut met de dierenarts al als optie besproken en “goedgekeurd”..
Zn ogen staan raar zn gedrag is onrustig en hij daagt en dreigt vrijwel dagelijks in dit gedrag de honden uit, voornamelijk richting djes die hem met alle liefde bijschaaft, maar ook steeds vaker naar envie die hem dan ook corrigeert(iets vriendelijker dan djes) en ook naar chicka. Er komt een moment dat ze t niet meer accepteren van hem.
T vermoeden is dat zn gedrag voort komt uit iets in zn kop. Hij heeft soms ook “aanvallen” die we helaas niet waarnemen. Maar dan zondert ie zich af. Herkent ie niks/niemand meer of reageert er niet op. Die kat vreet alles wat los en vast zit en dan eet is amper tot niet en vaak alleen beetjes vies goedkoop natvoer. Dat trekt dan in uren tot weken weg tot weer normaal gedrag. De laatste maanden is t max 1-2 dagen.
Hij lijkt t ook echt niet te snappen. Soms staat ie de honden zo te provoceren dat als ze reageren dat ie dooodsbang is. Of als ie iets uithaalt en je word boos. Schiet ie weg en als je bij hem komt duikt ie volledig in elkaar. Met mega grote ogen. Of dan loopt ie rond met een blik in zn ogen dat ie gewoon totaal niet “hier” lijkt. Of als een jonge kitten die de wereld opnieuw ontdekt.
Ook zn vraatzucht is wisselend. Periodes van alles eten en t zelfs van je willen jatten. Tot met moeite zn eigen eten opeten. Hij kan met vlagen ook ineens met 1-2 dagen bijna graat mager zijn. En vaak is zn gedrag dan heftiger. Als zn gedrag rustiger word, trekt ie weer bij.
Op de zylkene is al t bovenstaande over hoogstens af en toe wat mauwen. Zijn de honden relax in zijn aanwezigheid en spelen de andere katten zelfs als hij in de buurt is. En hoeven we hem ook niet op te sluiten.
Hij heeft andere stress supplementen gehad, magnesium extra,en supplementen voor dementie en eigenlijk werkt niks. Er is door de dierenarts nog medicatie voorgelegd maar daarvan zijn de resultaten bij katten niet zo best vergeleken bij honden.