De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
caro29
Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-12-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 14:26

Ah Oke. Dan is het gewoon de normale prijs

Taifoen

Berichten: 1036
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 15:38

Ik vind 75 euro een mooie prijs, onze dierenarts is wel een stuk duurder :') kom ik nu achter haha. Wel konijnkundig dus ach

gonniee
Berichten: 519
Geregistreerd: 26-04-21

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 15:50

Het zijn inderdaad wel de prijzen ja. Nu met Luna ook weer 200 euro mogen investeren... Maar inderdaad, een kundige dierenarts, dan ga je niet op een tientje meer of minder.

simongek

Berichten: 5352
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:01

Taifoen schreef:
Ik vind 75 euro een mooie prijs, onze dierenarts is wel een stuk duurder :') kom ik nu achter haha. Wel konijnkundig dus ach


Mijn dwergkonijntje is net gecastreerd. Was 120 euro incl pijnstiller. Vond ik ook aardig prijzig.

Ik wil graag kijken of iemand hier wel eens van heeft gehoord of mee gemaakt.

1 week na de castratie sprong hij uit de armen van mijn oudste zoon. Was ongeveer 30cm maar toch verkeerd terecht gekomen. Moesten rust houden in aparte kooi en niet los laten lopen. Vasthouden etc. Foto kon niet ivm vocht in knie. Na 1 week weer terug geweest en foto's laten maken. Bleek de groeischijf gebroken.

Nu moest hij in nog kleinere kooi en mag hij helemaal niets.

Hij is 4 mnd oud en probeert natuurlijk uit alle macht uit dat hok te komen. Bijten springen etc. We hebben van alles geprobeerd. Speelbal. Hooi stro snoepjes etc. Alleen de wilgenrol is een succes.

Hij blijft springen wat natuurlijk niet mag maar beestje is zo jong en verveeld zich dood.

Ik ga vrijdag weer naar dierenarts om te kijken of het enig nut heeft gehad en anders wil ik hem weer bij zijn zus zetten want dit heeft ook veel invloed op zijn humeur en welzijn etc.

Heeft iemand hier wel eens mee te maken gehad? Bijv. Wat zijn de gevolgen etc

gonniee
Berichten: 519
Geregistreerd: 26-04-21

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 08:01

Hier ook een konijntje met gebroken achterpoortje gehad. Die was blijven hangen achter iets, en kermde het uit van de pijn. De da heeft toen met bruine leukoplast de poot gefixeerd, en konijn kon verder gewoon rond blijven rennen. Kreeg wel een plastic kraag om, zodat hij niet bij de leukoplast kon. Was niet belemmerend. Hij vond het juist wel handig, want nu kon hij brokjes scheppen in de kraag en dan vanzelf in zijn bekje laten glijden:)
Uiteindelijk helemaal goed gekomen, behalve dat de poot een beetje uit de richting stond.

Beterschap!

simongek

Berichten: 5352
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 08:02

Dank je wel.

Ze zeiden wel dat deze poot nu zou stoppen met groeien. Hij krijgt dus ongelijke pootjes.

gonniee
Berichten: 519
Geregistreerd: 26-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 21:11

Zo lang je konijn er goed mee uit de voeten kan, ze zijn heel creatief.

Hier foto's van Luna vandaag, dan zie je goed hoe scheef dat koppie hangt. Maar ook hoe lekker ze rond struint..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

caro29
Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-12-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 21:25

Ach jeetje

simongek

Berichten: 5352
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 21:31

Oh dat is wel heel scheef zeg. :(:)

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 13:11

Hier heeft Crispy ooit een gebroken achterpootje gehad, maar hij was al wel volwassen. Hij red zich er heel goed mee. Je ziet dat de poot minder bewegelijk is, maar hij gebruikt hem wel gewoon.

En Luna heeft haar kopje wel heel scheef zo. Gelukkig kan ze zich er wel goed mee redden dan.

Ik moet vandaag even met Babs naar de dierenarts. Ze schudt met haar koppie en een oortje. Vermoed een oorontsteking.

MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 15:54

Wat een scheef hoofdje Gonniee. Maar zo lang ze haar plan kan trekken is het goed lijkt mij. Moppie had er ook een scheef hoofdje aan overgehouden maar dat is heel langzaamaan weer rechter komen te staan.

Omdat Lilly haar laatste antibioticakuur niks geholpen heeft en ze toch enorm veel blijft niezen (het is nu ook echt waterig snot dus dat in combinatie met antibiotica die echt niks doet, terwijl het eentje is die we nog maar één keer eerder gebruikt hebben, doet mij denken dat het op dit moment toch aan iets anders ligt) heb ik toch maar eens een afspraak gemaakt voor röntgenfoto's en een rhinoscopie. Vind het eigenlijk doodeng en zeker omdat het niet écht nodig is zou ik het mezelf echt kwalijk nemen moest er iets gebeuren. Maar langs de andere kant is het gewoon echt vervelend voor haar, en moest het deze winter toch weer verergeren en de antibiotica zoals nu niet helpt is het helemaal riskant om haar in zo'n toestand onder narcose te brengen. Hoop dat ik er goed aan doe en dat er iets uitkomt.

Edit: Had over jouw berichtje overgelezen NAIWHL, weet je al wat het is?

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 16:34

Ik ga voor Lilly duimen MoppieFilou. Hoe gaat het met je Hooligan?

En Babs heeft oormijt/oorontsteking, dus ze heeft een prik gekregen en over 10 dagen weer een prik en dan moet ze er vanaf zijn. Is de eerste keer van alle konijnen dat we een oorontsteking/oormijt hebben.

MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 18:11

Dankjewel! Is pas 15 november dus heb nog even tijd om me erop voor te bereiden :=
Over mevrouw Hooligan is het laatste nog niet gezegd _O- . Ze had het dus toch voor elkaar gekregen over mijn laatste constructie te springen. Heb ze op heterdaad betrapt maar achteraf gezien had ik al wat knaagsporen gezien aan de binnenkant van het hout maar aangezien Lilly geen snijtanden meer heeft kon zij dat niet gedaan hebben natuurlijk. Toen dacht ik 'neee kan echt niet dat Loesje daar overheen komt hoor'. Wel dus :+ .
Dus ik heb nu alles afgezet met draadpanelen en eentje met een deurtje gebruikt om er zelf nog in te komen. Handig is anders dus binnenkort maar eens vervangen door een houten plaat met opening.
Maar nu ze daar dus niet meer in geraakt is ze zich maar beginnen afreageren op de kartonnen dozen in de ren en heeft ze al een heel gangenstelsel gegraven, dat beest is net een kleuter die iets moet hebben om zich mee te kunnen uitleven haha. Voor de rest is ze leuk hoor :D

Ik heb het ook nog niet eerder gehoord bij konijnen. Gelukkig komt ze er vanaf met twee prikjes en niet dagelijks iets in haar oor ofzo.

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 18:26

_O- heerlijk figuur die Loesje

En daar is Babs ook heel blij mee, want na haar hele leven in een klein hokje is ze niet de dapperste naar mensen toe. Het scheelt haar veel stress. Ik mag de 2e spuit ook zelf thuis zetten. Dat scheelt ook weer dierenarts stress…

MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 23:29

Fijn inderdaad dat je ze daar niet te veel mee moet lastigvallen! Vind het nooit leuk om medicatie te moeten geven ofzo.

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 11:25

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Snelle ego post <3 maar ze zijn zo leuk en doen het zo goed samen!

MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 13:42

Wat een schatjes <3

simongek

Berichten: 5352
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 18:33

Wat een lief stel *\o/*

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 20:16

Lekker stel hoor!

MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 22:29

Vraagje, kan het kwaad als konijnen karton dat ze eraf scheuren ook echt opeten? Ik hoef jullie vast niet te vertellen over wie het gaat :+ . Ik lees vooral dat het eigenlijk niet goed is maar nadat ze dat kruidenschaaltje schijnbaar ook heeft kunnen verteren vraag ik me af hoe erg het echt is :=

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 10:20

Ik denk dat het wel uitmaakt of het gelijmd karton is, of gewoon een dik papieren stuk van een doosje. Als je snapt wat ik bedoel. Hier is een doosje met inhoud ook een keer geplundert en voor een deel opgegeten. Ze hebben er niks aan over gehouden.

En ik vermoed zomaar dat het over Loesje gaat _O-

MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 10:41

Het is gewoon een kartonnen doos dus ik vermoed dan dat het niet gelijmd is? Geen idee eigenlijk :=

Nee joh, Loesje zou zoiets nooit doen O:)

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 12:14

Als het karton met van die ribbels binnenin is, dan is het gelijmd volgens mij.

Fly_high

Berichten: 3351
Geregistreerd: 01-09-20

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 12:22

Die van mij vreten soms karton alsof het een enorme traktatie is :P := gewoon van die standaard ongeverfde bruine dozen. Nooit last van gehad, ze mogen het ook gewoon, want anders werken ze vloerkleed of kabels of willekeurige plastic troep naar binnen :')

Taifoen

Berichten: 1036
Geregistreerd: 03-08-12

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 12:42

Wat een lieve foto's meisje!
Hier hebben ze ook wel eens meer karton gegeten dan de bedoeling was, maar nooit iets aan over gehouden *afkloppen* :)