Garnalen lukt ook niet echt. Onvruchtbaar huis dit..

Hoewel m’n vriend van de week wel een zwangere garnaal heeft gezien. Duimen!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miepmiept schreef:Ik heb 20 garnalen in 35 liter en ik moet ook al flink zoeken al zaten er ook wel kleintjes tussen, maar ik heb het bakje ook aardig vol zitten dus ik hoop ook maar dat ze snel gaan kweken, vorige keer dat ik garnalen had duurde het een aantal weken. Ik zie wel vaak 'lege jasjes' liggen dus dat verschalen gaat iig goed.
maralyn schreef:Correctie, na alles vangen en tellen, heb ik er in totaal 80 gehad. 6 jongen blijven. Wanneer dezen volwassen zijn, moet ik even kijken of ik nog een bak op ga starten.![]()
Of dat ik het laat uitlopen.
Ik had 15 platys geruild tegen 30 guppen.
15 man en 15 vrouw.
Man komt binnen en zegt. "Mevrouw, sorry... Één van de vrouwen is tijdens de rit bevallen... Het zijn er iets meer!"
Na tellen, kwam ik uit op 40?!
Gelukkig heb ik de jongen alweer verhandeld en worden vanavond opgehaald.
Guppen zitten gescheiden, zodat ik heel bewust kan gaan kweken op kleur en er voor zorgen dat ik gezonde guppen kweek.
Gekke hobby dit.
ellepel schreef:ik heb de anentome helena,die eten ze wel op.
en buiten heb ik wat emmers staan met water en planten en daar zitten heel veel van die poelslakjes in.
ik haal er vaak wel wat uit en dan in het aquarium .dan zijn de helena slakken weer blij
ellepel schreef:miepmiept,ligt er aan wat voor vis het is.
ik zie dat bijvoorbeeld guppen of ancistrus vaak niet kwijt te raken is.
maar dat is hier in de buurt,chicliden zie ik ook vaak dat dat wel moeilijk is.
garnalen gaat hier wel makkelijk, twintig in een boterkuipje vol,water ben ik zo kwijt![]()
maar de meeste jongen worden door de vissen opgegeten,dus momenteel heb ik niet zo veel.