Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:35

Het is ook heel leuk hoor. Als ik thuis kom met de auto zit ze in het raam kozijn. Als ik weg ga word ik nog net niet uitgezwaaid. Ze hebben het allemaal van Lupa geleerd :P
En Mera slaapt er dan ook in :')

Afbeelding
Afbeelding

Ze zijn soms zo verschillende maar ook weer precies hetzelfde <3

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:36

Haha, hey 'tongue out tuesday' was een paar dagen terug hoor! ;)

Toby heeft vooral het concept 'hygge' volledig omarmd. Die zoekt het hoogste, zachtste plekje op, en ligt daar gedurende mijn werkdag uuuuuuren te slapen, dutten, om zich heen te kijken - en mij aan te staren, dat ook.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:45

Hoi! Ik kom mij ook melden! Na al ruim 4 jaar de wens te hebben om weer een hond te nemen staan we nu eindelijk op de wachtlijst voor een toller pup! De teef is 7 weken geleden gedekt dus het aftellen is nu echt begonnen! Het leek een groot nest te zijn op de echo, dus hopelijk zit er straks ook eentje voor ons bij. Met hoeveel dagen is bij jullie het teefje bevallen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:46

Even een zwaai
Ik lees mee hoor maar met zoontje thuis drukke volle dagen.

Denies fijn dat je je wat beter voelt.
Kimd hoe voel jij je?

Dagen hier gevuld dus met zoonlief en we zijn aan de slag met de moestuin. En elke dag half uur in de auto naar bos waar niemand is... en zo blij nu met onze grote tuin waar iedereen toch zn energie kwijt kan.

Blijf gezond allemaal :*

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:48

Nanna schreef:
Hoi! Ik kom mij ook melden! Na al ruim 4 jaar de wens te hebben om weer een hond te nemen staan we nu eindelijk op de wachtlijst voor een toller pup! De teef is 7 weken geleden gedekt dus het aftellen is nu echt begonnen! Het leek een groot nest te zijn op de echo, dus hopelijk zit er straks ook eentje voor ons bij. Met hoeveel dagen is bij jullie het teefje bevallen?

Wat leuk! *\o/* Welkom!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 11:10

Spannend Nana, mijn teefje beviel op 57 dagen van 6 pups (vanaf de dekking geteld)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:20

Bij Bodhi is het altijd 'tonque out'-dag :P Wat is hygge? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Spannend Nanna, ik duim voor jullie dat er iets tussen zit!

Fijn Suze_, het is even niet anders maar dankzij onze honden kunnen we toch nog een beetje 'genieten'.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:30

xDenies schreef:
Bij Bodhi is het altijd 'tonque out'-dag :P Wat is hygge? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Spannend Nanna, ik duim voor jullie dat er iets tussen zit!

Fijn Suze_, het is even niet anders maar dankzij onze honden kunnen we toch nog een beetje 'genieten'.

Hygge is een Deens begrip, helemaal hot al een paar jaar in het 'normaliseren van de wereld':
"Hygge is een lifestyle, een speciale sfeer, waar Denen uiterst bedreven in zijn. Je spreekt hygge overigens uit als 'huuge'.

Wij Nederlanders hebben wat dat betreft best wat gemeen met de Denen. De Nederlandse vertaling voor hygge is namelijk ´gezelligheid´. Gezelligheid is een gevoel, een situatie, iets dat niet tastbaar is maar waar we wel moeite voor doen.

We steken kaarsjes aan en nodigen vrienden of familie uit voor warme chocolademelk en zelfgebakken appeltaart, terwijl het buiten koud en guur is. Dat is in Denemarken een klassiek voorbeeld van hygge, en bij ons van Nederlandse gezelligheid. Het begint te sneeuwen en we verschansen ons onder een dekentje, met snacks en Netflix. Lekker knus en, komt´ie weer: gezellig."

"In Denemarken is hygge vooral een overlevingsmechanisme tijdens de sombere, lange en donkere winters. De Denen maken het dan binnenshuis gezellig om zo de winter door te komen. Verschilt die gezelligheid nou veel van de onze? Niet heel erg. Er zijn echter wel een paar verschillen. Denen brengen volgens onderzoek meer tijd door met vrienden en familie dan Nederlanders en andere Europeanen. "

"De essentie van hygge is: een beetje lief voor onszelf zijn. We vergeten onze zorgen even en zitten goed in ons vel. Of we dit nou tijdens onze avond alleen op de bank voelen of in het gezelschap van anderen maakt niet uit. Het gaat om het knusse gevoel van gezelligheid."

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:34

Aah oké :)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:53

Nanna schreef:
Welkom :D
Mijn teef beviel op dag 63 na ovulatie

Volgens mij wil Roek haar pups verhuizen _O- Elke keer als ze buiten ze probeert ze verwoed haar hol van vorig jaar zomer weer open te graven

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 11:57

Roekje dat is nog een beetje koud buiten! :P

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 12:04

Van je zoontje vermaak zich echt schatting met de puppy's. <3

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 12:31

Afbeelding

Lees veel mee en reageer zelden meer. Echt compleet uit de pups gelukkig haha. Kymo is denk ik nu ook eindelijk uitgezwaard. En tja die blik hahaha hij is en blijft absoluut geen hond qua karakter en uitdrukkingen al zegt het uiterlijk toch echt dat hij hond is.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 12:48

hij kijkt als zo'n grumpy opa _O- _O-

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:02

Haha kiwitje _O-

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:02

kiwiwitje schreef:
hij kijkt als zo'n grumpy opa _O- _O-

Afbeelding

Kan ook anders haha 1000 gezichten die smurf. Jep hij vind het geweldig om in de speelbak te liggen

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 13:04

Sorry! :P Ik moest daar echt aan denken :P
Djessey ligt ook graag in de speeltjes mand! Maar hier kijkt ie inderdaad heel anders! :P

Boellie heeft ook tig gezichten. Chick bijna niet. En djessey een paar.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:10

dierenfan schreef:
[ [url=m/qYfBCl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lees veel mee en reageer zelden meer. Echt compleet uit de pups gelukkig haha. Kymo is denk ik nu ook eindelijk uitgezwaard. En tja die blik hahaha hij is en blijft absoluut geen hond qua karakter en uitdrukkingen al zegt het uiterlijk toch echt dat hij hond is.

Hij is echt geweldig! <3

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:27

Djessy kan of wel lief kijken of wel heel arrogant. _O-

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:47

punjab schreef:
Van je zoontje vermaak zich echt schatting met de puppy's. <3
Hij vindt ze leuker dan ik verwacht had (hij is normaal meer van de katten :Y))
Hij was zelfs bij de bevalling :=

dierenfan, heerlijk die kop :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 14:01

punjab schreef:
Djessy kan of wel lief kijken of wel heel arrogant. _O-

Vooral behoorlijk bitchy inderdaad :+

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:14

Mulan is vooral goed in onbenullig kijken :P

Afbeelding

Ik heb momenteel niet de energie om alles enorm terug te lezen/bijleespost te maken, sorry :o

Zijn van de week nog een keer met Mulan naar het strand geweest en ook door de duinen gelopen, zo fijn om even lekker uit te waaien en m'n hoofd leeg te maken en Mulan vindt het ook echt fantastisch op het strand <3

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:58

Even tussendoor, Dexter heeft veel schilfertjes op zijn huid zitten (ze vallen er niet uit, echt op zn huid) en hij bijt ook veel in zijn rug van de jeuk. Wat kunnen we daaraan doen? Hij is al tijden niet gewassen dus het kan niet komen door teveel wassen. Het zijn ook geen vlooien.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 18:00

kan een reactie zijn op voer, op wasmiddel (bijv van kussens/kleden/mandjes of schoonmaakmiddel..
Of juist een keer wassen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:16

Ik dacht zelf inderdaad ook juist wel even wassen en uitblazen. Kleden zijn al een tijdje niet meer gewassen dus dat denk ik niet. Beddengoed altijd al zelfde wasmiddel. Ik vermoed inderdaad voer maar ben verder zo tevreden over dit voer...