Het zware leven met onze groene terrorist in huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Het zware leven met onze groene terrorist in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 03:59

Klopt idd! En edelpapegaaien kunnen kunstmatig toegevoegde vitamines, mineralen en andere kunstmatige voedingsupplementen sowieso slecht verwerken. Daarom ben ik er ook niet zo blij mee dat hij momenteel vogelpap krijgt.
Maar ja, liever dat als een operatie natuurlijk :=

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 04:01

Oh wat zou het fijn zijn als hij er zo doorheen fietst, kan vast ook niet anders met zoveel duimende bokkers

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 04:17

Nou, zeg dat wel! Ik vind het echt ongelooflijk hoeveel mensen er mee leven!
Ik ben de afgelopen dagen ook echt druk geweest met mensen antwoorden hoe het gaat met Mango. Ik kreeg zelfs telefoontjes van mensen die ik jaren niet heb gesproken, maar ons wel volgens op FB en die zich zorgen maakten om hem. Zo lief! <3

Ik vind het wel heel heftig om me te realiseren dat hij zich blijkbaar zo erg alleen, bang en in de steek gelaten voelde in de kliniek.
Hij zat er echt heel zielig weggekropen met zijn kop naar beneden hangend en rug naar iedereen toegekeerd.
Daar heb ik het nog vrij moeilijk mee :o Maar eigenlijk moet ik daar maar niet aan denken, want hij voelt zich nu stukken beter en daar gaat het tenslotte om.
Het is in ieder geval echt de juiste beslissing geweest om hem mee naar huis te nemen, want anders had hij nu waarschijnlijk nog niet gegeten.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 07:20

Een kliniek blijft stom, ook als hij iedereen met een opgewekt "hoeiiiiii" had begroet en alleen maar had willen knuffelen. Dus ik zou het niet rotter maken dan het is, op die manier kun je alles krom kletsen wat eigenlijk best recht is vrees is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 07:46

Een kliniek is nooit leuk maar dit moest. Het was voor zijn eigen bestwil. Hij neemt het je echt niet kwalijk. Hij zal vast blij zijn dat hij weer thuis is.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 08:46

Dat denk ik ook :j
En ach, hij probeert ondertussen ook alweer te wipwappen met mijn knie, dus hij voelt zich best goed _O-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 09:23

Cayenne schreef:
Dat denk ik ook :j
En ach, hij probeert ondertussen ook alweer te wipwappen met mijn knie, dus hij voelt zich best goed _O-

Als ik het zo lees, lijkt de strategie van "inpakken" dus wel wat te doen.
Immers, als het niet zou werken, zou hij er waarschijnlijk wel last van hebben en dus niet zo vrolijk en actief zijn.

Maar dat is misschien te kort door de bocht?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 09:41

Nee, ik denk niet dat het kort door de bocht is, maar dat je gelijk hebt :j
Volgens de arts had hij zich veel beroerder moeten voelen als de methode niet aan sloeg of wanneer er echt sprake zou zijn van een perforatie/blokkade.
Hij heeft ook geen bloed meer in zijn ontlasting en de kleur gaat hard op weg naar zijn normale mestkleur. Dus ik verwacht/hoop dat de arts morgen heel tevreden is.

Zo lief ook: Tijdens de afspraak van afgelopen zaterdag moesten we hem even ondersteboven in de houdgreep pakken zodat de arts zijn buik op vocht kon controleren (vocht in de buik is een teken van perforatie). Dat vond ie natuurlijk niet leuk dus had ik zijn hoofd vast, maar ondanks dat hij al 4 artsen en assistentes flink gebeten heeft, was hij ZO voorzichtig met zijn snavel <3 Hij had met zijn snavel mijn hand vast, maar beet absoluut niet. Het was alleen bedoeld als houvast en hij gebruikt dan ook geen kracht.
Op dat soort momenten ben ik dan wel weer trots op hem :+ Hij is slim zat om te weten dat je niet de hand bijt die je voert _O-

sas66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 09:54

Jeetje, check ik een paar dagen Bokt niet en dan loop ik 6 pagina's achter. Wat heftig Cayenne en wat een stress of het allemaal wel goed komt/kwam. Gelukkig lijkt het weer de goede kant met Mango op te gaan. Wat lief dat hij jullie herkent en dan met jullie wel weer gaat eten, dat moet wel een zucht van opluchting hebben gegeven. Ik hoop voor jullie dat Mango gauw weer de oude is en dat we weer van zijn avonturen kunnen genieten. Alleen dit soort avonturen mag hij dan even overslaan.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 11:49

Ah wat top zeg dat het goed lijkt te gaan!

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 12:09

Zo blij om de goede berichten te lezen <3

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 12:28

Cayenne schreef:
Ik vind het wel heel heftig om me te realiseren dat hij zich blijkbaar zo erg alleen, bang en in de steek gelaten voelde in de kliniek.

Ik kan me dat ook wel voorstellen. Mango heeft veel intelligentie en heel veel sociaal gedrag, dat is duidelijk, hij zit daarmee best wel rond peuter/kleuterniveau. Maar heeft nog net iets minder ervaring dat hij weggaat en hij ook weer terugkomt bij jullie, en hij heeft toch ook niet genoeg taal dat je dat uit kunt leggen.

Maar jullie waren er ook weer snel, en dat lijkt me toch het belangrijkste, en nare ervaringen kunnen zich ook weer herstellen gelukkig.

Kun je verder geen lekkere smoothies maken? Wel verse ingredienten maar ook meer vocht en eventueel dat gelei-spul dat hem moet helpen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 12:38

Shadow0 schreef:
Ik kan me dat ook wel voorstellen. Mango heeft veel intelligentie en heel veel sociaal gedrag, dat is duidelijk, hij zit daarmee best wel rond peuter/kleuterniveau. Maar heeft nog net iets minder ervaring dat hij weggaat en hij ook weer terugkomt bij jullie, en hij heeft toch ook niet genoeg taal dat je dat uit kunt leggen.

Dat is helemaal waar :j
Toen we hem nog maar net hadden en we soms een uurtje weg moesten, zat hij altijd in een hoekje op de bodem van de kooi wanneer we terug kwamen. Hij was dan in het begin altijd heel erg boos op ons wanneer we weer thuis kwamen. Achteraf zie ik nu dus dat dit eigenlijk precies hetzelfde gedrag was.
Alleen weet hij thuis inmiddels dat we altijd weer terug komen en doet hij dat niet meer. Maar hem op een vreemde locatie achterlaten is natuurlijk heel andere koek.

Ik heb net idd een lekkere smoothie voor hem gemaakt met oa Kiwi, appel, banaan en nog wat groenten *\o/* Dat ging er samen met zijn medicatie heel makkelijk in!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 14:44

Die voelt zich stukken beter, hoor _O-
En zo viel hij dus ook gewoon in slaap :')
Afbeelding

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 14:48

Hij is volledig ondersteboven van alle gebeurtenissen.

Kun je niet bij hem in de leer vwb het slapen?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:27

Wat fijn dat hij al weer beter is. Hopelijk geen problemen meer!
Ga je er nog achteraan bij de fabrikant van het speeltje?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 16:01

Dat weet ik nog niet.
Ik ga wel waarschuwen, maar je moet het natuurlijk verder wel 100% kunnen bewijzen en we komen verder graag en vaak bij deze winkel/groothandel, dus wat is wijsheid..
Ik wil de relatie graag goed houden.

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:12

Ik had hier geloof ik nog niet gereageerd, maar volgde Mango sinds je hem noemde in het eitjes topic. Nu wil ik toch even wat :+: sturen na die schattige slaapfoto. Zo lief <3

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:24

Cayenne schreef:
Dat weet ik nog niet.
Ik ga wel waarschuwen, maar je moet het natuurlijk verder wel 100% kunnen bewijzen en we komen verder graag en vaak bij deze winkel/groothandel, dus wat is wijsheid..
Ik wil de relatie graag goed houden.

Je kunt natuurlijk altijd jullie vermoeden met hun delen, niet zozeer om verhaal te halen maar wel om hun te waarschuwen voor eventueel splintergevaar. Wie weet hoeveel van die speeltjes er inmiddels in omloop zijn en mocht het wel daardoor komen dan zal Mango mogelijk niet de enige zijn.

Edit: ik zie nu inderdaad dat je dat wel wilt doen. Iets te snel gelezen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:28

Wat kan die lekker liggen! :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 23:34

Kijk, Mango lijkt al weer een stuk meer zichzelf, zo te zien! Dat is fijn! Hopelijk voor jullie loopt dit met een sisser af en kan hij jullie nog heel lang en heel vaak met een hoei! begroeten!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 00:19

Ja waarschuwen/melden zou ook mijn insteek zijn. Al is het maar om dit beter te laten onderzoeken en herhalingen te voorkomen :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 11:56

Gezond verklaard! *\o/* Zo ontzettend blij!

Afbeelding

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 11:57

Wat een opluchting :knuffel:

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 12:00

Gelukkig.

Nu maar een andere bijnaam? (zelfmoord) terrorist nam meneer iets te letterlijk.