Dolfje loopt natuurlijk het grootste gedeelte van de dag los door de woonkamer. Vrijdag vindt de koppeling plaats. We gaan haar kooi ruilen met die van de caafs (die is 50 cm groter namelijk, 1.50mx0.75). De caafs zitten dan tijdelijk in een meter kooi met zijn tweeën. De konijnen kunnen in de kooi voor de uurtjes dat we niet thuis zijn of slapen.
Ik ga de caviakooi uiteraard grondig boenen. Dit doe ik donderdag. Nieuwe bodembedekking erin en speelgoed eruit/goed schrobben.
Nu zit ik met het kleed in de woonkamer waar Dolfje vaak op ligt. Gewoon goed schrobben zodat de geur eruit is? Een andere ruimte heb ik momenteel niet echt voor ze. Ze gaan namelijk zo snel mogelijk naar buiten (vriendlief wordt hartstikke benauwd van konijnen binnen, maar heeft het er nu wel graag voor over ).
Es_ther
Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-19 21:52
Kleed kan je schoonmaken met een tapijt reiniger! Eerst even goed stofzuigen, dan dat spul er op en uitzuigen.
Verder denk ik dat je al aardig bezig bent . Zet je ze in de woonkamer of andere kamer? Anders even daar goed schoonmaken en Dolfje niet op die plek laten.
Ze komen in de woonkamer. Even goed schoonmaken en Dolfje even een nachtje logeren in de keuken . Dan kan ze vrijdag hopelijk met maatje in een schone woonkamer.
Super leuk! Waar komt ze vandaan? Is het misschien mogelijk om de eerste kennismaking bij haar vorige thuis te doen? Dan samen in een bakje naar huis brengen.
Ik zou ze niet te snel samen in het hok laten hoor!
Air
Geplaatst: 20-02-19 10:05
Gaat Macho nogsteeds goed? Hier was de kat de laatste dagen nauwelijks aan het eten, dierenarts kon niets vinden, bloed was geweest. Vanochtend heeft ie eindelijk weer wat meer gegeteten en met wat meer gulzigheid Overbezorgde huisdierenmoeder haha.
Coconut: oei, ik vind die kooi wel erg klein, ik snap dat het tijdelijk is maar ik betwijfel of het genoeg ruimte geeft om de koppeling goed te laten lopen. Ze hebben dan toch niet echt de ruimte om even te schuilen van elkaar. Heb je misschien de mogelijkkheid om er een panelenren omheen te zetten?
Anoniem
Geplaatst: 20-02-19 12:00
Idd alles goed met Macho ?
Coconut klinkt niet groot , ren eromheen geen optie ?
Fijn Air !
Even gepraat met terror konijnen ,
Gelukkig gaf Lilo een luisterend oor
En haar knappe snoet
noviceh
Geplaatst: 20-02-19 12:06
Lilo is één en al oor
Zeg eens: ‘Hoi’ Bob!
Coconut
Geplaatst: 20-02-19 15:11
Koppeling gebeurt in het asiel uiteraard . Daarna rond huppelen in de woonkamer en dan gaat de koppeling verder
Sja. Ruimte is niet groot voor de paar uur dat ze in de kooi zitten,maar daarentegen lopen ze erg veel los in de kamer. Het is niet anders. Panelenrekjes ga ik niet neerzetten in de woonkamer. Mijn vloer mag langer mee dan vandaag
Beginnende liefde . Komt echt goed! Guus heeft ongeveer 2 weken gejaagd
Es_ther
Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-19 22:29
Ach wat leuk! Ziet er al goed uit hoor .
Hier is het soms ook nog even een keertje boos zijn, maar daarna slapen ze weer heerlijk samen. Ik denk dat ze er hier nog niet uit zijn wie nou de echte man in de relatie is, wat sowieso lastig is met 2 mannetjes zonder balletjes
Coconut, fijn dat ze in de opvang gekoopeld worden. Ik had even gemist of je daar heen ging of een op mp had gezien. Ik zou ze echt niet meteen in een hok doen hoor, ookal is het maar voor een paar uur. Dat zijn een paar heel nare uren als ze elkaar stukbijten. Persoonlijk zou ik ze dan nog liever die paar uurtjes apart opsluiten, kan dat ook?
Ze gaan ook zeker niet meteen in het hok. Heb ik ook niet gezegd . Koppeling is in de ochtend en pas 's avonds laat gaan ze in het hok. Je kunt snel genoeg zien of ze elkaar wel of niet aardig vinden. Wie weet wordt het sowieso niks.
Mocht het wel snel mis gaan dan gaat het konijn uiteraard weer terug naar de opvang. Hij kan eventueel apart in een bench maar dat heeft niet mijn voorkeur. Ik ben van mening dat als je ze steeds maar uit elkaar haalt de koppeling ook niet soepel verloopt en eigenlijk weet opnieuw start . Gewoon afwachten maar en doen wat goed voelt!