Wat een mooie HH pup zeg! Echt prachtig. Mag ik vragen wat voor tuigje je hebt voor je hond? (Is het een tuigje dat een beetje 'meegroeit'?)
xApple
Geplaatst: 20-06-17 11:13
Oh mooi zeg die Hollandse Herder !
Wat spannend voor Kenai, moet je nog veel voorbereiden voor zon show?
Hidde eet zn brokken (Orijen en Acana) altijd super goed. Tegen het schrokken deed ik er eerst wat warm water bij maar daar ging hij van kotsen dus daar ben ik mee gestopt.
Hij heeft vannacht voor het eerst los in de bijkeuken geslapen ipv in de bench in de woonkamer en het ging top. 1x piepen maar toch maar lekker gaan slapen daarna. Trots op hem
Evel_Knievel
Geplaatst: 20-06-17 11:42
DezeNaam schreef:
Wat een mooie HH pup zeg! Echt prachtig. Mag ik vragen wat voor tuigje je hebt voor je hond? (Is het een tuigje dat een beetje 'meegroeit'?)
Ik heb nu een Hurtta active tuigje. Die is verstelbaar bij de nek en onder de buik. Dus die kan prima wat meegroeien.
Ook heb ik een EQ Dog pro harness. Die is ook redelijk ruim verstelbaar. Deze heb ik tweedehands kunnen scoren voor een wat fijnere prijs.
Enzo in een wat minder verzopen toestand:
(Sorry!! SPAM!!! ben gewoon zelf ook helemaal verliefd op mijn knappe knul )
Voorbereiden. Ik heb 1 keer in de week een half uurtje showtraining. Verder is hij al mee kijken geweest naar een show om aan de omgeving te wennen. Maar Kenai is echt een uitzonderlijk makkelijke hond
Knappe Enzo! En wat een mooie tuigen! Ik heb nu een paar goedkope tuigen van AliExpress liggen omdat Mika nog alle kanten op schiet qua hoogte en breedte, maar als hij dadelijk een beetje richting zijn eind gewicht gaat (hij weegt nu ruim 13 kg en daar zou nog zo'n 5-7 kg bij moeten komen) komt er ook een EQ tuig, al ziet die van hurtta er ook degelijk uit! Welke vind jij fijner in gebruik?
Ze hebben allebei zo z'n voordelen. Op stal vind ik het EQ tuig fijner. Daar kan ik hem ook nog aan optillen over een rooster heen oid (tuig komt verder achter z'n voorpoten waardoor je hem daar fijner in kan optillen). Voor het dagelijkse wandelen vind ik Hurtta prima. Het fijne van het EQ tuig is dat deze ook een ring direct achter de nek heeft waar de lijn aan kan. Misschien dat dat fijner is voor honden die enorm de neiging hebben om te trekken?
DezeNaam
Geplaatst: 20-06-17 14:54
Bedankt Macchiato! Ziet er een erg fijn tuig uit. Gebruik je al vanaf pups af aan een tuigje? Ik ben namelijk aan het twijfelen voor mijn herder pupje (pas binnen vier maanden), want ze groeien zo snel.
Ik ben persoonlijk verliefd op K9 tuigjes, zeker die met legerprint. (Lichte obsessie. )
Evel_Knievel
Geplaatst: 20-06-17 14:58
Heb hem er wel direct aan laten wennen ja, maar gebruik op het moment wel liever tuig dan halsband (ivm onstuimige puppy opvliegers )
melissac
Geplaatst: 20-06-17 15:04
Bentley heeft vandaag lekker even kunnen spelen bij m'n oma, ik moest even naar de dierenwinkel om een nieuwe halsband te kopen. We hadden even een grote bak met water voor hem neergezet omdat het natuurlijk heel warm was en we hadden de deur open gedaan zodat hij lekker naar binnen kon als die wou maar dat wou hij niet want hij was heel druk met z'n water. Het was nog net niet dat hij al het water over zichzelf heen gooide.
Hij heeft trouwens van een andere hond of kat hier in de buurt vlooien gekregen ondanks dat hij vorige week zo'n anti vlooien pipet heeft gehad.. Dus ik had gevraagd wat beter werkte en toen gaven ze aan dat anti vlooien en teken shampoo ook heel goed moest werken dus dat heb ik maar gekocht en gaan we uit proberen.
DezeNaam
Geplaatst: 20-06-17 15:06
Snap ik! Daarom heb ik ook liefst een tuigje, wil niet dat de hals belast wordt. Maar ik wil de pup wel sowieso aan beide laten wennen. Dus ik denk dat ik in het begin gewoon een halsbandje aan ga doen aangezien ze dan normaal gezien toch nog mooi langs je lopen. Weet iemand misschien vanaf hoeveel maanden ze iets trager beginnen te groeien? (Dus gewoon uit de echte puppy groeispurt zijn zegmaar, zodat het doenbaar is om een tuigje aan te schaffen zonder elke week een nieuwe te moeten kopen.)
Je kan natuurlijk ook gewoon al standaard een halsband om laten en aan een tuigje uitlaten.
Tigress
Geplaatst: 20-06-17 15:19
The making of...foto's maken voor Jarv zijn verjaardag
Dikke duvel kan het ook zijn
Jarvis heeft een tuigje voor in de auto, ik meende eentje van Hurtta. Fijn ding Voor corgi's zijn tuigjes toch weer even een vak apart Verder draagt hij nooit standaard een halsband. Tijdens het wandelen heeft hij de jachtlijn om Hij heeft als kleine pupsel wel een tuigje gehad, maar daar liep hij toch niet altijd even lekker in. Uiteindelijk gekozen om toch maar voor een halsband te gaan nadat hij uit zijn tuigje gegroeid was
Wij wisselen af, op het moment zitten de tuigjes die we hebben niet naar onze zin dus heeft Mika voornamelijk zijn halsband om. Op cursus en naar bv het terras gaat er wel een tuigje aan, Mika heeft de neiging dusdanig enthousiast te worden dat hij zichzelf zowat ophangt in een halsband.
Vanaf 7-8maand hebben ze bijna hun finale stokmaat, maar dan zetten ze wel nog uit in de breedte en de ene hobd is sneller dan de andere. Mijn reu was ook laat om uit te zwaren. Qua stokmaat en halsband maakt het niet veel uit, maar borstbreedte en -omvang is pas na zijn eerste verjaardag gekomen. Cita is ook laat, die moet ook nog uitzwaren als is ze eigenlijk uitgegroeid qua hoogte (of dat hoop ik ) Mijn jack was bijna 18m toen ze bij mij kwam en haar tuigje heb ik nog 5cm moeten verstellen aan de romp
Mijn honden waren ook heel laat met uitzwaren. Mijn border collie was ook pas na 1,5/2 jaar dat ze wat massa kreeg en de husky ook pas na 1,5 jaar ongeveer. Al heb ik nog het idee dat ze laatste jaar wel nog meer uitgezwaard is (is nu 3).
Ik loop er heel erg tegenaan dat een pup/hond door iedereen maar als algemeen bezit wordt beschouwt. Veel mensen halen je hond aan, aaien hem als hij als een bezetene gaat springen. Ik wil dat niet. Als ik met m'n hond over straat loop ben ik aan het trainen. Contact met andere honden aan de lijn wil ik niet. Nu hij pup is is hij natuurlijk nog hartstikke leuk en lief, maar als hij een 30kg volwassen uitgezwaarde reu is is hij de boeman van de straat als hij zich zo zou gedragen. Niet iedereen vraagt ook eerst of ze aan je hond mogen zitten. Nee ze doen het gewoon.
Hoe gaan jullie er mee om? Zit er aan te denken om aan zijn tuig een label te maken: 'in training' oid.
Ik denk dat een label weinig effect zal hebben, omdat je de hond al ongeveer in je nek hebt hangen voordat je goed en wel naar zoiets kijkt. Wordt er niet positief gereageerd als je het zelf verbaal even aangeeft?
Hier ook een hond die graag op springt, vooral omdat mensen ook nog eens enthousiast Mika aanmoedigen. Ik geef direct aan dat ze hem alleen 'laag' mogen aanhalen en contact aan de riem zo min mogelijk. Valt me wel op hier in de buurt dat alle kinderen braaf met de handen op de rug vragen of ze Mika mogen aaien terwijl de volwassenen hem nog net niet op tillen zonder iets te zeggen.
Ik heb tot nu toe het geluk dat iedereen vraagt of ze mogen aaien. Dat of ze vinden mn smurf eng.
Qua tuig: ik heb voor Milo nog niets passends kunnen vinden. Of ze zitten voor geen meter of hij zit net tussen 2 maten in waardoor de kleine over paar maand niet meer past en de grote echt te groot is. Hij heeft dus een goedkoop tuigje voor in de auto en loopt verder aan de lijn.
Qua uitzwaren: Heel Milo's familie is pas na 1.5 aan het uitzwaren tot ongeveer 2-3. Hij is nog wel ff bezig dus.
Verder leuke nieuwe aanwinsten gezien en een nieuwe Milo, ook een molosser! leuk!
DezeNaam
Geplaatst: 20-06-17 16:09
Hmnn, ik denk dat ik het in het begin dan gewoon maar bij goedkopere tuigjes ga houden, als ik de verleiding kan weerstaan ten minste.
Macchiato, ik zou je hond net aan proberen te leren dat hij aandacht moet hebben voor jou ondanks dat er afleiding is. Want persoonlijk denk ik niet dat een label gaat helpen helaas.. Want ik snap je frustratie wel, als ik met de BC van vrienden loop doen mensen dit ook soms, heel vervelend. Wat bij mij helpt is bijvoorbeeld een speeltje in je hand houden en haar daar direct terug mee afleiden en belonen als ze aandacht heeft voor jou.
ik heb het opgegeven vriendelijk de mensen te vragen van mijn honden af te blijven. ik roep nu standaart "ze bijten" als er weereens het 10'e kind van de wandeling aangestormd komt. bij kinderen werkt dat meestal voldoende. van volwassenen weinig last hier.
Wij hebben nooit de zak gevolgt, maar altijd saar. Was ze dunnig iets meer wn visa versa.
Wij hebben vanaf 9 weken een tuigje. Eerst een simpele van Beezties, gewoon nylon en nu een Hurta active tuig. Ze kan ook met halsband of aan een jachtlijn lopen.
Van ongewenst aankomen nooit last. Saar is bang voor vreemden en duikt altijd achter mijn benen als vreemden te dicht bij komen. Maar als mensen willen mogen sommige wel een poging wagen in de hoop dat is minder bang en onzeker wordt. Mannen met zware stemmen, donkere mensen hebben nooit een kans.
Saar is nu op vakantie. We zijn nu bijna 1 week in Italie en ze doet het goed, Ondanks de warmte