Wel ideaal dat kippen geen onderscheid maken tussen hun eigen eieren of die van een ander!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

alleen ze heeft geen idee dat ze in het nestbakje moet leggen
zijn daar tips voor?
maar geen ervaring mee helaas. Zahlina schreef:Ipv een nieuw topic te open meld Ik me maar in dit topic met een hoop vragen.
Sinds gisteren hebben wij kippen, 5 kippen "gered" uit een legbatterij, zo'n eentje die in Nederland verboden is.
Eentje is al overleden tijdens het vervoer, voor een andere vrezen we nog steeds voor haar leven al lijkt ze iets actiever te worden en de 3 andere doen het naar omstandigheden goed.
De kippen zijn alleen in verschrikkelijke staat, nagels die te Lang zijn (stonden op roosters), mager, hangende kammen, kale plekken. Ze begrijpen ook nog niet dat ze niet meer in een Klein Hok zitten en blijven maar opelkaar kruipen.
Nu wil Ik de Nagels wel knippen, en een vleugel maar vraag me af of ze die stress momenteel wel aankunnen, wat zouden Jullie doen?
Het eerste ei wat in het hok gelegt is hebben ze opgegeten, wil Dan ook schelpengrind halen in de hoop dat ze Kalk gebrek hebben en daarmee dit oplossen, zijn er nog anders dingen die Ik hier voor zou kunnen doen?
Eigenlijk de belangrijkste vraag, wat kan Ik voor de kippen doen nu ze een kipwaardig bestaan hebben gekregen.

dus dat kam prima bij uk
Rivendell schreef:Wat super dat je.legkipjes redt. Die verdienen een mooi leven
Heeft iemand hier ervaring met nandoes?
dat is wel heel veel poep

vuurneon schreef:Zijdehoenders zijn heerlijke onnozele kippen, erg vriendelijkdus dat kam prima bij uk