De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-22 17:31

@caro, misschien iets aantrekkelijkere foto's maken... ik zie ze regelmatig voorbij komen, maar de liefheid straalt nou niet echt van de fotos af...

Ik was hier binnen 1 dag een konijntje alweer kwijt, maar dat zijn ook hangoren...

Beterschap voor alle zieken, hopelijk knappen ze snel op!

Gigi, misschien nog even wat azijn spuiten? Hopelijk gaat de koppeling goed!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:14

Klopt. Het zijn absoluut geen fotomodellen. Zij duiken alleen maar in elkaar of willen wegrennen. Tips voor fatsoenlijke foto’s zijn welkom :D
Vorig jaar was ik ze snel kwijt. Zij zitten nu ook in de rui en daar worden zij niet knapper van

gonniee

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 21:44

Luna krijgt meranox, een ander merk van dezelfde werkzame stof. Het is inderdaad meer fristi achtig dan een pasta. Vingers crossed

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 08:45

Onze Mario heeft het niet gered |( Vanmorgen lag hij dood in zijn hokje... ;(

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:02

Oh nee, veel sterkte! Y;(

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:03

Ooh nee Maartje, sterkte!

Hier hebben we panacur gekregen van de dierenarts. En dat moesten we minimaal 4 weken geven, maar langer als het nodig was. Volgens mij kan je het daarmee ook als onderhoudskuur geven.
Hier werkte het met Ziva en medicijnen goed door een wortel vast te houden en met elk hapje wat op de wortel te spuiten. Bij Witje was het ook vangen en een boze blik toen tegen de ec.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:05

Dank jullie. Het is zo verdrietig... kids helemaal in tranen ook ;(

En, om het allemaal nog even wat lastiger te maken... Pluisje krijgt dus nu ook Panacur omdat hij bij Mario zat. Hij heeft ook een kuur van 4 weken voorgeschreven gekregen en advies van de dierenarts is om niet te gaan koppelen voor het einde van de kuur. Dus vriendje zit de komende 4 weken alleen ;(

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:18

Och Maartje, wat sneu. Sterkte.
En wat je schrijft over de kinderen, dat lijkt me helemaal dubbel hartverscheurend.
Pluisje maar een beetje extra verwennen de komende weken en dan pas gaan koppelen, lijkt me een goed advies. Hoewel je besmetting met ec niet met 100% kan uitsluiten, kan het wel goed zijn om het hok heel goed schoon te maken en leeg te laten voordat je het nieuwe konijntje erin zet. Als deze nog niet (passief) besmet is, dan kun je misschien besmetting voor hem/haar tegengaan.
Maar, dan moet dat natuurlijk wel passen met de huisvesting van Pluisje ondertussen.

Sterkte!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:32

Ja we gaan voor Pluis ook maar even wat extra lekkere dingetjes geven. Knuffelen zal hij wel even niet zo tof vinden nu hij nog 2x per dag medicatie moet hebben :=
Waarmee zou ik het hok kunnen schoonmaken om verdere besmetting te voorkomen? Vindt het ook sneu om Pluis nu zijn vertrouwde hok niet in te laten, even nadenken wat we kunnen doen. Verder zit hij buiten op zand dus dat is ook niet te ontsmetten

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 11:15

Ah nee. Wat sneu. Hopelijk blijft het Pluis bespaard

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 12:27

@maartje: heel veel sterkte! Y;(
Hier kan je alle nodige info vinden: https://www.dierenkliniekwilhelminapark ... iculi.html

@caro: lokken met eten en dan foto nemen? Goede foto's zijn wel belangrijk. Er zijn zo veel konijnen te koop dat ze er wel wat moeten uit springen.
Mijn leeuwenkopjes hebben nieteens online gestaan dit jaar, zijn via via verkocht.

@naiwl: van ren wisselen doe ik liever niet, Feather heeft zoveel werk gestoken in zijn graafwerken. Kan eventueel wel de schuif van het nachthok verwisselen. Moet het nog eens bekijken.

@gonnie: mss net te vroeg gestopt vorige keer. Of net iets anders van stress gehad. Of immuundipje.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 12:32

Ik ga proberen de konijntjes op het gras te zetten. Met voer lokken kan ik lang wachten. Zij weigeren uit de hand te eten. Je kan ze prima pakken en de 2 rammetjes Mickey en mouse zijn het meest mensgericht. Die komen gelijk als zij je zien. Die houde van gezelligheid maar de rest gaat hun eigen gang. Met hokken schoonmaken komen zij zich dan weer wel overal mee bemoeien..

Ik heb ook nog rieten mandjes. Misschien komt er dan wat leven in

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 13:11

Dank je voor de link. Ik had al het vermoeden dat het getriggerd was door de verhuizing naar buiten, dikke kans dat dat zo is dus ook.
Ik zie daar hokgenoten 2 weken behandelen, DA heeft 4 weken voorgeschreven. Zouden jullie het aandurven na 2 weken wel al te gaan koppelen dan? :\

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:33

Maartje_M schreef:
Dank je voor de link. Ik had al het vermoeden dat het getriggerd was door de verhuizing naar buiten, dikke kans dat dat zo is dus ook.
Ik zie daar hokgenoten 2 weken behandelen, DA heeft 4 weken voorgeschreven. Zouden jullie het aandurven na 2 weken wel al te gaan koppelen dan? :

Van wat ik ervan weet kan elk konijn drager zijn, met of zonder symptomen. Stel hij was geen drager en heeft het niet doorgekregen van zijn maatje is er niks aan de hand, stel hij was al drager of heeft het wel doorgekregen dan zal hij er volgens mij altijd drager van blijven en maakt het verder geen verschil of je na 2 of na 4 weken koppelt. Maar dat is even puur op logisch verstand geredeneerd, geen idee of er nog andere factoren meespelen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:34

Hij is zeker drager, hij heeft het op heel jonge leeftijd al een keer gehad namelijk :=

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:47

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 17:40

Maartje_M schreef:
Hij is zeker drager, hij heeft het op heel jonge leeftijd al een keer gehad namelijk :=

Oh dan denk ik niet dat het een probleem is om al eerder te koppelen. Tenzij hij ook symptomen heeft (of binnenkort krijgt).

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 17:59

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 18:05

Ik zou idd even navragen wat de konijnenopvang er van vind, maar idd als die al drager is heeft het ook niet zoveel nut nu te behandelen als die geen symptomen heeft. Want eens gehad blijven ze altijd drager.

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 18:30

En dan heeft het hok helemaal ontsmetten met 0.1 bleek of ethanol ook weinig zin

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 19:00

ok, dus eigenlijk maakt het allemaal geen bal uit met Pluis :+

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 13:00

Ik kan hier echt van genieten. Allemaal zijn ze lekker binnen gaan liggen. En alle rammetjes ook gewoon op een kluitje bij elkaar:

Afbeelding

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 13:11

Hoeveel betalen jullie voor het castreren van rammetjes? Bij mijn eigen dierenarts €75 per ram. Ik heb er dan eventueel 4 en dat wordt wel een duur grapje.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 13:15

Hier kost het per ram ca. 70 euro. Ik heb gevraagd of hij wat met de prijs kon doen omdat het in totaal om 8 rammen ging :Y)

Hij heeft wel wat met de prijs gedaan. Doet hij voor vaccineren gelukkig ook.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 14:09

Dat lijkt me een normale prijs, bij ons kost het iets van 80 euro denk ik. Ik moest uiteindelijk 3 euro betalen haha. Heeft toch zo'n voordeel om zelf dierenarts te zijn. :P

Heb net de wintervoorraad besteld bij de bunny kruidenier, dus ben alsnog arm nu haha.