Dat heb je idd veel. Ook fokkers die enkel met eigen reuen dekken en de reuen niet laten uitdenken. Krijg je erg bekrompen lijnen van.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kiwiwitje schreef:Dat word zoveel gedaan bij de engelse stafford. Allemaal honden van elkaar geleend voor dekkingen. En ook bijna altijd bij dezelfde fokkers.
Bij de meeste fokkers worden ook geen “buitenlandse”lijnen gebruikt.
KimD schreef:kiwiwitje schreef:Dat word zoveel gedaan bij de engelse stafford. Allemaal honden van elkaar geleend voor dekkingen. En ook bijna altijd bij dezelfde fokkers.
Bij de meeste fokkers worden ook geen “buitenlandse”lijnen gebruikt.
Kan wel hoor! Begrijp me niet verkeerd. Maar het wordt niet altijd met de juiste intentie gedaan.
petitparis schreef:ivm bepaalde lijnen bij het fokken. Als je echt een bepaald type wil, kan je deze eigenschappen vast leggen door lijnenteelt te doen en dan ga je wel een zekere inteelt factor hebben natuurlijk.
Het verbaasde me alleen dat er in ons fokreglement (dat nu dus aangepast is) dat 1ste generatie inteelt (vader-dochter, moeder-zoon, broer-zus) toegelaten is mits aanvraag uitzondering met goede motivering voorafbedoel welke mogelijk goede reden kan je hiervoor hebben?
Kaus schreef:Ik vind het ook, ondanks dat het dieren zijn, gewoon heel raar om directe familie op elkaar te zetten. Dat moeten die honden helemaal niet in elkaar zien![]()
Vind het ergens ook wel een beetje een raar idee als je eigen twee honden een nestje hebben gekregen. Dat klopt gewoon niet, zelfs als het geen familie is
Kaus schreef:Vind het ergens ook wel een beetje een raar idee als je eigen twee honden een nestje hebben gekregen. Dat klopt gewoon niet, zelfs als het geen familie is
Zoe_97 schreef:een niewe toevoeging in belgië in het KMSH reglement vind ik ookwel vreemd. Muptiple sire dekkingen zijn nu toegestaan. Er wordt in België sowieso DNA genomen van alle pups, maar nu mag je dus evengoed 4 verschillende reuen op een teef zetten en op basis van het dna wort per pup de vader bepaald...
Ik ben hier niet echt voorstander van.