gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 08:55

Het koppeltje heeft elkaar vannacht niet afgeslacht dus nu laat ik ze met een gerust hart bijelkaar Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 09:59

Eight schreef:
Waarschijnlijk een gezin gevonden voor de konijntjes :) zou het erg leuk vinden als ze daar een blijvend huisje vinden. Ook beter voor de opvang want die zitten vaak al vol genoeg :(

Wat fijn! :)

En gaat ook goed bij jou Iris, ook fijn. Die middelste foto <3

Vayo

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 10:16

Ahh Iris dat ziet er hartstikke goed uit!!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 10:58

Begin me toch wat zorgen te maken.. Ik heb nadat ik het ontdekte geen wormenkeutels meer gevonden.. Ik geef nu extra panacur (ze horen met z'n 8en 16,5 ml te hebben,ik geef nu bijna 30) door havermout heen, vangen is echt een drama. Ik ben bang dat het toch niet aanslaat op deze manier... Wat is jullie ervaring hiermee?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:41

Moeilijk Eoweyn.Ik kan me er goed in vinden dat vangen enorme stress oplevert. Dat vond ik al met mijn ubertamme franse hangoor toen ik haar 4x daags medicatie moest geven, laat staan met half wildjes. Daarbij is de groep natuurlijk net stabiel, iets dat je liever niet wilt verstoren.

Het risico met de medicijnen zo geven is wel dat de ene te weinig binnen krijgt en de andere te veel. Al lijkt het me een goed teken dat je geen wormen meer ziet!!! Als je de havermout geeft, beginnen ze dan allemaal te eten n eten ze allemaal tot het op is? Want dan is het redelijk aannemelijk dat ze ieder voldoende binnen krijgen.
Eten ze het wel direct op? Want ik kan me voorstellen dat het middel anders minder werkzaam wordt.

Ik neem aan dat je nog een keer moet nabehandelen voor de eitjes? Is het geen optie om ook nog een derde keer na te behandelen om zeker te weten dat alles weg is? Ik zou dit wel even overleggen met de DA.

Mijn leuk stelletje ... Muzzle bekte niet zo lekker dus we hebben er Moos van gemaakt. Beer en Moos:

http://myalbum.com/photo/o5Mrf2FGClGF/1k0.jpg

http://myalbum.com/photo/9psjoQjM0jdj/1k0.jpg

http://myalbum.com/photo/oWmKoWPw4I2t/1k0.jpg

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:57

Delphi schreef:
Moeilijk Eoweyn.Ik kan me er goed in vinden dat vangen enorme stress oplevert. Dat vond ik al met mijn ubertamme franse hangoor toen ik haar 4x daags medicatie moest geven, laat staan met half wildjes. Daarbij is de groep natuurlijk net stabiel, iets dat je liever niet wilt verstoren.

Het risico met de medicijnen zo geven is wel dat de ene te weinig binnen krijgt en de andere te veel. Al lijkt het me een goed teken dat je geen wormen meer ziet!!! Als je de havermout geeft, beginnen ze dan allemaal te eten n eten ze allemaal tot het op is? Want dan is het redelijk aannemelijk dat ze ieder voldoende binnen krijgen.
Eten ze het wel direct op? Want ik kan me voorstellen dat het middel anders minder werkzaam wordt.

Ik neem aan dat je nog een keer moet nabehandelen voor de eitjes? Is het geen optie om ook nog een derde keer na te behandelen om zeker te weten dat alles weg is? Ik zou dit wel even overleggen met de DA.

Mijn leuk stelletje ... Muzzle bekte niet zo lekker dus we hebben er Moos van gemaakt. Beer en Moos:

http://myalbum.com/photo/o5Mrf2FGClGF/1k0.jpg

http://myalbum.com/photo/9psjoQjM0jdj/1k0.jpg

http://myalbum.com/photo/oWmKoWPw4I2t/1k0.jpg

Eigenlijk vind ik het geen goed teken, want ze zitten er, dus moeten er ook uit, en dat gebeurt niet... Ik geef in totaal twee handjes havermout, wel met water, en ze komem inderdaad allemaal eten tot het op is.
Volgens mijn DA moeten ze na 2 weken iedere dag behandelen weg zijn. Zo niet ga ik 3-5 dagen behandelen, na 10 dagen weer. En dat dan een paar keer volhouden.
Ik snap het nu gewoon niet, waarom ik niks zie. Nu ze zo'n overdosering krijgen zou het toch wel moeten werken?

Wat een lieverds <3 gaat goed samen zo te zien? En wat is Beer groot!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 13:03

Lastig eoweyn, maar als je geen wormen meer ziet lijkt het mij een goed teken toch?

Delphi, leuke naam! En leuke foto's, leuk stel zo die 2!

Hier slecht nieuws :(
Net bij de DA geweest met Flip en hij blijkt EC te hebben, hij heeft blaasverlamming, vandaar de vieze/kale poten wat weer duidt op EC.
Nu dus goed schoonhouden, z'n rode huid zalven en fenbendrops geven..
De DA durfde mij niet te garanderen dat het goed kwam, maar we gaan er alles aan doen, arme muppie!!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 13:04

Eoweyn, ik zie nu je post, klinkt inderdaad wel logisch wat je zegt dat ze er wel uit moeten komen .. Moeilijk!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 13:28

Jeetje Tarzan, dat is heftig...

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 13:39

Ja, m'n lieve Flippie

Het probleem met deze vorm van EC zit hem in de vliegenlarven .. Dus hopen dat ik hem voor het voorjaar nog een beetje beter krijg! :(

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 13:51

Vliegenlarven?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:02

Ja, omdat hij een blaasverlamming heeft blijft z'n achterkant zo vies en is het heel erg opletten met vliegenlarven (maden) .. Daarom durfde hij mij ook niet te garanderen dat het goedkomt, snap je?

Hij had nogal verstand van EC en heeft mij alles heel duidelijk uitgelegd en laten zien, echt een fijne DA!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:05

Ah zo, ik dacht dat de vliegenlarven het veroorzaakten, vandaar. Ik zou hem, ook ivm warmte (warm houden is moeilijk tijdens EC) binnen houden, dat zal ook schelen met de vliegen..

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:29

Nee, sorry slecht verwoord!

Hij zit weer lekker bij de rest, zou het sneu vinden om hem binnen te houden omdat hij zich zo goed voelt in de groep..

Ik hou hem gewoon goed schoon en ga hem vaak genoeg wassen dat hij er geen last van gaat krijgen... Hopelijk is z'n huid snel minder geïrriteerd!

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:02

Eoweyn_x schreef:
Eight schreef:
Waarschijnlijk een gezin gevonden voor de konijntjes :) zou het erg leuk vinden als ze daar een blijvend huisje vinden. Ook beter voor de opvang want die zitten vaak al vol genoeg :(

Wat fijn! :)

En gaat ook goed bij jou Iris, ook fijn. Die middelste foto <3

Ja heel prettig en leuk ook want het zijn de buren van waar onze paarden staan :) gezin met kinderen en veel ruimte

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:38

He bah Tarzan dat is rotnieuws!!! Hopelijk krijg je hem weer helemaal opgelapt!

Eoweyn, maar kan het niet zijn dat de wormen dood gaan en binnenin het konijn al vrij snel afbreken waardoor je ze (bijna) niet kan zien in de keutels?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:06

Ik heb ook geen enkele worm meer gevonden hoor! En weet zeker dat het wel heeft gewerkt! Hij was al langer heel moeilijk op gewicht te krijgen en stopte toen dus met eten. Konden eerst niks vinden, totdat ik dus ineens een berg wormen in de keutels aantrof. Is maar 1x geweest en twee weken lang elke dag behandelen (ik gaf het dus wel direct in de bek) heeft hem gered want hij eet weer en is nu makkelijk op gewicht te houden. Maar toch heb ik na die ene keer echt geen enkele worm meer gevonden. Ik zou dat dus niet zien als bewijs dat het niet werkt, het zegt imo gewoon niks.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:08

Eight, fijn dat je een nieuw huisje gevonden hebt!

Ja Delphi, dat kun je wel zeggen, hopelijk werkt het medicijn snel!
Ollie heeft zich helemaal over Flip ontfermt, zo lief om te zie , zit hem de hele tijd te wassen <3

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:41

Oh nee Tarzan :( Beterschap voor je konijn!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 08:40

Dankje nienke!

Ik heb hem net even geknipt van achteren haha vond ie niet zo leuk! Moet hem eigenlijk scheren maar dat durf ik niet als ik alleen ben ..

Is vetramil ook te koop bij Kruidvat/Etos? Wil het straks meteen halen, moet ook een föhn gaan kopen om z'n kont te föhnen :') (ja ik heb geen föhn in huis)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 09:59

Heb je niet iemand in de buurt die kan/wil helpen?
Vetramil is te bestellen via internet of via de dierenarts. DAdrogist had ze ook maar niet allemaal geloof ik..

Troost je, ik heb ook geen fohn :P

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:45

Alleen m'n vriend is savonds thuis.. Zal hem eens vragen of ie wil helpen!
Heb het nu zo goed als geknipt en zal het straks na het wassen nog eens knippen..

Straks eerst een föhn kopen :')
Ik zal de vetramil dan maar bestellen, smeer ik er straks nog maar goudsbloemenzalf op :) (die is alleen bijna op)

Ohja, iemand nog tips hoe ik z'n billen en achterpoten het makkelijkst kan zalven? Is zo'n lastige plek en wil hem zo min mogelijk stress bezorgen omdat ik hem 2x per dag wil zalven en minimaal om de dag even wassen := arme Flip!

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:30

Tarzan, je woont in Zuid Limburg zie ik.. Kan ik je mss helpen? Wil je het persee vandaag doen?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:42

Veel succes met Flip, Tarzan!

Logica van Billy: Als ik eerst het brok neerzet en daarna ga hooien en strontruimen wordt Kyra weggejaagd van het eten. In omgekeerde volgorde mag ze rustig eten. Rare beesten :')

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:47

_Tarzan schreef:
Alleen m'n vriend is savonds thuis.. Zal hem eens vragen of ie wil helpen!
Heb het nu zo goed als geknipt en zal het straks na het wassen nog eens knippen..

Straks eerst een föhn kopen :')
Ik zal de vetramil dan maar bestellen, smeer ik er straks nog maar goudsbloemenzalf op :) (die is alleen bijna op)

Ohja, iemand nog tips hoe ik z'n billen en achterpoten het makkelijkst kan zalven? Is zo'n lastige plek en wil hem zo min mogelijk stress bezorgen omdat ik hem 2x per dag wil zalven en minimaal om de dag even wassen := arme Flip!

Is hij makkelijk? Bij makkelijke konijnen hou ik de voorpootjes/borst altijd vast en tegen me aan, met de rug zegmaar, en dan zalven. Of op de rug..

We hadden vandaag toevallig mestonderzoek op school. Keutels van de konijnen meegenomen, conclusie: heel veel eitjes, weinig wormen..