Amable schreef:In zo'n geval nooit corrigeren, maar zoeken naar de reden. Een kat die ineens niet meer op de bak gaat heeft daar altijd een goede reden voor. Is de kattenbak schoon? Heb je er meer dan 1? Kan ze ook altijd naar buiten? Anders DA eens bellen welke dingen er medisch aan ten grondslag kunnen liggen, want ook dat is een mogelijkheid zoals blaasgruis oid.
We hebben 1 kattenbak, maar ze kunnen altijd naar buiten via het kattenluikje. Misschien dat ze het nu vaker doet omdat de geur er nu wat in zit? Zou stomen van het kleed bij een stomerij helpen om die geur eruit te krijgen?
Op die dag dat ze het begon te doen was de kattenbak trouwens wel smerig. Ik zal hem vandaag weer helemaal schoonmaken en nieuw grit in doen. Kijken wat ze dan doet. Als ik haar op de kattenbak zet doet ze daar wel haar behoefte.. Als ik even niet kijk gaat ze op het kleed zitten.
Kan het ook zijn dat het een soort 'aandacht' zoeken is? Sinds 3 weken ben ik namelijk ook 4 dagen in de week aan het werk en zijn ze dus even alleen met z'n 2en overdag. Toen ze hier kwamen had ik 8 weken vakantie dus volle aandacht voor ze..