Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:44

Je hebt gewoon een voorliefde voor zwart :+ Oh, dat duurt nog even! Dat wordt aftellen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:46

Froukje schreef:
Je hebt gewoon een voorliefde voor zwart :+ Oh, dat duurt nog even! Dat wordt aftellen.

Ja erg he xD ik heb amper naar de rooie gekeken was meteen verliefd!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:49

En och, kleur is wel het minst belangrijk als je voor de gezelschap gaat en niet van plan bent er mee te fokken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:58

Ik heb n geen plannen nee. Ik ga hem chemisch laten castreren en mocht ik ooit toch willen fokken worden ze geheel getest. Als ik a Tonic zou gebruiken. .. denk dat ik toch liever voor een volle boskat ga dan om op Ginger te zetten die haar echt aanvult. Maar ik heb nu echt geen tijd voor het fokken van een nestje niet met dit werk xD dus denk noet dat dit gaat gebeuren

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:11

Wat een plaatje lifaya! *\o/* Super leuk dat hij bij Ginger komt!

Hij lijkt overigens sprekend op onze Lappes (wij hebben overduidelijk dezelfde smaak in katten) :o

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:16

Haha ja grappig he xD jij hebt een zwarte poes en rooie kater en ik omgekeerd xD geniaal. Vibd die van jou ook echt cool

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 20:28

Nog even een fotospam!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 20:32

echt een leukerdje hoor :9 :9

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 20:48

It's so fluffy...!! <3

Maare, heeft hij nou ongelijke oogjes?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 20:51

dat lijkt door het licht denk ik :P foto's zijn natuurlijk binnen gemaakt en 1 kant word belicht door het raam andere zijde niet :P Hij is ook een beetje verkouden geworden van de eerste enting die hij gisteren heeft gehad dus dat zou ook best een oorzaak kunnen zijn :j

Afbeelding

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 20:53

Ah, dat kan heel goed idd. Hopelijk is ie snel weer beter van zijn entingen, sneu altijd als ze daar ziek van worden.

Haay terug, Tonic :wave:

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 20:55

Wat een pracht dier die Noah!

Idd Sammie heeft een pret bekkie :)) hoe wassie ontsnapt? Haha

Wat een poepie Lifaya <3 gelukkig valt 21 september wel mee!

Mijn dames hangen zich voor rauwe kip, ik moet ze dan ok
Ok echt uit elkaar houden!

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:01

Gisteravond weer pure liefde op bed. <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:04

Achossie <3

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:48

@bowena, hij klimt gewoon over de schutting, maar hij snapt dondersgoed dat die dat niet mag! Hoe is het met Lydia?? Went ze al snel??

Ach Harrie en sjaak! Wat lief!!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:49

Heerlijke foto's van de 2 rooie mannen op bed.

Lifaya : Wat een leuke pluizebol zeg. Heerlijk bekkie.

Onze Finnian is een beetje ziekjes. Hij is wat sloom, eet slecht en ziet er niet fit uit.
Als hij niet opknapt, neem ik hem morgen maar mee naar de dierenarts. Waarschijnlijk moet ik daar toch naartoe, want Laurenzo heeft een dikke wang. Ik denk dat hij een abces heeft -O-

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 06:30

Nou Lifaya Eindhoven is hier om de hoek dus misschien pik ik hem wel gauw eerst in :)

Nee hoor want ik heb dan meer met rood. Heb je daar geen foto van?

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 06:53

Wat een dropje lifaya! Lekker fluffy!!
Rode vriendjes op bed ziet er ook heel gezellig uit!! <3

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:40

Ik kom ook even weer uit mijn meelees modus.

Ik heb een klein probleempje met 1 van onze kittens. Ongeveer 16 a 17 weken denk ik nu op dit moment.
Ze heeft altijd netjes in de kattenbak haar behoeftes gedaan. Nooit is het verkeerd gegaan. Tot een week geleden begint ze ineens te plassen en te poepen op het kleed ... Zodra we zeggen "EHHH niet doen' rent ze naar buiten en doet ze het netjes in het zand. Ze weet dat het niet mag, maar elke keer zien we weer dat ze probeert te plassen of te poepen.
Heel vervelend, want wij zijn overdag aan het werk en kunnen haar dan niet corrigeren ... Weet iemand waar dit eventueel vandaan kan komen? De andere kitten gaat nog wel steeds netjes op de kattenbak.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:13

In zo'n geval nooit corrigeren, maar zoeken naar de reden. Een kat die ineens niet meer op de bak gaat heeft daar altijd een goede reden voor. Is de kattenbak schoon? Heb je er meer dan 1? Kan ze ook altijd naar buiten? Anders DA eens bellen welke dingen er medisch aan ten grondslag kunnen liggen, want ook dat is een mogelijkheid zoals blaasgruis oid.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:16

Amable schreef:
In zo'n geval nooit corrigeren, maar zoeken naar de reden. Een kat die ineens niet meer op de bak gaat heeft daar altijd een goede reden voor. Is de kattenbak schoon? Heb je er meer dan 1? Kan ze ook altijd naar buiten? Anders DA eens bellen welke dingen er medisch aan ten grondslag kunnen liggen, want ook dat is een mogelijkheid zoals blaasgruis oid.

We hebben 1 kattenbak, maar ze kunnen altijd naar buiten via het kattenluikje. Misschien dat ze het nu vaker doet omdat de geur er nu wat in zit? Zou stomen van het kleed bij een stomerij helpen om die geur eruit te krijgen?
Op die dag dat ze het begon te doen was de kattenbak trouwens wel smerig. Ik zal hem vandaag weer helemaal schoonmaken en nieuw grit in doen. Kijken wat ze dan doet. Als ik haar op de kattenbak zet doet ze daar wel haar behoefte.. Als ik even niet kijk gaat ze op het kleed zitten.

Kan het ook zijn dat het een soort 'aandacht' zoeken is? Sinds 3 weken ben ik namelijk ook 4 dagen in de week aan het werk en zijn ze dus even alleen met z'n 2en overdag. Toen ze hier kwamen had ik 8 weken vakantie dus volle aandacht voor ze..

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:18

Hoeveel bakken heb je staan? Kan maar zo zijn dat ze er 1 voor zichzelf wil hebben, als ze gelijk door rent naar buiten en in het zand gaat zitten..
En kleed wassen met biotex groen. Bleek trekt ze juist aan.

Edit: je post geeft het probleem al aan, meer bakken erbij dus! En eerder schoonmaken.

Zul je altijd zien, heb je een afspraak bij de DA staan, zijn ze beiden gestopt met hoesten |o
Nouja, dan drukken ze gelijk die enting er maar in, zijn we daar ook weer vanaf.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 10:50

Ik zou er idd minimaal 1 extra bak bij doen, de 'regel' is in principe het aantal katten plus 1.
Nou gaat het bij een hoop katten goed als ze samen 1 bak delen, maar er zijn er ook genoeg die wel meer bakken nodig hebben. :)
Idd kleed met iets als biotex (of urine-off of stalfris oid) schoonmaken, bakken met chloor.
En wellicht even naar de dierenarts om dingen als een blaasontsteking, blaasgruis etc uit te sluiten.

Ferera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:18

Leuke katten allemaal! Welk kattengrid gebruiken jullie? Ik heb nu korrels van papier van het merk Breeders Select op aanraden van de fokker omdat kittens nog alles in hun mond nemen maar ik vind het niet heel fris spul, gooi om de twee/drie dagen de bak leeg :( voor de rest iedere dag de poepies eruit.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:30