Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 20:49

Wij waren vandaag bij Loch Ness. Blijken het ineens 2 monsters te zijn! :P

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-23 20:54

Wel knappe monsters!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 21:05

Wat leuk zeg die pups!

@Warboel en jij gewoon de monsters van Loch Ness op de foto gekregen. Toffe vakantie +:)+

Wij hebben vanavond onze eerste obedience les gehad. We waren een beetje de kneusjes van de les, maar heel leuk en leerzaam om te zien hoe goed iedereen is.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 21:12

Ohh cupcakes; beterschap voor Jip :+:

Haha warboel, wat een leuke monsters!!

Onze vakantie is ook begonnen! Evi heeft zich tijdens de reis voorbeeldig gedragen en ligt nu heerlijk te chillen bij de tent.

Al lekker gespeeld bij de rivier!
Afbeelding

"Krijg ik ook wat van die soep?"
Afbeelding

Echt zo trots op hoe "normaal" ze alles maar lijkt te vinden... <3

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 21:33

Wat leuk!

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 22:31

Cupcakes, beterschap met jippert.

Sanne, leuk op vakantie! Wij gaan a.s. vrijdag naar het strand in Ouddorp. Zo benieuwd hoe Bonne dat gaat vinden.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 23:15

Ouddorp is gewoon leuk :D :Y)

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 23:27

Wie weet komen we elkaar nog tegen!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 07:34

StalMelyn schreef:
Wie weet komen we elkaar nog tegen!

Ik heb helaas dagdienst, dus ik ben pas na 17u op het strand te vinden :')

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 09:16

Sommige mensen met hond hebben echt een bord voor hun kop zitten. Zo'n groot verkeersbord dan wel. Meine gute.
Wat is er moeilijk aan als ik aangeef dat ik niet wil dat mijn hond contact heeft met de andere hond vanwege hechtingen?!

"Maar hij doet niks"
" Ze kunnen toch wel even snuffelen "
"Gun je hond dat toch "

Nee. Niet als hij een snuit met hechtingen heeft. Dan blijf je maar uit mijn buurt. Vooral als ik dat herhaaldelijk netjes vraag. En ja, dan stuur ik die andere hond weg of pak hem zelfs beet als de eigenaar niet luistert.

Man dit was weer een bewogen ronde in de duinen vanmorgen. _O-

Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 09:24

Sommige mensen _-:( respecteer een ander toch gewoon. Al heeft je hond niks, nee is gewoon nee.

Veel plezier met Evi op vakantie!! En Bonne straks ook!!

Fitz is ook een ware berghond deze week <3 En hij doet het fantastisch, zo knap!

Afbeelding
Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 09:27

Moderatoropmerking:
Verwijderd op verzoek
Laatst bijgewerkt door Muiz op 17-12-23 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 09:33

Fitz was ook behoorlijk bijterig als pup (al denk ik niet dat hij meer beet dan normaal hoor, ze onderzoeken gewoon echt alles met hun mond en de tandjes zijn scherp) en we zijn vanaf dag 1 consequent de bijtrem gaan aanleren. Dus inderdaad de Au en het spel stoppen. Bij doorgaan in de ren. En dat ook consequent. En dan niet boos of met stemverheffing of bombarie, wij deden het juist zonder iets te zeggen. En altijd bij de "au" iets aanbieden waar hij wel op mag bijten. Wij hadden altijd en overal fleecetouwtjes in onze zakken en in de ren lagen bijtspeeltjes. Het duurde even maar het hielp heel goed. De ren was ook echt zijn rustplekje, geen strafplekje. Naarmate hij ouder werd kon hij er steeds makkelijker en langer uit.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 09:39

CupCakes_ schreef:
Sommige mensen met hond hebben echt een bord voor hun kop zitten. Zo'n groot verkeersbord dan wel. Meine gute.
Wat is er moeilijk aan als ik aangeef dat ik niet wil dat mijn hond contact heeft met de andere hond vanwege hechtingen?!

"Maar hij doet niks"
"Gun je hond dat toch "

Nee. Niet als hij een snuit met hechtingen heeft. Dan blijf je maar uit mijn buurt. Vooral als ik dat herhaaldelijk netjes vraag. En ja, dan stuur ik die andere hond weg of pak hem zelfs beet als de eigenaar niet luistert.

[ [url=m/k470Iy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is echt verschrikkelijk...

Ik had dit laatst met iemand met een teckel, die keihard blaffend op ons af gerend kwam. Mijn hond mag aan de lijn niet spelen/snuffelen e.d. (dan gaat hij daarna reactief reageren op andere honden. Sinds we het zo doen is dat praktisch weg), alleen als hij los is mag hij spelen en hij loopt meer dan genoeg los en op veilige plekken met vriendelijke honden maak ik hem wel even los om te spelen.

Nou mevrouw vond het verschrikkelijk zielig dat hij niet mocht spelen (lees: midden op straat waar ook gewoon af en toe een auto en bouwverkeer rijdt). Ze vond dat ik een speelgoedhond had moeten nemen en herhaalde meermaals hoe verschrikkelijk zielig Freek was _O-

Freek negeerde de hond overigens keurig en zat naar mij te kijken of er nog een koekje aan zat te komen voor zijn goede gedrag :+
Laatst bijgewerkt door mavantos op 13-09-23 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 09:39

Ik heb een vergelijkbare reactie in het topic achtergelaten. Sliep Fitz meestal ook snel als hij dan toch in de ren gezet werd?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 09:42

Moderatoropmerking:
Verwijderd op verzoek
Laatst bijgewerkt door Muiz op 17-12-23 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 09:43

mavantos schreef:
CupCakes_ schreef:

"Maar hij doet niks"
"Gun je hond dat toch "

[ [url=m/k470Iy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is echt verschrikkelijk...

Ik had dit laatst met iemand met een teckel, die keihard blaffend op ons af gerend kwam. Mijn hond mag aan de lijn niet spelen/snuffelen e.d. (dan gaat hij daarna reactief reageren op andere honden. Sinds we het zo doen is dat praktisch weg), alleen als hij los is mag hij spelen en hij loopt meer dan genoeg los en op veilige plekken met vriendelijke honden maak ik hem wel even los om te spelen.

Nou mevrouw vond het verschrikkelijk zielig dat hij niet mocht spelen (lees: midden op straat waar ook gewoon af en toe een auto en bouwverkeer rijdt). Ze vond dat ik een speelgoedhond had moeten nemen en herhaalde meermaals hoe verschrikkelijk zielig Freek was _O-

Freek negeerde de hond overigens keurig en zat naar mij te kijken of er nog een koekje aan zat te komen voor zijn goede gedrag :+

Oh ja, dat vind ik ook erg frustrerend. Ik probeer andere honden zoveel mogelijk te "vermijden" en we zijn ermee bezig dat onze hond niet als een baksteen gaat liggen en fixeert wanneer we een andere hond tegengekomen. Andere hondeneigenaren rennen nog net niet achter me aan met hun hond 'om even te snuffelen', want dat is zo leuk, terwijl er vaak gewoon heel veel spanning is.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 09:44

De mensen die het hardst roepen 'mijn hond doet niks' vertrouw ik het minst :+

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 09:53

Ik heb een keer gehad toen nori een pup was bij een losloopdeel in het bos. We stonden met een aantal mensen bij een meertje. Er kwam een dame aan met een kruising herder type, leek ook wat van een type life stock guardian dog in te zitten. Die ging grommend achter andere honden aan en ook achter nori. Dus ik pak nori weer aan de lijn om weg te gaan. Zegt ze, hij speelt gewoon hoor dit is zijn manier van spelen. Dat grommen hoort erbij. Maar de hond ging echt hoofd omlaag op volle snelheid achter honden aan. De hele lichaamstaal was totaal niet ontspannen. Dan ga ik niet met een pup zitten wachten tot het mis gaat. Ze was behoorlijk beledigd dat ik zei dat ik dat niet oke vond en weg liep. Toen we een stukje verder waren hoorde ik ook een gromgevechtje ontstaan.
Veel mensen snappen niet eens de lichaamstaal van hun eigen hond, laat staan die van andere honden.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 09:58

Doordat wij (ras)honden zijn fokken begrijpen honden soms elkaar al niet. De een heeft een hangende staart, de ander van nature en hoog opstaande staart. De ene hond heeft veel rimpels in het gezicht terwijl andere honden dat pas hebben als ze grommen.
En wij mensen gaan dan ook nog eens vanuit dat ze allemaal niks doen.

Als we nu eens bewust worden dat het dieren zijn en blijven en verantwoordelijkheid nemen voor als het wel een keer mis gaat...

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 10:12

Wij hebben een keer bij de dierenarts gehad dat we de behandelkamer uit kwamen met onze hond, het is niet zo'n grote wachtruimte, en ineens stonden oog in oog met een andere hond. De man liet meteen zijn hond bij de onze komen, ondanks dat wij al aangaven dat we dat beter niet konden doen, maarja 'hij doet niks'... Bijt die hond ineens onze hond in het voorhoofd. Gelukkig viel de fysieke schade mee, maar dat was echt een hele vervelende, onnodige situatie. De man zei ook 'ja hij kwispelde', terwijl zijn hond duidelijk heel erg gespannen was (en onze hond ook), kwispelen hoeft niet altijd 'leuk' te betekenen.
-O-

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 10:31

Wat een stomme mensen Leo :=
Laatst bij uit eten ook. Volwassen man liep al met z’n hand uitgestrekt naar Maisie toe om te aaien terwijl hij vroeg “mag ik aaien?” waarop wij nee zeiden en hij echt een error kreeg want die verwachtte hij niet. “Oh…”
Dude ik ben m’n hond manieren aan t trainen want ze is reactief naar mensen en honden, dus laat me ff met rust en doe geen aannames!

moonsparkle schreef:
Moderatoropmerking:
Verwijderd op verzoek

Bijtgedrag is normaal en moet je zelfs niet gelijk helemaal afleren. Een pup moet leren hoe hard die ‘mag’ bijten. Mocht die een keer schrikken als volwassen hond en een keer bijten, weten ze hun bijtkracht en is er minder risico op flinke schade.

Weet niet meer hoe het zat met de duur per stap, in ieder geval een paar weken meen ik, maar volgens mij was het zoiets:
1. Bij de start alleen au roepen en spel stoppen als de pup zo hard bijt dat je wondjes krijgt
2. Pas au roepen en spel stoppen als de pup deukjes achterlaat in je huid
3. Au roepen en spel stoppen als de pup wat harder bijt (dus niet bij ‘gewoon’ zachtjes vastpakken)

Pin me niet op de precieze verwoording en timing vast maar zoiets was het :))
Laatst bijgewerkt door Muiz op 17-12-23 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 10:34

Moderatoropmerking:
Verwijderd op verzoek

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 10:35

moonsparkle schreef:
Moderatoropmerking:
Verwijderd op verzoek

Als het niet werkt werd bij ons de tip gegeven de hond in de bench te zetten. Bijten = klaar met spelen.
Kan best even duren voordat ze het door hebben hoor, sommige pups zijn volhardend

Hoe lang laat je hem in de ren in dat soort situaties?

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 10:45

moonsparkle schreef:
Moderatoropmerking:
Verwijderd op verzoek

Hoeveel rust krijgt je pup? Extra bijtgedrag (bovenop het normale puppy bijten) kan meerdere oorzaken hebben. De grootste is dat de pup overprikkeld raakt en even geen rem heeft. Heb je een ren of bench? Dan kun je hem even een time out geven, echt verplichte rust en slapen.

Hoe was de situatie bij de fokker? Liepen ze nog bij volwassen honden? Moederhond of roedel? Dan heeft de pup namelijk een bijtrem en grenzen aangeleerd en is het ook makkelijker om je pup hier op de wijzen. Consequent zijn is belangrijk.

Als laatste zou ik het algemene gedrag en stoelgang van je hond goed in de gaten houden. Overmatig bijten is ook een symptoom van Giardia. En dan hoeft de hond niet eens diarree te hebben. Giardia uit zich verschillend bij elke hond. Al zou ik eerst bovengenoemde 2 punten proberen voordat je op de giardia tour gaat.

Onze pup had (achteraf gezien) geen bijtrem aangeleerd bij de fokker. Daarnaast had hij ook Giardia. Een mooie mix die onze pup tot een terror pup maakte.

Een balans tussen genoeg rust en je pup uitdagen zullen al een groot verschil maken. Succes met je pup, wees consequent.
Laatst bijgewerkt door Muiz op 17-12-23 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt