Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
CupCakes_ schreef:Sommige mensen met hond hebben echt een bord voor hun kop zitten. Zo'n groot verkeersbord dan wel. Meine gute.
Wat is er moeilijk aan als ik aangeef dat ik niet wil dat mijn hond contact heeft met de andere hond vanwege hechtingen?!
"Maar hij doet niks"
" Ze kunnen toch wel even snuffelen "
"Gun je hond dat toch "
Nee. Niet als hij een snuit met hechtingen heeft. Dan blijf je maar uit mijn buurt. Vooral als ik dat herhaaldelijk netjes vraag. En ja, dan stuur ik die andere hond weg of pak hem zelfs beet als de eigenaar niet luistert.
Man dit was weer een bewogen ronde in de duinen vanmorgen.![]()
[ [url=m/k470Iy.jpg]Afbeelding[/url] ]
mavantos schreef:CupCakes_ schreef:Sommige mensen met hond hebben echt een bord voor hun kop zitten. Zo'n groot verkeersbord dan wel. Meine gute.
Wat is er moeilijk aan als ik aangeef dat ik niet wil dat mijn hond contact heeft met de andere hond vanwege hechtingen?!
"Maar hij doet niks"
" Ze kunnen toch wel even snuffelen "
"Gun je hond dat toch "
Nee. Niet als hij een snuit met hechtingen heeft. Dan blijf je maar uit mijn buurt. Vooral als ik dat herhaaldelijk netjes vraag. En ja, dan stuur ik die andere hond weg of pak hem zelfs beet als de eigenaar niet luistert.
Man dit was weer een bewogen ronde in de duinen vanmorgen.![]()
[ [url=m/k470Iy.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het is echt verschrikkelijk...
Ik had dit laatst met iemand met een teckel, die keihard blaffend op ons af gerend kwam. Mijn hond mag aan de lijn niet spelen/snuffelen e.d. (dan gaat hij daarna reactief reageren op andere honden. Sinds we het zo doen is dat praktisch weg), alleen als hij los is mag hij spelen en hij loopt meer dan genoeg los en op veilige plekken met vriendelijke honden maak ik hem wel even los om te spelen.
Nou mevrouw vond het verschrikkelijk zielig dat hij niet mocht spelen (lees: midden op straat waar ook gewoon af en toe een auto en bouwverkeer rijdt). Ze vond dat ik een speelgoedhond had moeten nemen en herhaalde meermaals hoe verschrikkelijk zielig Freek was
Freek negeerde de hond overigens keurig en zat naar mij te kijken of er nog een koekje aan zat te komen voor zijn goede gedrag
moonsparkle schreef:Moderatoropmerking:Verwijderd op verzoek