De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 14:35

Is Max het opperhoofd hooligan? :))

Ongelooflijk inderdaad hoe ze dat allemaal voor elkaar krijgen...

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 15:09

Ja, Max klom/klimt over hekken van 1,50 heen en springt over deuren van 1,10 heen. Al had Hanna hier als eerste de toon gezet als hoofd hooligan.

Zo zet bij jou Loesje de toon voor alle toekomstige konijnen :')

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 15:35

NAIWHL schreef:
Ja, Max klom/klimt over hekken van 1,50 heen en springt over deuren van 1,10 heen. Al had Hanna hier als eerste de toon gezet als hoofd hooligan.

Zo zet bij jou Loesje de toon voor alle toekomstige konijnen :')

Pff, goede vooruitzichten :') _O-

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 23:02

Oke, ik stel voor dat we een pol houden, is dit knutselwerk bestend tegen Loesje de Verschrikkelijke of niet? *D _O-
Afbeelding

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 07:20

Ik geef geen enkele garantie :')
Maar ik hoop het voor je _O-

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 10:00

NAIWHL schreef:
Ik geef geen enkele garantie :')
Maar ik hoop het voor je _O-

:') :')

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 11:20

Dit lijkt me wel vrij onneembaar ja. Al had die van mij een terugstekend overhangend dakje nodig, zodat klimmen echt niet kon. Zeg maar zoals je bij gaashekken ziet aan de bovenkant drie rijen prikkeldraad zitten. Maar dan uiteraard niet van prikkeldraad

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 13:47

gonniee schreef:
Dit lijkt me wel vrij onneembaar ja. Al had die van mij een terugstekend overhangend dakje nodig, zodat klimmen echt niet kon. Zeg maar zoals je bij gaashekken ziet aan de bovenkant drie rijen prikkeldraad zitten. Maar dan uiteraard niet van prikkeldraad

Jaa daar heb ik ook aan gedacht inderdaad! Maar had daar het materiaal niet voor in huis dus voorlopig even zo.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 21:30

Het is al een tijdje terug dat ik hier mee kletste, maar onze heren krijgen een nieuw huis. We zijn een nieuwe ren aan het bouwen buiten
Afbeelding
We hebben 2 dwergjes dus ik hoop dat ik ze straks nog kan vinden in die enorme ruimte :')

Dak er nog op en de deur er nog in, maar hopelijk kunnen ze er volgende week in.
Ik wil het een beetje inrichten, met wat plantjes. Het is daar in die hoek wel mega droog dus ik zal ze zelf water moeten geven vrees ik :+ maar wat voor plantjes zijn leuk voor onze mannen? Iets wat niet te moeilijk is maar wel lekker. Anders hebben ze straks een hok vol brandnetel denk ik

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 22:02

Wat leuk Maartje! Zitten ze nu ook al buiten?
Bij de Welkoop heb ik twee speciale konijnen planten gekocht, die vinden ze hier erg lekker! Maar misschien iets te lekker, ben bang als ze 24/7 toegang er tot hebben dat ze dan in een dag op zouden zijn en nooit meer kunnen aangroeien haha...
Verder lopen ze wel eens los in te tuin, de planten waar ze bij kunnen zijn in ieder geval niet giftig en we hebben 1 deel helemaal afgeschermd waar ik over twijfel of wat ze niet mogen hebben. Succes met inrichten :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 11:29

Ze zitten nu nog binnen, dus ik wil ze wel echt zo snel mogelijk buiten hebben ivm het weer := Als het dat er volgende week op zit, gaan ze sowieso al het hok in, desnoods in het huidige hok gewoon nog. Maar we moeten er nog te veel bij voor het dak en dan staan ze in de weg, en ik wil ze niet steeds op een ander plekje zetten ivm stress.

Dank je voor de tip, ik ga eens bij de boerenbond hier kijken of ze wat hebben, of anders misschien wel in het tuincentrum op de dierenafdeling. Ik wil ook een grasje gaan leggen want nu hebben ze alleen maar zand ivm gaas ingraven, maar dat wordt denk ik meer een voorjaarsklusje.
Los in de tuin kan hier niet ivm de hond, de katten en al het wild wat hier verder nog rond wandelt :=

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 09:55

Mooie plek zo Maartje :j
En hier overleefd geen enkele plant het als de konijnen er de hele dag bij kunnen. Je zou wel een paar bloembakken met gras kunnen zaaien en dat je die er afwisselend bij zet. Dan kan het gras buiten de ren weer bijtrekken.

Hier hebben Vettel en Zari bedacht dat de ren echt te klein was voor hun enorme persoonlijkheid. Dus spingen en klimmen ze nu 1 meter hoog (dwergjes) om via het dak van de hooiruif van de cavia’s daar te gaan spelen…

Afbeelding
Hier Vettel in actie. :Y)

Met Babs en Niki gaat het ook steeds beter. Niki krijgt het vertrouwen en ze eten al samen en zitten wat meer bij elkaar.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 18:46

Als je eten nog 2 stops van je verwijderd is…
Afbeelding
_O-

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 19:39

Hahaha zo leuk dat spul. Ik ben helaas nog niks kwijt. Ook geen enkele reactie op 2 na die 2/3 uur hier vandaan wonen. Er zit nog een moeder met haar dochters samen. Zolang dat goed gaat kan het maar als dat fout gaat heb ik een probleem want ik heb geen hokken meer

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 21:41

Vervelend dat je ze niet kwijt raakt.
Hier gaat de groep van Checo ook nog steeds goed. Dat zijn 7 dames en rammen. Maar de rammen zijn ook van de worp.

Heb je een gecastreerde ram die er evt aan gekoppeld kan worden? Crispy is hier in de groep bij Gonnie echt de orde bewaker.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 03:46

Nee ik heb nog geen ram gecastreerd. Jack & sparrow worden gecastreerd maar sparrow heeft in maart een zware operatie gehad en weet niet of het slim is om hem nu onder narcose te doen

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 08:45

Wat vervelend dat je geen nieuw huisje kan vinden.

Hier zitten de heren inmiddels in hun nieuwe villa. De beginnen al te wennen en ik zie ze al meer buiten. Met name onze Mario is niet zo’n held en sprong steeds terug het hok in. Nu nog een beetje inrichten want het is een beetje kaal haha

Afbeelding
Afbeelding

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 18:15

Hier weer een domper, Luna zit wederom aan de cuniculi medicijnen... Ze was lusteloos en erg krom. Gelukkig weet ze met een gedraaid hoofdje wel gewoon te eten, dus dwangvoeding hoeft godzijdank niet. Wel pijnstilling voor de eerste dagen. Ze huppelt nu door de tuin, maar als je haar pakt voor de medicijnen en er dus iets meer spanning is, begint ze te rollen en draaien de ogen iets weg.

De dierenarts had het al over bedenken wat we een konijnwaardig leven vinden, maar dat is op dit moment voor mij nog niet aan de orde. Eerst kijken of ze de komende twee weken doorkomt.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:40

gonniee schreef:
Hier weer een domper, Luna zit wederom aan de cuniculi medicijnen... Ze was lusteloos en erg krom. Gelukkig weet ze met een gedraaid hoofdje wel gewoon te eten, dus dwangvoeding hoeft godzijdank niet. Wel pijnstilling voor de eerste dagen. Ze huppelt nu door de tuin, maar als je haar pakt voor de medicijnen en er dus iets meer spanning is, begint ze te rollen en draaien de ogen iets weg.

De dierenarts had het al over bedenken wat we een konijnwaardig leven vinden, maar dat is op dit moment voor mij nog niet aan de orde. Eerst kijken of ze de komende twee weken doorkomt.

Ohnee. Jammer. Was nog niet zo lang geleden toch?

Hier is Autumn ondertussen gesteriliseerd. Ze is heeeel boos op mij. Mijn arm staat al vol krassen als ik haar moet vangen voor de medicatie.
Hoop ze dan begin november te koppelen. Heb Autumn haar hok uitgekuisd en al het zand omgewoeld. Zou het dan terug neutraal genoeg zijn? Staat dan 2 weken leeg.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:58

@gonniee oh nee. Hopelijk knapt zij snel op.
@gigi hopelijk knapt haar humeur snel weer op.

Ik heb een reactie op 1 van mijn konijntjes dat iemand 1 wilt kopen maar ik denk dat ik ervan af zie. Ik moet echt wat kwijt maar dit voelt niet lekker

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 20:21

@Gigi, nee, dat is inderdaad een maandje of 3 geleden. De DA gaf al aan dat het een ziekte is waar weinig onderzoek naar gedaan is, omdat dit heel moeilijk is. Ze weten dus ook niet of dit toeval is, zo dicht na elkaar. Of dat het nu vaker terug gaat komen. We weten wel dat ze drager zal blijven, dus bij periodes met weinig weerstand, is het risico op een terugval groot. En ze was ook niet ongeschonden door de eerste keer gekomen: haar hoofdje bleef lichtelijk scheef hangen. Nu staat deze echter bijna in 90 graden ten opzichte van recht. Het lukt haar ongelooflijk goed om toch te eten daarmee, zelfs brokjes. We kijken het (met medicijnen uiteraard) maar even aan.

Van koppelen heb ik niet veel verstand, dus of schoon en twee weken leeg genoeg is, weet ik niet.

@Caro: doen waar jij je goed bij voelt. Wat maakt dat het niet lekker voelt?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 21:04

Ah nee gonniee…

Hoe toevallig ook, ik stond vanavond met onze mannen ook bij de DA omdat onze Mario ineens verlamde achterpootjes heeft. Die heeft dus ook cuniculi. Zijn koppie lijkt niks mis mee maar zijn achterlijfje wil niet. Dus nu beide aan de medicatie hier.
Zaten ze net buiten, moeten ze nu weer naar binnen -O-

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 11:06

Ik wilde net zeggen: wat lekker zoals ze buiten zitten, maar dat feest ging dus niet door. Hopelijk knapt mario snel op. Witje had het ook alleen aan haar achterpoten. Ze ging lopen ipv huppelen. En leeft nu een koninginnenleven bij Lieffiefie

En wat vervelend Gonnie. En wellicht heeft ze standaard een onderhoudskuur nodig. Ik hoop dat ze snel opknapt.

En dat klinkt als een pittige dame gigi :Y) Met omspitten en 2 weken geleden denk ik dat je een heel eind komt met neutraal terrein, maar eerlijk gezegd weet je het met konijnen soms nooit. Hier wil ik ze nog wel eens van ren wisselen. Is dat een optie? Ik weet niet of je meerdere hokken hebt, maar dat er naar de ren van Autumn wisselen en de koppeling in het vrijgekomen hok plaats vindt? Hopelijk verloopt de koppeling soepel.

Lastig Caro, maar je moet er inderdaad wel een goed gevoel bij hebben.

Hier begint Babs goed te wennen aan onze rituelen. Ze huppelt lekker buiten en zit ook graag samen met de cavia's en Niki in het hok. Ook de honden raakt ze niet meer van in paniek. Ze leert dat die toch niet door het gaas heen kunnen.

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 12:17

Och Maartje, wat sneu. Beterschap voor Mario! Mag ik vragen hoe lang jij de roze pasta moet geven? En heb je er ook pijnstilling bij gekregen? Die laatste heb ik gisteren voor het laatst gegeven, aangezien ze weer vrolijk door de tuin huppelt (met scheve kop), het graven slaat ze nu wel over (voor mij niet zo erg;) )

Dank Naiwhl, ken jij een onderhoudskuur? Dan kan ik dat wellicht met de DA overleggen. Maar als dat dagelijks iets in de mond spuiten wordt, dan vind ik het voor haar te stressvol. Dus ben benieuwd naar hoe een onderhoudskuur eruit ziet? Fijn dat jouw Babs wat meer rust krijgt door groeiend zelfvertrouwen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 13:54

Wij hebben Panacur meegekregen, zo'n melkachtige substantie, dus geen roze pasta. Wij mogen 4 weken aan de bak, voor beide konijnen. En Mario krijgt nu 3 dagen achter elkaar 2 injecties waarvan ik eerlijk moet zeggen dat ik niet precies weet wat het is.
Hij was vanmorgen wel wat actiever, maar zijn pootjes willen nog steeds niet mee. Nu ligt hij bij te komen van de dierenarts :(:) Pluis moet steeds mee voor de mentale support, dus die haat me nu :+