gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 19:37

spookyskippy schreef:
Hier kost hooi ongeveer €120 per jaar, voor 4 konijnen.

Ik blijf me zorgen maken om Spency, ze heeft alweer rode urine. Een tijdje geleden was het eigenlijk niks meer, totdat ze weer wortel kregen. Vanaf dat moment hebben ze geen wortel meer gekregen, helaas liggen er sinds gisteren weer rode plasjes.
Wortel heeft ze al ruim 3 weken niet meer gehad, we hebben nooit knaagstenen, ze heeft geen takken gehad.
Zouden er nog andere mogelijkheden zijn waarom de urine rood is?

Die van ons hebben dat soms ook, die van ons krijgen elke dag een wortel dus de DA zei dat de rode urine kwam door het wortel extract ofzo iets..

iris_relente

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:29

Heb gemaild naar de konijnen opvang Marijke, mocht de koppeling niet lukken kunnen ze daar heen :)

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:59

Starza schreef:
spookyskippy schreef:
Hier kost hooi ongeveer €120 per jaar, voor 4 konijnen.

Ik blijf me zorgen maken om Spency, ze heeft alweer rode urine. Een tijdje geleden was het eigenlijk niks meer, totdat ze weer wortel kregen. Vanaf dat moment hebben ze geen wortel meer gekregen, helaas liggen er sinds gisteren weer rode plasjes.
Wortel heeft ze al ruim 3 weken niet meer gehad, we hebben nooit knaagstenen, ze heeft geen takken gehad.
Zouden er nog andere mogelijkheden zijn waarom de urine rood is?

Die van ons hebben dat soms ook, die van ons krijgen elke dag een wortel dus de DA zei dat de rode urine kwam door het wortel extract ofzo iets..

Ze hebben al ruim 3 weken geen wortel gehad.

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 22:23

Kan ik mijn konijnen die ik vandaag heb laten kennis maken in de box, ze morgen samen weer in dezelfde box doen of moeten ze dan weer in een ander neutraal gebied? Als het morgen ochtend goed gaat dan laat ik ze een week bij een vriendin in een box want de paarden moeten er bij ons weer in en ben nog niet klaar met het hok.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 23:53

Dat kan hoor :)

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:21

Heb de konijntjes nu weer bijelkaar, hou ze nu ook bijelkaar. Als het kan breng ik ze even naar een vriendin, die heeft nog een box over waar ze elkaar rustiger kunnen leren kennen. Is ook maar 2 huizen verderop, dus als er wat is ben ik er zo. Het gaat heel goed, eerst vonden ze eten uit 1 bakje nog wat spannend en nu doen ze dat al. De voedster is zelf wat banger in gedrag, dus als de ram iets te snel op haar afkomt is ze even knorrig en bijt ze even. Gelukkig is de ram heel rustig en relaxed in zijn gedrag. Ze hebben even gevlinderd niet heel hetig maar even om elkaar gelopen en toen is de ram er op gegaan, toen hij eraf kwam ging hij liggen en hebben ze even naast elkaar gelegen. Daarna ging de voedster hem likken :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:21

Soms is er nog wat spanning, maar ik denk dat dat binnen een paar dagen wel over is!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:56

Nou dat ziet er toch veelbelovend uit!

Hier problemen met Lilly, ze jaagt steeds op Flip, en die is nu dus doodsbang voor Lilly, arm ding! Hopelijk is dit circus van haar snel weer voorbij!

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:04

Ik zit er over na te denken mijn konijnen weg te geven, met toebehoren omdat ik stage ga lopen en niet meer thuis woon.. Indien iemand nog twee leuke knappe konijntjes wilt hebben (omgeving breda) hoor ik het graag! Ze zijn niet heel mak maar kunnen uiteraard wel gewoon opgepakt worden :) het zijn twee zusjes van drie jaar oud die heel goed samen gaan inclusief erg mooie buitenkooi .. indien ik ze niet kwijt raak heeft iemand hier toevallig enig idee hoe het er bij een konijnen opvang aan toe gaat? Ik wil liever gewoon een goed huisje zoeken..

Afbeelding

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:51

Ziet er goed uit iris_relente!

Bij een opvang zoeken ze naar een forever home, dus als het zelf niet lukt zou ik echt kijken of dat een optie is. Dan komen ze sowieso goed terecht. In Breda zit konijnenopvang Knaller :)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:00

Dat vind ik wel een heel prettig idee :) ik ben zo veel weg van huis dat ik vaak iemand moet regelen om de konijnen te verzorgen,daar voel ik me helemaal niet prettig bij..

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:58

Sorry dat ik kom binnen vallen, maar wat raden jullie aan als onder grond voor konijnen behalve stro of zaagsel? De hele kamer ligt na een dag vol stro namelijk wat mee komt vanuit het hok.
Ik zie op pinterest fotos met alleen fleece of geen echte ondergrond.
De situatie is als volgt, ik heb een nachthok(voor heen was het van een hamster) deze staat altijd open. Daarnaast is mijn salontafel (is erg lekker dat hout :( ) met een kleed/tapijt en de bank. Dus ruimte genoeg om te spelen en genoeg speel plekjes en verstop hoekjes (achter de verwarming ook als deze uit staat is favoriet! ) maar elke dag wordt er zoveel stro meegenomen dat ik liever over ga op een andere bedekking in het hok zelf..

Iemand ideetjes?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:35

Hennepvezel? Of misschien een ander hok? Geen idee wat je bedoeld met een hamsterhok, maar toen de mijne binnen zaten en oa hun grote 1.20 m kooi hadden, gooiden ze hier geen stro uit :)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 17:35

Eoweyn_x schreef:
Hennepvezel? Of misschien een ander hok? Geen idee wat je bedoeld met een hamsterhok, maar toen de mijne binnen zaten en oa hun grote 1.20 m kooi hadden, gooiden ze hier geen stro uit :)

Hij is sws kleiner dan 1.20 maar er hangen van die knaagdstokjes en drinken dus het is meer er in en er uit.

Het gaat om een zelfde hok met tralies en plastic zijkant maar hier zaten verdiepingen in voor de hamster maar heb alles er uit gehaald omdat ik het als toilet/nachthok wilde laten dienen. En handig als je je konijn eens mee wil nemen want je tilt het zo op.

Maar ik vroeg me af of bijvoorbeeld van die absorberende doeken ook zouden kunnen, of iets anders wat minder troep maakt... Vooral het in en uit hoppen neemt veel troep mee

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 17:45

Wat betekend het brommen/knorren van de voedster als de ram wil snuffelen?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:34

Dat kan wel maar de kans is groter dat ze dat slopen en opeten..

Klinkt voor mij als een "blijf even uit de buurt" reactie naar de ram. Een beetje afwachtend nog of wat bangig. Tenminste, zo herken ik het vanuit mijn koppelervaringen :) hoe gaat het verder?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:42

Eoweyn_x schreef:

Klinkt voor mij als een "blijf even uit de buurt" reactie naar de ram. Een beetje afwachtend nog of wat bangig. Tenminste, zo herken ik het vanuit mijn koppelervaringen :) hoe gaat het verder?

Ik kan mijn kleding gewoon laten liggen ook handoeken ed blijven ze vanaf.. Alles wat houdt is helaas minder veilig maar goed daar hou ik ook rekening mee. :)
Ik kan het dus wel overwegen om zulke doeken er in te leggen? Ik moet vandaag toch de kooi nog verschonen dus ik ga het eens proberen. Misschien dat ik achter in de hoek nog wel wat stro leg, maar niet de hele bak meer vol :P
Overigens zijn de folders ook erg in trek als speelgoed, die leg ik altijd achter de verwarming maar die vind ik altijd overal terug in kleine stukjes haha

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:45

Hm, dan zou je het wel kunnen proberen.. Alleen wat voor iets, dat durf ik niet te zeggen.

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:50

Eoweyn_x schreef:

Verder gaat het iets minder dan in het begin, de voedster blijft wat stil zitten terwijl de ram door het hele hok huppelt, Eet en etc.. En als hij dan wil snuffelen maakt ze rare geluiden vooral als de ram erop wil.

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:52

Ze hebben gelukkig niet gevochten, of echt hard gevlinderd. Vind maar hele kleine plukjes haar en die heeft de ram vaak in zijn bekje als hij van de voedster komt. Heb meer het idee dat de ram erop gaat om te dekken ivm de rangorde

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:52

Gewoon nog even aankijken, het klinkt goed hoor!
En klopt, dat zal vooral met de rangorde te maken hebben.

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 19:03

Ben benieuwd hoe ze het vannacht doen :) en hoe Het er over een weekje uitziet.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 19:25

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:44

Mijn konijn legt ong 30 keutels jn geen half uur tijd, is dat normaal?

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:14

Eoweyn_x schreef:
Ziet er goed uit iris_relente!

Bij een opvang zoeken ze naar een forever home, dus als het zelf niet lukt zou ik echt kijken of dat een optie is. Dan komen ze sowieso goed terecht. In Breda zit konijnenopvang Knaller :)

Waarschijnlijk een gezin gevonden voor de konijntjes :) zou het erg leuk vinden als ze daar een blijvend huisje vinden. Ook beter voor de opvang want die zitten vaak al vol genoeg :(