Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarinW86

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 22:15

Leuke hond :), leuke foto's

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 22:36

Leuke foto's!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 01:27

Gefeliciteerd allemaal met de uitslagen! En merel gefeliciteerd met je knappe tay :)
Machie ontzettend grappig dat ik je vandaag gezien heb en nu pas de link leg dat jij het bent ;) bedankt voor de prachtige foto s :) en t declaratie formulier komt er aan ;) groetjes Esther

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 08:01

Gefeliciteerd met de resultaten! En bedankt voor de felicitaties!

Gisteren had hij er met speuren weinig zin in. Het stomme is dat de hoeken goed gaan, maar de rechte stukken niet. Dus een heel lang recht spoor neergelegd en weer even een paar stappen terug gedaan. Daarna liep hij heerlijk appel, echt heel fanatiek en fijn. Met bijten moest hij voor het eerst in het verstek aanblaffen en daarna ook lossen terwijl de pakwerker de mouw aanhield. (Normaal wint hij de mouw eerst en moet hij dus gewoon lossen, waarna de pakwerker de mouw weer opraapt) Ik had verwacht dat dat nog wel eens lastig kon worden, maar gewoon lossen, netjes zitten, helemaal stil en daarna weer goed bijten. Knappe hond :+:

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 08:18

essiesilly schreef:
Gefeliciteerd allemaal met de uitslagen! En merel gefeliciteerd met je knappe tay :)
Machie ontzettend grappig dat ik je vandaag gezien heb en nu pas de link leg dat jij het bent ;) bedankt voor de prachtige foto s :) en t declaratie formulier komt er aan ;) groetjes Esther

Hahaha ook hier valt het kwartje nu pas!
Leuke dag was het gisteren!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 08:53

Filmpje van vp (34ste plek van de 92) en spel (17e plek), helaas niemand beschikbaar om mijn 7e plek en foutloze jp te filmen:

http://youtu.be/zTFdl896wuA

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:11

Vandaag lekker een stuk met de honden gewandeld.
Ik had wat geld op zak en dacht even bij de winkel wat lekkers te halen.
Samen met Jesda en Jinn dus onderweg en toen kwam ik op een plek waar ze los konden. Daar in de buurt ligt ook een 'meertje'. Dat is niet diep en ze rennen er heel vaak door heen wat ze beide geweldig vinden. Helaas was het meertje zo goed als droog met hier en daar wat plassen. Dus ik heb wat stokken gegooid maar het water wat er in stond was ontzettend vies en de modder was nog viezer.
Man o man wat zagen ze er uit. Echt niet normaal.
Jinn was opeens een zwarte Border Collie en Jesda een Zwarte Duitse Herder.

Toen ze nog zwarter waren geworden ben ik maar terug gelopen richting huis, helaas zonder wat lekkers te hebben gehaald. Halverwege bedacht ik me dat ik ze ook wel even in het zwemwater bij ons kon laten zwemmen om al die modder er af te halen. Zo gezegd, zo gedaan en heb wat foto's gemaakt met mijn telefoon. Niet echt super maar wel leuk.

Foto 1:
Afbeelding
Dit is bij het 'meertje'. Als je naar Jinn kijkt zie je dat hij al aardig zwart is. Toen we daar weg gingen was hij echt overal zwart.

Foto 2:
Afbeelding
Aangekomen bij 'De Regge' en daar kunnen ze los. Eerst even rennen en gek doen.

Foto 3:
Afbeelding
Jinn gaat steeds verder het water in. Meneer heeft nog nooit gezwommen :P

Foto 4:
Afbeelding
Jesda haalt de stok op (rechts in beeld) en Jinn piept en jankt omdat hij niet verder durft.

Foto 5:
Afbeelding
Als laatste lekker weer schoon en warm <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:33

Ooooh wat een leuke foto's!
Zaterdag weer met Levi getraind ging goed! Morgen avond weer trainen en ben vanmiddag lekker met hem naar het bos geweest, zo blij dat hij nu los kan lopen! Hij deed het zo goed.

Maar we hebben hem ook weer gewogen en hij is nu 18,1 kilo. Hij is niet veel aangekomen sinds de laatste keer terwijl hij best veel tussen doortjes krijgt, hij is nu 5 maand uit. Nja misschien wel beter dat hij niet te zwaar is want als hij ouder is word het alleen maar moeilijk om dat eraf te krijgen.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:05

Hihi leuke foto's

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:08

Odin, wat een nette rondes zeg. _O_ En wat doet die paaltjes leuk, moest er om lachen. :D

De filmpjes van gisteren voor de mensen die het leuk vinden. :j

De jumping waar we 3de werden. *\o/*

Het spel! Tijd-fout-uit.

Het Vast parcours.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:43

Die foto dat ze in die handdoeken gewikkeld zitten haha.
Mooie filmpjes ook, heb alleen niet veel verstand van agility.

Vandaag met Aedan geoefend en hij heeft voor het eerst het blok geapporteerd. Ik ben zo vreselijk trots op hem, hij doet het zo vreselijk goed!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:49

Ik heb even een vraag over fietsen met de hond.
Belangrijk is dat ik niet fiets met Jinn dus dit is gewoon een vraag puur uit nieuwsgierigheid wat jullie er van vinden.

Jinn is nu 11 maand (29-05-2013) en ik merk met wandelen dat zijn ergste energie er wel af maar dat hij toch fanatiek blijft. Tuurlijk, het is een BC dus dat snap ik wel maar ik ben benieuwd hoe hij het fietsen vindt.

Denken jullie dat ik al vast stukjes kan gaan doen? Het is een kleine hond van 18 kg en 50/51 cm hoog. Weet niet of dat 'boeiend' is om te weten, maar ter informatie.

Nogmaals ik fiets dus niet met hem omdat mij altijd is verteld dat je ongeveer kan beginnen wanneer hij een jaar is. Vooral grote honden zeker lang wachten.

Ik ben dus gewoon nieuwsgierig :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:49

Tay loopt sinds 11,5 maand naast de fiets. Niet lang, 5 of 10 minuutjes per keer, omdat we opbouwen. Sommige DA's raden het zelfs al vanaf een maand of 8/9 aan, omdat het beter is als balletjes gooien en met andere honden rauzen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:59

MyWishMax schreef:
Tay loopt sinds 11,5 maand naast de fiets. Niet lang, 5 of 10 minuutjes per keer, omdat we opbouwen. Sommige DA's raden het zelfs al vanaf een maand of 8/9 aan, omdat het beter is als balletjes gooien en met andere honden rauzen.

Zo iets dacht ik namelijk ook.

Jinn die rent inderdaad ook wel eens achter een bal aan (Doet het elke week een half uur) maar als ik hem dan zie remmen en soms vliegt hij gewoon over de kop heen dan denk ik, dat dat schadelijker is dan fietsen, maar aan de andere kant de ondergrond is wel steen enzo hé

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:04

Zo we hebben ons weer ingeschreven voor aankomend seizoen

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:44

Ik denk dat je gerust een beginnetje kunt maken met Jinn, eerst gewoon naast de fiets blijven lopen met de hond aan je rechterkant en als Jinn daar helemaal aan gewend is rustig een stukje rechtuit fietsen. Ik zou dit niet allemaal op dezelfde dag doen maar eerst leren in een aantal sessies van eentje per dag dat er naast de fiets gelopen moet worden zonder de fiets vooruit te trekken, dus zonder druk op de lijn. En daarna vooral eerst veel rechtuit fietsen, en bij bochten niet te haaks afslaan, zodat de hond leert het voorwiel te volgen zonder dat het voorwiel tegen de hond aan komt en de hond kan schrikken.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:33

Oke. Ik dacht namelijk zelf ook al zo iets. Wij hebben hier in de buurt een brievenbus staan en daar kun je een soort van rondje omheen rijden. Is denk 5 minuten. Mooie afstand om te beginnen

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:37

@ jp Ik denk ook dat je wel kan beginnen maar wel echt rustig aan. Ik wou zelf ook op die leefdtijd beginnen met mijn bc maar heb wel gewacht omdat hij een stuk groter is en nog flink in de groei. Zo langzamerhand wil ik ook beginnen.

Beetje laat nog maar iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten.

Welkom somokkele. Leuke hond!!

Vandaag echt een hele leuke behendigheids training gehad. Hij deed het zo goed. De slurf voor het eerste keer zonder hulp (was de 2de keer in de training dat we die behandeld hadden). Hij ging erin verkeerder kant eruit er uit zichzelf weer in en steeds een stukje verder tot hij er aan de goede kant uit was. Was veel aanmoediging nodig maar hij ging *\o/* . Zelf de paaltjes even gedaan wel aangelijnd maar zonder de riem straks te hebben deed hij ze zo allemaal achter elkaar <3 . Alleen raakvlak toestellen heeft hij moeite om rustig aan te doen. Maar dat komt vanzelf. Super trots :o

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:40

Jinn groeit vanaf z'n 9 maand al niet meer. Toen wassie ook al zo groot en zwaar

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:58

Wat fijn mandje!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 06:59

Lleuke fotos JP! En wat een activiteit hier van wedstrijd verslagen!
Welkom Somokkele!

Gister met Bodhi frisbee les gehad. Kreeg begin van een routine, maar oohhh wat is Bodhi soms toch snel! Maar de les ging wel lekker!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:56

Ik denk niet dat het kwaad kan, het is niet zo dat je direct 10 KM gaat fietsen. Eerst heb je nog het proces van oefenen en dergelijke, en dat (uit mijn ervaring) nooit langer dan 10 minuten. Voordat hij goed en wel naast de fiets loopt zou je dat wel kunnen uitbreiden.

Ik denk niet dat fietsen veel problemen oplevert.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:04

Mandje, ik neem aan dat er wel iemand was die het uiteinde van de slurf iets omhoog hield, zodat je hond zag dat daar ook een uitgang was?
Leuk dat het zo lekker gaat met trainen!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:27

Dat proces van oefenen naast de fiets duurde hier misschien 2 keer 2 minuutjes. Daarna gewoon gaan fietsen, waarbij de 1e keer een klein rondje was om hem te leren alleen te draven en niet in mijn nek te springen. Nu zijn we bezig met een opbouwschema voor jonge honden. Hoewel dat alweer even stil lag, hij heeft snel last van warmte.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:09

Ik ga vanmiddag beginnen.
Hoe zit het met los fietsen.
Ik woon heel dicht bij een bos en als ik hem dan los in het bos doe dan kan ik toch ook gewoon een stukje fietsen?
Hij zit dan 2x enkele minuten aan de lijn om naar het bos te gaan en terug te gaan