Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:45

Mijne is 72x65x65 en echt groot genoeg voor Scully alleen, ze is nog geen jaar, maar ik ben zelfs al voor iets groters aan het kijken. Dat arme diertje zit in volwassen vorm in een krap bakje. En dan maak ik echt geen grapje hoor, die bak is echt de helft van wat Scully aan plaats heeft.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:02

Voor een volwassen baardje is een terrarium van 1 meter wel het minimum, groter is beter natuurlijk. :) Nu is jouw baardje nog niet volwassen, maar het is idd wel verstandig dat je al op zoek bent naar een groter huisje. Op de exo terra in Houten heb je vaak hele mooie terraria voor een klein prijsje.

De baardjes hier groeien als kool. Het vrouwtje is nu 67 gram en het mannetje 48 gram. Vorige maand wogen ze nog 20 gram en 14 gram. Ik probeer het mannetje al een tijdje bij te voeren, maar hij blijft wat achter lopen op het vrouwtje.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:08

Ik zoek eigenlijk meer naar een leuk tweedehands terra met bekisting, ik vind een glazen terra niet zo mooi. En ik ben te lui zelf een bekisting te maken :P ik heb nog tijd, ze heeft echt ruimte zat nu, rent nog veel rond en ze zit goed in haar vel maar ja ik wil wel het beste voor haar. Houten is overigens toch wat te ver als je in Limburg woont. Ga nl niet met een terra op de trein :o Dus moet echt in de buurt zoeken.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:37

Bedoel je betonplex als je het over bekisting hebt?
In dat geval kun je bij terramania.nl kijken of er wat van jouw gading bij zit, tegen bezorgkosten wordt hij dan ook nog thuis geleverd. :)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:02

Ik las een aantal dingen over axolotls. Ik heb er zelf drie. Maar saai? Verre van :') Die van mij zijn áltijd in beweging, echt altijd. Mijn bak staat nooit stil! Ze reageren ook heel leuk als je er langs loopt, ze volgen ook je vinger als je die langs het glas haalt haha.

Enig 'nadeel' is wel dat ze wel 25 jaar oud kunnen worden... Vind ik zelf geen probleem :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 09:40

Meen je dat? Ik heb zelf ook twee axo's, nu drie jaar oud en (gisteren gemeten :D ) 28 cm lang. Die liggen gewoon de hele dag te chillen :))

Ze komen ook wel naar het glas als ik langsloop, bedelen voor eten, op dat vlak zijn het net hondjes. Laatst waren ze wel ineens actief, had ze net overgezet in hun nieuwe verblijf en denk door het temperatuur verschil ineens de mannetjes in hun wakker gemaakt. Probeerden ze elkaar te verleiden :') zag er zo komisch uit.

Pech voor hun zijn het beide mannetjes :(:)

Heb je een foto van jouw axo's? Altijd leuk!

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 09:49

Een houten bekisting als terrarium geeft vaak wel minder stress aan de diertjes. Ik merk dat mijn baardagamen weleens tegen het raam aan lopen (dan zien ze een krekel in het raam en dan rennen ze er op af, of ze zien zichzelf in het glas). Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een MDF bekisting, overgekocht van iemand op marktplaats voor 60 euro. We willen deze nu opknappen, zodat de diertjes er de volgende maand (of later, ze zijn nu echt te klein) in kunnen gaan wonen. :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:31

Heb ik nu ook zo van hout, alleen is het wat te klein voor haar als volwassen baardje. en volgens mij houdt het ook wel wat warmte vast.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:19

Afbeelding

Mijn slakjes :Y)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:25

Haha een bord vol :+

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 16:49

Splut in bad:

Afbeelding

En mijn mooie vrouwtje aan het drinken na het sproeien:

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:44

Ik vind Splut zo vet!! :)
ik had er ook altijd eentje, Paultje!
Ofja, hij was van mijn vriend, maar ik was helemaal verliefd op hem haha! kroop wel altijd heel diep in zijn grond en zag je hem helemaal niet,
maar met jagen kon je precies zijn tactiek zien, gaaf! :)

Ik ben alweer een eeuwigheid afwezig geweest, pff.. terug kijken naar al die geweldige beestjes die alle mensen hier hebben is zo leuk!

Ondertussen is bij ons de ballpython collectie flink gegroeid en hebben er alweer een paar gelokt, dus er komen eieren aan! :)

Ik kwam eigenlijk eventjes terug om de luipaardgekko te 'showen' die ik gisteren bij iemand op heb gehaald en mensen te vragen naar eventueel wat meer info wat betreft morphs van de diertjes.

Ik heb dit dametje (ze is nu 4,5) van een man gehaald die er nogal laks mee omging..
ze heeft al tijden geen calcium of vitamines gekregen en kreeg eens in de maand eens wat krekeltjes.
Hij heeft haar een jaar gehad, daarvoor zat hij bij een vriend van hem maar die werd uit zijn huis gegooid en moest van haar af...
Ze had geen warmtelamp of mat en voelde echt super koud toen ik haar oppakte...
Ze is 21cm lang en een wildkleurtje ;)

Ondertussen mee naar huis genomen, het terra veranderd (andere bodem, ze had houtkrul.... -.-)
Gelijk een paar sprinkhanen in calcium poeder gedaan en ze at ze alle 3 heerlijk op.
Daarna nog beetje banaan gepureerd en ook dat heeft ze vannacht lekker opgesmuld :P
Haar bak is nu weer lekker op de koelste plek 24graden en onder de warmtespot 35 ongeveer.
ze lijkt gelijk een stuk happier, bewoog avonds ook al een stuk meer.
(die man daar zei dat ze vooral enorm stilzat... ook snaakst/savonds)

Maar,
Ik ben dus aan het denken om er nog een paar bij te gaan halen, Ik vind ze geweldig :D
ik las online dat de combi twee dames en een man een goede combinatie was?

Ik wil dan liever nu nog twee leukere morphs erbij :)

Ooww.. en mensen met luipaardgekko's,
wat is nou de beste combi voor op de bodem? lees online enorm veel, maar vooral met pas op met zand ivm te klein, maar ook wel weer, ja zand moet je doen,
ze leven natuurlijk van nature wel ook op zand, welk zand moet ik hebben? :)
(ik wil haar sws niet op krant ofzo.. dat werd ook wel 100x aangeraden, behalve dat ik het totaal niet praktisch vind, vind ik het ook lelijk in de woonkamer... heb geen enkel reptiel op krant zitten)

En, Ik wil eigenlijk wel leuke terra ideeën zien! :D
Mag van allerlei dieren hoor, niet alleen de gekko! Altijd wel handige dingetjes om mee te nemen!
Daar zat ze klein, dus ze zit nu in 60x40x40, kan? (had ik nog)
ze had eigenlijk alleen een waterbak en een schuilgrotje, haar terra moet dus nog veeeel leuker!

een fotootje van madam!
Afbeelding

p.s.
Mijn vriend zag Splut en wil er weer eentje hebben, dus, als iemand een plekje weet! :P
(ik woon in Limburg, NL, dus vaak moet ik een flink stukje afleggen voor dit soort diertjes, als het moet moet het, maar als jullie dichtbij weten zou helemaal top zijn!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:03

Ik ben aan het denken om zelf een terrarium te gaan bouwen in de zomervakantie. Ik heb er nu namelijk 1 van hout met plastic schuifdeurtjes zegmaar. Echter zitten er allemaal gleuven aan de voorkant en het plastic is heel lelijk geworden. Nu wouden we er nieuw glas inzetten, maar ik dacht, waarom niet direct een nieuw terrarium bouwen? Die van mij is namelijk niet heel hoog(40 cm) maar wel 120 cm lang. Daarom zou ik graag een wat hogere willen bouwen, en dan ook zelf een eigen achterwand maken. Iemand een idee wat het ongeveer zou kosten om zelf van hout en glas een terrarium van 120X40X60 te maken? Ik ben nu ook al een beetje inspiratie aan het opdoen, er staan echt zulke mooie werkjes op Google. Helaas ook wat mindere, zo kwam ik dit tegen:
Afbeelding
Dat vind ik zo sneu! Aan alle kanten glas, twee baarjes in zo'n mini bak en maar 1 UV-lamp en nauwelijks klim/schuil mogelijkheden.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 20:29

Ja dat vind ik dus ook superzielig..

Ik vind alleen glas aan de voorkant en eventueel bovenkant het optimaalst. Je kan in deze twee dan gelijk ook een rooster verwerken voor de doorluchtig (dat kan uiteraard ook in een houten bovenkant)
kan je aan de andere kanten flink bouwen :)
Schuin oplopend naar achter vind ik ook super mooi, en kunnen de dieren heerlijk op allerlei plekken komen.
(te stijl omhoog hebben ze nog niks aan.. enkel versiering..)

Afbeelding
Dit is niet de mijne, maar op deze manier heb ik hem wel ook gemaakt ;)

Bij deze zie je goed wat ik een beetje bedoel met schuin!
(echter zal ik ook de zijwanden gedaan hebben..)

Afbeelding

en dit (dan wel meer voor luipaardgekko's en niet voor baardjes)
vind ik helemaal gaaf <3
Afbeelding

De mijne is toen opgebouwd vanuit piepschuim en purschuim (gespoten) om er vervolgens een leem mensel overheen te smeren. Dit deed ik aanmengen met water, en na een dag of 5 drogen droogt het geheel op en wordt het super hard en eigenlijk steenachtige. geeft beetje bruine kleur.
Maar dat ken je ook doe met bijvoorbeeld ruwe verf etc en er zand tegenaan duwen.
Echter vond ik gebruik van leem top omdat dit gelijk dichter bij de natuur staat.
af en toe moest ik een deeltje met leem repareren. (nagels krassen natuurlijk, soms kan leem wat brokkelen, maar is echt maar 1x per jaar wat hoekjes repareren en ze liggen wel op 'natuurlijke rotsen' ipv geverfde :)

De bank met glas aan voorkant en bovenkant en de rest hout
en de binnenkant inrichten met mooie rotsen etc. heeft mij toen rond de 90,- gekost. :)

Ik had het trouwens zo gemaakt dat ik het schuinoplopende deel ook eventueel eruit kon pakken, want ik had gaten gemaakt in mijn schuine deel, zodat ze als 'grot' onder het schuine deel konden lopen :)
Heerlijke schuilplaats voor ze + als je aan de zijkant toch een stukje glas maakt, kun je in de schuilplaats kijken :D

Ga eens kijken of ik nog foto's van mijn bak kan vinden.
heb al een tijdje geen baardagaampjes meer..

Een ding is zeker,
je kan beter met de glas + hout combi een woenstijnlandschaps terra bouwen dan een ander :P
door de lage vochtigheid gaat het hout véél langer mee..
ik raad zelf een niet volledig glazen terrarium bouwen dan ook extreem af als je het gaat bouwen voor dieren die veel vochtigheid moeten hebben... (zoals bv. bij ons de balkpythons etc.)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 21:28

De Heeg in Maastricht heeft een kleine reptielen winkel met spul, de Kameleon in Hasselt maar was niet zo tevreden eigenlijk, mensen deden nogal uit de hoogte enzo. Ik kijk zelf eigenlijk gewoon tweedehands, krijg je vaak mooie dingen voor een prikje. En omdat Limburg (woon er zelf ook) nogal uit de slag is van de grote beurzen en winkels is dat wel makkelijk.

Afbeelding
Dit was de setup in het begin, heb alweer wat verplaatst enzo en ben nu opzoek naar een groter terrarium van minimaal 1m. maar mijne is gewoon zavelzand met een steen waar ze in kan, dikke takken en een voerbak. Lekker simpel :P En zij is er tevreden mee, de takken vind ze helemaal super daar klimt ze de hele dag in.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 16:03

Wij gaan altijd naar de Kameleon in Tilburg. Erg fijne winkel

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 17:31

Voor alle "gewone" huisdieren eigenaren onder ons:

Wie weet een goede (web)winkel met redelijk snelle levering voor konijnen?

Alle dierenwinkels end. die ik bezoek hebben naar mijn mening een veel te klein assortiment.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 18:56

Agradi.nl

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 20:06

hier ook agradi.nl
of avonturia.com (vogelkelder den haag) .

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 22:46

www.pets-dream.nl heeft ook altijd best veel spullen (ook wel voor konijnen geloof ik)

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 23:01

Pets dream heeft inderdaad veel, maar is qua levering aardig traag.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 05:59

eline_di schreef:
Pets dream heeft inderdaad veel, maar is qua levering aardig traag.

Vind het wel meevallen, het is er tot nu toe bij mij altijd binnen een week :j

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 09:59

Ik heb die ervaring ook niet zo.
wel ervaar ik vaak dat online de foto's een vertekend beeld hebben en als je ze dan besteld is het uiteindelijk kleiner of juist veel te groot etc.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 10:59

Iemand op zoek naar een terrarium van 120 breed, 140 hoog en 60 diep plus 2 wateragamen? (en een vuurskink?) O:)

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 11:05

Stuur maar eens een berichtje Tinkerloos! :)
wat foto's kunnen delen zou helemaal top zijn, weet ik wat je aanbied :)