Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:12

Saintelette schreef:
Moeilijk Dribbel! Zeker met zulke ervaringen.. Wij zijn vorige week naar de da geweest en die zei zelf tegen ons dat de kans dat ze helemaal goed uit de operatie komen en nog lang doorleven klein is.. Hing ook wel een beetje samen met de plek waar bij Pip de tumor zit, maar hij was sowieso niet echt voor.. Als we het echt wilden had het wel gekund hoor, maar we hebben besloten er niks mee te doen..

Waar zat de tumor van jou ratje? Kan je bericht zo snel niet meer terugvinden.
Ja het is zo lastig! Ik ga nu wel naar een andere dierenarts, maar ik durf het gewoon niet zo goed.
Maar ik voel me ook weer héél erg schuldig als ik het niet doe.

Ik heb er slechte ervaring mee, maar bij veel hier is het allemaal wel goed gegaan.
Moeilijk! :o

Saintelette

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:21

Links onderin dr hals, hij vond het gevaarlijk vanwege de belangrijke bloedvaten die daar lopen..

Snap ik heel goed, dat je je schuldig voelt! Dat voel ik me ook nog steeds enigszins, omdat iedereen hier idd altijd heel positief is over opereren..

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:55

Ik kom ook weer even binnen vallen.

Mijn oudste ratje Diefa heeft ook 2 tumoren 1 onder der hals bij voorpootje en 1 bij der achterpootje. Bij haar is het ook een te hoog risico om te laten helpen. En dan speelt haar leeftijd ook nog mee 3,5 jaar.

Maar nu zag ik gisteren dan Spruit 1 van men andere ratjes ook een beginnende tumor heeft onder der hals ook een risico gebied om zomaar te zeggen. Beide beestjes hebben er geen last van zo te zien. Ze doen alles nog en de Diefa groeit de tumor nu al 3 weken niet meer gelukkig. Ik kijk het bij beide dieren gewoon per dag aan. Zelf ben ik da assistente en heb al meerdere ratjes laten opereren. Maar deze plekken laat ik niet helpen...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:14

Sterkte tigress, nooit leuk om afscheid te nemen.

Ik zag een onwijs leuke kooi!

Caru heeft mij voor het eerst gebeten, beet niet door dus vermoed dat ze dacht dat ik wat lekkers voor haar had.

Eleri word ook steeds tammer maar geeft duidelijk aan dat ze niet opgepakt wil worden.
Wat doen jullie in dat geval? Ik heb eigenlijk zoiets van ik wil haar niet dwingen,laat maar lekker gaan.

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:56

Jorinda schreef:
Heel veel sterkte Marinda! :(:)

Zusje is hier de boel aan het terroriseren. Zij is altijd degene die ik het vaakst ergens vanaf of tussen vandaan moet plukken. :')

De hele kooi van mijn dames:
[ Afbeelding ]

Wauw! Gave kooi! en wat hangt er superveel in zeg! Hoe krijg jij dat er allemaal in? :\

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:56

inowa schreef:
Sterkte tigress, nooit leuk om afscheid te nemen.

Ik zag een onwijs leuke kooi!

Caru heeft mij voor het eerst gebeten, beet niet door dus vermoed dat ze dacht dat ik wat lekkers voor haar had.

Eleri word ook steeds tammer maar geeft duidelijk aan dat ze niet opgepakt wil worden.
Wat doen jullie in dat geval? Ik heb eigenlijk zoiets van ik wil haar niet dwingen,laat maar lekker gaan.

Oppakken vind ik ook altijd lastig als ze niet willen. Ik wil ze inderdaad ook niet dwingen, maar vaak geven ze dan, zodra ik weer aan mijn bureau zit, aan dat ze tóch willen.
Nu zijn jouw ratjes nog niet zo tam, ik zal ze dus vooral niet dwingen, maar ik pak die van mij ook als ze niet meteen willen.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:01

Één van mijn ratjes begint laatste tijd echt een "oudje" geworden. (bijna 2 jaar)
Ze is best wel flink afgevallen en ik merk ook dat ze af en toe de lekkere dingen (zoals stukjes kip waar ze normaal echt dol op is) gewoon laat liggen. Ook is ze wat kortademig. (niet in ernstige mate)

Hebben jullie hier nog tips voor?

Toevoeging: ze is nog wel heel erg actief :)
Laatst bijgewerkt door _Dribbel op 16-01-14 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:04

denk gewoon zoveel mogelijk rust gunnen en in de gaten houden.

ik ben nu toch serieuzer aan het rondkijken naar nog 2 ratjes,weten jullie nog adresjes in noord limburg?
ik heb geen rijbewijs dus moet echt hier in de regio zijn.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:33

Mijn hobby is een heel klein beetje uit de hand gelopen..... :o
Afbeelding

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:48

haha, zo ziet het er wel een beetje naar uit arrabel

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:59

Hahaha arrabel! Ziet er fantastisch uit ;)

Over het oppakken he.. Wij hebben een ritten uit de dierenwinkel gehaald (het verhaal dat ze weg zou gaan als slangenvoer en mn vriend die haar stiekem mee nam..) en zij wilde dus ook absoluut niet opgepakt worden. Nou hebben we bij haar steeds geoefend met oppakken, dus pakken en even omhoog houden en vervolgens weer op dezelfde plaats neerzetten. In eerste instantie rende ze dan dus keihard naar binnen, maar nu is ze er aan gewend. Ze houdt er nog steeds niet van, zeker als we dr gewoon grijpen (ipv opscheppen). Maar nu is ze het redelijk gewend en rent ook niet meer weg..

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:25

Ahh nee Tigress, heel veel sterkte! :(:)

Arrabel.... _O-

Swieb zit op dit moment in deze kooi:

Afbeelding

Voor de rest heeft ze 84m² om rond te scharrelen :+

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:34

:oo ik ben stout geweest. . :j :')

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:35

Ohjeee... vertel :+

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:38

Nou ik was in een dierenwinkel, om spullen te halen voor de kooi.......en geheel tegen mijn principes in.... nouja vul maar in.

vanavond foto's als de kooi klaar is.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:41

Ooh ik heb me van de week ook ingehouden hoor.. lagen een paar hele mooie beestjes tussen.
Maar toen ik vroeg waar ze vandaan kwamen en ik als antwoord kreeg: "ja van die en die knaagdierenleverancier" Ben ik héul gauw de winkel uitgelopen :+

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:44

Inowa, foto foto! *\o/*

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:46

Ik heb mijn husky rat maar kon het niet over mijn hart verkrijgen om ze bij de zusjes weg te halen.
Dus ook een witte meegenomen, vrij tam allebei.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:53

_O-
Het is dat ik van mijn vriendin nog geen rat erbij mag, anders had ik al een rattery gemaild :)
Ik wil namelijk de volgende ratjes het liefst via een rattery hebben. Hummer heeft mij zó de liefde laten zien voor ratten, dat ik nooit weer zonder wil komen te zitten.

Redden van school: Inteelt...en dus makkelijk ziek/kanker
Dierenwinkel: Was vroeger zo, maar nu ik er meer over weet liever niet. Bentley en Cooper waren een oepsnest van de dierenwinkel waar mijn vriendin werkte, en zodoende heb ik destijds daar broer en zus mee mogen nemen voor nop.
Marktplaats: Komt Spyker vandaan. Ik kon nergens bij een opvang een rat vinden van de leeftijd die ik zocht voor Bentley. Spyker gevonden, super leuk beessie :)
Rex siamees...en cute <3 Helaas niet goed in handen genomen, ontiegelijk druk en zéér zenuwachtig.

Ik hoop bij een rattery langer gezonde ratten te hebben, zonder inteelt natuurlijk, en gewoonweg rustiger.
Ik mis het gewoon dat ik zomers lekker rond kan lopen met een ratje in mijn nek.

Volgende ratten wil ik toch wel weer graag dames, vind mijn vriendin ook fijner :p

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:02

Ik ken de eigenaar van deze dierenwinkel goed en heb er ook gewerkt dus ik weet gelukkig dat deze ratjes bij een betrouwbare fokker vandaan komen anders had ik ze nooit meegenomen.

Eigenaar van de winkel vertikt het om zijn dieren bij jan alleman weg te halen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:08

Ik moest en laatst ook erg in houden!
Ik wist dat het niet van mijn moeder mocht en dat ik de ruimte niet heb, maar anders...!
Ze waren zo ongelooflijk schattig en ze zaten zo zielig in hun kooitje :(:)
Een enorme kooi met niks erin... Geen plankjes of hangmatjes, alleen wat bodembedekking. Ben nooit meer in die dierenwinkel geweest. Vind het belachelijk dat je zulke diertjes niks in hun kooi geeft...!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:19

Nouja, ik ken dus nog een eenzame dame bij de dierenwinkel hier in de buurt...zou d'r zooooo graag in huis willen nemen en koppelen aan Porsche. Porsche haar toestand is stabiel geworden, en nu vind ik eigenlijk dat ze het recht heeft om een maatje te hebben (had haar niet zo goed als nu verwacht)

Probleem is alleen, wanneer word het gezwel té groot en zal ik zelf moeten beslissen? Dan zit ik alsnog met een eenzame dame...

Aaargh, zo lastig allemaal >.<

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:23

Komt ook nog een bij dat ik dan een grotere kooi moet hebben :+

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:37

Kooi is schoon en helemaal nieuw ingericht en de kleintjes zitten erbij.
er word hyper heen en weer gerend en een beetje gepiept enzo maar denk dat ze daar gewoon even doorheen moeten.
Het is niet echt vechten te noemen en de kleine witte bijt goed van zich af.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:31

Een betrouwbare fokker die aan een dierenwinkel levert? Alsjeblieft zeg. Heb je je uberhaupt wel ingelezen over hoe je ratten introduceert?