Mijn honden zitten altijd in de auto. Mijn hokken kunnen eventueel op slot maar dat doe ik eigenlijk nooit. De auto staat in de zomer dus helemaal open en dan doe ik er zo’n alunet over.
Ik heb samen met een vriendin een tent waar ik een zachte bench in heb staan. Als we erbij zitten doen we ze aan een pin in de grond en anders in de bench. Mila die even gaat buurten tijdens dr rondje
KarinW86
Geplaatst: 19-11-23 12:46
Vandaag weer verder met de paaltjestraining.. Ze pakt het snel op.. vorige keer 2x4 een paar keer gedaan en nu 6 en 8..
Ik heb Jinn gewoon mee genomen en Jaxx ging al jong mee en nu gaat Simba ook jong mee. Altijd wel voordeel vindt ik. Weten ze niet beter en zijn alle 3 braaf. Dus zal vast wel iets positiefs opleveren als ze jong mee gaan
Weten jullie toevallig een hal of goed veld waar behendigheid word gegaan/gegeven. In het oosten. Zelf trainen of les is beide prima. Ons veld is echt drama en doe voor de 2e week al niks. Wel gewoon wandelen enzo maar geen behendigheid. Ik kan zelf zo geen hal vinden of het is meteen 1.5u rijden
Mijn collega traint ergens in heesch meen ik binnen weet niet precies waar. Onze veld is redelijk goed op de eerste paar meter na. Ik controleer altijd van te voren of het te doen is. Morgen zal het erom hangen of er vannacht veel regen valt.
Super goed zeg die paaltjes!!
Natasja22
Geplaatst: 19-11-23 22:50
KarinW86 schreef:
@JesdaJinn ben niet zo bekend in die buurt.
Vanavond ingeschreven voor de wedstrijd in wijdewormer, binnen 2 min zat de wedstrijd al vol. Hoop dat we erbij zitten
Gisteren weer fijn getraind. Layla is echt een fijne hond om mee te werken. Instructeur heeft ook al door dat voor haar de beloning het werken is en dat de grootste uitdaging is het interessant genoeg houden is. Zit zelf nog wat te klooien met haar te sturen, vooral omdat ze vanuit search & rescue de handgebaren kent (uitstappen met voeten en arm aan dezelfde kant wijzen = die kant moet je gaan zoeken). Gisteren deed ik per ongeluk meer dat gebaar en ze is heel systematisch de hal gaan afzoeken . Inclusief de tunnel, die volledig uitgerold in een bocht lag. Layla heeft tot nu toe alleen maar een mini stukje van de tunnel gedaan, maar in haar zoektocht is ze er zo door heen gegaan.
Ik ben ook nog door een andere combinatie een "very serious dog owner" genoemd, omdat ik Layla aan het opwarmen was met de oefeningen die we van onze canine fitness coach hebben gekregen. Weet niet of ze het als een compliment bedoelde, maar zo heb ik het wel opgevat In de les zelfs wordt er geen aandacht aan besteed, al hebben we wel verschillende fitness oefeningen meegekregen om ze sterker te maken. Vooral zodat ze zichzelf kunnen remmen met 2o2o bij de A-frame. Maar voor de warming-up en cooling down ben je zelf verantwoordelijk (er is een ruimte voor enzo, dus het wordt verwacht dat je het doet, maar in de les zelf hebben we het er niet over).
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe bij jullie een les eruit ziet? Wij hebben dus groepsles en eerst wordt er iets nieuws "klassikaal" getoond en doet iedereen het een paar keer onder begeleiding. Daarna hebben de helft vd hal (heel fijn dat alles binnen is) waar allerlei dingen staan om zelf mee te oefenen. 1 voor 1 gaan we naar het parcours aan de andere kant waar we onder begeleiding aan een deel van het parcours werken. Bij de vorige training was alles "klassikaal" (geen idee hoe anders te zeggen) en ging ze steeds het rijtje af met 1 iemand die naar voren kwam om de oefening te doen. Dit is dan wel een stuk fijner, al vind ik het nu soms nog lastig om te bedenken wat ik ga oefenen
Bij ons is het vaak dat ieder een eigen onderdeel heeft en dan wisselen. Wel met gezamenlijke uitleg. Trainer loopt dan rond. Soms doen we wel een onderdeel 1 voor 1. Vooral als we dan even 2-3 onderdelen combineren. Maar ik doe een pre agility klasje dus echt parcours doen wij niet. Vooral gericht op alle onderdelen aanleren.
In ons eigen groep doen we het nu andersom eerst het hele parcours lopen net als bij een wedstrijd dan gaan we kijken waar de knel punten liggen en gaan we kleine stukjes doen.