Coco4life schreef:KimD schreef:Het is inderdaad vooral belangrijk dat je weet met welk doel je de hond graag wilt aanschaffen, aan de hand daarvan kun je beter/makkelijker een keuze maken in ras.
Houd er wel rekening mee dat de meeste middenslag rassen een soort Russisch Roulette zijn qua grootte. Een Sheltie kan inderdaad 6-7kg wegen maar ook 16-19kg wegen. Schotse Collie hetzelfde, ze kunnen 16kg wegen maar ook 30kg wegen. Vallen toch onder middenslag hond.
Een vriendin van mij heeft een Schotse collie, je moet geen 16 kg verwachten maar eerder 25 kg.
Zijn wel makkelijk in opvoeden, maar hebben wel een dikke kraag en vacht.
Ik fok Schotse Collies.

Coco4life schreef:KimD schreef:Die discussie laait ook ieder jaar qeer op in de agility wereld, alleen ieder jaar wordt het (godzijdank) normaler en normaler je honden aan te kleden naar het weer en de temperatuur.
Sorry ik ga weer zeuren maar als je altijd maar een jasje aandoet krijgen ze het zonder jasje veel sneller koud.
Absoluut niet waar, zonder de jasjes hebben de honden veel sneller blessures dan met en dat is hartstikke logisch. Cinniz heeft helemaal geen keuze met haar honden, haar honden zouden letterlijk sterven zonder jas.
Als je niet weet waar je over praat lijkt het me verstandig eerst even (wetenschappelijke) onderzoeken te lezen voordat je reageert.