CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 21:24

Twinning is winning :') <3
Wel handig, die honden met bijna dezelfde bouw, kan je dezelfde tuigen kopen :+

Sky heeft voor het eerst even een half uurtje rondgelopen in haar caniwalk tuig. We kwamen onbedoeld bij een losloopgebied uit, maar her was rustig, dus ze even lekker los laten lopen. Kan ze mooi wennen aan de riempjes over haar rug.
Afbeelding
Afbeelding

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 06:10

Veel plezier voor degene die vandaag in Zeewolde meedoen aan de survival! Wij hebben er zin in!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 09:09

Veel plezier in Zeewolde vandaag! En veel succes!
Ik had hem graag mee gelopen, maar mijn kleine puppy is 3 dagen te jong. En ik heb zeer binnenkort examens. Dus beter om het niet te doen.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 09:22

x_Jeanine_x schreef:
Veel plezier in Zeewolde vandaag! En veel succes!
Ik had hem graag mee gelopen, maar mijn kleine puppy is 3 dagen te jong. En ik heb zeer binnenkort examens. Dus beter om het niet te doen.

Volgende keer ga je gewoon weer mee *\o/*

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 10:07

Heel veel plezier allemaal vandaag! Voor Zeewolde was Fitz nog nét te jong (16 maanden ipv de vereiste 18) dus volgend jaar zijn we er bij! En nu geniet ik van alle foto's en filmpjes op insta. :)

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 12:50

Zeewolde was gaaf! Heb meerdere fotograven gezien, maar tot nu heb ik alleen deze 2 foto's :DAfbeelding
Afbeelding

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 15:03

Hahah oeps, hond was sneller dan jij? Of heb je zelf droge voeten gehouden? Begreep dat dit de enige fotograaf is die via henzelf werkte, maar hoop ook op meer foto’s!

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 15:11

kanjerroos schreef:
Hahah oeps, hond was sneller dan jij? Of heb je zelf droge voeten gehouden? Begreep dat dit de enige fotograaf is die via henzelf werkte, maar hoop ook op meer foto’s!

Nee ik ben er meteen achteraan gegaan :D Maar in Baarn vond hij de glijbaan nogal behoorlijk eng. Was ook gewoon een kinderglijbaan.

Dus had besloten dat hij bij deze zelf mocht kiezen en dat iemand van de groep hem opving. En hij ging meteen uit zichzelf :D

En dat laatste begreep ik ook idd. Dus hopelijk komen er nog linkjes voorbij.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 19:00

Ik heb alleen gekeken. Wat een frustratie dat ik niet zelf mee kon lopen :')
Het was voor de honden wel lekker, die regen. Leuke foto’s van Max!

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 12:51

Wij hebben het hardlopen na de vakantie weer opgepakt! Op vakantie wel veel hikes gemaakt, maar voor hardlopen was het te warm. Op vakantie veel het Non stop rock harness long gebruikt, erg fijn harnas, maar vind met hardlopen de freemotion toch fijner.

In Noorwegen:

Afbeelding

Inmiddels ben ik een trainingsprogramma gaan volgen van Garmin en dat bevalt goed. Vidar gaat ook steeds meer op een stabieler tempo lopen en ook het markeren tijdens het rennen is veeeel minder gelukkig.
Ik heb geprobeerd om de achterste flapjes van de freemotion vast te zetten met klittenband, maar dat ging weer los vandaag. Mocht iemand daar nog een goede tip voor hebben (zonder af te knippen) dan hoor ik het graag!

Vandaag:

Afbeelding

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 10:52

Rubberen elastiekje erom? Gaaf Noorwegen!!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 11:42

tanec_meisje schreef:
Rubberen elastiekje erom? Gaaf Noorwegen!!

Dit! Een paardenelastiekje had ik er in eerste instantie omheen, toen ben ik naar een triglide overgegaan en bij de NS vouw ik ze op en stop ze onder de elastiek die erbij zit.

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 13:07

Gaaf Pippa! Met de hond naar Noorwegen! Vond je het goed te doen om hem mee te nemen?

Heerlijk dat het weer een beetje koeler is, ook genoten van de warmte maar vanochtend weer een rondje canicross vonden wij ook heel erg leuk!

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 15:43

kanjerroos schreef:
Gaaf Pippa! Met de hond naar Noorwegen! Vond je het goed te doen om hem mee te nemen?

Heerlijk dat het weer een beetje koeler is, ook genoten van de warmte maar vanochtend weer een rondje canicross vonden wij ook heel erg leuk!

Dank iedereen voor de tips! Paarden elastiekjes ga ik proberen.

Noorwegen is echt prima te doen met de hond. Het land van Non Stop Dogwear 8-)
Voor Vidar was het de tweede keer dat hij meeging. Vorig jaar met de auto en dit jaar met de camper. Ik vind het een fijn land met de hond, veel wandel mogelijkheden, rustig en prachtige natuur. Vriendelijke mensen en nooit problemen gehad met het meenemen van de hond. Honden moeten in Noorwegen altijd aangelijnd zijn, maar dat is met een lange lijn prima te doen.

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 17:24

Klinkt heel erg tof!

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 11:13

Inmiddels hier fanatiek bezig! Vanochtend les 6 gedaan van start to run :D En ben verbaasd over hoe snel mijn conditie omhoog gaat!

Afbeelding

En als ik koeien zie, dan moeten ze op de foto _O-
Afbeelding

Op mijn insta bij hoogtepunten, zijn ook filmpjes te zien :D

https://instagram.com/max.thefarmingkel ... lmNQ%3D%3D

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 19:46

Leuk Daghara! Ziet er uit als een mooie omgeving! Zijn jullie aan het trainen met het doel ook wedstrijden te lopen of gewoon lekker voor de lol?

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 19:51

kanjerroos schreef:
Leuk Daghara! Ziet er uit als een mooie omgeving! Zijn jullie aan het trainen met het doel ook wedstrijden te lopen of gewoon lekker voor de lol?

Gewoon voor de plezier :D En wie weet misschien ooit een wedstrijd, als dat te combineren valt met ons melkveebedrijf.

En ja het is hier prachtig :+: 600 m lopen en ik ben in het bos en daarachter zit een groot heidegebied.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 20:23

Heerlijk <3

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 13:15

Wij hobbelen lekker verder! Nu ongeveer 2x per week joggen met wandelen tussendoor. Ik zit alleen met de hoge luchtvochtigheid soms, merk dat Vidar dan wat meer moeite heeft. Dus dan doen we het wat rustiger aan.

Afbeelding

Verder hebben we ons opgegeven voor een canitrail beginners training. Spannend, maar dan hebben we wel goede begeleiding. Nu heb ik het idee dat we maar wat doen, en ik mis wat handvaten om Vidar hier verder in te trainen.
Misschien voor meer mensen interessant:
https://canitrail.nl/news/van-0km-naar- ... XGbb92mwBo

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 14:39

Even een schopje!

Hoe gaag het met iedereen? Het wordt eindelijk weer wat beter weer om met regelmaat te crossen of te trailen. Ben benieuwd naar iedereen zijn vooruitgang! :j

Wat bij ons begon als gewoon leuk hardlopen, begint nu aardig fanatiek te worden. We hebben over 2 weken een ochtend cursus van een kampioen canicrosser. Wel spannend, maar ook super leuk! Daarna zullen we midden september beginnen met 2x per week les en in November starten we onze eerste evenement. *\o/*

Vanochtend op de hei (Vidar begint mooi spieren te kweken :o ):
Afbeelding

Filmpje van ons rondje van vanochtend:
https://www.instagram.com/reel/Cwr1r6yI ... MzNjRlOQ==

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 16:05

Ik ga met de andere teckel mee doen aan de dogsurvival in Delft. Met nog een aantal andere bakkers. Binnenkort maar eens kijken of ze net zo fanatiek is als moeders.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 07:12

Leuk Pippa! Wie geeft die training?
Hij krijgt inderdaad mooie billen <3

Ik ben inmiddels gestopt met hardlopen door mijn zwangerschap. Ik kreeg toch een beetje pijn achteraf dus nu leen ik Meeko af en toe uit :D Mijn vriend gaat met onze Manu in Delft starten en Meeko mag met een vriendin mee. Haar hond is te oud inmiddels. Hij gaat net zo makkelijk met een ander mee. Wel heel fijn want hij mist het soms wel hoor. Als we een hardloper tegen komen begint hij soms zelfs te gillen, lekker gênant :')

Komende winter staan er ook weer zoveel leuke trails op de agenda! Ik zal die helaas over moeten slaan maar ik hoop februari weer op te kunnen bouwen. Ook maar een beetje zonder hond, want Meeko sleurt wel heel hard :))

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 11:45

Super leuk die dog survivals! Veel plezier iedereen!

@Lisitano, fijn dat Meeko makkelijk met een ander mee kan. Zwanger en canicrossen lijkt me inderdaad lastig. Zeker als ze goed hard trekken. Voorspoedige zwangerschap gewenst!
De workshop wordt gegeven door Bianca Koole (ook van Canicross Gear). Is in Amerongen, dus eindelijk voor ons een keer dichtbij huis.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 11:48

Hier ligt het stil, we waren zelf een beetje begonnen maar met de warme maanden besloten echt oppakken even uit te stellen. Nu gaan we eind september meedoen met een beginnerscursus in Meijendel.
Delft wilden wij ook aan meedoen maar ik had al een andere workshop gepland staan dus die viel af. Wel gaan we nog steeds voor Ede in oktober!