Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:46

_classic schreef:
Van schreef:
Mijn teef plast vanaf ongeveer een jaar als een reu telt dat ook? :')

Mijn teef ook, piste laatst mijn andere teef over de kop heen.
Gezellig samen aan het snuffelen en opeens tilt de ene dr poot op en zo over de ander heen :')
Dat zou zij ook zo doen _O-

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 22:36

SusanH schreef:
Wij hebben vanmorgen Coco opgehaald. Was even vergeten hoe druk je met een pup bent. Maar ze is heel lief. Ik ga vooral meelezen want jullie gaan echt veel te snel.

Spannend en vooral heel leuk! Veel plezier met het Coco. Het is inderdaad druk zo'n pup in het begin, maar de tijd zal vliegen. Laat je weten hoe de eerste dag/nacht is gegaan?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 08:24

Kan ik nu wel doen ben toch vroeg op :D eerste dag en nacht gingen heel goed. Twee plasjes in huis en de rest is buiten gelukt. Wel nog veel dingen even weg gezet hoewel we dachten dat het al aardig puppy proef was. En de nacht is heel goed gegaan. Bench op de slaapkamer, ze was goed moe dus ging eigenlijk meteen slapen. Tot ik er om 6.30 uit ging omdat ik zelf naar de wc moest. Toen keurig buiten haar behoefte gedaan en ontbijtje gegeten. Ze is echt wel kien want ze weet al precies waar alles staat. Ook het lopen aan de riem gaat vind ik al heel goed gaan. Als ik maar continu lieve woordjes zeg loopt ze zo mee. Heel mens gericht.

JesdaJinn

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 08:29

Altijd fijn een goede nacht!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 08:50

Ja beetje jammer alleen dat ik zelf dan alsnog slecht slaap :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 09:10

Wij hadden een redelijke eerste nacht met Vixem, ze is nu natuurlijk 'alleen' dus ik was heel benieuwd.

Ze ging zonder mokken in de bench en heeft tot 2.45u geslapen, toen piepte ze en moest te plassen. Dat heb ik wel tegen eigen principes in binnen op de pad laten doen, het regende zó hard dat het water door de straat stroomde. :=

Daarna terug gezet, nog geen vijf minuten gepiept en in slaap gevallen. Toen kwam bij mij het besef dat ik me niet lekker voelde, drijfnat van het zweet maar ijskoud. Zelf wakker geweest tot 4 uur en om 4.30u werd Vixen weer wakker, moest weer plassen. Nog steeds dezelfde regen. Toen ben ik maar op de bank gaan liggen, beneden was het iets warmer. Is ze bij me komen liggen tot 8 uur en net huppelde ze zo achter de rest aan naar buiten om te plassen en poepen. <3

Het is overigens wel gek dat er één pup overblijft en die dan in huis is ipv dat je een pup gaat halen. _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-22 09:43

Beterschap Kim!

Klinkt wel als prima puppynachtjes allebei!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 10:13

Nou inderdaad prima eerste nachten! Ik betrap mezelf erop dat wanneer het hard regent ik niet zo vaak naar buiten wil voor alle plasjes. Soms doe ik dan de deur maar even open en dan kan Obi zelf de tuin in, droog ik hem wel af wanneer hij binnenkomt.

Gister weer op visite geweest bij mijn ouders, ging stukken beter dan met kerst. Hij vindt het nog steeds moeilijk zijn rust te vinden op andere plekken maar uiteindelijk wel gelukt. Hadden vandaag rustig aan willen doen maar opa van mijn vriend is overleden dus we gaan naar de schoonfamilie toe. Benieuwd hoe Obi het daar doet.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 10:47

Die nachten klinken niet verkeerd. Beterschap Kim!

Toen ik Elin het eerste weekend hd lag er sneeuw (in maart). Koud maar wat heeft ze daar lekker in gespeeld. Maar ben toch blij dat ik straks (hopelijk) een zomer nest heb, al is een hittegolf ook niet alles..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-22 11:06

XxDiandraxX schreef:
Die nachten klinken niet verkeerd. Beterschap Kim!

Toen ik Elin het eerste weekend hd lag er sneeuw (in maart). Koud maar wat heeft ze daar lekker in gespeeld. Maar ben toch blij dat ik straks (hopelijk) een zomer nest heb, al is een hittegolf ook niet alles..

Nou dat had ik hier dus. Helemaal voorbereid op een hete zomer.. en toen op 5 juli de pups geboren werden heeft de warmte lamp toch heel veel aan gestaan. En hebben ze onder de overkapping in de tuin ook heel wat regenbuien voorbij zien komen :')

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 11:38

Ja garanties heb je nooit in dit kikkerlandje.. :(:)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-22 12:01

Nee viel echt even tegen _O-
Had zelfs koelmatten voor djes voor in de kist dat ze een beetje kon afkoelen. Airco geregeld. Maar niet nodig _O-

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 13:44

Oh dat klinken als goede eerste nachten met de pups joh! En is het niet gek, Kim, dat je nu van 7 naar 1 pup gaat in een week? Heeft Vixem nu de speelplaats voor haar alleen? :+

Hier supergoed nieuws gehad van de fokker gekregen vanochtend want de mamahond is loops geworden vandaag! *\%/* Het wordt nu weer een beetje echter!

Dit is de combinatie: <3
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 13:47

Ja mag zeker niet klagen voor deze eerste nacht. Al wel gemerkt dat ze heel slim is..Dat is een voor en een nadeel. Dat wordt heel consequent zijn.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 14:24

Fijn die eerste goede nachten, hopelijk blijft dat zo.
Diandra, hopelijk een zomer nest met mooi, gewoon zomerse temperaturen.
Kiwi, snap dat je de voorbereidingen getroffen had hoor, je wil tenslotte ook geen gekookte pups en mams.
Maar idd in dit land heb je 1 zekerheid, geen zomer is dezelfde ;)
Flux, de voorpret kan gaan beginnen.
Susan, slimme hondjes zijn een spiegel, dus idd heel consequent zijn voor de dingen die jij belangrijk vindt.
Net met Roetsj voor de drukte uit naar de hei geweest. Roetsj zag het voordeel wel van de regen die vanacht gevallen was
Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 15:06

Vanmorgen even gewerkt van 08 tot 12u en daarna lekker gewandeld.

Hier was het ook 1 vieze natte bende maar ze hebben zich wel vermaakt.

Afbeelding

Opa Jinn heeft geen zin meer in foto's haha

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 15:06

Hallo allemaal!Ik was al op verschillende hondenfora aan het rondneuzen, maar daar vond ik niet wat ik zocht: een gezellig actief topic dat ook nog recente reacties heeft. Een toen bedacht ik ineens dat mijn eigen vertrouwde Bokt ook gewoon een "andere beestjes" rubriek heeft, en warempel, ook nog een puppy 2022 topic! Ik heb even snel rond zitten neuzen, maar wat een prachtige en schattige pups allemaal!

We hebben altijd honden gehad en toen we een paar jaar terug onze grote vriend in moesten laten slapen, zeiden we tegen elkaar: we nemen nooit meer een hond. Nooit meer bleek nogal lang, dus begin februari mogen we dit Jack Husseltje ophalen:

Afbeelding

En teefje van nu ongeveer 5 weken oud. We hebben altijd flinke honden gehad en willen nu een grote hond in een klein lijfje. Een pup in huis zal wel weer even wennen zijn, maar hopelijk kan ik hier over een paar weken mijn vragen stellen en jullie ervaringen lezen!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 15:26

Welkom eventueel!
Wat een dote!

Hoe gaat ze heten?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 15:29

Galaika schreef:
Mijn reu plast als een teef én een reu. Door de benen en 1 been in de lucht :')

Zo plast mijn teef :j

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 15:47

JesdaJinn schreef:
Welkom eventueel!
Wat een dote!

Hoe gaat ze heten?

Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gaat ze Suus heten. Er waren veel meningen hier in huis, maar in deze naam kon iedereen zich vinden ;) .

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 15:58

Leuke, korte en krachtige naam! Vind namen altijd zo lastig en persoonlijk, zeker als je met een huishouden moet beslissen. Hier al bijna zeker wat de namen gaan worden voor de aanstaande pups maar ik mag gelukkig in mijn eentje beslissen.. :o

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 16:00

Als ik direct een waaw effect heb op een naam dan wordt dat vaak wel de naam. Haha

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 16:06

Hier zat gisteren Max onder de modder en schapenpoep :')
Afbeelding

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 16:22

XxDiandraxX schreef:
Leuke, korte en krachtige naam! Vind namen altijd zo lastig en persoonlijk, zeker als je met een huishouden moet beslissen. Hier al bijna zeker wat de namen gaan worden voor de aanstaande pups maar ik mag gelukkig in mijn eentje beslissen.. :o

En bleef het maar bij het gezin, de hele familie bemoeit zich ermee :D . Nou ja, ze is in ieder geval welkom, iedereen verheugt zich erop!

Jesda, we hadden eerst een andere naam maar toen ik een keer 's nachts wakker werd, vond ik dat ineens een naam voor een lichte kleur hond (waar je je al niet druk om kan maken...). Dus nu dénk ik echt dat dit het gaat worden, maar ik durf het nog niet met zekerheid te zeggen, wie weet wat voor kronkel mijn brein nog gaat maken ;).

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 16:24

Je hebt nog even de tijd voor een naam.

Jinn en Jaxx zijn door mijn broer bedacht en Jesda door mij.
Als je er uit eindelijk maar blij mee bent toch :D