Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:48

Sinds afgelopen dinsdag niet meer gezien, maar heb een tunnel ontdekt *\o/*

Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 04:40

love_western schreef:
Sinds afgelopen dinsdag niet meer gezien, maar heb een tunnel ontdekt *\o/*

[ [url=m/ubQdBQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leukkkk!

Chikie is ook begonnen met omploegen van haar bak :Y) maar een echte tunnel is er nog niet denk ik.

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 19:33

Ik heb inmiddels heel wat hamsterscapingfilmpjes en foto's bekeken :) Zijn jullie niet bang voor instortingsgevaar? Ik zie dat sommige attributen rechtstreeks op de bodembedekking worden geplaatst. Ben gewoon eens benieuwd :)

Vandaag naar Zoo Zajac geweest - wat een machtige winkel!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-20 19:35

Afbeelding

Nee, ben ik niet bang voor :')

Goed om te weten dat ze een holletje en tunneltje graven. Geen sinkholes :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 20:32

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-20 21:59

Voor de geïnteresseerde, ik heb vandaag de HamsterScaping instagram een beetje geupdate. Ik zie dat het veel gebruikt wordt en daar wil ik proberen om in mee te gaan. Instagram wordt steeds meer het nieuwe facebook. Hartstikke leuk!
https://www.instagram.com/hamsterscapingofficial/

Om nog even op je vraag terug te komen, Bix, als je ook mijn filmpjes hebt bekeken dan leg ik het daar als het goed is ook in uit. Het is van belang dat je een goede mix bodembedekking gebruikt die elkaar steunt. Hennepvezel in zijn eentje stort direct in. Cotton Clean in zijn eentje wordt een plakaat als daar niet direct in gegraven wordt. Zaagsel komt nog vrij ver in zijn eentje. Maar samen versterken ze elkaar en krijg je een luchtige maar stevige bodembedekking. Door ze goed te mengen en aan te duwen tijdens het opbouwen van je scape krijg je dus een sterkte bodembedekking. Zware objecten, zoals een wijnrank, moet je inderdaad ergens op laten steunen maar uiteindelijk blijft het principe hetzelfde; Een hamster graaft een holletje/tunneltje en geen hele sinkhole. Het huisje (of iets anders) kan dus best iets schuin gaan hangen maar stort niet in één keer naar de bodem.

Afbeelding
Nog een voorbeeldje van een tunneltje. Nu is dit een dwerghamster en mijn andere foto is van een syrische hamster; maar het principe blijft hetzelfde *\o/*

Sorry Cayenne, hier helaas geen plek voor opvangertjes :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 22:53

Ik heb geen hamsters. Maar vind dit ene enorm leuk topic om te volgen! Wat een mooie verblijven!!!

Ik kwam net dit tegen en moest aan dit topic denken Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 00:36

Ik vind 1 hamster meer dan genoeg.

En vanavond eindelijk Fredjuh weer gespot. Druk aan het rennen in zijn loopwiel. Op mijn handen, vindt ie nog niet prettig. Maar dit gelukkig wel <3

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 09:42

Fijn dat ie dat al wel accepteert en je hem weer gezien hebt! Het komt echt wel goed :)

Zelf ben ik geen fan van uit de hand voeren maar dat moet ieder voor zich weten. Het staat namelijk los van het tam maken en het pakt vaak negatiever uit dan men in eerste instantie zou bedenken. Omdat je continu jouw hand met voedsel associeert (en een hamster ontzettend slecht ziet) kan er een moment komen dat je hamster wederom voedsel verwacht maar dan in je vinger hangt. Als je daar tegen kan; niets aan de hand. Maar als dat 'bijten' je afschrikt dan is het nu het moment om er mee te stoppen.

Het uit de hand voeren doen héél veel mensen en ook in de meest mooie ruime Scapes krijg je dan 'handknagers' om het maar even zo te benoemen :P Echt bijten is het niet.

Ik kreeg wel eens een berichtje van iemand die een Pure Colour van mij had. Netjes handtam allemaal, hele nieuwsgierige en vriendelijke ukken. Maar inderdaad na een aantal weken kreeg ik een berichtje dat hun hamster was begonnen met bijten. Dus het één en ander nagelopen maar dat was verder oké. Toen kwam het dus ter sprake dat ze uit de hand voerde en dat heb ik ze wederom afgeraden. Een aantal weken later kreeg ik een berichtje dat ik '' gelijk had '' en de hamster beet niet meer.

Het is dus een tip, aan jullie de keus :D
(is trouwens hetzelfde als je hand in de kooi willen leggen zodat de hamster er op kan lopen, kan fantastisch leuk uitpakken maar ook -vooral met een hybride bijvoorbeeld- héél negatief)

@ Zoe,
Haha, die kende ik inderdaad. Ik moest er stiekem wel om lachen :P

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 15:42

Ik ben het er mee eens dat het geen bepaalde invloed heeft, maar ik doe het zelf wel en heb nooit problemen. Ik geef vaak groenten ed zodat ik daar een leuke foto van kan maken! :P

Leuke update van mijn ukken;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze worden groter dus het is nu echt een hoop dat op elkaar ligt en ook onder de hennepvezel ligt verscholen. Maar neem maar van mij aan dat het er nogsteeds een heleboel zijn :')
Ik zie driekleur en rex en het lijkt alsof er wel satijn tussen zit, maar daar heb ik nog niet zoveel ervaring mee dus dat durf ik nog niet te zeggen!

Ben verliefd! <3

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 11:28

Afbeelding

Jammwr genoeg maakt mijn telefoon geen mooie fotos.

Sinds een dag of 4/5 komt Floki ook overdag even buurten. Gaat dan in het radje rennen, eet en drinkt wat en gaat weer naar zn holletje.
Nu komt hij rond half 9 savonds ook weer boven en dan laat ik hem op een houtje lopen en zo kan ik hem dan op de handen nemen. Dat vindt ie prima en na een minuut of 10 zet ik hem terug.

Dat uit de hand eten vond ik super schattig maar doe ik ook niet meer. Noet dat ie gebeten heeft maar nu kan ik t voorkomen.

@Always, wat super schattig. Echt een hoopje babys

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 12:04

Toch schattige foto hoor <3

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 15:38

Ik vind het een mooie foto hoor ! <3

Chikie is opeens superdruk, ging opeens een holletje onder de stronk bij het voer een hol maken waardoor de waterbak onder zaagsel zat, ging ook echt daarna alle kanten op toen ik even wat meer bodembedekking daar legde zodat ze daar een beter holletje kon maken en het water veilig is :+ ze was niet bang ofzo, klom meteen in het bakje met voer wat ik in mn handen had en ging hamsteren als een idioot. Zo druk heb ik haar nog niet meegemaakt :wow:

Afbeelding
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-20 16:09

Floki is lekker aan het acclimatiseren :)

Gister ben ik na de bedrijfsarts eventjes gaan werken en toen zag ik dat de 100cm bak verkocht was. Echter toen had ik genoeg andere dingen te doen en na twee uur was het wel genoeg. Vanochtend werd mijn afspraak van de revalidatiekliniek afgebeld en toen besloot ik naar mijn werk te gaan. Uiteindelijk ben ik dus ook gaan scapen. Daardoor wel langer gewerkt dan goed zou zijn maar het resultaat mag er weer wezen! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 16:30

Heel mooi! Ik wil in toekomst misschien toch een 100 cm bak nemen, voel mij nu wel vrij beperkt met 75 cm

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 17:01

Ik volg echt voor de leuke foto's van de capes :+ Want ik vind ze zo gezellig :')

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 18:18

Oja, knap ! Die is echt erg mooi ! +:)+

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 19:20

Die is gaaf geworden _/-\o_ <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-20 19:32

Ja ik was er eigenlijk best heel tevreden over uiteindelijk. Ik ben rond half 12 begonnen en om half één ben ik naar huis gegaan. Ik heb natuurlijk niet alle producten voor mijn neus liggen dus was hier en daar heen en weer aan het lopen :') Dat nam meer tijd in beslag. Ik heb zeker 3 grote wijnranken geprobeerd om uiteindelijk met deze verder te gaan. Het loopwiel zo neer zetten gaf een beetje een rare smaak, haha. Het huisje tussen de wijnrank wilde ik eigenlijk eerst ingraven :P Maar … al met al was ik toch heel tevreden.

Blijkbaar moet ik tegenwoordig eerst denken, 'Wáár gaat dit eindigen', om weer een prima resultaat te hebben :P

Ben benieuwd naar welk toekomstige rusje deze mag gaan *\o/*

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 20:22

Prachtig, zou hem zo willen hebben! Hoeveel kost zo'n startklare bak?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-20 20:31

__Sannne schreef:

Deze is €185 :) Prijskaartje hangt er op maar is door het licht niet zo goed te zien haha.

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 22:10

Echt wow!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 10:08

Ik heb ook geen hamster, maar vind de bakken zo gaaf. En het stomme is: twee weken geleden was in bij Wesdijk, maar ben stik vergeten om naar de scapebakken te kijken. 8)7 Ik kwam heel specifiek voor k9hondenkoekjes die in de connectables passen. Ik zou bijna zo’n bak neerzetten alleen om naar te kijken. Het past wel een beetje bij mijn ‘dinosaurusbak’ hahaha. Ze heet Charlotte en heeft een roze mutsje op.

Afbeelding

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 10:57

xDenies schreef:
__Sannne schreef:

Deze is €185 :) Prijskaartje hangt er op maar is door het licht niet zo goed te zien haha.

Ohja sorry, niet goed gekeken. Hij is echt prachtig en zou hem zo op willen halen, maar tegelijkertijd wil ik ook graag zelf eentje bouwen en het is een beetje ver weg. :')

Ik ben afgelopen weekend verhuisd naar een appartement waar heel mooi ruimte is voor een hamster. Mijn vriend staat er gelukkig ook achter dus ben mij nu rustig aan het oriënteren op een hamster en hamsterscaping. Wil eerst alles in huis hebben en dan bij een fokker informeren voor een Russische dwerghamsters. Zoveel zin in!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 11:20

Even snel tussendoor reageer vanmiddag beter; je mag me altijd pben :) ik ben een rusjes fokker :D