Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anna79

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 21:06

Prachtig Denies!!!

Super dat het fietsen zo goed gaat Simoonzel! Mila wil alleen maar heel hard := of dat spanning of opgekropte energie is ben ik nog niet over uit.

Bij Mila mochten we pas bij het ophalen kiezen. De pups hadden een test gehad en die werd besproken en de fokker heeft samen met de kopers geprobeerd de beste match te maken. Fokker heeft er bij ons erg op gelet hoe de pups op onze dochter reageerden. Mila ging gelijk bij haar op schoot liggen <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 21:18

xDenies schreef:
kiwiwitje schreef:
Wij hadden dat indd ook met 1 van de kopers. Hun vroegen echt naar alles behalve de prijs dus waren wij t ook vergeten :')

Heb hier wel vanaf t eerste gesprek duidelijk aangegeven dat er voor de 5 weken niet word gekozen en dat er dan op een bepaalde volgorde gekozen word. En vind je dat niks. Dan houd t op :o
T valt mij wel op dat er een flink prijsverschil zit tussen de “show” en “sport” fok in ons ras :)

Even het dikgedrukte betrekken op 'mezelf'. Ik sta volledig achter de manier en ik zou het wellicht ook niet anders willen zien. Maar ik vind het wel moeilijk. Bij het nest van Mera was ik veel aanwezig en je gaat toch onbewust een band creëren. Toen ik op het laatste moment hoorde dat er iemand op de fokker haar plek kwam met een bepaalde reden had ik toch wel het gevoel dat die, ongeacht, voorrang zou krijgen. Gelukkig is het goed gekomen en ook echt gekeken naar wat Bodhi ook van mening was, maar het heeft toch wel even voor stress en zenuwen gezorgd :P

Ik heb de foto's zojuist gekregen *\o/* *\o/* Ik ga er op mijn gemak een selectie(15 uit 27..) voor een topic van maken ... maar wauw ..

Op volgorde van aanmelden bij ons. Dus de gene die zich het eerst gemeld heeft mag als eerste na ons kiezen en zo met de 2e etc.
En zoals ik zeg we kiezen samen en iedereen mag natuurlijk een voorkeur opgeven waar zoveel mogelijk rekening mee word gehouden! :)

Net uitslag gekregen van de volgende “partner” van Boellie; HD-A, ED- vrij en PL -vrij!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 21:53

Gaaaaf Denies, super leuke foto van jullie <3

Mulan heb ik bij een stichting vandaan, ben wezen kijken en had haar in principe gelijk mee mogen nemen maar niet gedaan. Wilde eerst nadenken, ben nog een keer wezen kijken en toen 2 dagen erna haar op gaan halen :D En nog steeds heel tevreden met mijn keuze :)

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 22:56

We zijn vandaag voor de tweede keer wezen kijken omdat we de vorige keer nog niet wisten welke van ons werd. Nu dus wel en dus heb ik eindelijk foto's. Volgende week vrijdag gaan we hem ophalen <3
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 23:02

Ohh <3

Heb je nog met de fokker over het overleden pupje kunnen praten?

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 23:17

Wat een poepie <3 Nu lekker aftellen.

DemDeempel

kiwiwitje schreef:
Ohh <3

Ja, ze werd er gelijk weer emotioneel van.
Ze heeft samen met haar man een autopsie gedaan en er zat een heel brokje in zijn luchtpijp vast. Hij is dus gewoon langzaam gestikt, domme pech.

DemDeempel

punjab schreef:
Wat een poepie <3 Nu lekker aftellen.

Ja het gaat snel nu, ik heb alles in huis alleen de pup nog

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 23:18

DemDeempel schreef:
We zijn vandaag voor de tweede keer wezen kijken omdat we de vorige keer nog niet wisten welke van ons werd. Nu dus wel en dus heb ik eindelijk foto's. Volgende week vrijdag gaan we hem ophalen <3
[ [url=m/X16s9m.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ooooooooooh <3 <3 <3
En hoe noemt hij ?

En wat zielig van de pup!

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 23:27

Lukasje schreef:
Ooooooooooh <3 <3 <3
En hoe noemt hij ?

We gaan hem Boogy noemen

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 23:45

DemDeempel schreef:
kiwiwitje schreef:
Ohh <3

Ja, ze werd er gelijk weer emotioneel van.
Ze heeft samen met haar man een autopsie gedaan en er zat een heel brokje in zijn luchtpijp vast. Hij is dus gewoon langzaam gestikt, domme pech.

Oh jeetje wat heftig!

Ook dat zelf autopsie doen trouwens.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 23:57

Ooooh puppy <3 is dit een golden? Sorry zo veel nieuwe mensen dat ik even niet kan volgen en linken.

Iemand had mij gevraagd welke lijnen ik uitzoek in de aussie: echte showlijnen ja. Mijn doel is showen en fokken dus die lijnen en correctheid zijn inderdaad zoals Zoë en Esplendido zeggen het belangrijkste. :)

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 08:11

kiwiwitje schreef:
Oh jeetje wat heftig!

Ja vond ik ook wel maar haar man jaagt ook en die snijdt dan ook zelf de konijnen open dus is niet vreemd van een beetje bloed zegmaar.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 08:11

xLaraaj schreef:
Ooooh puppy <3 is dit een golden? Sorry zo veel nieuwe mensen dat ik even niet kan volgen en linken.

Jazeker, een golden retriever

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 08:29

Wel bijzonder inderdaad een autopsie. Maar wellicht als je vrij zeker bent wat het is en zo doelgericht kunt zoeken is het een ander verhaal. En als je inderdaad zelf jaagt. Hele leuke pup om te zien trouwens!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 09:02

Zelf autopsie doen is wel bijzonder zeg, knap dat ze dat kunnen maar als de man vaker zulke dingen doet dan is dat inderdaad wel anders. Zonde van zo’n pup, om zo’n rotreden :(

Die van jou is wel enorm leuk zeg <3

Hier vannacht om kwart over 2 wakker geworden van een piepende Mulan, aangezien ze dat in 2,5 week tijd nog nooit had gedaan toch maar even gaan kijken. Uit de bench gelaten en ze ging gelijk enorm aan de diarree, zo sneu! Net met buiten lopen nog steeds. Gok iets verkeerd gegeten of iets is niet helemaal lekker gevallen dus maar even rustig alleen brokjes vandaag en kijken hoe het loopt, anders toch even laten checken bij de DA als het niet verbeterd. En straks maar even puppypads halen want we moeten eerst nog een lift in en een klein stukje lopen voor we buiten zijn en net in de lift moest ze eigenlijk al, was zo sneu!

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 09:23

Zorry schreef:
Hier het laatste nest gehad dat de nieuwe eigenaren helemaal niet hebben gevraagd wat de pup kost , ik het ook blijkbaar vergeten ben te vertellen en de dag voor dat ze hem op kwamen halen vroegen wat de prijs was. Ik merk dat wij ver onder de gemiddelde prijs zitten wat er tegenwoordig voor de pups gevraagd worden van het ras, bij het laatste nest hebben we de prijs met 50 euro omhoog gedaan dus 900 euro. Alle ouders zijn bij ons getest en de pups krijgen een bear test met 6 weken.

Wij hebben nu eerste keuze uit het gehele nest, en ik begin nu al te merken dat de andere puppy kopers het niet leuk vinden dat we tot zeker 6 weken gaan wachten met een keuze. We krijgen nu al elke keer de vraag weten jullie het al of heb je al een voorkeur, voorkeur is er zeker maar zegt niet dat het die gaat worden.

Bij mij werd t ook gelijk gezegd dat er niet gekozen word voor 6 weken. Sterker nog, ze zei dat t soms op t laatste moment nog kan veranderen ivm karakters en pupkopers.
Gelukkig heb ik geen voorkeur behalve t geslacht. Tenzij er een teef is die beter bij mij past. :o maar goed ik heb nog even de tijd :')

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 09:25

kiwiwitje schreef:
Hier kiezen we ''samen'' hun vertellen wat ze zoeken en ik kijk hoe ze zijn en kijk hoe de pups zijn en reageren en dan adviseer ik welke. Maar bij mijn eerste nest klopte eigenlijk alles. Alleen mensen die ivm aftekening ook een voorkeur voor een andere pup gegeven hadden en die eigenlijk qua karakter totaal niet pasten. Maar dat was alles :D

Dit gebeurt inderdaad ook bij de fokker die ik gekozen heb, ik heb mijn 'voorkeuren' doorgegeven qua karakter en geslacht, kleur maakt mij niet uit. Het hele nest wordt rood :')

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 09:27

KimD schreef:
Is bij border collies ook, showlijnen zijn over het algemeen goedkoper dan werklijnen. En als je een getrainde jonge border koopt (dus rond de 2 / 2,5 jaar) dan betaal je makkelijk tussen de 5500,- & 9500,- euro, afhankelijk van waarop de hond getraind is en geslacht en dergelijke.

Wat zou een reden zijn voor iemand om een al getrainde hond te kopen voor zover geld?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-19 09:28

DemDeempel schreef:
kiwiwitje schreef:
Oh jeetje wat heftig!

Ja vond ik ook wel maar haar man jaagt ook en die snijdt dan ook zelf de konijnen open dus is niet vreemd van een beetje bloed zegmaar.

Ik kan ook gerust van alles open snijden. Daar heb ik geen moeite mee.. :P Maar dit soort dingen laat ik liever aan een Dierenarts over. T brokje kan verkeerd schieten uiteraard maar er kunnen nog veel meer dingen aan de hand zijn :) En dat ziet hij niet.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 09:30

Nicky91 schreef:
KimD schreef:
Is bij border collies ook, showlijnen zijn over het algemeen goedkoper dan werklijnen. En als je een getrainde jonge border koopt (dus rond de 2 / 2,5 jaar) dan betaal je makkelijk tussen de 5500,- & 9500,- euro, afhankelijk van waarop de hond getraind is en geslacht en dergelijke.

Wat zou een reden zijn voor iemand om een al getrainde hond te kopen voor zover geld?

Misschien als er bijv een hond overleden is en je wel een getrainde hond nodig hebt voor je schapen. Dan is het het overwegen wel waard

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 09:35

xLaraaj schreef:

Iemand had mij gevraagd welke lijnen ik uitzoek in de aussie: echte showlijnen ja. Mijn doel is showen en fokken dus die lijnen en correctheid zijn inderdaad zoals Zoë en Esplendido zeggen het belangrijkste. :)

Ja! Ik vroeg het! :D

Heb je toevallig wat namen uit de lijnen die jou aanspreken?

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 09:36

Nynkster schreef:

Misschien als er bijv een hond overleden is en je wel een getrainde hond nodig hebt voor je schapen. Dan is het het overwegen wel waard[/quote]

Ja dat is waar :o zo had ik er nog niet over nagedacht

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 09:59

Nicky91, omdat honden trainen enorm veel tijd kost en niet iedereen zelf die tijd en ervaring heeft. Dan heb ik het voornamelijk over boeren met schapenhonden. Ik weet niet hoe populair dit is bij bijvoorbeeld agility honden.

Hier is een Kelpie verkocht in Australië voor $22,000, hond van twee jaar oud. Omgerekend dus zo'n €14.000.

https://www.abc.net.au/news/rural/2018- ... on/9857018

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 10:07

Nicky91 schreef:
KimD schreef:

Omdat niet alle mensen zin of tijd hebben om een hond fatsoenlijk aan te leren. De eerste 2 tot 2,5 jaar zijn het meest intensief qua training.

Mensen kopen die honden om er een jaar mee te werken, en dikwijls daarna één à twee nesten mee te fokken, en dan weer het werk in tot een jaar of 8/9, daarna zijn die honden klaar. Dan heeft de hond zijn of haar geld weer terug verdiend en dan begint het opnieuw.

Een echt goede schapenhond is zeldzaam. Een kennis van ons heeft naar Polen een van haar getrainde borders verkocht voor €13500,-.

Die mensen hebben de hond vanaf filmpjes en foto's gekocht.