KimD schreef:Ben overigens benieuwd wat jullie per keer betalen voor het prikken?
52 euro
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KimD schreef:Zoe_97 schreef:Ik heb ze op mijn foei lijst gezet. Dan krijg je die irritante berichten niet meer te zien![]()
Iemand van jullie die al dna heeft getest via orivet? Ik lees er voor positief over. Ik test normaal via animal genetics (350 euro voor alle testen) of vhl genetics ( 225 voor alle testen). Nu is er orivet die voor alle testen en nog een nieuwe test in ontwikkelingsfase maar 175 euro kost.
Vind het beste een groot verschil en omdat ik niets negatiefs vind.
Ligt er ook aan in welk land ze zitten, ken ze zelf niet trouwens! De merle test, DM & MDR1 in Praag was in totaal €95,-. Dat is ook niks vergeleken met sommige NL labs!
KahluaB schreef:Hallo,allemaal.
Ik heb een specifieke kleurtjes vraag,hopelijk kan iemand mij helpen.
Ik heb een Vizsla teef(voldoet aan alle eisen vd rasvereniging),ze heeft 1x een nest gehad en we willen nu nog een keer een nestje fokken.
Nu hadden we bedacht haar evt door een Labrador reu te laten dekken. Puur om een wat relaxter stoerder een gezonder hond te fokken,dat voor meer mensen geschikt zou kunnen zijn.
Heeft iemand een idee hoe het met de kleur uit zal pakken ? Ik neem aan dat de dekreuen raszuiver voor kleur zijn ? Is zwart dominant over roodbruin en roodbruin dominant over blond ?Of is dat te simpel gedacht?
Alvast bedankt !
[ [url=m/Hurz26.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zoe_97 schreef:Ik zie de toegevoegde waarde van die kruising idd niet. Zoals KimD zegt de rassen passen toaal niet bij elkaar.gezonde honden fok je door te selecteren en te testen.
Dit topic is voor verantwoorde fokkers, niet voor stamboom loze kruisingen waarbij je overigens kleur nog belangrijker lijkt te vinden dan wat anders....
kiwiwitje schreef:Maandag geprikt; teef stond op 3. Vandaag geprikt (beide sochtends) teef staat op 4..
Wel bloed ze minder en word t donkerder.
Inmiddels zit ze op dag 15 van de loopsheid.
Wat denken jullie qua prikken en dekken?
KimD schreef:kiwiwitje schreef:Maandag geprikt; teef stond op 3. Vandaag geprikt (beide sochtends) teef staat op 4..
Wel bloed ze minder en word t donkerder.
Inmiddels zit ze op dag 15 van de loopsheid.
Wat denken jullie qua prikken en dekken?
Qua prikken en stijging heb ik onvoldoende kennis om daarover te oordelen. Maar als ik logisch denk vind ik de stijging langzaam van maandag tot nu, en zou ik persoonlijk nog eens prikken...
Moeilijke situatie!
KahluaB schreef:Zoe_97 schreef:Ik zie de toegevoegde waarde van die kruising idd niet. Zoals KimD zegt de rassen passen toaal niet bij elkaar.gezonde honden fok je door te selecteren en te testen.
Dit topic is voor verantwoorde fokkers, niet voor stamboom loze kruisingen waarbij je overigens kleur nog belangrijker lijkt te vinden dan wat anders....
Ten eerste is mijn teef ,zoals ik schreef Gezond. Oogziekte vrij, Ze heeft A heupen en heeft bovendien meerdere malen uitmuntend behaald op een tentoonstelling.( beste ras teef) Bovendien komt ze uit een goede lijn.
Veel rassen zijn ontstaan door in een ver verleden te kruisen.
Ik ben juist serieus en bekijk mijn opties.
Jammer dat er zo geoordeeld wordt...
Zoe_97 schreef:Ik zie de toegevoegde waarde van die kruising idd niet. Zoals KimD zegt de rassen passen toaal niet bij elkaar.gezonde honden fok je door te selecteren en te testen.