Goede eitjes, slechte eitjes: Kweken met knaagkanaries!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 17:05

Dank jullie wel <3 Het voelt echt goed dat er hier begrip is en het niet als 'het was maar een vogel' wordt afgewimpeld.
Het ongeloof overheerst nog, maar dat zal nog wel even duren. Ze heeft een mooi plekje onder de vlinderstruik gekregen.
En het was het beste wat we voor haar hebben kunnen doen. Liever zelf in laten slapen als dat ze gestikt zou zijn.

Er is vanmiddag weer een eitje uitgekomen bij Marabi en Dainty. Toen we terug kwamen uit de kliniek was het hooguit net een half uurtje uit het ei.
Dat geeft nu wel fijne afleiding. Ik hoop dat er in één van de nestjes een dame zit die terzijnertijd misschien iets voor Pyriet kan betekenen als hij daar aan toe is.
Ik moet goed opletten dat hij wel gaat eten. Gelukkig zit hij in een groep dus die trekken hem hopelijk wel mee.

Nummus: Je kaapt het topic niet hoor! Vind het fijn om jullie visie te lezen :j
Mijn dierenarts heeft ook ooit eens gezegd: de dag dat ik niets meer voel bij inslapen etc, dan stop ik met dit werk.
Want je moet het werk met gevoel kunnen uitoefenen om het menselijke aspect en het respect naar de dieren te kunnen bewaren.

Suzanne F.

Re: Goede eitjes, slechte eitjes: Kweken met knaagkanaries!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 17:22

Och jeetje, ik zie ineens 3 pagina`s erbij en dacht meteen: oh jee wat zou er zijn. Aguttie, arme Phoenix en nu arme Pyriet. Hoe help je hem met rouwen? Hij heeft afscheid mogen nemen denk ik?
Het is met recht goede eitjes slechte eitjes. Net een soapserie met geluk, liefde en verdriet dicht bij elkaar. Sterkte Cayenne!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 17:22

Het is echt niet gek dat dit je zo raakt. Het zijn toch allemaal individu's met een eigen persoonlijkheid.
Was Pyriet ook mee?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 17:30

Nee, Pyriet was niet mee, maar we hebben haar mee naar huis genomen en toen heb ik haar even in de voliere gelegd.
Het rare is dat ze normaal gesproken heel nieuwsgierig zijn, maar nu kwam de rest niet kijken. Alleen Pyriet ging bij haar op de grond zitten en snapte niet waarom ze niet meer bewoog.
Toen ik met haar weg liep ging hij wel flink tekeer en wilde mee (terwijl hij niet tam is).
En hij wil nu steeds in mijn handen kijken omdat hij weet dat ik haar heb mee genomen.
Ik probeer hem verder wat bezig te houden. Vanmiddag heb ik ze laten douchen (maar dat wilde hij nog niet) en morgen krijgen ze wat paastakken om te slopen en trosgierst wat ze altijd kunnen pellen.
Ik hoop dat hij vanavond wat aansluiting bij de rest vind, want hij sliep altijd samen met haar en kroop dan helemaal tegen haar aan.

Wat dat betreft zijn ze superslim en ook heel monogaam.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 29-03-19 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 17:35

Dat is wel echt hartverscheurend :(

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 17:37

Vreselijk, haast nog erger voor Pyriet dus dan voor jou! Wel mooi dat plekje onder de vlinderstruik dan weer... En lief dat je hem nog even bij haar hebt laten kijken, werkt vaak toch het beste!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 17:46

En je kan het hem ook niet uitleggen. :(:)
Ik hoop dat hij een beetje steun kan vinden bij de rest van de groep en dat hij wat met de afleiding kan.

Ginny135

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 18:02

Heel veel sterkte voor jou en ook voor Pyriet!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 18:08

Ik lees dit met tranen in mijn ogen. Arme Pyriet en Phoenix :( hopelijk blijft hij eten en voelt hij zich snel wat beter.

Wat fijn dat de dierenarts betrokken is, klinkt heel fijn. Onze dierenarts krijgt geen natte ogen maar tijdens het inslapen van elk dier is ze meer een therapeut voor mijn ouders dan een dierenarts. Trekt zo een uur uit om te praten dat ze echt het juiste hebben gedaan. Echt een schat.

Hopelijk geven de kleintjes een beetje afleiding met het verlies van je lieve gevederde dame :(:)

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 18:31

Och nee... Wat ontzettend verdrietig! Heel veel sterkte voor jou en pyriet...

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 18:48

Ik heb ook om mijn kippen moeten janken en ja door verschillende mensen werd ik ook voor gek verklaard. Maar ook kleine wezentjes kunnen grote liefde geven! En als ze er dan niet meer zijn is er ook een groot verdriet. Heel veel sterkte!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 19:53

Ach.. na alle blijdschap nu dit vreselijke nieuws! -O-
Je hebt de enige juiste keuze gemaakt Cayenne, maar wat moet het hartverscheurend zijn om Pyriet nu zo te zien. Hopelijk vindt hij aansluiting bij de rest.
Sterkte! :(:)

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 19:57

Och ik had ooit een lievelingskonijn, heb echt gejankt als een klein kind en iedereen verklaarde me voor gek.. Want ik. Had er toch nog meer? En nog raarder dat ik er geld voor uitgaf aan de da, want voor dat geld kon ik zoveel meer nieuwe konijnen kopen.. Maar was echt mijn maatje..

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:02

Heel veel sterkte toegewenst.
Dit is wel heel plotseling en een jammer einde voor haar.
Maar vergeet niet dat je het allerbeste voor haar hebt betekend en dat je een goed hart hebt voor al je dieren.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:20

Ach nee, dit wil ik niet lezen, ik word er zelf verdrietig van |( .

En arme Pyriet ... ik kan me er een beeld bij vormen. Toen vorig jaar 1 van mijn vogels stierf (gedood door een marter) heb ik even getwijfeld of zijn vriendje het zou overleven. Hij zat ineen gedoken in een bolletje en wilde niet meer eten. Echt hartverscheurend.

Wel een geweldige vogelarts hoor, petje af voor die man. Zo moesten ze allemaal zijn!

Ik hoop Cayenne dat je het een plekje kan geven, Phoenix heeft een topleven bij je gehad. Veel sterkte!

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:49

Ach, wat enorm verdrietig! En zo onverwacht ook. :(:)
Heel veel sterkte! Wel ‘mooi’ dat er op haar sterfdag ook een kleintje uit het ei is gekomen, toch bijzonder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:24

Ach, die mooie Phoenix. Wat rot, Cayenne. Veel sterkte :(:)

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:56

Het maakt geen donder uit hoe klein of groot een dier is, als ze in je hart zitten dan is alleen dat wat er toe doet. Ik heb ook staan janken met ons gekko mannetje toen hij overleed....

Wat vreselijk, dit nieuws over je prachtige dame. Wat een verlies. Ik hoop dat haar Pyriet er overheen komt. Y;(

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 23:15

Wat ontzettend verdrietig! Voor jou maar ook voor Pyriet. Bah, heel veel sterkte!

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 02:26

Heel veel sterkte met het verlies van Phoenix Y;(
Ik heb vorige week helaas ook een van mijn vogels verloren |(
Het mannetje heeft ook een paar dagen contant lopen roepen naar haar, gaat echt door merg en been ;(
Mijn vogel bleef gelukkig eten, heb ( denk ik) geluk dat zijn zoon en 'stiefzoon' langs hem in de kooi zitten, en regelmatig bij hem in de kooi komen buurten.
Heb al 2 dagen zijn zoon uit zijn kooi moeten halen , die ging mooi daar op stok zitten voor de nacht :=

Ik ga weer genieten van je baby udates :o

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 07:23

Vannacht heb ik Pyriet vooral in de gaten gehouden via de camera. De rest zat stil te slapen maar Pyriet zat in zijn eentje zielig te pruttelen.
Ik ben om een uur of 2 even bij hem gaan kijken. Het aparte is dat Pyriet absoluut niet tam is en juist bang voor mensen. Phoenix was supertam, maar Pyriet wil normaal gesproken weinig van mensen weten. Hij zal ze in ieder geval niet zomaar opzoeken en is doodsbang voor handen. Wanneer ik hem moet vangen heb ik altijd het vangnet nodig want hij zal nooit zomaar naar je toe komen of contact zoeken.

Maar toen ik vannacht de voliere instapte kwam hij meteen naar me toe en begon 'op z'n vogels' te vragen waar Phoenix was. Dat klinkt heel bizar, maar wanneer je het filmpje ziet (opgenomen met de nachtcamera) dan snappen jullie misschien wel wat ik bedoel? Hij zocht in ieder geval steun :(:)
Dat deed me toch wel wat :o We hebben in ieder geval beiden verdriet, maar ik hoop dat hij er snel overheen is en gaat eten.

Oh ja, het was midden in de nacht, dus ik zag er niet op m'n paasbest uit :o Forgive me..
En mijn vinger op het einde betekende voor hem dat hij me niet achterna mocht het verblijf uit, want daar was ik even bang voor.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 07:39

Ach gossie :(:)

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 07:46

Dat filmpje vond ik heel treffend, ik weet niets van vogels maar deze is duidelijk van streek. Veel sterkte voor jullie beiden met dit verlies!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 07:46

Ahhh gossie. Zit gewoon met tranen in mn ogen dit filmpje op de vroege ochtend te kijken :o
Heel veel sterkte Cayenne en Pyriet!

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 08:08

Heel veel sterkte Cayenne, ook voor Pyriet.
Wat ontzettend verdrietig dat ze er niet meer is.
Y;(