Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Het flessennestje beschouw ik nog altijd als kritiek. Na Fatty zijn wij nog 1 verloren. Blijven nog 4 over. Het is nog heel hard hout vast houden en alles op alles zetten. Sinds gisteren beginnen ze wel water te drinken en wat zelfstandig te knabbelen aan hooi en brokjes. Dus dat is heel positief
De dierenarts zei dat het niet makkelijk is om ze van 0,0 op te voeden. Zelfs als ze maar enkele dagen bij moeder hebben gedronken zijn de overlevingskansen veel groter. Maar wij blijven ons best doen. Wij botsen momenteel vooral tegen weerstand problemen aan. Ontstoken ogen, ontsteking van de bovenste luchtwegen etc. Wij hebben alles vrij snel onder controle maar het is toch altijd een aanslag op zo kleine lijfjes.
Zoals je ziet wat problemen met de huid (zijn op een dag volledig kaal geworden. Oorzaak onbekend maar waarschijnlijk een tekort aan vitaminen) en de oogjes zijn ook nog niet helemaal lekker open. Die worden nu 3 x per dag gezalfd.

Die harige op de foto was een week terug ook nog kaal 
Vlak voor de bevalling komen de haren los op de borst en de buik. Deze plukken ze dan zelf. Voornamelijk rond de tepels wordt dit geplukt. Hierdoor kunnen de jongen makkelijker de tepels vinden en blijft alles veel schoner tijden de bevallig. Aan de moeders zelf zie je eigenlijk niets
Nog 23 dagen te gaan. Moeder is mijn ster merrie Charlotte en vader is Owen (v. Otis) Irish cob/tinker
En veel ook. Maar ze zijn ook niet anders gewend. Ik ga elke avond grote emmers gras afdoen met de zeis voor de konijnen.