Hèt vogeltopic !

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieszje
Berichten: 7187
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 19:42

Moet me ook echt inhouden om geen scheldbericht te sturen :+
Kreeg een bericht dat het wel ging klikken met de nieuwe vogel want ze had op het gedrag gelet _-:(
En dat Sigyn nog geen één keer naar Loki had geroepen.
Nou wacht maar, ik heb Sigyn eerst alleen gehad om wat tammer te maken nog.
Na een tijdje liep ze constant om mij te roepen en dat ging s'ochtends tot s'avonds laat door.
Dat is pas gestopt toen Loki erbij kwam..
Ze dreigt nu dat ze me zo niet meer op de hoogte uit en niks te verliezen heeft.
Ik probeer haar nu over te halen om ze weer terug te verkopen (heb ze verkocht niet weggegeven).

Lukasje
Berichten: 11382
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 19:49

Wat een rotte situatie Lieszje!
Tsja, veel meer dan wat je doet, aanbieden ze terug te kopen, kan je niet.
Zij heeft ze gekocht dus doet ze ermee wat zij wil. Daar sta je machteloos tegenover . verschrikkelijk wanneer dit niet strookt met wat je voor je diertjes wilde -O-

Meliaforever

Berichten: 12041
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 19:55

Lieszje schreef:
Moet me ook echt inhouden om geen scheldbericht te sturen :+
Kreeg een bericht dat het wel ging klikken met de nieuwe vogel want ze had op het gedrag gelet _-:(
En dat Sigyn nog geen één keer naar Loki had geroepen.
Nou wacht maar, ik heb Sigyn eerst alleen gehad om wat tammer te maken nog.
Na een tijdje liep ze constant om mij te roepen en dat ging s'ochtends tot s'avonds laat door.
Dat is pas gestopt toen Loki erbij kwam..
Ze dreigt nu dat ze me zo niet meer op de hoogte uit en niks te verliezen heeft.
Ik probeer haar nu over te halen om ze weer terug te verkopen (heb ze verkocht niet weggegeven).


Oh wat een vervelend mens zeg.. echt triest dit. :=

Lieszje
Berichten: 7187
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 19:57

Ik moet nu maar afwachten wat ze zegt..
Kan op dit moment alleen maar hopen dat ze gelukkig zijn en blijven..
Hoe rot ook, als zij er niet mee instemt kan ik niks doen en moet ik me er maar bij neerleggen ;(

Lieszje
Berichten: 7187
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:14

Ik mag ze niet terughalen ;(
Ze vind zelf dat ze niet uit elkaar gehaald zijn..
Volgens mij zit Sigyn toch echt binnen en Loki buiten..
Kan verder niet veel meer doen, dus moet me er maar bij neerleggen..
Kan nu alleen maar hopen dat Sigyn een nieuw maatje krijgt waar het ook goed mee klikt..

Lukasje
Berichten: 11382
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:08

Pfff :) , en Loki blijft dan buiten ook al is hij daar niet op voorbereid geweest |( .

Lieszje
Berichten: 7187
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:38

Ze beweert dat ze volière verwamt is..
Maarja geloof haar dus echt niet meer op haar woord :+

Meliaforever

Berichten: 12041
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:25

Hè bah.. :\

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:56

Wat rot joh..
Ik kan me voorstellen dat het niet goed voelt maar je kan er inderdaad niets mee..

Hopelijk heeft Loki voldoende veren en vet..

Warboel
Berichten: 14718
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 15:04

Wow wat rot zeg van je vogels! Ik zou ook enorm kwaad worden. Wat een rotstreek! Denk je er goed aan te doen om ze te verkopen naar een beter huisje.. Sterkte! :(:)

Ik vond de namen van mijn vogels echt super easy, Sam heette al Sam :+ Maar Vinnie heette bij de kweker Tammy, en dat vonden we allebei stom (en lijkt ook teveel op Sammie). Mijn vriend en ik kijken allebei Family Guy en we vonden Vinnie allebei zo'n leuke naam :+

Kiwi was ook rap bedacht, die had ik als optie 2 voor Vinnie eigenlijk maar die naam past totaaaal niet bij hem.

Ik heb nu vakantie en de vogels zijn er al twee dagen nonstop uit, vinden ze heerlijk **\O/** Ze zijn wel lekker stil 's avonds, dan zijn ze moe van al dat gevlieg :')

Meliaforever

Berichten: 12041
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 15:34

Warboel; Sam is ook een leuke naam, als het 2 mannen zouden worden gingen ze waarschijnlijk Sam en Moos heten. :')

Ik heb nog een maandje de tijd om erover na te denken. Ze hebben allebei een nestnaam, maar ze krijgen beide wel een 2e naam.
Tom en Annie vind ik ook wel leuk. Zoveel keus in namen haha, maar het moet een beetje leuk klinken, niet te lang zijn en ze moeten niet teveel op elkaar lijken. En hoe langer je erover nadenkt hoe moeilijker de keus wordt. :+

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 16:01

Bij ons heeft maar 1 vogel een naam. Kiwi.
Dat is een fallow kakariki. Beetje de kleur van een kiwi.. :+

Warboel
Berichten: 14718
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 17:59

Onze Kiwi is ook kiwikleur, de binnenkant van een kiwi dan wel :+

Lukasje
Berichten: 11382
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 18:38

Warboel schreef:
Onze Kiwi is ook kiwikleur, de binnenkant van een kiwi dan wel :+


_O- gelukkig maar!

Meliaforever

Berichten: 12041
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:29

Haha Kiwi is ook een leuke naam!
De pop gaat sowieso Jill heten, ik ben eruit. :D

Baby foto's van Jill: Afbeelding
Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11382
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 22:27

Ooooh, too cute <3
Jill <3 <3

Jill en James? Joe? Finn? Miel? Jiri?

Sabini

Berichten: 3209
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Twente

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 00:26

Ooooh baby foto's <3 <3 <3

AnnickT

Berichten: 1474
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 15:03

Hallo vogelliefhebbers

Ik heb een paar vraagjes en Google geeft me niet het antwoord wat ik zoek, dus ik hoop dat mensen die ervaring hebben mij kunnen helpen :)

Mijn oma heeft voor de gezelligheid twee grasparkietjes. Deze zitten in een (naar mijn mening) kleine kooi, maar ik kan nergens vinden wat nou een goede maat kooi is voor twee parkieten. Ze is bereid om een andere kooi te kopen, maar het moet niet al te veel kosten. Dus heeft iemand tips voor het vinden van de juiste kooi met een goede maten?

En bij het doorlezen van dit topic zag ik dat vogels ook groente mogen, geldt dit ook voor grasparkieten? Ze krijgen nu enkel "droogvoer", eivoer en trosgierst. Welke groente zouden ze dan mogen?

Alvast bedankt voor de hulp :)

Nwktje

Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 16:19

Die van ons krijgen soms een klein stukje sla of een appel of een wilgentak.

Toen we de eerst de vogels binnen hadden kregen ze van alles en nog wat. Zo was er 1 helemaal gek op spaghetti. Wij gaven ook vaak een stukje brood of rijstenwafel. Maar hier sloopten ze meer van, dan dat ze daad werkelijk op aten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110897
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 16:25

Meliaforever schreef:
Warboel; Sam is ook een leuke naam, als het 2 mannen zouden worden gingen ze waarschijnlijk Sam en Moos heten. :')

Ik heb nog een maandje de tijd om erover na te denken. Ze hebben allebei een nestnaam, maar ze krijgen beide wel een 2e naam.
Tom en Annie vind ik ook wel leuk. Zoveel keus in namen haha, maar het moet een beetje leuk klinken, niet te lang zijn en ze moeten niet teveel op elkaar lijken. En hoe langer je erover nadenkt hoe moeilijker de keus wordt. :+


De namen hier... Hou je vast :+

Hermes
Amor
Hera
Yeti
Merel
Djinti
Ghost
Geisha
Britt
Breitling
Mégan
Daiquiri
Joy
Titan
Phoenix
Pyriet
Sense
Sterre
Marabi
Dainty
Odinn
Odessa
Brandi

En dan heb ik nog vijf kleintjes: Stars, Griffin, Maya en Cézanne. Nr 5 heeft nog geen naam.
Ze krijgen hier ook allemaal een nestnaam en sommige mensen zullen dat wel helemaal belachelijk vinden :')
Zo heet Stars voluit: Angel Wings' Starry Night.

Lukasje
Berichten: 11382
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 22:03

Haha Cayenne, daar komt heel je bende voorbij!

Lukasje
Berichten: 11382
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 22:26

xxShetLover schreef:
Hallo vogelliefhebbers

Ik heb een paar vraagjes en Google geeft me niet het antwoord wat ik zoek, dus ik hoop dat mensen die ervaring hebben mij kunnen helpen :)

Mijn oma heeft voor de gezelligheid twee grasparkietjes. Deze zitten in een (naar mijn mening) kleine kooi, maar ik kan nergens vinden wat nou een goede maat kooi is voor twee parkieten. Ze is bereid om een andere kooi te kopen, maar het moet niet al te veel kosten. Dus heeft iemand tips voor het vinden van de juiste kooi met een goede maten?

En bij het doorlezen van dit topic zag ik dat vogels ook groente mogen, geldt dit ook voor grasparkieten? Ze krijgen nu enkel "droogvoer", eivoer en trosgierst. Welke groente zouden ze dan mogen?

Alvast bedankt voor de hulp :)


Hoi hoi
Wel lief dat jij bezorgd bent om de parkietjes van je oma! Wat de aanbevolen grootte van de kooi is voor 2 grasjes, weet ik niet exact. Het lijkt me wel dat wanneer ze regelmatig los mogen vliegen, ze minder kooiruimte nodig hebben. Ikzelf heb 2 catharinaparkieten die buiten zitten en dus nooit vrij door de woonkamer vliegen. Zij hebben een ruimte van 1.65x 55x 82 (lengte x breedte x hoogte).
Misschien kan je 2ehands een ruimere kooi op de kop tikken?

En oja, fruit, groenten en kruiden staan hier zeker dagelijks op het menu! Ik weet niet of het bij grasparkieten zo is maar fruit en groenten vormen 50% van het rantsoen van catharina's.
Ik wissel af maar ze krijgen o.a. : appel, peer, mandarijntjes, meloen, druiven, frambozen, braambessen, pruim, banaan, kiwi, broccoli, bloemkool, paprika, wortel, courgette, komkommer, zoete aardappel, witloof. Verder krijgen ze verse kruiden, vogelmuur, paardenbloembladeren, takken van appel-, peren- en wilgenbomen. En vast vergeet ik nog wat :)

Gelukkig heeft je oma 2 parkietjes. Gezelschap is voor vogels erg belangrijk dus dat is top!

Meliaforever

Berichten: 12041
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 23:03

Haha wat een namen Cayenne! Onthou je ook allemaal wie wie is of is dat niet zo moeilijk?

Hoe groot is de kooi nu? De breedte is belangrijker dan de hoogte, volgens mij moet die minimaal 60cm breed zijn als ze eruit mogen. Maar dat weet ik niet zeker. :=

Lukasje
Berichten: 11382
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 23:21

Net even opgezocht. Ik kwam als richtlijn volgende minimummaat tegen voor 2 parkietjes: 60 x 40 x 60cm. En inderdaad, de breedte belangrijker dan de hoogte.

AnnickT

Berichten: 1474
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 12:25

Bedankt voor het meedenken!

Dan is de kooi toch wel aan de kleine kant, helaas :( En ze mogen er ook niet uit. Zou ik wel willen, maar dat is te veel gedoe denk ik, aangezien mijn oma dus veel alleen zit en niet goed ter been is, mocht er eentje ergens zitten waar dat niet hoort, etc. Vandaar dat ik nu eindelijk op zoek wil naar een groter verblijf, maar dat valt nog niet mee.
Ik houd marktplaats in de gaten, maar daar staat maar weinig tweedehands op.