Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amandavd schreef:En toch doet die prijs wel wat. Mensen die 800 euro of meer moeten neertellen voor een hond denken daar vaak beter over na dan de mensen die voor 200 euro een pup kopen van marktplaats.
Goof schreef:2500? Sodeju.
Daar kan ik bijna 5 maanden hypotheek van betalen. Of mijn badkamer van verbouwen. Of ruim op vakantie naar Australie. Ik heb auto's gekocht voor minder.
Maar een huisdier??
Amandavd schreef:En toch doet die prijs wel wat. Mensen die 800 euro of meer moeten neertellen voor een hond denken daar vaak beter over na dan de mensen die voor 200 euro een pup kopen van marktplaats.
DatBenIkNou schreef:Goof schreef:2500? Sodeju.
Daar kan ik bijna 5 maanden hypotheek van betalen. Of mijn badkamer van verbouwen. Of ruim op vakantie naar Australie. Ik heb auto's gekocht voor minder.
Maar een huisdier??
En een paard dan? Dat is niet 'raar'? Wat die in de maand kost is meer dan onze hypotheek per maand?
Amaris schreef:Ik ben nu dus juist afhankelijk van marktplaats om aan een f3 of f4 pup van rond de 800/900 euro te komen... want die mensen die voor de leuk een nestje fokken met een goede ALD reu (dat dan weer wel) hebben meestal geen gelikte sites die via google te vinden zijn.
Maar ik vind dat niet erg, ik heb niets tegen mp an sich.
En ik heb Vossenheide nog als optie.
Palmera schreef:Amandavd schreef:En toch doet die prijs wel wat. Mensen die 800 euro of meer moeten neertellen voor een hond denken daar vaak beter over na dan de mensen die voor 200 euro een pup kopen van marktplaats.
Ik kan dit niet met je eens zijn. Bij mij is er één op het terras gedumpt, en na wel een hele seconde nadenken mocht hij blijven en hij is er nog steeds. Nummer twee komt uit dd opvang en ik heb de onkosten (enten, sterillisatie, chip, wat testen) betaald en klaar. Gaat ook niet meer weg.
Er is een slag mensen dat zich snel verveeld. Met alles. Dus ook mrt een hond. Die mensen zullen ook een pup van 1500 euro dan toch weer weg doen als hij wat groter is. Doen ze ook met dr nog veel duurdere boot en de auto. Dus de prijs beschermd niet tegen alles.
DatBenIkNou schreef:Amaris schreef:Ik ben nu dus juist afhankelijk van marktplaats om aan een f3 of f4 pup van rond de 800/900 euro te komen... want die mensen die voor de leuk een nestje fokken met een goede ALD reu (dat dan weer wel) hebben meestal geen gelikte sites die via google te vinden zijn.
Maar ik vind dat niet erg, ik heb niets tegen mp an sich.
En ik heb Vossenheide nog als optie.
Maar dat zijn geen Australians toch? Dus dat heeft alleen labrador en poedel genetisch in zich? Dus wel anders van karakter, uiterlijk lijkt er wel op. Maar deze staan juist meer bekend als 'druk en hyper' zoals iemand hier aangaf.
Goof: juist een huisdier wat mij betreft. Die heb ik continue om mij heen, mijn paard niet.
Palmera schreef:Ik zit een beetje in een wereldje van opvangen, herplaatsen, zwerfhonden verzorgen, etc.
Alle honden waar ik betrokken bij ben geweest die herplaatst zijn, en ook van kennissen van me die hetzelfde doen; al die honden zitten nog steeds of zijn overleden bij de baas waar ze door geadopteerd zijn.
Dan ken ik, van vroeger uit Nederland, slechts één geval van een dure pup, toegewezen door de fokker, en die was binnen anderhalf jaar weg gedaan. "Hij was niet zo leuk als we dachten". Ze gingen voor hetzelfde ras, een andere fokker. Ik heb de pup nog gezien en ben toen geëmigreerd, geen idee of ze het beestje nog hebben.
Amandavd schreef:Palmera schreef:Ik zit een beetje in een wereldje van opvangen, herplaatsen, zwerfhonden verzorgen, etc.
Alle honden waar ik betrokken bij ben geweest die herplaatst zijn, en ook van kennissen van me die hetzelfde doen; al die honden zitten nog steeds of zijn overleden bij de baas waar ze door geadopteerd zijn.
Dan ken ik, van vroeger uit Nederland, slechts één geval van een dure pup, toegewezen door de fokker, en die was binnen anderhalf jaar weg gedaan. "Hij was niet zo leuk als we dachten". Ze gingen voor hetzelfde ras, een andere fokker. Ik heb de pup nog gezien en ben toen geëmigreerd, geen idee of ze het beestje nog hebben.
Opvangen en herplaatsen van zwerfhonden is wederom iets heel anders dan wat ik bedoel. Dus wij lijken elkaar niet te begrijpen.Maar ik snap je punt, mijn ervaring is echter heel anders. Ik ben actief betrokken in het fokkerswereldje en ken ook heel veel fokkers.
Amandavd schreef:Palmera schreef:
Jawel. Jij wilt zeggen dat een krankzinnige prijs garanties biedt. Maar zo is het nou eenmaal niet
Dat zeg ik helemaal niet. Ik heb het woord garantie niet eens genoemd.