Het nemen van een hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:16

Hoe meer ik die site lees hoe meer kriebels ik krijg.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 15:55

Ik vind die prijzen echt meer dan belachelijk. :oo
We hebben het hier over levende wezens hè. Honden met wat papieren, die niet meer of minder lief zijn, die niet harder of minder hard lopen, die niet meer of minder hun best doen voor hun baas en die niet meer of minder houden van hun baas dan welke andere hond dan ook.
Honden die ook ondanks alle testen een gezwel kunnen krijgen of doodgereden kunnen worden.

Ik heb voor de grap een paar sites van fokkers bekeken de afgelopen dagen. Dat, in combinatie met de prijzen die hier genoemd worden, komt op mij over alsof je alleen maar een goede baas kunt zijn en een goed thuis kunt bieden als je een absurd bedrag neerlegt en alles doet en op orde hebt zoals de fokker het wil. Dan zal ik wel een hele slechte baas zijn, dat doet er verder ook niet toe, maar ik denk niet dat het een vooruitgang is voor de honden als de eis "goed tehuis" op de allereerste plaats te maken heeft met de prijs die men kan/wil betalen voor een pup. :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 16:22

En toch doet die prijs wel wat. Mensen die 800 euro of meer moeten neertellen voor een hond denken daar vaak beter over na dan de mensen die voor 200 euro een pup kopen van marktplaats.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 16:25

Amandavd schreef:
En toch doet die prijs wel wat. Mensen die 800 euro of meer moeten neertellen voor een hond denken daar vaak beter over na dan de mensen die voor 200 euro een pup kopen van marktplaats.

Mwah. Ik heb een hond van marktplaats, kreeg haar nog gratis mee ook. Ik zou volgende keer weer op marktplaats of in een asiel kijken voor een 2ehandsje, ik weiger echt om 800 euro voor een huisdier uit te geven.
Overigens; mijn hond was geen pup en geen broodfok, ze was ruim 2,5 toen ik haar overnam.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 16:28

Goof schreef:
2500? Sodeju.
Daar kan ik bijna 5 maanden hypotheek van betalen. Of mijn badkamer van verbouwen. Of ruim op vakantie naar Australie. Ik heb auto's gekocht voor minder.
Maar een huisdier??

En een paard dan? Dat is niet 'raar'? Wat die in de maand kost is meer dan onze hypotheek per maand?
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 05-04-17 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 16:29

Ik ben nu dus juist afhankelijk van marktplaats om aan een f3 of f4 pup van rond de 800/900 euro te komen... want die mensen die voor de leuk een nestje fokken met een goede ALD reu (dat dan weer wel) hebben meestal geen gelikte sites die via google te vinden zijn.

Maar ik vind dat niet erg, ik heb niets tegen mp an sich.

En ik heb Vossenheide nog als optie.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 16:30

Amandavd schreef:

Ik kan dit niet met je eens zijn. Bij mij is er één op het terras gedumpt, en na wel een hele seconde nadenken mocht hij blijven en hij is er nog steeds. Nummer twee komt uit dd opvang en ik heb de onkosten (enten, sterillisatie, chip, wat testen) betaald en klaar. Gaat ook niet meer weg.

Er is een slag mensen dat zich snel verveeld. Met alles. Dus ook mrt een hond. Die mensen zullen ook een pup van 1500 euro dan toch weer weg doen als hij wat groter is. Doen ze ook met dr nog veel duurdere boot en de auto. Dus de prijs beschermd niet tegen alles. :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 16:32

DatBenIkNou schreef:
Goof schreef:
2500? Sodeju.
Daar kan ik bijna 5 maanden hypotheek van betalen. Of mijn badkamer van verbouwen. Of ruim op vakantie naar Australie. Ik heb auto's gekocht voor minder.
Maar een huisdier??

En een paard dan? Dat is niet 'raar'? Wat die in de maand kost is meer dan onze hypotheek per maand?

Ik heb mijn paarden altijd voor (ruim) minder gekocht dan 2500 (en zelfs gratis gekregen) en de maandelijkse kosten daarvan waren nog niet eens de helft van mijn hypotheek :+
Overigens vind ik een paard nog wel wat anders dan een 'huisdier'.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 16:32

Amaris schreef:
Ik ben nu dus juist afhankelijk van marktplaats om aan een f3 of f4 pup van rond de 800/900 euro te komen... want die mensen die voor de leuk een nestje fokken met een goede ALD reu (dat dan weer wel) hebben meestal geen gelikte sites die via google te vinden zijn.

Maar dat zijn geen Australians toch? Dus dat heeft alleen labrador en poedel genetisch in zich? Dus wel anders van karakter, uiterlijk lijkt er wel op. Maar deze staan juist meer bekend als 'druk en hyper' zoals iemand hier aangaf.

Goof: juist een huisdier wat mij betreft. Die heb ik continue om mij heen, mijn paard niet.
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 05-04-17 16:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 16:33

Palmera schreef:
Amandavd schreef:

Ik kan dit niet met je eens zijn. Bij mij is er één op het terras gedumpt, en na wel een hele seconde nadenken mocht hij blijven en hij is er nog steeds. Nummer twee komt uit dd opvang en ik heb de onkosten (enten, sterillisatie, chip, wat testen) betaald en klaar. Gaat ook niet meer weg.

Er is een slag mensen dat zich snel verveeld. Met alles. Dus ook mrt een hond. Die mensen zullen ook een pup van 1500 euro dan toch weer weg doen als hij wat groter is. Doen ze ook met dr nog veel duurdere boot en de auto. Dus de prijs beschermd niet tegen alles. :)

Je mag het niet met mij eens zijn maar toch is het zo. Dat jij daar anders over na denkt dat kan, maar het gemiddelde huishouden zal zich bij een hond die 1000 of meer kost twee keer bedenken dan de mensen die hun hondje in een impuls voor een paar 100 kopen want dat is zo leuk voor de kinderen. De mensen waar ik het over hebben zullen zich ook geen super dure auto of boot zomaar kunnen veroorloven, dan heb je het echt over de rijken onder ons. Ik heb het over het gemiddelde huishouden met twee kinderen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 16:36

DatBenIkNou schreef:
Amaris schreef:

Maar dat zijn geen Australians toch? Dus dat heeft alleen labrador en poedel genetisch in zich? Dus wel anders van karakter, uiterlijk lijkt er wel op. Maar deze staan juist meer bekend als 'druk en hyper' zoals iemand hier aangaf.

Goof: juist een huisdier wat mij betreft. Die heb ik continue om mij heen, mijn paard niet.

Ze zijn vaak wel minimaal half ALD omdat er toch wel vaak voor een goed ALD reu wordt gekozen. En als de moeder dan ook f3 is ofzo dan denk ik dat ik redelijk in de goede richting zit.

Echt ALD gaat het gewoon niet meer worden... ik ben er een beetje klaar mee. Met de prijs en met het gelieg (over mijn werkdagen) om uberhaubt op audientie te mogen komen of ze je bij de gratie gods een pup willen "gunnen".

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 16:38

Ik ben het met Palmera eens, onzin hoge puppy prijzen met dergelijke argumenten te verdedigen.
En ken genoeg praktijkvoorbeelden die de onzin ervan aantonen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 16:40

Ik zit een beetje in een wereldje van opvangen, herplaatsen, zwerfhonden verzorgen, etc.
Alle honden waar ik betrokken bij ben geweest die herplaatst zijn, en ook van kennissen van me die hetzelfde doen; al die honden zitten nog steeds of zijn overleden bij de baas waar ze door geadopteerd zijn.

Dan ken ik, van vroeger uit Nederland, slechts één geval van een dure pup, toegewezen door de fokker, en die was binnen anderhalf jaar weg gedaan. "Hij was niet zo leuk als we dachten". Ze gingen voor hetzelfde ras, een andere fokker. Ik heb de pup nog gezien en ben toen geëmigreerd, geen idee of ze het beestje nog hebben. :)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 16:43

Dat snap ik ook Amaris. Natuurlijk heb ik er ook echt wel bedenkingen bij hoor!

Ik ken niet 1 Al die herplaatst is. Meeste die ik ken hebben er zelfs meerderen en willen niets anders meer Palmarera. Je vindt ze ook nooit op MP.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 16:48

Helemaal waar Datbeniknou, herplaatsers (A)LD's zijn niet te vinden. Was in eerste instantie mijn idee omdat ik met 4 dagen werk een pupje niet verantwoord vond. Nu door het puppieverlof kan het toch :)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 17:14

'gewone labradoodles' zie ik nog wel eens voorbij komen, met name de eerste kruisingen. Maar een AL echt nooit. Ik keur die prijzen en hoe ze dat proberen te brengen ook zeker af, vaak wordt het op dure ouderhonden gegooid. Helaas heb ik gewoon mijn hart er aan verpand en als er nog een hond komt, is het echt alleen weer een Al.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:48

Palmera schreef:
Ik zit een beetje in een wereldje van opvangen, herplaatsen, zwerfhonden verzorgen, etc.
Alle honden waar ik betrokken bij ben geweest die herplaatst zijn, en ook van kennissen van me die hetzelfde doen; al die honden zitten nog steeds of zijn overleden bij de baas waar ze door geadopteerd zijn.

Dan ken ik, van vroeger uit Nederland, slechts één geval van een dure pup, toegewezen door de fokker, en die was binnen anderhalf jaar weg gedaan. "Hij was niet zo leuk als we dachten". Ze gingen voor hetzelfde ras, een andere fokker. Ik heb de pup nog gezien en ben toen geëmigreerd, geen idee of ze het beestje nog hebben. :)

Opvangen en herplaatsen van zwerfhonden is wederom iets heel anders dan wat ik bedoel. Dus wij lijken elkaar niet te begrijpen. :) Maar ik snap je punt, mijn ervaring is echter heel anders. Ik ben actief betrokken in het fokkerswereldje en ken ook heel veel fokkers.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:02

Amandavd schreef:
Palmera schreef:

Opvangen en herplaatsen van zwerfhonden is wederom iets heel anders dan wat ik bedoel. Dus wij lijken elkaar niet te begrijpen. :) Maar ik snap je punt, mijn ervaring is echter heel anders. Ik ben actief betrokken in het fokkerswereldje en ken ook heel veel fokkers.

Nee, het is zeer zeker niet iets heel anders. :)
De kern is altijd dat iedereen die een hond aanschaft, of dat nou peperdure raspup, bejaard dumphondje of jonge zwerver is, de persoon die de hond aanschaft, en ongeacht voor welk bedrag, zich beseft dat hij een dier in huis haalt. Een dier dat verzorging en aandacht nodig heeft.
Dát is een verantwoording, niet de betaling bij aanschaf. En ik vind dat íedereen die een hond aanschaft, voor de kinderen, voor de sport, om lang mee te wandelen of gewoon als leuk gezelschap, zich van díe verantwoording bewust moet zijn of wordt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:30

Leek mij ook, van huis uit al nooit dure honden gehad, maar wat er hier in komt blijft (even daargelaten dat er soms iets kan gebeuren waardoor het echt niet kan..), laatste aanschaf is een hondje van 250 euro (om en nabij) en die ervoor werd gedumpt bij college en die gaf hem door aan mij, koste niets.

De waarde van een hond zit hem niet in de aanschafprijs ;) , maar in het beestje zelf.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:45

Dan begrijp je wederom niet wat ik wil zeggen. :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:48

Amandavd schreef:

Jawel. Jij wilt zeggen dat een krankzinnige prijs garanties biedt. Maar zo is het nou eenmaal niet :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:49

Palmera schreef:
Amandavd schreef:

Jawel. Jij wilt zeggen dat een krankzinnige prijs garanties biedt. Maar zo is het nou eenmaal niet :)

Dat zeg ik helemaal niet. Ik heb het woord garantie niet eens genoemd.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:54

Amandavd schreef:
Palmera schreef:

Dat zeg ik helemaal niet. Ik heb het woord garantie niet eens genoemd.

Vooruit, het woord garantie komt er niet in voor:

Amandavd schreef:

Hier stel jij heel duidelijk dat iemand die meer betaald beter nadenkt. Maar dat is niet zo. Mensen kunnen zich altijd vergissen in een aanschaf, of die nou duur was of niet.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:57

Dat ben ik met je eens en daar laat ik het bij. Wordt off topic zo. :)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:58

Bovendien is veel geld ook enigzins relatief. Voor de één is €500,- een flinke hap uit het vermogen, voor de ander is dat pas bij €1500,- het geval.
Iemand die €500,- besteedt kan dat dus best meer in zijn portemonnee voelen dan iemand die €1500,- uitgeeft aan een hond.
Alleen daarom al zou ik de conclusie dat iemand die meer geld uitgeeft er over het algemeen beter over na heeft gedacht, niet durven trekken.

Wil zelf ook best wat geld neerleggen voor een hond, maar €2500,- vind ik echt te gek. Snap heel goed dat je dan past!