Een hond adopteren. Wie nog?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:52

Ik denk dat dat wel goed is Fabster dat je zulke gedachten hebt, dat betekend dat je er bewust mee bezig bent en niet zomaar even iets doet. Het komt vast helemaal goed.

Wat fijn dat het met je oudje ook weer goed gaat!

Pfffff wat zijn er toch veel leuke honden, ik heb er alweer een aantal gezien die ik zo zou willen hebben. Ik zit al helemaal te fantaseren terwijl ik het idee nog niet eens met mijn vriend überhaupt besproken heb :')
Ik studeer nog maar denk al, ja straks heb ik wel 7 weken vakantie dat is natuurlijk ideaal om een hond te laten wennen. En, en, en :=

https://www.animalinneed.com/sectie/4574-cona
of deze <3
http://www.oneofakinddogs.nl/index.php/test/61-mylos

Edit:
Trouwens ik zag dat het over de oormerken ging. Ik was op vakantie in Bulgarije en daar hadden ook alle straathonden er een. In dit geval waren die er om te weten dat ze 'geregistreerd' zijn en gecastreerd of gesteriliseerd. In Israel halen ze bij katten dan bijvoorbeeld een hapje uit het oor. De honden die ik in Bulgarije heb gezien zagen er trouwens allemaal erg goed uit, werden ook door mensen gevoerd en als ze op een stoep of park lagen te zonnen lieten ze ze lekker liggen of liepen ze er om heen. Dat vond ik zo fijn om te zien.

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:02

Ik heb inmiddels mijn derde Spaanse hond geadopteerd, een Podenco. De eerste die ik uit Spanje had is mijn allerallerallerliefste hondenvriend ooit geweest. Helaas mocht hij maar 9 jaar worden, ik heb hem 8 jaar gehad, hij kreeg kanker (was een Boxer). Sun was zijn naam. Omdat Sun natuurlijk een stevig hondenvriendje nodig had, nam ik Bono in huis, uit een Nederlands asiel, een amerikaanse bulldog. Die twee waren echt zo gek met elkaar, de hele dag tegen elkaar opbotsen en daarna het liefst bovenop elkaar in slaap vallen. Toen Sun overleed was Bono alleen en adopteerde ik Worrik uit Spanje, wij noemde hem Haasje omdat hij zo'n vreemd huppeltje had als hij liep. Haasje heeft maar een paar maanden mogen ervaren wat het is om geliefd te zijn, hij bleek erg ziek (vocht in buik, koorts algehele malaise) toen hij echt niet meer wilde eten en niet meer uit zijn mandje wilde hebben we hem in laten slapen (hij bleek acuut leverfalen te hebben).Nu hebben we Daisy, een Podenco (de zwaarste soort, ze lijkt nog het meest op eenn heel rank blond herdershondje, Dais woont inmiddels 5 jaar bij ons. Ik snap de mensen nooit die een hond bij een fokker kopen terwijl de asiels in binnen-en buitenland genoeg lieverds hebben zitten, wachtend op een thuis.

Daisy op haar favoriete plekje, het bankje achter ons huis. Daisy is helaas een moeilijke hond ze is erg agressief buiten. (Dit) is angstagressie. In huis is ze heel erg lief en makkelijk





Afbeelding

Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:26

faradibah, inderdaad, waarom zou je een hond bij een Fokker kopen er zijn er al zat op de wereld, die een huis zoeken.
Daisy heeft inderdaad wel iets weg van een herder, maar ook door die poten en die blik wel echt geen herder.

Fabster, dan is 5 wkn wachten wel lang hondloos.... en joh als je hem hebt zal er ook nog wel eens iets zijn dat je denkt als ik nou een andere had genomen dan... Maar dat maakt niet uit, geen hond is perfect, geen mens ook, als je maar met elkaar op kan schieten en plezier samen hebt.

Ik zie ook nog steeds prachtige honden langs komen en denk dan, oohh, die zou ik ook wel hebben willen hebben, maar dan kijkt dat fluffige vlindertje met stopverfoortjes je aan dat de helft van de tijd scheit heeft aan luisteren of op haar elvendertigst een commando uitvoert en toch is ze de aller aller aller liefste <3 <3 En ze is van mij mij mij!!!!!

Mijne met oorlabel. Toen uiteraard nog in Roemenie.
Afbeelding

En nu, nou ja... van het weekeind, ik wou de plantjes op de foto hebben, zij wou er ook op.
Afbeelding

En ja, de grasmat is speciaal voor de hond en ze is er nog blij mee ook :+

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:06

Is ook zo, hoor! Nu staat er bij die zelfde stichting een hond ter adoptie die echt precies mijn overleden hond is. Alleen een maatje kleiner. Ik zou haar bij a gaan halen. Maar ik mag er geen 3 van mijn man. Die wordt hier al overspannen van :')

Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 19:10

Ach hetzelfde kan hij toch nooit zijn, hoe hij er uiterlijk ook op lijkt.. Dat is ook weer het leuke, ze zijn allemaal uniek!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:15

Dat is waar. Ik zie voor vrijdag al een hond voor me, die onder de stront uit het vliegtuig komt en dan bij mij in de auto moet... :r . Moet ze meteen in bad... goed begin is het halve werk....goed voor onze band >;) . Ik zal maar hondenshampoo in huis halen := .

Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:27

Tja, daar heb je wel kans op. Of als ie van zwemmen houdt ga je even met hem zwemmen.

tesseke

Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:55

Terug activiteit in het topic! :D

Ondertussen is Zino bijna een jaar in België. We zitten in de D klas van de hondenschool qua gehoorzaamheid. Nu is het rustig aan trainen voor wedstrijden. Daar mag hij zijn tijd voor nemen. Op het laatst ging het iets te snel voor hem.
We merkten dat hij mentaal en lichamelijk ook er wel kets bij mocht naast de gehoorzaamheid, dus ben ik gestart met agility. En vanaf volgende week starten we ook met een zomerklasje waarbij ze gewoon leuke trucjes leren. Puur voor de fun dus.

Met wandelen loopt Zino op bepaalde stukken los. Hij houdt ons ook heel erg goed in de gaten (we zijn wel eens teruggedraaid zonder iets te zeggen en spelen soms verstoppertje in het bos). Toch vertrouw ik hem los niet voor de 100%.

Helaas heeft hij de gekke neiging om naar bepaalde mensen te blaffen. Ik vermoed dat dit komt uit onzekerheid. Tijdje geleden ging ik met de honden wandelen, komt een oud vrouwtje achter mij lopen en Zino begon te blaffen. Uiteindelijk ben ik met de mevrouw beginnen praten en Zino naar me toe lokken. Hij kwam niet. Toen de vrouw verder ging, ben ik blijven staan en hij durfde er amper voorbij.
Toen hij terug bij mij was aangelijnd en verder gewandeld. Zino begon van ver te snuffelen aan de oude vrouw (die voor mij wandelde) dus ik liet hem stilletjes doen. Tot ze haar hoofd omdraaide en Zino de schrik van zijn leven beleefde. Poging om hem om dat vlak zekerder te maken mislukt -O-

Oh, en hij wil ook graag dat de joggers net een tikje sneller lopen. :+


Afbeelding

Afbeelding

Zino


Afbeelding

En Galia, onze oudere adoptiehond die braaf was en soms wel mee de kuren van Zino overkrijgt :')

Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:58

Wat heb je toch 2 prachtige honden! Liggende foto in het zonnetje die is gaaf.

Bij die van jou dus ook die onzekerheid, tja, ze hebben een verleden waarin iets gemist is en aan de andere kant te veel is gebeurt.

Verre van perfect mijn Little Miss Murphey, maar ook weer geniaal <3 <3 Juist omdat ze niet perfect is.

En thuis zoooo zoet....
Afbeelding

Viel me mee dat ze de bloempjes er niet af plukte vandaag.. Ja, dat doet ze wel eens.. bij viooltjes.. :')
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 27-06-17 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:07

Dat blaffen heeft die van mij ook soms, eerst veel meer, soms kan ik het plaatsen en is het bijvoorbeeld in de avond of met mensen met een hoodie op. Helaas is het ook nog wel eens naar donkere mannen of vrouwen met een hoofddoek (dan schaam ik me kapot := )
En soms begrijp ik het totaal niet, mijn ervaring heeft me geleerd dat ik het dan het beste kan laten en doorlopen, want hoe goed mensen het vaak ook bedoelen als ze toenadering zoeken of ook maar weer een beweging maken gaat hij weer totaal over se flos.
Wat een prachtige honden :+:

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:09

No_No schreef:
Ik heb onze vorige hond uit het asiel gehaald. Een Nederlandse hond, niet een uit het buitenland.

Ik ben tegen de invoer van honden uit het buitenland. Vaak genoeg worden honden opgelapt terwijl ze dood beter af zijn. Het gaat vaak verkeerd met de zwervers. Bovendien nemen ze erg vaak ziektes mee waar wij weer mee opgescheept zitten.
Nu weer een bacterie die zowel voor hond als voor mensen gevaarlijk is wat uit Roemenië of zo iets komt. Giardia komt ook weet in grote getallen voor.

Ik vind de hondjes zeker zielig maar ik ben van mening dat op deze manier de honden in die landen niet geholpen zijn. prutsmuts in Nederland zitten al genoeg honden in het asiel of zijn er herplaatsers via fokkers en verenigingen die een goed thuis zoeken.

Ik dacht dat ik zo ongeveer de enige was die er exact zo over denkt..

Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:10

_Micha_ schreef:
Dat blaffen heeft die van mij ook soms, eerst veel meer, soms kan ik het plaatsen en is het bijvoorbeeld in de avond of met mensen met een hoodie op. Helaas is het ook nog wel eens naar donkere mannen of vrouwen met een hoofddoek (dan schaam ik me kapot := )
En soms begrijp ik het totaal niet, mijn ervaring heeft me geleerd dat ik het dan het beste kan laten en doorlopen, want hoe goed mensen het vaak ook bedoelen als ze toenadering zoeken of ook maar weer een beweging maken gaat hij weer totaal over se flos.
Wat een prachtige honden :+:


Ha ha, mijn vorige NL hond idem... Vorige baas had hem vals proberen te maken, niet gelukt.. Maar die was dus bang voor leren jassen mensen en donkere mensen toen ik hem pas had, heel irritant inderdaad aangezien je je dan kapot schaamt.
Raar loopje snappen ze vaak ook niet :')

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:36

Sjolvir schreef:
Tja, daar heb je wel kans op. Of als ie van zwemmen houdt ga je even met hem zwemmen.


Nou, dat zou ik niet aan durven. Meteen een kersverse hond laten zwemmen in de beek. Ben ik r straks kwijt.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:43

leuk! leven in de brouwerij!

wat een leuke hondjes weer, en een toekomstige bewoner van een gouden mandje :D

ook hier gaat het erg goed. Señorita hier vindt het maar wát gezellig.

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:08

Wat een leuk topic. Mag ik mijn 2 Roemeentjes hier ook voorstellen? Kya is nu ongeveer 3,5 jaar en haar heb ik sinds ze +/- 4 maanden was. Maar bij haar merk ik wel dat ze het een en ander moet meegemaakt hebben. Ze is ginder op straat gevonden samen met haar zus en dan in een opvang gekomen waar ze samenleefde met nog een heleboel andere honden. In het begin ging alles eigenlijk vrij goed. Maar sinds de puberteit is ze begonnen met het bijten, zowel naar mensen als andere honden. Dit enkel als ik haar los laat lopen, aan de leiband is er geen enkel probleem. Denk dat het een stuk angstbijten is. Kinderen zijn ook een no go voor haar, gelukkig heb ik die niet. Tenzij ze echt heel rustig zijn, dan vindt ze alles ok.
Naar mij toe is het een superhond en zou ik er geen andere willen en ben heel blij dat zij mijn eerste hond is :). Ze is ook ontzettend slim. Zitten en liggen had ze na 5 min. door. Hondenschool was helaas niks voor haar. Daar kruipt ze gewoon in haar schulp.

Tito is mijn kleine puppy van nu 1,5 jaar. Hij is als hele kleine puppy gevonden op een vuilnisbelt. Hij is dan grootgebracht in een opvanggezin. Dat hij geen rugzak mee heeft zoals Kya is wel duidleijk te merken. Hij vindt alles en iedereen even goed. Soms blaft hij wel eens op een afstandje naar mensen of honden, maar als die aangeven dat het goed is si hij weer helemaal happy. En verder is hij zo zot als een achterdeur ;).

Beiden kunnen ze heel erg fijn met elkaar spelen, en dat is precies wat ik zocht. Speelkameraadjes voor als ik eens een paar uurtjes van huis ben en ze niet mee kunnen. Gelukkig komt dat niet al te vaak voor, want anders had ik ze ook niet in huis gehaald.

Op deze foto had ik Tito net een paar weken. Als jullie denken te weten welke rassen er in zitten...shoot. Mij is verteld dat Kya een deel podenco is.

Op de eerste foto had ik Tito net een paar weekjes (Tito is de zwart-witte, Kya de blonde babe ;))
Afbeelding

Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:24

Wat een leukerts! Podenco komt, volgens mij, buiten Spanje niet veel voor. Dus zou wel toeval zijn als dat in jouw Roemeen zit. Maar ze heeft er wel wat van weg, ja. Die andere doet me denken aan zo n tibetaan. Maar dat dat moet ik ff opzoeken. Hij doet me wel ergens aan denken.

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:33

In ieder geval.zit er iets van windhond in. Ze is nl heel erg slank gebouwd en als je haar zit rennen heeft ze zo'n typische windhonden loopje

Op deze foto zie je haar windhondenbouw iets beter
Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:35

Ik zie t. Je zou inderdaad aan een podenco denken. Die tibetaanse terrier sloeg nergens op, zag ik net (voor die andere). Maar hij doet me toch echr ergens aan denken..... :?

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:36

Podenco zou ik ook vreemd vinden, maar alles kan!

Lijkt me dan eerder iets met wat Hongaarse windhonden bloed.

Erg leuk sowieso!


Edit: de zwart-witte kanjer heeft een typische foute terriër/ teckel stand met het koppie en het haar van een vlinderhondje

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:44

Een tibetaanse spaniel! Dat was t! Daar vind ik m wat van weg hebben.

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:47

Buiten de neus heeft hij er idd wel wat van weg. Staart draagt hij ook op zijn ruggetje en dan die oren...

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:55

Fabster schreef:
Een tibetaanse spaniel! Dat was t! Daar vind ik m wat van weg hebben.

verrek, daar zeg je wat!

Punz

Berichten: 8601
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 00:10

@Solvir: dat had onze Roemeen inderdaad ook: een label in haar oor toen ze nog in Roemenie zat. Heeft nog wel even geduurd voordat dat gat in haar oor dicht was toen ze eenmaal hier was.
@Sjinto: dat zijn ook wel heel leuke roemenen zeg

En ik blijf het bijzonder vinden...onze Roemeen heeft 10 jaar op straat gewoond, maar ze heeft zich werkelijk probleemloos aangepast aan het binnen leven ( sterker nog... ze wil eigenlijk liever niet naar buiten.)

Verder weet ze werkelijk optimaal gebruik te maken van haar bench. Deurtje is altijd open, maar ze vind het een heerlijke plek, zo met de kleden over de bench heen, het is echt haar hol.
Waar ze dan, als het warm is bóvenop gaat liggen slapen, óf het geheel als fijne uitkijkpost gebruikt:

Afbeelding

Daarbij van de week zo'n schattig cadeautje gekregen van een vriendin. Dus de dame heeft tegenwoordig ook een naambordje aan haar huisje ( Ze werd destijds aangeboden als :"Old Lady" en die naam hebben we aangehouden ( al luistert ze eerlijk gezegd beter naar "Roemeen" :=

Afbeelding

dushishoeve

Berichten: 720
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 00:12

No_No schreef:
Ik heb onze vorige hond uit het asiel gehaald. Een Nederlandse hond, niet een uit het buitenland.

Ik ben tegen de invoer van honden uit het buitenland. Vaak genoeg worden honden opgelapt terwijl ze dood beter af zijn. Het gaat vaak verkeerd met de zwervers. Bovendien nemen ze erg vaak ziektes mee waar wij weer mee opgescheept zitten.
Nu weer een bacterie die zowel voor hond als voor mensen gevaarlijk is wat uit Roemenië of zo iets komt. Giardia komt ook weet in grote getallen voor.

Ik vind de hondjes zeker zielig maar ik ben van mening dat op deze manier de honden in die landen niet geholpen zijn. prutsmuts in Nederland zitten al genoeg honden in het asiel of zijn er herplaatsers via fokkers en verenigingen die een goed thuis zoeken.


AMEN !!! _/-\o_

Punz

Berichten: 8601
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 00:23

Dat is ook een mening natuurlijk :)

Maar ondertussen ben ik wel gewoon stikblij met mijn tiendubbel medisch gecheckte ex zwerf roemeen <3