Hele verstandige hond, veels te warm! Ze klinkt inderdaad wel als leuke niet te lastige hond al zit er voor jou in sommige opzichten nog wel werk in. Maar ach.. dat zit in alle honden.
Fabster
Geplaatst: 05-07-17 19:46
Alle honden hebben werk. Alleen deze is wel heel makkelijk!
Heeft er hier soms nog iemand tips om de honden niet meer achter de katten te leren gaan? Dat is hier binnen echt een ramp soms. ZE kunnen heel lief samen slapen, maar als de kat van buiten naar binnen komt gaan de honden er achteraan. Echt niet leuk meer.
Ik heb dat gehad met mijn oppashondjes. Die joegen ook op de kat. Ik ben daar heel ferm in. De truc is te zorgen dat dat niet kan gebeuren. Dus bindt je hond een dag aan je vast. En zodra de kat binnen komt en hij wil erachter aan, pak je de hond bij zijn kladden en ga je hem even vertellen, dat we dat niet gaan doen. Als je dat 1 x goed doet, hoeft dat maar 1 x. Anders hou je hem een paar dagen aan de lijn binnen. Gewoon geen kans op succes geven en als het wel goed gaat, dikke beloning (erin). Heb ik bij de oppashondjes maar 1 x hoeven doen. Bij ZhuZhu trouwens ook. Vandaag weer mee naar buiten genomen en de kat ook. Niks meer aan de hand.
Ok, ga ik eens proberen. Als ik tegen Kya 'NEE' zeg kruipt die al in haar schulp, maar Tito diene steekt dan zijn middenvinger op bij wijze van spreke. Komt vaak dan al kwispelend naar mij gelopen voor kusjes te geven :p
Ik ben officieel opvangadres. Maar ik moest een formulier invullen, heb mensen telefonisch gesproken, had van te voren al veel over de thuissituatie verteld. Er is hier geen huisbezoek geweest.
Op Schiphol de hond bij het Dierenhotel opgehaald. Contract getekend, paspoort overhandigt. Als ik besluit ZhuZhu te houden, miet ik uiteraard betalen.
vriendin van mij liet pups uit Roemenië overkomen met de bedoeling deze te herplaatsen. Ik ben dan gaan kijken en was verliefd. Dit was dan Kya. Bij Tito bij dezelfde organisatie geïnformeerd of er kleine pups beschikbaar waren. Deze waren er, alleen nog veel te klein om te mogen komen. Na lange maanden mocht Tito dan eindelijk komen.
Sannert
Geplaatst: 05-07-17 23:24
Nou, ik heb dus zaterdag gebeld om hem te reserveren. Moest mijn gegevens achterlaten en zondag werd ik gebeld of ze maandag op huisbezoek konden komen. Meisje dat kwam had ook geen idee hoe en wat. Dus ik heb dinsdag een appje gestuurd of ze al wat wisten en hoe nu verder. Ik kreeg te horen dat het huisbezoek goed gekeurd was en dat als ze een datum wisten wanneer onze pup hierheen kwam ik dan gebeld zou worden. Verder heb ik dus geen idee hoe het allemaal werkt. Een nicht heeft ook een hond van deze stichting, maar die was al in Nederland. En om ze nu te gaan bestoken met allerlei vragen vind ik ook weer zo wat. Vandaar dat ik het hier vraag.
Ik zou het wel gewoon vragen. Ik heb de stichting wasr ZhuZhu vandaan komt, wel bestookt met 100 vragen en twijfels enzo. En ja, mss werden ze gek van me, maar het gaat hier wel om een huisgenoot voor de komende 10-15 jaar (hoop ik tenminste). Dus ik moet er een goed gevoel bij hebben.
Welke stichting gaat het om? Ik weet bijvoorbeeld dat MAP geen vaste vrijwilligers heeft om de dieren te begeleiden. Die moeten ze dus eerst vinden en dan kijken op welke vlucht de dieren mee kunnen. Maar bij zowel de kat als de hond (beide uit Rusland, maar wel verschillende stichtingen) hadden ze vrijwel meteen een datum voor mij. Die lag dan wel een maand verder, maar de dieren moeten natuurlijk ook klaar gemaakt worden voor de reis (enten, ontwormen, ontvlooien).
Balte
Geplaatst: 06-07-17 09:54
Hebben ze geen website waar de info opstaat? Bij ACE is er een aparte rubriek die alle stappen oplijst. Daar is het: hond kiezen -> mailtje sturen om info te vragen en over jezelf te geven -> de hond wordt dan in pre-reservatie gezet (daar staat een maximum termijn op) -> binnen die tijd kan je zelf nog vragen stellen, of zij aan jou -> als je beslist om door te gaan wordt de hond op gereserveerd gezet -> er wordt een huisbezoek gepland en gedaan (is enkel bij je eerste hond van de stichting) -> als de huisbezoeker het licht op groen zet, moet je je betaling doen en wordt alles geregeld voor de vlucht, het contract wordt ook opgesteld, de honden vliegen mee met mensen die zich daar vrijwillig voor opgeven, bv als je als toerist in Malaga bent en je wil je steentje bijdragen... -> de verantwoordelijke van je land laat weten wanneer de hond komt -> de dag voordien heb ik nog een smsje gekregen van de vluchtbegeleider hier -> op naar Zaventem
Er staat dat er na het huisbezoek contact wordt opgenomen en er een deel van het bedrag al overgemaakt dient te worden. Maar ik heb dus niks gehoord. Er stond op de site een nummer van iemand anders. Denk dat ik dat straks eens bel of ik al wat over moet maken. Contract heb ik al thuis liggen. Dit moet ik meenemen als ik hem ga ophalen.
Mijn voorgevoel zat helaas goed. Pup gaat niet door. Asiel in Spanje heeft de samenwerking verbroken. Waarschijnlijk omdat ze een beter aanbod hadden van een andere stichting. Ze gaan nu op zoek naar een andere hond voor ons. Ze gaan foto's doorsturen van andere honden of daar misschien wat voor ons bij zit.
Welke stichting is het? Het lijkt me een beetje rommelig. Zijn er geen honden die al in opvang zitten in NL of B die je bevallen? Dan kan je eerst kennismaken, ben je toch zekerder dat de hond bij jou past.
Ik denk dat ik gewoon dikke pech heb gehad.ik neem de stichting niks kwalijk. Ze was heel vriendelijk aan de telefoon. En bij mn nicht waren er geen problemen geweest. Meisje dat kwam voor huisbezoek had ook een hond van dezelfde stichting. Ook geen problemen.
Zit hier niet wat voor je bij, aantal zit al in NL, ook handig met kennis maken. Moet natuurlijk wel iets aansprekends bijzitten anders zeker niet doen. Zo te zien staan er nu niet zo veel op de site, misschien op de fb pagina meer.
@sjolvir... Tis een mafkees, maar wel lief! Incl kat...
Sannert
Geplaatst: 06-07-17 17:53
Wat een leukerd watnou ! Ze hebben nog een herder pup zitten. Ik vind hem leuk, vriend is nog niet overtuigd. Ze hebben hem gereserveers voor ons. We gaan er nog even over nadenken.
Hier is het hond kat verhaal altijd wat hilarischer.... Ze snappen elkaar niet, soms spelen ze soort van met elkaar en soms liggen ze vlak bij elkaar, maar blijft raar stel.