[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 13:06

Ik heb net mijn eerste KVV staaf gehaald. Wel even een gedoe om 'op maat' te snijden aangezien hij maar ongeveer 80 gram per dag krijgt, maar ik ben benieuwd wat hij ervan vind. Vanavond krijgt hij zijn eerste portie. Hij vond het in ieder geval lekker ruiken, net als de poezen! :)

Als het bevalt zal onze pup ook dat vlees gaan eten als hij/zij er is.

Het vlees is nog goedkoper dan zijn slechte supermarkt voer! Voor Beneful betalen we volgens mij zo'n 10/15 euro per maand, dit vlees zal op 5 euro per maand zitten.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:12

Femm_k schreef:
@Limoen: mooie foto zeg en een prachtige hond! Hoe is ze de eerste nacht doorgekomen?

Ze doet het zo goed. Alsof ze hier al jaren woont, zo goed past ze zich al aan. Sommige dingen zijn nog wel spannend (Isa vooral). Ze is eigenlijk wel een heel voorbeeldig pupje. Ze loopt ook al keurig mee aan de riem, hoeven we niks geen moeite voor te doen. Alsof ze al een volwassen hond is.

Vannacht was voor ons niet zo leuk maar ze deed het wel goed haha. Ze had nog nooit in een bench gezeten, dus toen ik haar daar in deed was het: "Zeg, ho eens even! Wat ga jij met mijn prinsessenbestaan doen?" Huílen, allerlei klanken, toonsoorten en ritmes kwamen voorbij. En Sammy beneden.. Meehuilen als een wolf. :') Maar na aan paar minuten werd ze rustig en ging ze slapen. Een 1,5 u later weer even piepen. Hand erbij, neusje tegen m'n hand aan en verder slapen.
Om 4u weer piepen dus even laten plassen en toen sliep ze daarna ook vrij vlot weer verder. Om half 7 eten gegeven omdat ze piepte en gister niet zoveel had gehad. Daarna weer in de bench en om 8u was ze stil genoeg om haar eruit te halen.

Bij de fokker at ze niet zo heel goed, langzamer dan de rest en ze mocht wel wat meer vetjes hebben. Nou, vanmorgen at ze als een bootwerker. Gister vers, ging er prima in daar is ez ook dol op. Brokken at ze niet zo graag. Vanmorgen en net aardig wat brok gegeten, ging er vlot in. Ze zal wel honger hebben na gisteren.

Ze speelt al veel met Sammy, ze is heel vriendelijk naar hem en speelt voornamelijk liggend. Ze ramt wel steeds d'r poten op Sammy en Sammy geeft niet snel z'n grenzen aan dus dat vind ik nog wel een beetje spannend.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:36

Limoen schreef:
Zahra is thuis, sinds gister. <3 Wat doet ze het al goed!
[ Afbeelding ]

hele mooie foto dit !

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:46

Ik had gisteren ook weer wat vlees gehaald van carnibest. Dit heb ik vanuit de fokker ook mee en ben tot nu toe tevreden dus dacht haal alvast wat extra inderdaad.
4,15 voor een kilo worst. Even zitten rekenen meneer eet 60 gram per dag vlees (naast brok).
Oftewel twee worsten per maand gaan er door dus nog geen 10 euro nou daar ga ik nu dan ook niet op bezuinigen vind het wel prima :)

Gisteren ook een tuigje gekocht wil ik uiteindelijk naar toe ipv halsband. Dierenwinkel had niet het type tuig die ik wilde in zijn maat dus maar tijdelijk even een andere mee genomen.
Lopen we vandaag in het tuincentrum hangt daag dat tuig wat ik wil en hij past nog net niet helemaal mooi maar dat zal met een of twee weken wel zo zijn.
Ach ja tuig van gisteren jammer dan en deze maar mee genomen.
Afbeelding

Hij was mee in de winkelwagen bij het tuincentrum en was super braaf !
Afbeelding
Ook moest hij van mijn vriend (vissengek) naar de koikarpers kijken haha.

Afbeelding

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 08:39

Wat zit hij daar mooi!

Hier gaat het ook prima met Sjors. Loopt keurig mee aan de lijn, zoekt en apporteert. En meer hoeft hij nog niet. :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:12

Wat is hij al groot zeg! :o

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:15

Groeit als kool.. Zal hem van de week weer even wegen. Hij was op 8 juli 15,2 kg, daar zitten inmiddels wel een paar bij denk ik..

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:17

Wij hadden gisteren een collega van mij op 'kraamvisite ' met haar (berner sennen) pup van 16 weken. Wat is die groot in vergelijking :oo

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:07

Zahra doet het supergoed. Ze loopt echt als een volwassen hond al aan de lijn, zo goed. Heel mooi vrij karaktertje. Ze kan ook al commando 'zit'. Heb er eigenlijk niks voor hoeven doen :') Maar Saluki's kun je niks leren hoor := :Y) Slim hondje is het. Ze weegt nu 6,7. Alleen maar botjes :') Zit geen grammetje vet op.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:12

Wat leuk dat het goed gaat met jullie pups.

Wij hebben Deeks zaterdag opgehaald en wat is het een heerlijk dier.

op wat kleine ongelukjes na doet hij alles al buiten. Aan de riem lopen had hij heel snel door.

Alleen de bench vindt hij echt 3x niks. hij vindt het prima om er in te liggen zolang het deurtje open blijft, maar zodra hij dicht gaat raakt hij helemaal in paniek.

gelukkig gaat s'nacht los in huis prima en sloopt hij niks en hij houd zijn plas/poep ook netjes op.
ik ga er snachts nog wel 1x uit.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:29

Wat leuk <3

Hier ook al een halsband gekocht voor als ie volwassen is _O- Met glow in the dark :))

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:03

Wat is Zahra een prachtig hondje <3
Wij moeten twee weken en 5 dagen wachten voordat Boris komt....heb inmiddels alles in huis. We gaan hetzelfde voer voeren wat hij daar ook krijgt....die mensen regelen een zak voor ons dus dat is ook al geregeld. Nu alleen nog wachten en dat duurt zo lang. Vandaag krijg ik een foto van hem als het goed is *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:44

Wij zijn net voor het eerst wezen kijken bij de pups! Ze zijn zo schattig. Helemaal verliefd. En we hadden de primeur want ze deden voor het eerst hun oogjes open! <3

Over twee weekjes gaan we weer kijken. Dan valt er ook meer te zeggen over hun karakter en kunnen we rustig aan gaan kijken naar wie onze voorkeur gaat.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-19 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:48

Zahra <3

als je minder dan 100gr voert per dag kan een duurdere kvv als carnibest prima uit inderdaad :))
hier gaat er op dit moment een kilo per dag doorheen, de pup zal straks ook wel minsten 500gr eten du hier krijgen ze lotgering. Ik voer het al 2,5 jaar en nog geen slechte ervaring gehad.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:51

Hier doet ons puppekind het heel goed, gisteren zijn we zelfs even wezen zwemmen :) beetje jammer dat mijn telefoon in t water viel toen ik t aan t filmen was :')

We houden het of de hele dag droog of we hebben 1 ongelukje omdat mijn man de tijd nog wel eens vergeet :')

Zit en komen zitten erop en verder is het een heerlijk beest <3

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:06

Ashleydk schreef:
Wij zijn net voor het eerst wezen kijken bij de pups! Ze zijn zo schattig. Helemaal verliefd. En we hadden de primeur want ze deden voor het eerst hun oogjes open! <3

Over twee weekjes gaan we weer kijken. Dan valt er ook meer te zeggen over hun karakter en kunnen we rustig aan gaan kijken naar wie onze voorkeur gaat.

[ [url=m/65KlmY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi hoor die bruine collies!!

als jij je pup hebt moeten we maar een x een puppy date doen :)

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:34

Boris <3

Afbeelding

Pup die naar de camera kijkt
Afbeelding

Middelste pup
Afbeelding

Ben benieuwd wat zijn oren gaan doen...gaan ze rechtop staan, half hangend of compleet hangend....denk dat het laatste het niet zal zijn aangezien hij ze vrij hoog houdt.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 16:29

Erin_89 schreef:
Boris <3

[ [url=m/03qo1f.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZcdQD7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Middelste pup
[ [url=m/9O9sTg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben benieuwd wat zijn oren gaan doen...gaan ze rechtop staan, half hangend of compleet hangend....denk dat het laatste het niet zal zijn aangezien hij ze vrij hoog houdt.

Wat een leukerds!
en wat schattig zo die kleine witte voetjes en dat witte puntje op ze staart, mooie combi <3

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 17:55

lovelyfiefy schreef:
Erin_89 schreef:
Boris <3

[ [url=m/03qo1f.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZcdQD7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Middelste pup
[ [url=m/9O9sTg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leukerds!
en wat schattig zo die kleine witte voetjes en dat witte puntje op ze staart, mooie combi <3

Haha schattig he! Hij heeft ook nog een witte borstvlek...maar die zie je op deze foto's niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 19:05

Kelly1992 schreef:
Citaat:

[ [url=m/65KlmY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi hoor die bruine collies!!

als jij je pup hebt moeten we maar een x een puppy date doen :)

Jaaa heeeel leuk idee! Moeten we wel nog 6 weken wachten :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-19 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 20:25

Ashley de tijd vliegt!! Bij mij vloog het ook voorbij.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:01

Ja dat vliegt om hoor haha was bij ons ook zo!
Wij hebben puppy cursus gehad vandaag.
Ging erg goed maar hij was wel moe en deed liever rustig aan haha.

Even spammen:

Afbeelding

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:10

Oh dat zandsnoetje wat lieeef <3

Boris is ook leuk, met wat voor oren dan ook :D wij hadden bij onze sheltie plakkertjes op zijn oren gedaan maar die haalde hij er elke keer af, die heeft dus heerlijke recht staande oortjes :')

Afbeelding
Afbeelding
Dora (hier rechts op de foto's, puppy geel) heeft vandaag staafjes mogen proberen. Dat ging er wel in natuurlijk _O-

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:11

Ahhhh cuties!!!!

Dat zandsmoeltje <3

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:24

Oh zoveel echt nog hele kleine pupjes <3 Dommel is pas 2 weken bij ons, maar lijkt dan alweer zo groot :') wat een Schatjes allemaal zeg <3

Jeej, Noud melde zich eerder vanavond bij die deur om te plassen en net liep hij weer en moest poepen :D