Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:27

echt een prachtige fotos! hoe gaat het nu?

voeren jullie je hond ook vers vlees? of had ik dat hier al eens gevraagd?

die van ons krijgt brok van v.alcobulls, speciaal voor bullmastiffs. maar daar krijgt hij ook vers vlees bij. nu bestellen we normaal via de site van v.alcobulls ook de 1 kilo diepvries worsten met vers vlees mee, maar nu hebben ze niet meer super veel keuze in smaak. laatste een keer carnibest geprobeerd en daar is hij echt heel dol op.

waar bestellen jullie eventueel de worsten vers vlees?

kimmie261

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:30

hier eten de honden alleen maar vlees,wij halen heel veel bij het slachthuis zelf en daarnaast bestel ik online konijn en kopen we bij de supermarkt kip en eend...

alleen mijn oudje (van 14,5) eet kvv ( ahv breda) en heel soms geef ik een dag kvv maar daar zijn de honden niet echt blij mee.. :D
die houden meer van het echte kauw en knaag werk :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:39

Wij voeren KVV, Eyck is er op afgespeend en wij zijn naar gewoon doorgegaan .
Grappige is nu dat onze puppedame ook op vers word afgespeend , kwamen we pas achter toen we op bezoek waren daar :+

Eyck is afgespeend op carnibest maar eenmaal hier thuis at hij dat zo slecht dat we aan het zoeken zijn gegaan. Uiteindelijk bij lotgering beland want dat at hij goed en geloof mij dat we heel wat merken geprobeerd hebben :=
Moet wel extra orgaan bijgeven ivm harde drollen

Ga nu wel weer een rondje speuren wat ik dalijk met de pup weer in huis kan halen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:15

Hier kregen ze beide gewoon brok. Beast kreeg de laatste anderhalve week apart voer van Royal Canin. Dit was niet zo zwaar. Ivm afknellen van de galblaas anders. Waren zakjes van anderhalve kilo dus dat was na 2.5 dag op.... Hebben 2x een zakje gehaald en de laatste paar daagjes heeft ie mooi vlees gekregen :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:31

Hier ook gewoon brok, maar wel met een hoog vleesgehalte.
Ik ga vanmiddag voor het eerst wandelen met grote meneer samen met een kleine meneer (pup van 4 maanden). Ben heel benieuwd hoe die van ons gaat reageren. Leek ons verstandig om niet op het erf af te spreken dus we ontmoeten elkaar een eindje verderop.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:34

leuk!! onze pup mogen we zaterdag halen, die is dan ook 15 weken!

de pup krijgt nu proplan puppy large robuust. dit willen we een tijdje doorvoeren en daarna gaat hij ook over op de valcobulls brokken.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:05

Hier staan de honden volledig op barf. haal het bij slachthuizen en bij de jager.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:07

als jullie volledig vlees voeren, hoeveel kilo krijgt jullie hond dan?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:09

Is verschillend per hond. Mijn reu krijgt bijvoorbeeld 450 gr vleesbot, 180 gr orgaanvlees, 180 gr spiervlees en 90 gr groentemix. Mijn andere honden krijgen allemaal weer wat anders. De percentages (vleesbot, spiervlees en orgaanvlees) en behoefte % is ook bij elke hond weer anders.
Ligt er maar net aan hoe zwaar ze zijn en wat ze doen.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:13

onze bull krijgt mits hij het eet, enigzins moeilijke eter. in de ochtend schep brok met 500 gram vlees smiddags 500 gram vlees en in de avond 1 schep brok met 500 gram vlees. maar hij heeft veel ingeleverd na zijn operatie en moet echt nog bij komen. maar de ene dag eet hij goed en telkens zijn bak leeg en de andere dag neemt hij 1 hapje en is hij klaar :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:23

Eyck weegt 44 kg en eet een pond kvv per dag.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:01

hier een beetje verschillend Red eet een kilo per dag maar zijn zusje lois nog geen 400 gram en die kan je nog rollen...

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:09

die van ons zal ook nooit een hele vette worden, gewoon een hele gespierde hond om te zien. ene kant voor de gewrichten is dat niet erg dat hij geen aanleg heeft om snel rond te worden.

ik voel me net een klein kind zit echt de dagen af te tellen tot de pup komt haha.

heb een klein filmpje , zal eens kijken of ik die kan plaatsen.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:13

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:23

Ohh wat een klein purkie :D
Best al wel stoer

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 17:58

Krijg net een telefoontje van de kliniek. Door 2 spoedgevallen is de operatie verzet naar donderdag. :(

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:35

Wat vervelend HorseTopShop!
Is het wel te doen met de pijnstilling?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:59

Echt balen. Ik loop al dagen doodziek rond van de zenuwen. Heb de hele dag al zo'n gevoel in mijn buik dat ik een oneindige vrije val maak. Maar misschien is het wel beter. Donderdag opereren, vrijdag blijven, zaterdag naar huis, dan is het weekend.
Met de pijnstillers is het goed te doen voor haar.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:56

Pffff lastig hts! Kan me voorstellen dat je er zelf letterlijk ziek van wordt! Dat hadden Jack en ik hier ook beide. Ik heb vandaag weinig gedaan. Maandag altijd mijn vrije dag. Vanochtend enorme hoofdpijn! Waarschijnlijk van alle stress en emoties laatste 2 weken Pfff. Normaal lekker bij de paarden op maandag, maar heb even flink bijgeslapen. En later in de middag de complete onderverdieping gepoetst. Pff

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 23:30

Ik voer ook helemaal vlees. Voer verschillende merken. Waaronder lotgering, kivo, macho gear of dogmeat.

Me hond weegt 40 kg ongeveer en krijgt (maar) 500 gram kvv per dag.
Af en toe barf dagje er tussendoor :).

Vervelend HTS. Blijf je zo in de zenuwen :(

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:38

Ik verbaas me over de hoeveelheden KVV die hier gevoerd worden.. De honden krijgen een heel stuk minder als mijn honden.
Mijn honden krijgen allebei een kilo KVV per dag!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 00:03

Bij ons stonden de vrienden waar hij wel eens logeert ook echt te kijken van hoe weinig hij eet :+
En het is toch echt een hele drukke actieve hond... hoewel, nu even niet, hij heeft een vervelend virusje te pakken.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 08:04

Wat vervelend HTS.

Onze honden krijgen Lotgering. Eerder haalden we ons vlees bij de slachter, maar ik vond een adresje in de buurt die Lotgering heeft en ook nog bij ons bezorgt, dus dat doen we nu, bevalt prima.
Ze krijgen hier een kilo per dag, de één iets meer, de ander iets minder.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 08:10

Hier twee van onze kanjers, Tankie en Lara. Tankie is hier geboren en had het als pup heel moeilijk. Hij was er één van 12 en had gewoon de kracht niet om zelf te drinken. Hij heeft de fles gehad. Hij groeide ook bijna niet, met acht weken woog hij nog geen drie kilo.
We besloten hem te houden (hij is nu van onze oudste dochter, zij staat ook op de foto) en alsof hij het wist; vanaf dat moment begon hij te groeien. In mei wordt hij alweer drie en hij weegt zo'n 60 kilo. Het is dus behoorlijk goed gekomen met hem.

Afbeelding

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 08:17

-Namiro- schreef:
Ik verbaas me over de hoeveelheden KVV die hier gevoerd worden.. De honden krijgen een heel stuk minder als mijn honden.
Mijn honden krijgen allebei een kilo KVV per dag!

Het ligt er denk ik ook aan wat je voert. Ik weet bijvoorbeeld van Lotgering dat dat erg vet is en je maar heel weinig hoeft te voeren. Andere merken weet ik eigenlijk niet veel van. Behalve dat Tinlo goed en duur is :+ Bij Barf en NRV is het maar net wat je voert. Lamslong en paardenvlees is bijvoorbeeld heel mager, lever moet je weer niet teveel van voeren.
Dat zal bij KVV net zo zijn.

Mijn herplaatser teef krijgt echt maar 500 gram (1% behoefte) per dag terwijl mijn reu 900 gram (2,5% behoefte) per dag krijgt. Dat heeft dan weer met hunzelf te maken. De teef blijft te dik en de reu is mooi op gewicht. Mijn andere teef zit er weer net tussenin.

Is je andere hond nou al een beetje gewend aan de "leegte" loez?