ja haha nie in de 2 meter, dan is het voer heb 2 superfish 40jes staan voor de garnalen Die leven dan samen met de jonge betta, veel voordelen zoals nette algvrij bak. Want ik kan de eerste maand de bak nog niet schoon maken dan zuig ik alle jonge betta op
Anoniem
Geplaatst: 25-11-15 15:05
wreckh schreef:
Ok, dan ga ik ook is opzoek naar een nieuw adres. Hier niemand belang bij ?
Kozbi, ik zou kijken naar de prijs, want dat bedrag wil men al niet betalen voor een 80cm aquarium met inhoud.. Ik zou daarnaast kijken of je bijvoorbeeld vissen en techniek apart verkopen kunt, want voor techniek apart wil men wel geld betalen. Zo heb ik op een 80cm bak, gekocht voor 25, verkocht in delen met 115 winst
Meliaforever, ik ben het met Pearlx eens, corydoras en voor een klein aquarium zou ik kiezen tussen C. Habrosus en C. Pygmaeus ^^
ellepel
Geplaatst: 25-11-15 20:26
Kozbi, ik vind je prijs wel erg hoog. Hier in assen worden 60cm bakjes met pomp en verwarming voor 40-50 euro aan geboden. Voor die van mij heb ik zelfs maar 30 betaald geloof ik
En inderdaad, vissen los verkopen en je planten ook,levert dan misschien nog wat meer op.
Ik kan mijn babyvisje niet meer vinden
simpie94
Geplaatst: 25-11-15 20:36
Meliaforever schreef:
Weten jullie een klein algenetertje(en die klein blijft) of iets anders op de bodem in een klein aquarium?
Hmm ja heb je wel een punt ja.. Maar ik ben bang dat ik dan dadelijk met vanalles zit te kijken..
Heb nog met mam gepraat over een 120 aquarium voor de kwikwis die ik heeeel graag wil en mam vindt t geen probleem eigenlijk zolang ik zelf alles betaal etc.
Maar pap is weer niet om, zoals altijd..
dus ik laat m even staan, miss is der een gek die het er voor geeft hahaha
Geen stress Ellepel.. er zijn er vast nog wel een paar in leven, die zich even goed verstopt hebben.. En anders heb je zo weer een nieuwe lading jongen..
ellepel
Geplaatst: 25-11-15 22:49
Ja nou maar ik wss net zo trots en nu zie ik ze niet meer
Het nieuwe mannetje is wel heel ijverig bezig voor de vrouwtjes. Hij is zo druk met achteruit zwemmen dat hij bijna een heel rondje bak in de achteruit ging
Das heel wat anders als de meeste bakken hier.. Hij is mooi hoor, maar toch mis ik wat planten..
ellepel
Geplaatst: 26-11-15 09:09
Cichliden eten ook planten toch? En ze graven dacht ik Maar misschien een grotere anubiasplant zou wel in de bak kunnen
Ze zijn wel heel erg mooi hoor, je bak ook met dat schip er in
soesita
Geplaatst: 26-11-15 09:56
Ik heb er niet zo veel verstand van, maar zijn dat niet wat veel vissen voor de bak? Begrijp me niet verkeerd: ik vind het geheel erg mooi om naar te kijken, maar ik zie de vissen elkaar opjagen en er is maar weinig mogelijkheid om uit te wijken / zich ze verstoppen. Voor mij als leek lijkt dat erg op veel stress voor de vissen.
ellepel
Geplaatst: 26-11-15 10:12
Ik merk bij mijn vissen wel dat ze gek op veel begroeiing zijn. Zeker nu ik er dan ook in beide bakken wat cabomba in heb gehangen, ze gaan daar wel onder hangen en onder de grote bladeren van de andere planten. Is alleen wat meer werk, af en toe wat dode blaadjes er uit halen,al valt dat bij mij nog mee
Westernfreak
Geplaatst: 26-11-15 10:42
Casarell schreef:
Das heel wat anders als de meeste bakken hier.. Hij is mooi hoor, maar toch mis ik wat planten..
Dat heb ik nou ook.
Anoniem
Geplaatst: 26-11-15 10:44
Ik heb ook veel plantjes staan, vind het zelf leuk en de visjes vinden het ook wel prettig om door heen te sjezen of te schuilen Maar volgens mij zijn de meeste cichliden bakken zonder plantjes, ik begreep dat ze die alleen maar slopen?
Vraagje: ik heb een meter bak staan met een Eheim 3500 pomp (extern). Nu heb ik de instroom links hangen en de uitstroom rechts in de bak. Maar... in het midden van de bak verzamelt zich vuil, dat blijft hangen/liggen/zweven op een plek. Het is echt zo'n verzamel plek. Super irritant vind ik het want ik heb niet voor niets zo'n grote pomp De uitstroom staat al op z'n hoogst.
Iemand enig idee wat ik het beste kan doen om er voor te zorgen dat ik niet zo'n verzamel plek met viezigheid krijg?
Cicliden komen uit gebieden waar praktisch geen planten groeien. Dus door veel planten erin te stoppen maak je ze niet gelukkiger en (zoals Ellepel zegt) worden de planten losgemaakt en/of opgegeten. Waar je ze blij mee maakt is een enorme stapel stenen in de bak, zodat ze holen en territoria kunnen maken. Al zou ik als iemand die groen in de bak kan waarderen niet snel aan een ciclidenbak beginnen
Wendy_komen, gave bak! Echt mooie kleuren hebben jou vissen, lekker fel en helder
[***], is het mogelijk een beetje met de uitstroom te spelen en kijken waar het vuil zich ophoopt?