Nog bokkers met een oudere hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:26

Ik denk dat we wel echt naar de DA moeten, ja. Heb eens gegoogled en de voorste rij tanden zijn echt groen, dat betekent dat er erg veel tandsteen zit en dit nodig behandeld moet worden.. en dat anders de infectie kan doorlopen naar het lichaam. Dat moet niet dus!

We geven gewoon (harde) brokken van het jumbo huismerk. Lijkt mij niet het beste, zal daar ook eens naar informeren bij de DA. (Mijn moeder koopt altijd de brokken, dus let daar zelf niet zo op).

Onze hond was compleet in paniek bij de jaarwisseling, ze heeft de hele nacht onder de bank gezeten :') Pilletjes hebben we geprobeerd, maar dat werkte niet/nauwelijks.

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:50

rikkie heeft ook niet alle tanden meer. En stonk ook vreselijk uit de mond. Hij had er toen een aantal verrotte tanden in zitten. Zou inderdaad even naar de DA gaan...

Zoe_97

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:56

jaarwisseling heeft mijn hond snurkend doorstaan. Mijn jonge poezenbeest was wel wat angstig, maar toen is ze tegen haar grote vriend (hondje) aangekropen en lagen ze samen te snurken :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:58

Isa, dikke kans dat de boel flink ontstoken is.... Tanden gaan niet zomaar los staan. Asap een tripje naar de DA.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:05

Zou het onze hond ook zo gunnen een rustige jaarwisseling. Helaas is hij doodsbang voor knallen (en voor onweer). Gelukkig voor hem is het weer voorbij. Hij wil dan altijd het liefst bij mij liggen, zoekt echt steun dan.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:30

Amandavd schreef:
Isa, dikke kans dat de boel flink ontstoken is.... Tanden gaan niet zomaar los staan. Asap een tripje naar de DA.

Nee precies, ga het vanmiddag gelijk overleggen met mijn moeder.

Beetje stom dat ik er nu pas achter kom, want er zaten ook al eerder tandjes los, maar hond leek/lijkt er totaal geen last van te hebben. Maar blijkbaar laat ze dat gewoon niet zien. :(

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:44

Je moet jezelf dat niet kwalijk nemen. Heel veel mensen hebben het niet in de gaten omdat dieren vaak dooreten en niks laten zien. Goed dat je het nu oppakt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:36

Joh, onze bouvier miste al een boel tanden toen we daar eens per toeval achterkwamen via een foto. :')

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:46

Jolien87 schreef:
Tinkerloos, hoe gaat het nu met jou?
Goed wel.
Mis hem wel natuurlijk,maar heb er vrede mee.
De andere honden lijken ook hun normale doen weer terug te hebben.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:51

Tinkeloos fijn dat het allemaal rustig is gegaan.

Hier was ons oudje voor het eerst in zijn leven bang voor het vuurwerk.
In huis viel het wel mee, maar naar buiten wilde hij echt niet.
Helaas is hij 40-45 kilo dus tillen was geen optie.
Zijn 4 zware dagen geweest om hem te lokken mee te gaan naar buiten.
En dat moest echt met veel druk.
Gelukkig is het nu weer over.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:47

Jolien87 schreef:
Joh, onze bouvier miste al een boel tanden toen we daar eens per toeval achterkwamen via een foto. :')

Woeps :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 09:01

Timo wil de laatste dagen van het jaar in het donker echt NIET naar buiten. Als hij een knal hoort draait hij om en probeert zich los te trekken, het heeft dan geen zin om verder te lopen. Op oudjaarsdag wil hij alleen in de vroege ochtend uit. Daarna houdt hij gewoon 24 uur alles op. Hij is nu weer zichzelf maar het is zo zielig om hem zo te zien. Als hij een luchtballon ziet of wanneer het gaat onweren reageert hij precies hetzelfde. Ook paniek, en gelijk naar binnen willen en ergens in een hoekje gaan liggen. Heeft hij al zo lang als wij hem hebben. Hij heeft de eerste periode van zijn leven als straathond in Turkije gewoond, geen idee wat hij daar allemaal mee gemaakt heeft waardoor hij zo bang is. We hebben vroeger thuis ook een hond gehad met extreme angst voor knallen en onweer, die was als pup mishandeld. Ik gok dus dat Timo in zijn jonge jaren ook dingen mee heeft gemaakt waardoor hij nu zo bang is geworden voor een aantal dingen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 09:40

IsaCalixa schreef:
Jolien87 schreef:

Woeps :')

Oeh dit gaat trouwens om onze vorige bouvier. :=
Renzo heeft al zijn tanden nog alleen zijn onderste snijtanden staan scheef omdat hij als pup veel op takken kauwde. :')

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:21

Hee wat leuk een topic speciaal voor senioren :)
Ik heb zelf 3 Chihuahua's van 3 en 4 jaar oud, herplaatsers, en ben opvang voor Roemeense straathonden.
Binnen 14 dagen verwelkom ik mijn eerste eigen Roemeen, een teefje van nog nader te bepalen leeftijd, maar sowieso senior.
Ze is afgegeven door haar eigenaar en door sponsors verblijft ze nu in privé opvang bij een varkensboer ipv in het asiel.
Ze zal geen jaren meer leven maar dat hoeft ook niet, ben blij als ze nog even kan genieten van het goede leven hier.
Afbeelding

Senioren hebben echt mijn hart, ik vind ze geweldig!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:21

Welkom. :wave:
Wat een sneu beestje is dat zeg, gelukkig krijgt ze bij jou een warme hondemand om haar laatste jaartjes door te brengen.

Wij hadden onlangs een proefflesje met zalmolie om over het voer te doen en Renzo vond het heerlijk. Vanmorgen dus maar een grote fles gekocht, het is o.a. goed voor zijn gewrichten en met zijn oude mannenlijf kan Rens dat wel goed gebruiken.
Ook hadden we een proefverpakking met schapenbonbons, Rens vrat zowat mijn vingers erbij op. Na informatie en een boel positieve ervaringen erover gelezen te hebben op diverse hondenfora ook daar maar een doosje van meegenomen met penssmaak. We moeten onze oudjes wel een beetje verwennen natuurlijk. ;)

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:16

die van ons krijgen ook zalmolie. ze zijn er gek op.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:34

Zalmolie ken ik niet. Timo is gek op pensstaafjes :j

BarbaLala: ach gos :(:) zo keek Timo ook op de eerste foto die we van hem hebben. Vertroetel d'r maar lekker!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:12

Ja ik ga ook maar eens inslaan voor Quinn, sowieso krijgt ze glucosamine als ze hier is ivm de vermoedelijke artrose.
En ik wil haar de eerste tijd een goede boost geven want het is nogal wat om op je oude dag binnen een paar maand zo vaak van omgeving te veranderen en zo'n lange reis hakt er ook wel in.
Ik hoop dat ze het trekt en er niks gebeurt voor die tijd.
Eerst maar eens kijken wat haar zou kunnen helpen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:10

Zalmolie ken ik niet.
Wat doet dat precies?

Sneu honden die bang zijn voor vuurwerk.
Onze bejaarde had er geen last van. Die is soms ook de weg een beetje kwijt.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:30

Clyde van mij krijgt glucosamine. Volgens da waar ik mijn jonge hond heb laten catreren was dat nutteloos etc en zou zalmolie beter werken. Tijdje hem.dat dus gegeven maar echt.niet meer.
hij kon niet eens meer.op de bank klimmen. Hij krijgt er nu weer.glucosamine bij en.met de kou smorgens en savonds arnica tinctuur.2x 10 druppels bij.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:44

Dit staat er op de site van Biofood over zalmolie:

Citaat:
Biofood zalmolie met omega 3 en 6 vetzuren is gunstig voor hart en bloedvaten, vermindert gewrichtsklachten, verzorgt en voorkomt huidproblemen (bijv. haaruitval, jeuk, vlooien allergie en kale plekken).

Zorgt voor een stralende vacht en een betere vertering (minder ontlasting, betere voedselopname).

Met name het verminderen van gewrichtsklachten en het voorkomen van huidproblemen vond ik een reden om het eens uit te proberen.
En daarnaast is het voor Renzo extra lekkers voor over zijn brokken.

Ga maar eens kijken op diverse hondenfora over ervaringen met zalmolie, allemaal erg positief. Of het ook effect gaat hebben op Renzo zal ik binnenkort wel merken, maar baat het niet dan schaadt het niet.

Wat doet glucosamine precies?

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:52

Onze jongste krijgt de zalmolie vooral voor zijn vacht, hij heeft snel last van hotspot plekken.
De oudste krijgt het voor zijn artrose, maar ook glucosamine en nu een pijnstiller.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:57

Renzo krijgt ook 1,5 Rimadyl in verband met zijn artrose en sinds gisteren iedere dag een schapenvet bonbon. Dit laatste is goed voor zijn algehele weerstand en in het bijzonder voor zijn vacht, darmflora, huid en spijsvertering.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:48

Hebben jullie honden er geen last van dat ze ontzettend naar vis gaan meuren door de zalmolie? :r wij hebben diverse merken gegeven, maar ik werd echt misselijk van ze. Naast glucosamine complex van Puur, krijgen ze een visoliecapsule van de Hema door het eten. In deze zit borageolie, wat weer erg goed schjnt te zijn voor de vacht.
Laatst bijgewerkt door Ceetje_bokt op 05-01-16 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:49

Ceetje_bokt schreef:
Hebben jullie honden er geen last van dat ze ontzettend naar vis gaan meuren door de zalmolie? :r wij hebben diverse merken gegeven, maar ik werd echt misselijk van ze. Naast glucosamine complex van Puur, krijgen ze een visoliecapsule van de Hema door het eten. In deze zit borageolie, wat weer erg goed schim t te zijn voor de vacht.

Renzo ruikt sowieso al niet echt naar bloemetjes dus dat maakt dan ook niet uit. ;)