Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kimmie261 schreef:ze hadden bij morgan gewoon de natuur zijn gang moeten laten gaan,blijkbaar mankeert morgan dus iets waardoor zij in de natuur niet kan overleven,zo zullen er meer "morgannetjes"zijn die in de natuur sterven in hun jonge levensjaren,dat heeft dan gewoon een reden...
dan had in ieder geval de hel waarin ze nu leeft haar bespaard gebleven,beter dood als zo'n leven wat ze nu heeft,geldt overigens wat mij betreft voor alle orka's en dolfijnen die in gevangenschap gehouden worden...
anneliesdj schreef:Nou ik vind dat filmpje al wel voor zich spreken, die orca heeft dus nooit in het wild geleeft en is toch slim genoeg om dat te verzinnen.
Instinct blijft er wel in zitten en die familieband hebben ze ook wel met de orca's waarmee ze altijd samen geleefd hebben, ookal is dat geen echte familie.
Ik twijfel er geen moment aan dat als je in een willekeurig bassin in seaworld een emmer levende vis gooit het binnen een half uur allemaal op is.
kimmie261 schreef:die bultrug die vorig jaar aangespoeld was die heeft nog dagen geleefd ( dag of 4 a 5) ,inslapen hadden ze wel geprobeerd maar beest bleef gewoon leven,enige was nog hem op te blazen,maar men had het op zijn skelet voorzien dus was het langzaam laten dood creperen iets wat bij deze walvis wel kon,maar een spuitje voor een zeer magere zwakke kleine orca was natuurlijk sielugh geweest...
en die bracht dan weer geld op ,op langere termijn tenslotte,die dikke bultrug niet...
KimD schreef:Ik ben het met je eens dat dit belachelijk is. Ik heb Blackfish met tranen gekeken en ben normaal niet zo'n emotie mens als het om dierenleed gaat. Maar wat Tilikum allemaal moet doorstaan is mishandeling.
Maar vrijlaten? Ik denk niet dat hij zichzelf kan redden, ik denk eerder dat ze een bassin in zee moeten bouwen en hem begeleiden. Want van de een op de andere dag vrijlaten gaat ook niet werken.
Hij zit daar al meer dan 25 jaar, het beest is mentaal totaal gebroken.