Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bigbrown

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:19

Hier wel een zonnebank maar niet binnen bereik van hondje :')
Die van ons is een buitenhondje en buiten hebben we geen zonnebank staan :p
Maar ze gaat wel altijd precies in de zon liggen als die er is dus wat dat betreft zou het me niet verbazen als ze onder een zonnebank zou gaan liggen!

Stiekem baal ik enorm, train op het moment twee mechel teven, die van mezelf en die van een ander. Nu hebben ze het zo gepland dat ze beiden loops zijn en nu heb ik zondag dus niets om te trainen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:56

Dat is wel balen zeg! Hier word gewoon doorgetraind met loopse teven. Gaan dan telkens als laatste het veld op.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:58

O dat is balen inderdaad, hier wordt ook niet getraind met loopse teven. Moet eerlijk zeggen dat ik daar wel blij mee ben :+

Bigbrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:01

Trainen met loopse teven gaat bij ons niet. Wij zijn geen politiehonden club. Gewoon een gehoorzaamheidsclub en hebben op zondag ochtend rond de 50 honden op het veld verdeelt over 3,5/4 uur. En gewoon in groepen dus niet een voor een het veld op.
Dan is het niet te doen om te trainen met een reu als er vlak daarvoor een loopse teef heeft gelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:07

Bij ons reageren de reuen er op niet op. Appèl is appèl word er anders geroepen :')

Maar met 50 honden is het idd niet handig. Wij hebben rond de 25 honden lopen.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 14:23

Hallo mag ik me hier ook melden?
Wij krijgen binnenkort een mechelse herder pup. Ze is net geboren, afgelopen zaterdag. De bedoeling is om ipo te gaan doen.
Wat is jullie ervaring, wel of niet puppy cursus? Gedrag en gehoorzaamheid?
Ben heel benieuwd en wij kijken er erg naar uit. We hebben zelf shih tzu's dus dit is wel heel anders.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:00

Gefeliciteerd met jullie nieuwe pup! Als dit je eerste mechelse herder is dan is een puppy cursus denk ik geen overbodige luxe. Je kunt ook beginnen bij de ipo na een paar maanden, leer je ook gehoorzaamheid. Bij de gewone gehoorzaamheidscursus gaan ze iets anders om met honden dan bijvoorbeeld op een club voor ipo of knpv is mijn ervaring.

Appè'l is appèl inderdaad LW maar ik heb geen zin om harder tegen mijn hond te moeten zijn terwijl de natuur roept :D

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 17:28

Ik heb zelf geen puppy cursus of gehoorzaamheid gedaan. Achteraf stom maar ik heb wel een zeer lieve gehoorzame hond. Maar alles kan natuurlijk beter ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 17:51

Wij zijn met Djang gelijk ipo begonnen. Eerst gewoon puppy appèl en dan langzaam naar ipo toewerken.

Puppycursus die hier worden geboden. Zijn vaak een uur of 3 kwartier. En dat vind ik gewoon veelste lang voor een pup. En vaak andere trainingsmethode en worden misschien commando's net anders aangeleerd.

5 a 10 minuten is lang zat. Met [***] ben ik alleen bezig met aandachtsoefeningen. En ze kan de zit. En de rest komt later wel.

Heb je al een club waar je wilt trainen?

Bigbrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:11

Mijn 'leenhondje' is direct begonnen met ipo met de eigenaar en ik gehoorzaamheid met haar. Eigenaar heeft er bij het ipo deel veel profijt van dat ze ook direct met gehoorzaamheid bezig is gegaan en liep/loopt ver voor op de anderen van pup haar leeftijd qua appél.

Pfff, nog even en ik mag geen pup meer zeggen :(
Ding is ondertussen 9 maandjes alweer :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:10

Haha iedereen pakt het anders aan. Dat vind ik er zo leuk aan.

Hier word er de eerste maanden weinig mee gedaan. Lekker de wereld laten ontdekken. Langzaam beginnen met aandachtsoefeningen en straks op veld eerst lekker veel spelen. En vanuit daar spelenderwijs oefeningen aanleren en volgen.

Djang heb ik ook leren volgen doormiddel van een balletje.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 11:19

.
Laatst bijgewerkt door xXLiekeXx op 24-02-24 00:31, in het totaal 1 keer bewerkt

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:47

Weer lekker wezen crossen net.
7 km, hondjes nu moe en voldaan.
Eerst f stout doen:
Afbeelding
Om daarna braaf te rennen

Afbeelding
Afbeelding

ik ga even de paarden doen en dan bijlezen op de tablet.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:47

.
Laatst bijgewerkt door xXLiekeXx op 24-02-24 00:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:40

Leuk horsii. Zag je foto's ook al voorbij komen op fb van mechelse herders.

Heb net zelf 15 km gefietst met [***].

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:09

Kletskousz:
Hopelijk verbeterd haar gedrag straks em kan je weer onbezorgd van haar genieten.
Spannend, straks een nestje.

Lovewestern:
Gave trui.
Zie ze geregeld op Facebook voorbij komen.
Ah dat gepiep hahs. Wat een verschil in hoogte zeg.

idefix4:
Welkom

Amies100:
Smelt
wat een koppie. Mooi een blauwe.
maar mijn favoriet is donker met een mooi donker masker.
maar ik ben hiermee bevooroordeeld met een mooie donkere teef.

Lovewestern:
Mooie foto's van Mick, en hij is mooi donker

Kletskousz:
Ze kijkt ook echt van zo ik lig, heerlijk.
Hier geen zonnebank.

Bigbrown:
Vervelend allebei tegelijk loops.

christaerik:
Gefeliciteerd met jullie pup.
ik zou zeker met met puppycurcus en gehoorzaamheid beginnen en hierna naar een ipo vereniging doorstromen

Xxliekexx
Fijn dat het zo goed gaat.
Ideaal dat hij mee naar het werk kan.

Love western
Lekker groot rondje gefietst.
Moet ik ook weer op gaan pakken.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:44

Amies100; mooi zo blauwe. Wij hebben alleen maar keuze uit donker of niet. En de fokker kiest welke pup voor ons geschikt is. Dus we hebbem ook niet veel te kiezen. We kunnen wel een voorkeur opgeven.

Horsii: mooie foto's. Ze zullen wel moe zijn na zo rondje rennen.

Wij gaan beginnen met een puppycursus. We gaan bij twee clubs kijken. een in Putten en een hier in Harderwijk. Waar wij ons het beste bij voelen die zal het wel worden.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 10:51

christaerik schreef:
Amies100; mooi zo blauwe. Wij hebben alleen maar keuze uit donker of niet. En de fokker kiest welke pup voor ons geschikt is. Dus we hebbem ook niet veel te kiezen. We kunnen wel een voorkeur opgeven.

Horsii: mooie foto's. Ze zullen wel moe zijn na zo rondje rennen.

Wij gaan beginnen met een puppycursus. We gaan bij twee clubs kijken. een in Putten en een hier in Harderwijk. Waar wij ons het beste bij voelen die zal het wel worden.

Is dit jullie eerste mechelaar dan omdat je de fokker de keuze laat maken? Heb je met een reden gekozen voor deze bloedlijn?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 10:53

Dat doen tegenwoordig heel veel fokkers amies. Ze kennen de pups en kunnen op die manier matches maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:00

Bij ons koos de fokker ook. Vroeg wel als ik voorkeur had voor een pup. En toevallig hadden we dezelfde pup in gedachten. Want ik wou graag een pittig ding hebben. Maar als ik het volgens de fokker het niet had aangekund. Dan had ik [***] ook zeker niet meegekregen.

christaerik. Kijk goed als ze ervaring hebben met Mechels. Ik ben zelf vorig jaar begonnen op een dober kringgroep hier in de buurt. En daardoor bijna mijn eigen hond verpest, omdat ik er zelf te weinig kennis van had. En dacht dat hun het wel wisten.

Zit nu op een club waar ze al 20/30 jaar ervaring hebben met mechels. En dat merk je ook echt. Moet er alleen 3 kwartier voor rijden. Maar dat heb ik er graag voor over.

Zelfs tussen een Duitse herder en mechel zit al een enorm verschil. En hebben weer net een andere aanpak nodig.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:09

EmptyWords schreef:
Dat doen tegenwoordig heel veel fokkers amies. Ze kennen de pups en kunnen op die manier matches maken.

Ik vind het zeker een goed iets als mensen voor de eerste keer een mechelse herder aanschaffen :j
Er staan te veel pups op marktplaats omdat mensen zonder nadenken een mechelaar uit werklijnen kopen en deze huisvesten op een appartementje en er verder weinig mee doen.

Wij persoonlijk zouden de pup zelf willen uitzoeken. Wij selecteren op bloedlijn en proberen dan 1e nestkeuze te krijgen. Daarom zouden wij geen pup kopen van een fokker die bepaald welke pup wij krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:11

Bij ons is het dus in overleg gegaan. Ik had 2de keus. Fokker hield zelf ook 1 aan. En die ging op fokkers voorwaarde naar iemand toe.

Naar de bloedlijnen heb ik niet gekeken. Ben zeer tevreden over karakter van [***] en hoe hij het doet in de sport. Dus toen was keus snel gemaakt toen ik hoorde dat er een herhalingsnest kwam.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:29

ik denk dat je ook daar wel uit kan komen met een fokker. jij hebt een bepaald doel voor ogen, kun je nog ge mooiste uitzoeken, maar als die als pup nie thet karakter toont om dat doel te halen, wat heb je er dan aan? en als er dan een andere pup in het nest zit die juist met het karakte perfect aansluit......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:42

Klopt helemaal. Qua uiterlijk vond ik een ander pup mooier. Maar [***] toonde net iets meer karakter. En als ze schrok herstelde ze zich ook meteen.

Kan niet wachten tot ze oud genoeg is. Om er serieus mee bezig te gaan. Erg benieuwd hoe ze het gaat doen en hoe haar beet is. Hopelijk gaat ze het net zo leuk doen als Djang.

Bigbrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:57

Alleen maar goed dat een fokker meebepaald. Je kunt wel zeggen een pittig karakter te willen maar als fokker niet echt de indruk krijgt dat je het aankunt beland die pup alleen maar in de verkeerde handen. En dat zou zonde zijn.. Want dat kan zo fout gaan..