Hèt frettentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 23:41

Wat is het stil hier!!! Hoe gaat het met jullie huisterroristen?

Odin en Thor hebben de castratie goed overleefd. Een paar weken later en ze spelen ook weer samen! <3 Soms hebben ze nog last van puberale fratsen, maar met een correctie van baas hier en daar gaat het heel goed. :j

Kroelkip Odin <3

Samen weer spelen voor het eerst!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit vonden Odin en Thor van oud & nieuw :')

_Milo

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 00:42

<3

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 17:10

Wat een schattige beestjes zijn het toch.
Met die groene pijp, geweldig!

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:04

Freddie gaat tegenwoordig in zijn hokje slapen als die buiten gespeeld heeft.
Ook met oud en nieuw lag die te snurken :')

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:06

Hoi!

Mag ik hier ook even reageren?
Ik en mijn vriend willen binnenkort graag aan fretjes beginnen, we hebben al zelf een groot hok in elkaar gestoken etc, alleen is de vraag: Waar koop je nu eigenlijk een fret?
Wij zijn van België en op internet vind je er niet zo heel veel van terug.
Je hebt de Fretten-ark vzw, waabij je opvangfretjes kan adopteren, maar we zouden eventueel ook naar een hobbyfokker langskunnen, maar welke dan?
Kunnen jullie misschien wat tips geven? :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:08

Hanna_94 schreef:
Hoi!

Mag ik hier ook even reageren?
Ik en mijn vriend willen binnenkort graag aan fretjes beginnen, we hebben al zelf een groot hok in elkaar gestoken etc, alleen is de vraag: Waar koop je nu eigenlijk een fret?
Wij zijn van België en op internet vind je er niet zo heel veel van terug.
Je hebt de Fretten-ark vzw, waabij je opvangfretjes kan adopteren, maar we zouden eventueel ook naar een hobbyfokker langskunnen, maar welke dan?
Kunnen jullie misschien wat tips geven? :)

Ik ben ook van België en ons fretje komt ook van een opvang. In de opvang hebben we ook pups in handen gehad en wat oudere dieren.

Nu heb 'k heel m'n leven al veel beesten gehad, maar frettenpups kunnen best monsterachtig uit de hoek komen :') wij hebben uiteindelijk gekozen voor een jonger kereltje van 4 maanden oud, hebben de puberfase overleeft maar blij dat we de "ik ben pup en bijt in alles" fase konden overslaan :)

Vond het heel handig dat je in de opvang met heel veel soorten fretjes kon kennismaken! Met Mormel hadden we ook echt een "klik" en het is nu na twee jaar nog steeds een heerlijk ventje.

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:46

Bedankt voor je reactie Solleke! Welke opvang was dit dan?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:26

Die van Betje in Nederland (hmm ben even de naam kwijt) maar zij is gestopt helaas!

op www.frettenforum.nl staan wel de opvangen die momenteel nog actief zijn.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:57

Wat een leuk topic, ik heb alles in twee dagen doorgelezen! Ik heb 16 jaar lang ratten gehad en dat is recentelijk opgehouden, dus ben me nu aan het oriënteren op een nieuw huisdier: de fret!
Vorige week ben ik bij een frettery thuis geweest en voor de tweede keer in mijn leven kennis gemaakt met fretten. Ik was meteen verkocht, geweldige beestjes <3

Nu is het zo dat ik in juni naar Spanje verhuis dus ik ben nog even een onderzoek aan het doen naar de mogelijkheden van het verkrijgen van het juiste voer. Dan zou ik in mei misschien al een rammetje van dan 1 jaar ophalen. We konden het bij de kennismaking al goed vinden samen :D :

Afbeelding

Niet mijn beste foto, excuus, maar het is de enige die ik van hem heb waar hij niet bewogen op staat..

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:42

wat lief! :D

lotteenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:28

Hallo :)
ik ben al heel mijn leven in bezit van fretten :) ben er gewoon mee op gegroeit.. zit alleen nu met een enorm probleem.. mijn ouders gaan scheiden dus we moeten alle dieren weg doen, fretten - duiven ... mijn vrouwtjes ( een sandy en een albino ) zijn nog redelijk jong dus gaan naar een vriend van ons hij is Jager / valkenier en mijn twee mannetjes ( wildkleur) gaan daar ook naar toe hoog waarschijnlijk want de een is bejaagd en de ander een heel mooi kleintje :). dan heb ik mijn lieve Alex nog over.. een albino man al heel zijn leven bij me ( nu 6 jaar ) en hij is alleen wel blind aan 1 kant,.. dus opzoek naar een oplossing.. ik probeer hem bij een vriendin te plaatsen maar anders zit ik met mijn handen in het haar.. het breekt mijn hart dat ik ze weg moet dan maar het is niet anders...

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 10:10

Ik heb een vraagje, mijn fret heeft vorige week vrijdag een ontstoken anaalklieren gekregen. Deze zijn vrijdag uitgedrukt en ze heeft 2 soorten antibiotica gekregen, ze zijn al minder dik en pijnlijk maar ik voel ze nog wel zitten. Hoort dit bij het herstelplaatje?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 10:17

Juangi schreef:
Ik heb een vraagje, mijn fret heeft vorige week vrijdag een ontstoken anaalklieren gekregen. Deze zijn vrijdag uitgedrukt en ze heeft 2 soorten antibiotica gekregen, ze zijn al minder dik en pijnlijk maar ik voel ze nog wel zitten. Hoort dit bij het herstelplaatje?

Lijkt mij dat je dit beter bij de dierenarts kan vragen

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 10:45

Even een belletje naar ome Doc inderdaad. Die zal dat vast aan je kunnen vertellen ;)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 10:59

Jullie hebben gelijk! Was eigenlijk op zoek naar ervaringen, maar meteen een belletje gepleegd. Inmiddels al zo veel gebeld dat als ik fret zeg, ze meteen weten over wie het gaat.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 12:08

Hoe gaat het met jullie huisterroristen?

Afbeelding
Odin en Thor zijn nu gechipt en geënt! Dappere mannen mogen dus zo nu en dan de grote buitenwereld verkennen!

Afbeelding

Afbeelding

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 19:57

Ik ben vanmorgen op bezoek geweest bij mijn toekomstige huisterrorist! Hij is nu nog bronstig dus lekker stinken, maar hij is nog steeds zo lief. Ik vind hem ook echt heel knap <3 Als het goed is krijgt hij deze week zijn rabiësinenting en implantaat en dan mag hij binnenkort met mij mee. Kan niet wachten!

Afbeelding

Afbeelding

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:39

Hier minder! Fret lijkt erg ziek, wil niet eten, slechte ontlasting. Vrijdag dacht ik dat ze zou overlijden toen ze nergens meer op reageerde, lusteloos was en een lage hartslag en ademhaling had. Zaterdag na waltham knapte ze enorm op en was weer haar zelf.

Vandaag leek het weer niet goed en blijkt ook dat ze onwijs is afgevallen. Bloed onder narcose laten afnemen en nu wachten op de uitslag!

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:06

Wat een leukerd met Freddie alles goed vooral veel slapen en nog altijd ondeugend.

Hopelijk knapt je fret snel op en valt de uitslag mee

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:08

Hier ook nog steeds rond en gezond en blij. Hubble heeft sinds een tijdje ontdekt dat hij likjes kan geven, en dat doet hij dan ook met regelmaat :)

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:44

Mijn 3 huisterroristen zijn binnen een half jaar allemaal overleden. Mokka was 9 en had bijniertumoren, daarna Bailey's, die was op dat moment ook 9, aan insulinomen en een paar maanden later was Wodka (7) aan de beurt, ook insulinomen. Momenteel dus fretloos |( , maar ik heb vandaag weer een mail naar de opvang gedaan voor 2 fretten, dus nog even afwachten.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 17:47

Afbeelding
Met Olafje gaat het heel erg goed ( is nu 1 jaar oud *\o/* ). Terroriseert hier alles en iedereen. De wereld draait om hem :)

Helaas is mijn fretje Jessy gestorven. Ze had maagproblemen en de medicatie sloeg niet voldoende aan. Elke keer bijvoeren en vocht onderhuids geven, gaf haar ook veel stress aangezien ze niet echt tam was.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 18:56

_AAASCHAAA_ schreef:
[ Afbeelding ]
Met Olafje gaat het heel erg goed ( is nu 1 jaar oud *\o/* ). Terroriseert hier alles en iedereen. De wereld draait om hem :)

Helaas is mijn fretje Jessy gestorven. Ze had maagproblemen en de medicatie sloeg niet voldoende aan. Elke keer bijvoeren en vocht onderhuids geven, gaf haar ook veel stress aangezien ze niet echt tam was.

Heej Ascha.
Jammer van Jessy. Dacht ben jij nou Ascha van Samoza en keek op je profiel en zag een foto van de bak op Samoza. Leuk dat je ook fretjes heb

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:34

Hey! Klopt helemaal Joyce, de foto in mijn profiel is idd met Thessa op Samoza.

Ik ben altijd al gek van fretten, mocht er nooit een. Dus nu zelf maar aangeschaft. Van Jessy is heel jammer maar beter voor het dier.

Olaf is mijn allerbeste vriendje. Hij is zo leuk en zo gek als een deur.

Jou fretje is ook erg leuk Joyce!

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 07:07

Volgende week zondag ga ik deze 2 huisterroristen ophalen bij de opvang. Matti en Miesja, 2 jaar oud. Kan bijna niet wachten .
Afbeelding