Wie heeft er nog meer een jachthond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ingeb0rg

Re: Wie heeft er nog meer een jachthond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:36

O ja, ik woon op 3 minuten rijden met de auto en op 15/20 minuutjes lopen vanaf het strand :D

Echt pure luxe en de hond klaagt ook niet haha ;) Zeker nu het vanaf oktober tot april weer gratis parkeren is. En in de zomermaanden vanaf 20.00 en dan zijn honden ook toegestaan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:49

ingeb0rg schreef:
O ja, ik woon op 3 minuten rijden met de auto en op 15/20 minuutjes lopen vanaf het strand :D

Echt pure luxe en de hond klaagt ook niet haha ;) Zeker nu het vanaf oktober tot april weer gratis parkeren is. En in de zomermaanden vanaf 20.00 en dan zijn honden ook toegestaan :D

:)) Wrijf het er nog ff lekker in! Nee hoor, het is je gegund! Ik ben toch meer een 'bos-mens' dan een strandmens, al kan ik en mijn hondjes ook, heel erg genieten van het strand!

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:55

Moet zeggen, ik woon ook 10 minuutjes met de auto van Spaarnwoude af, je weet wel dat recreatiegebied waar dance valley en dutch valley gehouden wordt (dat is dan weer een beetje minder)

Maar dat wordt ook erg gewaardeerd hoor. Ik heb zo'n maffe labrador die als ze een enorme modderplas ziet, er in gaat liggen, en dan gaat rollen. Ehm ja. Je zou maar lol hebben he :D

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:20

Onze kooiker vind onze ijsweg geweldig en onze kat ook

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:45

Modder en dan vooral regen wordt ze hier niet blij van :')

Water en sloten dan weer wel :+

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 04:25

Picasso schreef:
Blijft mooi hè, dat gedrag van hondjes! :D Ik lach me ook regelmatig een breuk om die dieren...helaas weten ze dat.... :\ :D Onze JR is helaas al een paar jaar niet meer onder ons, maar het was een feest om die dieren samen te zien: zo totaal anders wbt gedrag; de Russell heel erg gefocused op ons en de Beagles vooral op ETEN en hun eigen egootjes.

Heel logisch maar zo interessant om te zien. Beagles zijn meutehonden en denken ook gewoon alleen maar aan zichzelf. Heel interessant om verschillende hondenrassen te vergelijken.

Maar leuk om te zien he, ik liep een tijd terug stage bij een hondentrainer en hij verteld een keer dat je een pup gewoon moest negeren als ie vervelend is. Ik dacht nouja, oke... Paar dagen later was er iemand met een pup en volwassen hond, die pup was me toch vervelend aan het doen tegen die andere hond, maar die hond negeerde gewoon. Totdat de pup te ver ging, toen kreeg ie even een snauw. Zo leuk om dat toch even terug te zien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:37

xxxlottie schreef:
Picasso schreef:
Blijft mooi hè, dat gedrag van hondjes! :D Ik lach me ook regelmatig een breuk om die dieren...helaas weten ze dat.... :\ :D Onze JR is helaas al een paar jaar niet meer onder ons, maar het was een feest om die dieren samen te zien: zo totaal anders wbt gedrag; de Russell heel erg gefocused op ons en de Beagles vooral op ETEN en hun eigen egootjes.

Heel logisch maar zo interessant om te zien. Beagles zijn meutehonden en denken ook gewoon alleen maar aan zichzelf. Heel interessant om verschillende hondenrassen te vergelijken.

Maar leuk om te zien he, ik liep een tijd terug stage bij een hondentrainer en hij verteld een keer dat je een pup gewoon moest negeren als ie vervelend is. Ik dacht nouja, oke... Paar dagen later was er iemand met een pup en volwassen hond, die pup was me toch vervelend aan het doen tegen die andere hond, maar die hond negeerde gewoon. Totdat de pup te ver ging, toen kreeg ie even een snauw. Zo leuk om dat toch even terug te zien...

Mooi hè hoe het in de natuur geregeld is? Ik vind het prachtig om er naar te kijken en zien hoe ze met elkaar omgaan en hoe vanzelfsprekend dat gaat. Wij willen vaak veel te veel regelen en sturen.... terwijl ze het vaak onderling prima kunnen oplossen. Hetzelfde zie ik bij onze paardjes: onze 3 jarige is enorm aan het testen hoever hij kan gaan bij de 11 jarige en af en toe (en dat vind ik best spannend soms) word hij even genadeloos op z'n plek gezet. Zo weinig mogelijk ingrijpen... ze redden zich prima....

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:14

Yeey! Vandaag onze pup opgehaald! :)) De afgelopen weken zijn we veel langsgeweest bij haar, alvast wat dingen geleerd en wandelingen met haar gemaakt, maar nu zo in het echt meenemen was een heerlijk gevoel!

Ze heeft ook haar eigen volg topic al voor degene die zin hebben om mee te volgen :) [BB] [VOLG] Over 2 weken kies ik mijn pup!

En hierbij de eerste foto samen met ons oudje ♡ (die haar overigens goed de baas is hihi! :') )

Afbeelding
Zijn ze niet mega cute samen?! ♡ :))

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 19:27

Oh wat een leuk ding!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:44

Dank je wel! :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:14

Wat lief zeg! Vind het oudere hondje zo n pup niet te druk? Ziet er wel uit als een leuk stel zo!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:24

Nee, ze zijn heel lief tegen elkaar gelukkig en als het Gaïa teveel wordt dan geeft ze een snauw en is het meteen weer rustig :j

Edit: Gaïa heeft wel een engelengeduld trouwens hoor :')

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:32

Ik was gisteren naar een fotomeeting met mijn Drentsche Patrijshonden :D Ben zo blij dat er leuke foto's zijn gemaakt, want erg fotogeniek zijn ze niet. Laika kijkt altijd zo ongeïnteresseerd haha.

Een foto waar ze samen opstaan <3 .
http://i67.tinypic.com/10wp75u.jpg

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 08:47

Mooi! <3

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:16

Wat een schatje!

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 18:21

Wat een leuke honden hebben jullie allemaal.

Ik heb echt genoten van het overlopen van de foto's :)

Ik heb geen jachthond (zelfs geen hond) :') Maar ik ben wel zeker dat ik er over een jaar (wanneer ik verhuis) zeker één neem en dan wordt het gegarandeerd een jachthond!

Ik heb altijd gedroomd van een Weimaraner, maar eigenlijk vind ik wel meer rassen heel erg leuk. Opvallend is wel dat alle rassen die ik eruit kies, altijd jachthonden zijn :+ : Vizsla, dalmatiër, duitse staander, engelse springer spaniël, ...
Alleen de Border Collie past misschien niet echt in het rijtje :o

Liefst wil ik dus 1 van deze rassen, maar aangezien ik 0,0 hondenkennis of ervaring heb, lees ik me graag nu al wat in :D

Ik heb een boerderij gekocht waar de toekomstige hond dus zal moeten gaan wonen. Er is al een kat en enkele paarden en ook 4 kippen. Of dat helemaal goed gaat met die kippen en een jachthond, dat zien we dan wel :o :D

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 18:32

Crines schreef:
Wat een leuke honden hebben jullie allemaal.

Ik heb echt genoten van het overlopen van de foto's :)

Ik heb geen jachthond (zelfs geen hond) :') Maar ik ben wel zeker dat ik er over een jaar (wanneer ik verhuis) zeker één neem en dan wordt het gegarandeerd een jachthond!

Ik heb altijd gedroomd van een Weimaraner, maar eigenlijk vind ik wel meer rassen heel erg leuk. Opvallend is wel dat alle rassen die ik eruit kies, altijd jachthonden zijn :+ : Vizsla, dalmatiër, duitse staander, engelse springer spaniël, ...
Alleen de Border Collie past misschien niet echt in het rijtje :o

Liefst wil ik dus 1 van deze rassen, maar aangezien ik 0,0 hondenkennis of ervaring heb, lees ik me graag nu al wat in :D

Ik heb een boerderij gekocht waar de toekomstige hond dus zal moeten gaan wonen. Er is al een kat en enkele paarden en ook 4 kippen. Of dat helemaal goed gaat met die kippen en een jachthond, dat zien we dan wel :o :D

Het rijtje wat je opnoemt zijn ook mijn favoriet hondenrassen en de teckel dan nog :)
Wat gaaf dat je een boerderij hebt gekocht!
De meeste jachthonden zijn wel erg mens gericht en absoluut geen erfhonden ( ik weet niet wat je van plan bent met de hond)
Bij vizsla's heb je in ieder geval geen rust meer, die lopen de hele dag achter je aan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 18:41

Ik heb een grote Münsterlander en die loopt hier op het erf met kippen, katten, paarden, kinderen.
Met dat verschil dat onze hond wel actief wordt gebruikt voor de jacht in het weekend en door de week ook 3 x daags uit gaat, vanmiddag uur op strand geraast, vanmorgen in het bos, vanavond nog even fietsen. Om alleen op het erf rond te lopen zijn de jachthonden die je noemt veel te energiek (meer beweging nodig) en te intelligent (geestelijke uitdaging nodig). Als je van plan bent om ook dagelijks aan de slag te gaan met de hond kan het wel, zoniet zou ik je de ergernis besparen en een erfhond nemen.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 18:54

Nee, zo bedoelde ik het niet. Het is zeker niet de bedoeling dat de hond de hele dag op het erf zit.
Het moet echt ene huisdier worden: gezelschapsdier en maar voor een heel klein deeltje een beetje als waakhond :) (gewoon omdat ik me zelf wat meer op mijn gemak zou voelen dan alleen in dat grote huis te zitten :o ).

Ik schreef er alleen bij dat de hond op een boerderij terecht komt, om aan te geven dat er wel wat loopruimte zal zijn en dat hij/zij ook wel wat sociaal zal moeten zijn met de andere bewoners: paarden, kat, kippen, ...

Ik hoop ook dat het geen wegloper is, want ik kan onmogelijk alle weides, erf, ... gaan omheinen om de hond binnen te houden.

Er is een bos vlakbij dus daar zullen gegarandeerd wel veel wandelingen gemaakt worden (al dan niet samen met de paarden) en heel ver is het strand ook niet, dus dat zal zeker ook wel af en toe op het programma staan.
Verder wil ik er graag mee naar de hondenschool, omdat het anders niet goed komt denk ik :') Mijn vader heeft gelukkig wel heel veel ervaring met honden (wel al heel wat jaren geleden nu), dus hij kan me wel helpen als ik ergens niet uit geraak. Maar het moet toch echt mijn hond worden :o

Voorts twijfel ik wel nog een beetje omdat ik weet dat ik niet altijd even veel tijd zal hebben en ik ook niet altijd evenveel thuis zal zijn... Ik werk lange dagen en het ziet er niet naar uit dat dat over een jaar anders zal zijn :( Dus daarover moet ik wel eerlijk zijn tegenover mezelf (en de hond).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:22

Onze hond is toen ze jong was enkele keren weggelopen, dat was zonder uitzondering als de hond er even bij inschoot ivm slecht weer of net voor het uitlaten. Ik denk dat een jachthond de benen gaat nemen als ie te weinig te doen heeft, als aan de behoeftes voldaan wordt niet. Maar hoe sterk de jachtdrift is en de zelfstandigheid verschilt ook per individuele hond denk ik.

Ik vind die van ons verder een echte huishond. Superfanatiek buiten en daarna voor de kachel of op schoot :z
De zwarte
Ze wordt nu 3 jaar
Afbeelding

sandrabmg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:11

Sinds 4 weken de trotse eigenaren van een 4 maanden oude Vizsla reu genaamd Jack.
A.s. zaterdag gaat Jack voor de 3e keer mee naar puppy jachttraining waar hij het echt geweldig doet!

Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:58

Wat een mooie viszla!

Onze rakker heeft inmiddels zijn A diploma gehaald! :D nooit gedacht! Alleen maar 9,5 en 10en.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:12

No_No schreef:
Wat een mooie viszla!

Onze rakker heeft inmiddels zijn A diploma gehaald! :D nooit gedacht! Alleen maar 9,5 en 10en.

Gefeliciteerd!!!! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:35

Mijn Beagle dames...

Afbeelding

Afbeelding

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:52

Note to myself... clean your sh*t when you have a puppy :')

Afbeelding

No-No gefeliciteerd! :))

Picasso, leuke dames!

Mooie Vizsla <3