Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:03

Die van mij was gisteren alweer een jaar bij mij.. Wat een groot verschil.

Afbeelding

Limoen

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:50

<3 <3 Van schattige pup naar prachtige hond!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 19:49

XxDiandraxX schreef:

[ [url=m/QJHt0K.jpg]Afbeelding[/url] ]

Weet je zeker dat het dezelfde is?

Wij hebben een heerlijk weekend weg gehad, heeft zich voorbeeldig gedragen en genoten van het spelen op het strand. Heerlijk hem zo los te zien gaan en door t water te scheuren.

Op de terugreis nog een kopje thee bij de fokker gedronken en heeft hij nog uitgebreid mee geknuffeld. Was een leuk weerzien.

Wel grappig hoeveel mensen verbaasd zijn dat wij hem waar t kan gewoon loslaten. Hoeveel mensen wij niet gesproken hebben die ze zeker een lange tijd aan de lijn houden.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:11

Wauw, wat een prachtige hond is het geworden!

Lekker Nimmy! Ik kan daar ook zo van genieten!
Oja? Aussies zijn toch niet zo moeilijk om los te laten? Ik heb Dyson vanaf dag 1 al los op plekken waar het kan. Ik zou het echt verschrikkelijk vinden als ik mijn hond niet los zou kunnen laten. Hij moet lekker zijn ei kwijt kunnen. Oké, onze Teckel doe ik rond deze tijd ook niet los in de polder ivm de konijnen en hazen. Zij gaat gerust kilometers het weiland door en is dan alleen maar gefocust op het konijn/haas :=

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:17

Nog nooit problemen mee gehad, inderdaad vanaf dag 1 los. Maar blijkbaar denkt hondenhoudend nl er anders over.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:27

Nimmy schreef:
XxDiandraxX schreef:

Wij hebben een heerlijk weekend weg gehad, heeft zich voorbeeldig gedragen en genoten van het spelen op het strand. Heerlijk hem zo los te zien gaan en door t water te scheuren.

Op de terugreis nog een kopje thee bij de fokker gedronken en heeft hij nog uitgebreid mee geknuffeld. Was een leuk weerzien.

Wel grappig hoeveel mensen verbaasd zijn dat wij hem waar t kan gewoon loslaten. Hoeveel mensen wij niet gesproken hebben die ze zeker een lange tijd aan de lijn houden.

Chipnummer klopt... :o

Ik heb kenai ook vanaf dag 1 gelijk los gelaten, jong geleerd is oud gedaan.. Ik heb me achter een boom verstopt zodat hij me kwijt was, lichte paniek als gevolg. Ja is zielig maar de rest van hun leven houden ze me in de gaten.. :(:)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:46

Hier ook meteen los hoor, ook gewoon hier in de stad. In het begin luisterde hij beter dan nu ;) Moet ook zeggen dat ik niet veel mensen tegen kom die hun pups niet los laten. Ook op de cursus liet bijna iedereen de pups los.

Moet wel zeggen dat Wolf nu hij wat zekerder wordt niet meer 100 procent luistert als ik hem roep. Dan werkt de verstoptruc inderdaad top!!

Diandra, wat is hij mooi geworden!!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:50

Meteen los is beste manier nu willen ze graag bij je zijn.als ze groot zijn en je ze dan los laat gaat een wereld open iets nieuws en vaak maen ze er dan speletje van gewoon als pup loslaten op veilige plekken,en verstoppen is ook heel goed dat ze maar opletten

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:10

Diandra plaatje is t geworden!

Luisteren ging aan t begin zeker beter, nu kijkt ie regelmatig heel lief met een dit is toch wat je wil... Ehm nee ik vroeg wat anders. Nu ligt hij heerlijk aan m'n voeten te slapen.

Kan me echt geen leven zonder pup voorstellen, went echt snel.

Is wolf al minder angstig? Fijn dat zijn zelfvertrouwen ook groeit!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:03

Kenai krijgt eindelijk een beetje meer reuen uitstraling.. <3

Afbeelding

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:30

Wat een knapperd! :9
Vanmiddag heb ik weer met mijn wandel-aussie gelopen, begin steeds meer verliefd te worden op het ras!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 19:06

Dizzle is uit logeren, familieweekend...

Hij kent t goed waar hij is, maar toch even raar om hem achter te laten. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 21:29

8 maanden alweer, gaat zo snel...
Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 23:55

Nimmy schreef:
XxDiandraxX schreef:

Verbaasd over een losse aussie?
Bizar... Nog nooit een opmerking over gekregen. Mijn inziens is het een ras wat zo goed als zowat van pup af aan los met je mee loopt.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 23:56

Wat een mooie foto's weer van jullie aussies!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 08:59

Die reuenkop.... :~
Wat een lekker ding!

Ik heb vorige week weer opgepast bij de vorige eigenaar van mijn Aussies. Die heeft er >20. Genoeg om te knuffelen. En (bijna) allemaal supergehoorzaam. De 2 die ondeugend waren zitten midden in de puberteit en de ongehoorzaamheid bestaat eruit dat je ze 3x moet roepen ipv 1x.
Heerlijk ras +:)+

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:56

Mijn Aussie loopt eigenlijk altijd los en die is nu bijna 8. Nooit problemen mee gehad.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:29

Soms is ie even te druk met spelen om gelijk te komen, maar hij komt altijd. Maar mensen zijn verbaasd vanwege loslopende pup, ongeacht ras.

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:47

Onze reu liep vanaf dat we hem kregen (7 weken) echt overal los, hij kwam terug en op de een of andere manier bleef hij ook altijd op de stoep etc. Onze teef heeft daarintegen langer aan de lijn gelopen, in het bos, losloopgebieden niet , maar langs wegen enzo hielden we haar altijd vast niet omdat ze niet terug kwam maar omdat ze soms nog wel eens een gekke sprong kon nemen en dan op straat stond.
Onze reu is ook wel erg zelfbewust of hoe ik het maar moet zeggen. Lopen we ergens over een fietspad langs een weg dan blijft hij gewoon in de berm lopen, komt er een fietser blijft hij stilstaan en ook bij het oversteken blijft hij wachten tot wij aankomen lopen. Alsof hij altijd heeft geweten wat er te doen staat..

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 23:44

Afbeelding
Onze nieuwe aanwinst nu 6 weekjes oud gelukkig weer hond in huis straks na het plots verliezen van 2 honden binnen één maand

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 06:18

Aaw, ook al zo'n mooie merle. Wanneer mogen jullie hem/haar halen?

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 06:54

Moeten we nog even overleggen wat goed uitkomt end juni of begin juli ? Ivm drukte in huis en eerste paar dagen hele dagen thuis

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:13

Wat een knapperd!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 07:40

Jeetje plotseling 2 honden verliezen, das heftig! Mooi dat dit dan op je pad komt.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:41

Marlou_ schreef:
Jeetje plotseling 2 honden verliezen, das heftig! Mooi dat dit dan op je pad komt.

Ja de ene was inmiddels 14 jaar en had 2 hernias de ander had botkanker maar was pas 7..